Spring naar bijdragen

Abraham's nakomelingen?


Aanbevolen berichten

Quote:

Ik heb al geschreven dat het al in vervulling is gegaan. Daarna staat er trouwens het volgende.

Jer. 12

15 Maar nadat Ik hen heb weggerukt, zal Ik Mij weder over hen erbarmen en hen terugbrengen, een ieder naar zijn erfdeel en een ieder naar zijn land, 16 en als zij zich dan geheel gewennen aan de wegen van mijn volk, zodat zij zweren bij mijn naam: Zo waar de HERE leeft!, gelijk zij mijn volk eraan gewend hebben te zweren bij de Baäl, dan zullen zij te midden van mijn volk gebouwd worden.

Klopt, let op wie Gods volk genoemd worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Maar we zijn het er volgens mij beide over eens dat de joden tot bekering tot Jezus Christus moeten komen om gered te kunnen worden en te kunnen delen in Zijn volle zegeningen
smile.gif

De joden zijn niet meer uitverkoren inderdaad, daar zijn we het zeker over eens.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Waar stammen de huidige joden dan van af volgens jou?

Geen idee, maar ik geloof dat de joden van het huis Juda zijn uitgerukt (Jer 12,14) met wortel en al tussen 66-70 tijdens de joodse oorlog, want de profeten gingen tot Johannes (luk 16,16) de Doper.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

party.gif
Anachronisme
party.gif

Als jij geen geloof hecht aan wat Jezus zei moet je zelf weten, maar om dan net doen alsof het belachelijk is dat ik Hem wel geloof is te bizar!

'Want al de profeten en de wet hebben tot Johannes toe geprofeteerd.' (Mat 11,13)

Bovenstaand vers is helder. Zodra je dit vers niet begrijpt, dan wil je het gewoon niet snappen.

Wat staat er in de profeten?

'maar het huis van Juda zal Ik uit hun midden uitrukken.'(Jer 12,14)

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Diakio,

Nog niet. Ik ben 'histio'. puh2.gif

Laat ik het zo zeggen dat Joden niet van huis Juda afstammen ik wat weg vind hebben van creationisme, die ook historische zaken verwerpen op grond van een obscure bijbeltekst interpratie.


Samengevoegd:

Quote:

[...]

Als jij geen geloof hecht aan wat Jezus zei moet je zelf weten, maar om dan net doen alsof het belachelijk is dat ik Hem wel geloof is te bizar!

'Want al de profeten en de wet hebben tot Johannes toe geprofeteerd.' (Mat 11,13)

Bovenstaand vers is helder. Zodra je dit vers niet begrijpt, dan wil je het gewoon niet snappen.

Wat staat er in de profeten?

'maar het huis van Juda zal Ik uit hun midden uitrukken.'(Jer 12,14)

Hmm, boeiend, die drogredenatie van je.

Heb je er nog meer? Godwin's law is mijn favoriet. Als je mij voor je zaak wilt winnen moet je die eens gebruiken.

Ken je dit topic van mij?

link

Link naar bericht
Deel via andere websites

Admod note: Off-topic meta discussie verwijderd. Olorin en Mohamed het is niet nodig constant op de man te spelen. Reageer op de argumenten en blijf ontopic en zet uiteen waarom je het niet eens bent. Mohamed het is niet nodig regelmatig ook zinstoevoegingen te doen richting andere gebruikers. Verzacht je toon en dan zal je zien dat de discussie aangaan zeker zin heeft.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ongeveer net zoals Beatrix "afstamt" van Willem van Oranje dan toch. Ik zou wel eens een genetische studie willen zien die aantoont dat de huidge joden inderdaad tot één ras behoren.

Rassen bestaan niet bij mensen. Joden zijn niet een apart ras, net zo min als aziaten of afrikanen. Het enige wat bestaat is een gemeenschappelijke stamboom.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Rassen bestaan niet bij mensen. Joden zijn niet een apart ras, net zo min als aziaten of afrikanen. Het enige wat bestaat is een gemeenschappelijke stamboom.

Koop ook eens een woordenboek, best nuttig:

ras het; o -sen 1 groep van individuen, ve andere groep onderscheiden door een aantal erfelijke en lichamelijke overeenkomsten

Kortom, ALS alle joden van Abraham afstammen, hebben ze een genetische overeenkomst die ze onderscheid van alle niet-joden, en is de term "ras" geheel passend in de Nederlandse taal. Dat biologen andere definities hanteren is zonder twijfel waar, maar voor de discussie hier irrelevant.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Rassen bestaan niet bij mensen.

Als dat zo zou zijn, hebben we een aardige discrepantie in onze Nederlandse wet, waarin een verbod geldt op het kwetsend onderscheid maken op basis van ras.

Quote:
'Art 1. Allen die zich in Nederland bevinden , worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid,
ras
, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.'

Wellicht gebruik jij een andere definitie dan vele anderen. Zie ook voorgaande reactie van Diakio.

Overigens, maar dat is hier niet direct rakend aan het onderwerp (alhoewel, dat geldt eigenlijk ook al voor het hele rassenpunt, maar goed), een aardige gedachte als we hierop voortborduren. Want blijkbaar staat er een fout in de Nederlandse wet, is het dus een vervalst document en hoeven we ons er dus niet aan te houden, maar mogen we ons eigen document schrijven... flower.gif

...wie een oor heeft...

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid