mackie 0 Geplaatst 7 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 7 oktober 2008 Hallo allemaal, ik ben benieuwd welke argumenten jullie (christen in dit geval) zouden geven tegen een plan om embryo's te kweken voor onderzoek naar bijvoorbeeld erfelijke aandoeningen. Ik meen me te herinneren dat D'66 hier voor is. Stel dat zij zouden zeggen dat ze willen testen op gekweekte embryo's om zodoende erfelijke aandoeningen op te sporen, te genezen en daardoor de bevolking als geheel beter maakt? Welke christelijke tegenargumenten zijn hiervoor te bedenken? Alvast bedankt! gr. mackie Link naar bericht Deel via andere websites
Robert Frans 1.654 Geplaatst 7 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 7 oktober 2008 Sjaloom mackie, Eenvoudig: omdat een embryo al een levend persoon is en daardoor niet zomaar gekweekt kan worden om als proefpersoon(tje) te dienen. De discussie gaat dus over wanneer een embryo een persoon is en wanneer niet. En veel christenen geloven dat bij de conceptie er al sprake is van een persoon. Link naar bericht Deel via andere websites
mackie 0 Geplaatst 7 oktober 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 7 oktober 2008 maar wat nu als deze onderzoeken dienen voor het algemeen welzijn van de bevolking en dmv die onderzoeken bepaalde erfelijke ziektes kunnen genezen, zoals bijvoorbeeld kanker of aids (gewoon een casus)? gr. mackie Link naar bericht Deel via andere websites
Clyppan 0 Geplaatst 7 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 7 oktober 2008 Is D66 hier werkelijk voor? Ben je niet in de war met stamcelonderzoek? Link naar bericht Deel via andere websites
Robert Frans 1.654 Geplaatst 7 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 7 oktober 2008 Sjaloom mackie, Dan luidt de vraag in hoeverre je mensen mag doden om andere mensen te willen helpen. Zonder dat die mensen daar toestemming voor hebben kunnen vragen. Link naar bericht Deel via andere websites
mackie 0 Geplaatst 7 oktober 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 7 oktober 2008 @Pascal, ja volgens mij waren ze daar ook voor. @RobertF, bedankt voor je bijdrage! gr. mackie Link naar bericht Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb Geplaatst 7 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 7 oktober 2008 - Link naar bericht Deel via andere websites
Machiavelli 0 Geplaatst 7 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 7 oktober 2008 Quote: Op dinsdag 07 oktober 2008 21:28:29 schreef Cornelius van Wijck het volgende: [...] En het antwoord uit de katholieke moraal-theologie, en overigens vrij algemeen aanvaarde westerse ethiek: NOOIT. Ik meende dat de Just War doctrine katholieke origine had... Link naar bericht Deel via andere websites
EulogÃa 0 Geplaatst 7 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 7 oktober 2008 Ik ben ook tegen, maar dat is ook omdat ik geloof dat embryo's überhaupt niet nodig zijn voor genezing, maar dat was al bekend denk ik Waarom zou nóg een keer een mens moeten worden gedood om anderen genezing te brengen? (Jes 53,5; Heb 9,26) Link naar bericht Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb Geplaatst 7 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 7 oktober 2008 - Link naar bericht Deel via andere websites
Machiavelli 0 Geplaatst 7 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 7 oktober 2008 Quote: Op dinsdag 07 oktober 2008 21:40:15 schreef Cornelius van Wijck het volgende: [...] Mach, ik krijg een beetje genoeg van die zogenaamd grappige sneren richting katholicisme. Ik schat je intelligent genoeg in om zelf te weten dat deze reactie nergens op slaat. Niet als het gaat om medische ethiek. Maar algemener gesteld weldegelijk omdat bij bij een oorlog ook mensen, die daar niet om vragen, worden gedood om anderen te helpen. En hoe dit een sneer is richting katholicisme is me werkelijk een raadsel . Link naar bericht Deel via andere websites
Machiavelli 0 Geplaatst 7 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 7 oktober 2008 Quote: Op dinsdag 07 oktober 2008 21:48:31 schreef Cornelius van Wijck het volgende: [...] Dan mijn excuses. Ik plaatste het in het licht van een aantal recente postings van je, en ik ging er van uit dat je wel wist wat het ethische verschil is tussen "doden om anderen te helpen" en "anderen helpen met als ongewenst maar niet te voorkomen neveneffect dat mensen dood gaan". Dat verschil had ik inderdaad in de gaten moeten houden. Ik was wat kort door de bocht. Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten