Spring naar bijdragen

Hoe is God ontstaan


Aanbevolen berichten

Alles is denk ik en sorry,

Ik wil zo ontzettend graag in God geloven, maar:

1. Hoe is God ontstaan?

2. Als ik aan God zou vragen, hoe bent U ontstaan God, zou hij dan zelf het antwoord wel weten

3. Wat voor antwoord zou God denk je geven als ik het hem zou vragen?

AUB help me...help me mee te denken.

Kijk, als God door iets is geschapen, door wat dan, en hoe is hij in het leven geroepen, jah hij bestond altijd al, maar hoe komt dit, hoe kan dit?

AUB ANTWOORD

ALLES IS DENK IK EN SORRY.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 95
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

Alles is denk ik en sorry,

Ik wil zo ontzettend graag in God geloven, maar:

1. Hoe is God ontstaan?

2. Als ik aan God zou vragen, hoe bent U ontstaan God, zou hij dan zelf het antwoord wel weten

3. Wat voor antwoord zou God denk je geven als ik het hem zou vragen?

AUB help me...help me mee te denken.

Kijk, als God door iets is geschapen, door wat dan, en hoe is hij in het leven geroepen, jah hij bestond altijd al, maar hoe komt dit, hoe kan dit?

AUB ANTWOORD

ALLES IS DENK IK EN SORRY.

Het geloof begint in het hart, en is daarna te beredeneren met het verstand. Als je het andersom probeert gaat het niet werken.

PS. Heb je hier al met je biechtvader over gesproken?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoe kan ik nou God de eer geven, als ik het antwoord op deze vraag niet weet, ik wil het gewoon weten.

Als jullie een suggestie in de goede weg kunnen doen, dan is het prima.

Of misschien is dit het wel:

Het moest zo zijn, er moest een God zijn, hij Moest Goed zijn, etc.etc. Is dit het?

Hij is dus toevallig een Geest die God is, ik kon die Geest ook zijn?

Of is het niet allemaal toevallig

Maar wat is het dan wel???

Wat is het?

Sorry hoor als ik jullie dwing, jullie zijn ook geen theologen denk ik, en alles is denk ik.


Samengevoegd:

Quote:

Mijn vraag aan de topic-starter: Wie of wat is God volgens jou?

Ik denk dat ik dat niet weet? Jij?

Hij is een Geest, maar wat wil dat zeggen, de vraag is eigenlijk Hoe is God ontstaan?

A.I.D.I.E.S.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Gen. 1

1 In den beginne schiep God de hemel en de aarde.

God was er inderdaad altijd al.

Het is inderdaad niet toevallig, maar God heeft alles gepland.

Weet jij hoe God is ontstaan of denk je het te weten...Barbapapa...doe eens een gooi/gok?

Sorry hoor als ik je ergens toe dwing.

A.I.D.I.E.S.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

God is niet ontstaan, maar was er altijd al.

Hoe kan dit? Hoe komt hij dan aan Zijn Kracht? Liefde, waar komt zijn Liefde vandaan, zijn Barmhartigheid, en al zijn goede eigenschappen, transcendent, immanent, heilig, alwetend, rechtvaardig etc.etc. Ik denk nog wel meer toch of niet??

A.I.D.I.E.S.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Hoe kan dit? Hoe komt hij dan aan Zijn Kracht? Liefde, waar komt zijn Liefde vandaan, zijn Barmhartigheid, en al zijn goede eigenschappen, transcendent, immanent, heilig, alwetend, rechtvaardig etc.etc. Ik denk nog wel meer toch of niet??

A.I.D.I.E.S.

Dus komen we tot de kernvraag wie of wat is God?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Je kunt God de eer geven door te aanvaarden dat hij méér is dan jij ooit zult weten. God is volgens mij niet ontstaan; dan zou hij immers een begin hebben, en dan zou er iets zijn dat vóór God was. In de theologie van de RKK (vrede zij met haar) wordt Hij ook wel de Oorzaakloze Oorzaak genoemd. En ook in het Credo belijden wij van Christus dat hij is "vóór alle tijden geboren uit de Vader". Verder vraag ik mij af, waaróm jij ook maar íets over God zou moeten weten, voordat jij Hem de eer zou willen geven die Hem toekomt. Heb je het boek Job goed gelezen? Ik vind trouwens je afko AIDIES wel vlotter staan, ook al begrijp ik er nog steeds geen snars van. En verder dwing je mij niet, maar dat constante verontschuldigen van je begint mij op mijn zenuwen te werken. Ik heb zelf een behoorlijk verpest zelfbeeld, maar ik heb mij afgeleerd, iedere keer mezelf te verontschuldigen en verdedigen. Ik zou het fijn vinden, als jij daar ook mee wilt en kunt ophouden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Hij IS liefde, Hij IS kracht, Hij IS heilig, Hij IS rechtvaardig, Hij IS barmhartig.

Dat komt nergens vandaan, maar dat is hij.

Jouw mens-zijn komt ook niet ergens vandaan, maar je bent gewoon mens.

Volgensmij heeft mijn vader toch echt wat met mijn moeder gedaan, en was ik er 9 maanden later. Of heet mijn moeder "Niet ergens?" denkje? En nee, ze is geen belg, anders had het nog wel gekund.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wij mensen kunnen niet begrijpen dat iets geen begin en eind heeft, dat moeten we accepteren. Alles wat wij hier op deze wereld zien valt onder de wereldse natuurwetten waar alles een begin en een eind heeft. God is nou eenmaal niet te vatten in een aantal protonen en neutronen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Wij mensen kunnen niet begrijpen dat iets geen begin en eind heeft, dat moeten we accepteren. Alles wat wij hier op deze wereld zien valt onder de wereldse natuurwetten waar alles een begin en een eind heeft. God is nou eenmaal niet te vatten in een aantal protonen en neutronen.

Maar heeft God wel recht op onze aanbidding, en geef argumenten daarvoor dan

De afkorting kennen jullie al...

en verder:

Als ik je heb gekwetst dan ook sorry, dat kennen jullie denk ik toch ook al?


Samengevoegd:

of gedwongen of welke onrecht dan ook heb aangedaan door al mijn bijdrages of wat dan ook aan Credible.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Maar heeft God wel recht op onze aanbidding, en geef argumenten daarvoor dan

De afkorting kennen jullie al...

en verder:

Als ik je heb gekwetst dan ook sorry, dat kennen jullie denk ik toch ook al?


Samengevoegd:

of gedwongen of welke onrecht dan ook heb aangedaan door al mijn bijdrages of wat dan ook aan Credible.

Waarom zou God daar geen recht op hebben na al wat Hij voor ons doet. Een kind is toch ook blij als zijn vader iets goed voor hem doet?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Op deze manier naar God kijken, is proberen je een beeld van hem te vormen. Dat lukt je niet. Je hoeft niet te beginnen met God te aanbidden, liefhebben is al genoeg.Ik snap je behoefte om het allemaal te begrijpen, maar laat dat nu eens los. Probeer eens iets gewaagds. Begin met houden van i.p.v. te willen doorgronden, geef je over aan de ingestelde rituelen van je kerk. Dat zijn vormen met een betekenis en een inhoud die je niet hoeft te begrijpen, maar de ervaring leert je op gevoels niveau veel meer. Je open stellen en vertrouwen, weten dat Hij al van jou houdt en gewoon eerlijk zeggen dat je dat houden van een beetje lastig vindt en je vertrouwen op Hem stellen dat het wel goed zal komen. Ga biechten.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Maar heeft God wel recht op onze aanbidding, en geef argumenten daarvoor dan

De vierentwintig bisschoppen/oudsten vinden in ieder geval dat Hij de aanbidding waardig is.

Op. 4

10 zullen de vierentwintig oudsten zich nederwerpen voor Hem, die op de troon gezeten is en Hem aanbidden, die tot in alle eeuwigheden leeft, en zij zullen hun kronen voor de troon werpen, zeggende:

11 Gij, onze Here en God, zijt waardig te ontvangen de heerlijkheid, de eer en de macht; want Gij hebt alles geschapen, en om uw wil was het en werd het geschapen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid