Spring naar bijdragen

Ionen "eeuwigheid"


Aanbevolen berichten

Waar ik niet over uit kan komen is dat mensen die niet gelovig zijn misschien wel de kans lopen om voor eeuwig verloren te gaan. Iemand die tijdelijk hier op aarde tegen God kiest moet daarvoor eeuwig boeten in de hel.

Tekst:

1.      Mat 28,19

      

Ga dus op weg en maak alle volken tot mijn leerlingen, door hen te dopen in de naam van de Vader en de Zoon en de heilige Geest,

Over de hel:

link

Zou de hel wel voor eeuwig zijn? Sommigen zeggen dat het woordje eeuwig namelijk ook voor een bepaalde tijdsperiode kunnen omvatten. Dat zou voor mij een stuk draagelijker zijn. Want als we ECHT geloven dat de HEL bestaat zouden we dan niet 24 uur per dag gaan evangeliseren?! Yeshua (Jezus) zegt immers verkondig het evangelie aan alle volken!!!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Of u eeuwig leven saai zou vinden of niet, hangt vooral van uw instelling af.

Als u een ’leergierig persoon met een niet te stillen honger naar kennis’ bent, bedenk dan eens wat u kunt bereiken op het gebied van kunst, muziek, architectuur, tuinieren of op een ander gebied dat u interesseert. Eeuwig leven op aarde zou schitterende mogelijkheden bieden om uw capaciteiten op verschillende terreinen uit te bouwen.

Eeuwig leven zou beslist voldoening schenken als we voor eeuwig liefde zouden kunnen tonen en ervaren.

We zijn geschapen met het vermogen om liefde te tonen, en het doet ons goed ons geliefd te voelen.

Echte liefde met anderen delen, schenkt een diepe voldoening die met het verstrijken van de tijd niet afneemt.

Eeuwig leven biedt ons een onbeperkte mogelijkheid om niet alleen liefde voor de medemens maar vooral ook voor God aan te kweken. „Indien iemand God liefheeft,†zei de apostel Paulus, „die wordt door hem gekend†(1 Korinthiërs 8:3).

Wat een schitterend vooruitzicht: de Soeverein van het universum te kennen en door hem gekend te worden! Bovendien raken we nooit uitgeleerd over onze liefdevolle Schepper. Hoe zou eeuwig leven dan saai en onbevredigend kunnen zijn?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Waar ik niet over uit kan komen is dat mensen die niet gelovig zijn misschien wel de kans lopen om voor eeuwig verloren te gaan. Iemand die tijdelijk hier op aarde tegen God kiest moet daarvoor eeuwig boeten in de hel.

Tekst:

1.      Mat 28,19

      

Ga dus op weg en maak alle volken tot mijn leerlingen, door hen te dopen in de naam van de Vader en de Zoon en de heilige Geest,

Over de hel:

Zou de hel wel voor eeuwig zijn? Sommigen zeggen dat het woordje eeuwig namelijk ook voor een bepaalde tijdsperiode kunnen omvatten. Dat zou voor mij een stuk draagelijker zijn. Want als we ECHT geloven dat de HEL bestaat zouden we dan niet 24 uur per dag gaan evangeliseren?! Yeshua (Jezus) zegt immers verkondig het evangelie aan alle volken!!!

Ik geloof dat je best goed door hebt hoe het er voor staat. Daarom is evangelisatie inderdaad heel belangrijk. En misschien moet je inderdaad wel 24 uur per dag evangeliseren om verlorenen te bereiken zodat ze gered zullen worden. Maar sommigen moeten misschien eerst beginnen met een uur per maand evangeliseren, anders beginnen ze nooit. Er zijn mensen die denken 'als er zoveel mensen verloren gaan, dan zinkt mij de moet in de schoenen'. Maar iemand kan beter beginnen te evangeliseren en als er dan maar 1 ziel wordt gered is er al groot feest in de hemel. En als er een keer een ziel wordt gered, komt de volgende ziel daarna vanzelf wel een keer. Maar veel christenen hebben zich door de duivel laten vangen in passiviteit en angst enzo. Het is belangrijk dat christenen daar uitbreken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@ikbenBen: Volgens mij zit je met aionen (wat jij noemt ionen) op de goede weg. De bijbel leert geen eindeloze eeuwigheid, maar een plan der eeuwen (aionen, Efeze 3:11) waarin God uiteindelijk alles in allen zal worden (1 Korinthe 15:28) en elke tong zal belijden dat Jezus Heer is (Fil. 2:11). Gods plan verloopt in fasen, niet iedereen zal op hetzelfde tijdstip de waarheid leren kennen. Maar uiteindelijk zal een ieder die in Adam sterft, in Christus levend worden gemaakt (1 Kor. 15:22) en gerechtvaardigd worden door geloof (Romeinen 3:23,24).

Groet,

Michiel

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Zou de hel wel voor eeuwig zijn? Sommigen zeggen dat het woordje eeuwig namelijk ook voor een bepaalde tijdsperiode kunnen omvatten. Dat zou voor mij een stuk draagelijker zijn. Want als we ECHT geloven dat de HEL bestaat zouden we dan niet 24 uur per dag gaan evangeliseren?! Yeshua (Jezus) zegt immers verkondig het evangelie aan alle volken!!!

Wat denk jezelf als je kijkt wat er in de bijbel zoal over hel geschreven staat:

Zie jij een hoopvol einde aan de hel beschreven? Ergens een indicatie dat de hel ff doorbijten is maar het daarna uiteindelijk toch goed kan komen?

Ik zie dat niet...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

@Barbapapa: absoluut.

Het woord alverzoening is trouwens ontleend aan Col. 1:20:

en door Hem, vrede gemaakt hebbende door het bloed zijns kruises, *alle dingen* weder met Zich te *verzoenen*, door Hem, hetzij wat op de aarde, hetzij wat in de hemelen is.

Dan lees je toch niet echt alles.

Col. 1

19 Want het heeft de ganse volheid behaagd in Hem woning te maken, 20 en door Hem, vrede gemaakt hebbende door het bloed zijns kruises, alle dingen weder met Zich te verzoenen, door Hem, hetzij wat op de aarde, hetzij wat in de hemelen is.

21 Ook u, die eertijds vervreemd en vijandig gezind waart blijkens uw boze werken, heeft Hij thans weder verzoend, 22 in het lichaam zijns vlezes, door de dood, om u heilig en onbesmet en onberispelijk vóór Zich te stellen, 23 indien gij slechts wel gegrond en standvastig blijft in het geloof en u niet laat afbrengen van de hoop van het evangelie, dat gij gehoord hebt en dat verkondigd is in de ganse schepping onder de hemel, en waarvan ik, Paulus, een dienaar geworden ben.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

23
indien
gij slechts wel gegrond en standvastig blijft in het geloof en u niet laat afbrengen van de hoop van het evangelie, dat gij gehoord hebt en dat verkondigd is in de ganse schepping onder de hemel, en waarvan ik, Paulus, een dienaar geworden ben.

Hier is de vertaling mogelijk:

om u heilig en onbesmet en onberispelijk voor Zich te stellen, aangezien gij wel gegrond en standvastig bent in het geloof en u niet laat afbrengen van de hoop van het Evangelie...

Vergelijk met Kol. 2:5 waarin Paulus spreekt over de hechtheid van uw (van de Kolossenzen) geloof.

Die vertaling ligt m.i. meer voor de hand aangezien je pas verzoend bent met God als je tot geloof in Hem komt.

Paulus spreekt over de verzoening van het al, wat bij de Kolossenzen reeds gerealiseerd is.

Uiteindelijk zal iedereen tot geloof komen (= God vertrouwen) en vers 23 spreekt dat niet tegen, het werkt juist uit wat die verzoening inhoudt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Hier is de vertaling mogelijk:

om u heilig en onbesmet en onberispelijk voor Zich te stellen, aangezien gij wel gegrond en standvastig bent in het geloof en u niet laat afbrengen van de hoop van het Evangelie...

Vergelijk met Kol. 2:5 waarin Paulus spreekt over de hechtheid van uw (van de Kolossenzen) geloof.

Die vertaling ligt m.i. meer voor de hand aangezien je pas verzoend bent met God als je tot geloof in Hem komt.

Paulus spreekt over de verzoening van het al, wat bij de Kolossenzen reeds gerealiseerd is.

Uiteindelijk zal iedereen tot geloof komen (= God vertrouwen) en vers 23 spreekt dat niet tegen, het werkt juist uit wat die verzoening inhoudt.

Er staat niet 'aangezien gij wel gegrond en standvastig bent in het geloof en u niet laat afbrengen van de hoop van het Evangelie...'

Er staat:

"indien gij slechts wel gegrond en standvastig blijft in het geloof en u niet laat afbrengen van de hoop van het evangelie, dat gij gehoord hebt en dat verkondigd is in de ganse schepping onder de hemel, en waarvan ik, Paulus, een dienaar geworden ben."

Ef 5,6

Laat niemand u misleiden met drogredenen, want door zulke dingen komt de toorn Gods over de kinderen der ongehoorzaamheid.

Mat 3,12

De wan is in zijn hand en Hij zal zijn dorsvloer geheel zuiveren en zijn graan in de schuur bijeenbrengen, maar het kaf zal Hij verbranden met onuitblusbaar vuur.

Mat 13,42

en zij zullen hen in de vurige oven werpen; daar zal het geween zijn en het tandengeknars.

Op 21,8

Maar de lafhartigen, de ongelovigen, de verfoeilijken, de moordenaars, de hoereerders, de tovenaars, de afgodendienaars en alle leugenaars – hun deel is in de poel, die brandt van vuur en zwavel: dit is de tweede dood.

2 Tess 2,10

en met allerlei verlokkende ongerechtigheid, voor hen, die verloren gaan, omdat zij de liefde tot de waarheid niet aanvaard hebben, waardoor zij hadden kunnen behouden worden.

Rom 10,9

Want indien gij met uw mond belijdt, dat Jezus Heer is, en met uw hart gelooft, dat God Hem uit de doden heeft opgewekt, zult gij behouden worden

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Zou de hel wel voor eeuwig zijn? Sommigen zeggen dat het woordje eeuwig namelijk ook voor een bepaalde tijdsperiode kunnen omvatten. Dat zou voor mij een stuk draagelijker zijn. Want als we ECHT geloven dat de HEL bestaat zouden we dan niet 24 uur per dag gaan evangeliseren?! Yeshua (Jezus) zegt immers verkondig het evangelie aan alle volken!!!

1. 24 uur per dag evangeliseren is vanuit medische optiek bezien niet handig. Enige slaap is noodzakelijk voor ons welzijn.

2. Begrijp ik je goed als je mensen zonder veel problemen duizenden of miljoenen jaren laat lijden?

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid