Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, ik ben benieuwd welke argumenten jullie (christen in dit geval) zouden geven tegen een plan om embryo's te kweken voor onderzoek naar bijvoorbeeld erfelijke aandoeningen. Ik meen me te herinneren dat D'66 hier voor is. Stel dat zij zouden zeggen dat ze willen testen op gekweekte embryo's om zodoende erfelijke aandoeningen op te sporen, te genezen en daardoor de bevolking als geheel beter maakt? Welke christelijke tegenargumenten zijn hiervoor te bedenken? Alvast bedankt!

gr. mackie

Link naar bericht
Deel via andere websites

Sjaloom mackie,

Eenvoudig: omdat een embryo al een levend persoon is en daardoor niet zomaar gekweekt kan worden om als proefpersoon(tje) te dienen. De discussie gaat dus over wanneer een embryo een persoon is en wanneer niet. En veel christenen geloven dat bij de conceptie er al sprake is van een persoon.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Mach, ik krijg een beetje genoeg van die zogenaamd grappige sneren richting katholicisme. Ik schat je intelligent genoeg in om zelf te weten dat deze reactie nergens op slaat.

Niet als het gaat om medische ethiek.smile.gif Maar algemener gesteld weldegelijk omdat bij bij een oorlog ook mensen, die daar niet om vragen, worden gedood om anderen te helpen.

En hoe dit een sneer is richting katholicisme is me werkelijk een raadsel verbaasd.gif.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Dan mijn excuses. Ik plaatste het in het licht van een aantal recente postings van je, en ik ging er van uit dat je wel wist wat het ethische verschil is tussen "doden om anderen te helpen" en "anderen helpen met als ongewenst maar niet te voorkomen neveneffect dat mensen dood gaan".

Dat verschil had ik inderdaad in de gaten moeten houden.smile.gif Ik was wat kort door de bocht.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid