Spring naar bijdragen

Abraham's nakomelingen?


Aanbevolen berichten

Gen 12,3       

En Ik zal zegenen, die u zegenen, en vervloeken, die u vloekt; en in u zullen alle geslachten van het aardrijk gezegend worden.

Het zal niemand onbekend zijn dat de joden onder het oude verbond de nakomelingen van Abraham waren. De vraag die ik op deze plaats wil stellen is, geldt dat nog steeds?

Zo ja, waarom?

Zo nee, waarom niet?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ja, dat zijn ze nog steeds.

Waarom? Omdat ze afstammen van Abraham. Net zoals ik ook altijd afstammeling blijf van mijn overoveroveroveroveroveroveroveroveroveroveroverovergrootvader .

Jij zegt dus ja, de joden zijn nakomelingen van Abraham. Geloof jij dan ook dat de joden op grond van hun afkomst gered zijn?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Jacob was kleinzoon van Abraham. Jacob was de vader van de twaalf Israelitische stammen. Eén van die stammen was Juda, waar de joden van afstammen. Maar er waren inderdaad ook (weinige) heidenen die zich aansloten bij de Israelieten/joden en zo ook joods/israeliet werden.

Een jood naar de Geest / christen is opnieuw geboren en heeft een eeuwige geest die van God afkomstig is. Abraham is gered door geloof. Een christen is ook gered door geloof en daardoor een kind van God en een kind van Abraham.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Jacob was kleinzoon van Abraham. Jacob was de vader van de twaalf Israelitische stammen. Eén van die stammen was Juda, waar de joden van afstammen. Maar er waren inderdaad ook (weinige) heidenen die zich aansloten bij de Israelieten/joden en zo ook joods/israeliet werden.

Een jood naar de Geest / christen is opnieuw geboren en heeft een eeuwige geest die van God afkomstig is. Abraham is gered door geloof. Een christen is ook gered door geloof en daardoor een kind van God en een kind van Abraham.

Duidelijk, dus dit vers moet nog in vervulling gaan?

'maar het huis van Juda zal Ik uit hun midden uitrukken.'(Jer 12,14)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Luc 3,8

Brengt dan vruchten voort, die aan de bekering beantwoorden. En gaat niet bij uzelf zeggen: Wij hebben Abraham tot vader; want ik zeg u, dat God bij machte is uit deze stenen Abraham kinderen te verwekken.

Gal 3,7

Gij bemerkt dus, dat zij, die uit het geloof zijn, kinderen van Abraham zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Waarom niet? Naar het vlees zijn de joden de afstammelingen van het huis Juda.

Wanneer gaat onderstaande vers dan in vervulling?

'maar het huis van Juda zal Ik uit hun midden uitrukken.'(Jer 12,14)

Even ter verduidelijking, 'uitrukken' betekent met wortel en al uitroeien.

Ps 52,7       

God zal u ook afbreken in eeuwigheid; Hij zal u wegrapen en u uit de tent uitrukken; ja, Hij zal u ontwortelen uit het land der levenden. Sela.

Ez 17,9       

Zeg: Alzo zegt de Heere HEERE: Zal hij gedijen? Zal hij niet zijn wortels uitrukken, en zijn vrucht afsnijden, dat hij droog wordt? Hij zal aan al de bladeren van zijn gewas verdrogen, en dat niet door een grote arm, noch door veel volk, om die van zijn wortels weg te voeren.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb al geschreven dat het al in vervulling is gegaan. Daarna staat er trouwens het volgende.

Jer. 12

15 Maar nadat Ik hen heb weggerukt, zal Ik Mij weder over hen erbarmen en hen terugbrengen, een ieder naar zijn erfdeel en een ieder naar zijn land, 16 en als zij zich dan geheel gewennen aan de wegen van mijn volk, zodat zij zweren bij mijn naam: Zo waar de HERE leeft!, gelijk zij mijn volk eraan gewend hebben te zweren bij de Baäl, dan zullen zij te midden van mijn volk gebouwd worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid