Spring naar bijdragen

Paspoort en geboorte- vaderland.


Aanbevolen berichten

Quote:

[...]

Schoppen tegen hiërarchie, men schijnt er slecht tegen te kunnen dat sommige mensen nou eenmaal vanwege hun functie gezag hebben. Mensen zijn brutaal tegen politieagenten en ambulancemedewerkers.

Sterke mate van individualisering, men schijnt zichzelf belangrijker te vinden dan de naaste. Als je iemand op z'n gedrag aanspreekt omdat je er last van hebt, krijg je -als je mazzel hebt- een grote bek terug.

Meisjes van 16 die in winkels werken kijken er raar van op als je er niet van gediend bent dat ze lopen te 'jij-en' en te 'jou-en' tegen iemand die twee keer zou oud is als zijzelf.

En dan heb ik het nog niet eens over het taalgebruik: vloeken en grof taalgebruik (schuttingtaal) schijnen heel normaal te zijn, zelfs op TV. Ik vond het op een gegeven moment zo erg dat ik mijn kabel-tv abbo de deur uit gedaan heb. Ik heb geen zin om daarvoor te betalen.

Even een greep uit de voorbeelden...

Je hebt het zeiken over Nederland en Nederlanders in ieder geval al onder de knie. sjoerule.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 51
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Quote:
Schoppen tegen hiërarchie, men schijnt er slecht tegen te kunnen dat sommige mensen nou eenmaal vanwege hun functie gezag hebben. Mensen zijn brutaal tegen politieagenten en ambulancemedewerkers.

Nooit gedaan en zal het ook nooit doen. Overigens de laatste incidenten gebeurden allemaal in een Marrokaans-Nederlandse context smile.gif

Quote:
Sterke mate van individualisering, men schijnt zichzelf belangrijker te vinden dan de naaste. Als je iemand op z'n gedrag aanspreekt omdat je er last van hebt, krijg je -als je mazzel hebt- een grote bek terug.

Is niet typisch Nederlands hoor, wel typisch menselijk en misschien ook wel wat typisch Westers. Zeg maar eens wat van hangmocro's in Overvecht, binnen no time staat Sjaakie en zijn Skoeterbende voor je flat. autochtone Nederlandse jongeren heb ik daar nog niet op hoeven aan te spreken.

Quote:
Meisjes van 16 die in winkels werken kijken er raar van op als je er niet van gediend bent dat ze lopen te 'jij-en' en te 'jou-en' tegen iemand die twee keer zou oud is als zijzelf.

Raar op kijken, tja. Nederland mag blij zijn dat ze nog twee woorden hebben voor u en jij. In het Engels heeft niemand dat probleem en vind niemand het ook raar.

Quote:
En dan heb ik het nog niet eens over het taalgebruik: vloeken en grof taalgebruik (schuttingtaal) schijnen heel normaal te zijn, zelfs op TV.

Ja, maar Amerikanen kunnen daar ook heel wat van op straat, onder vrienden. Ook mijn Angolese klasgenoot vond dat wij als Nederlanders (voor hem was Nederland een soort van Israël van het Westen, waar allemaal christenen wonen) behoorlijk grof in de bek waren. Echter, hij zei ook dat het thuis in Angola (en Brazilié én Groot-Britannië) ook zo was..

Quote:
Ik vond het op een gegeven moment zo erg dat ik mijn kabel-tv abbo de deur uit gedaan heb. Ik heb geen zin om daarvoor te betalen.

Dat is de hoofdreden dat TV-bezit in de rechterhoek van de gereformeerde gezindte censurabel is..

Echter! Nu voel ik me opeens wel heel onNederlands en ben ik benieuwd uit welk Utopia jij afkomstig bent smile.gif


Samengevoegd:

Edoch, daar heb ik ook het minste respect voor inderdaad, ik vind dat ook jammer dat het in Nederland zo gaat. Dat komt natuurlijk ook doordat ik Burger van het Koninkrijk der Hemelen ben..

Dus geen oer-Nederlander.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid