Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 109
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

Ach. Ik kan wel alles voorkauwen terwijl je dat zelf ook kan invullen. Tenslotte hoeven we toch niet alles voor te kauwen?

Een socialere reactie als: "Die zullen er warmpjes bij zitten" kan natuurlijk ook weer averechts gaan werken
widegrin.gif
.

Maar goed, het effect is en blijft hetzelfde.

@ Freefly4fun: dat zei ik dus ook al: Naam aanroepen
ÉN
oprecht wandelen.

Het feit dat je grapjes om maakt zegt mij ook alweer genoeg. Ik was namelijk oprecht geinteresseerd in hoe jullie dit precies zien. En ik hoef met jou hier in ieder geval geen serieuze dicussie over te voeren, als je het allemaal maar grappig vindt (dat er volgens jou heel wat mensen naar de hel gaan).

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
als je het allemaal maar grappig vindt (dat er volgens jou heel wat mensen naar de hel gaan)

Echt tof om jullie reacties allemaal te lezen smile.gif 'k denk dat er heleboel waardevolle dingen worden gezegt

maar 'k vroeg me af, want ik persoonlijk geloof dus ook niet dat iedereen naar de hemel gaat, en 'k kan wel alle argumenten gaan quoten knipoog_dicht.gif maar er borrelde weer een vraag naar boven, die ik mezelf ook goed kan stellen.

Hoeveel trekken we ons aan van dat er mensen niet gered zullen worden, en naar de hel zullen gaan. Misschien wel vrienden van je? misschien wel klasgenoten, maar ook onbekenden. Trekken we er iets van aan? of vinden we het wel best zo en gaat het ons om dat wij persoonlijk maar naar de hemel gaan, en de rest maakt niet zoveel uit.

groetjes en Gods zegen

Arjen

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Echt tof om jullie reacties allemaal te lezen
smile.gif
'k denk dat er heleboel waardevolle dingen worden gezegt

maar 'k vroeg me af, want ik persoonlijk geloof dus ook niet dat iedereen naar de hemel gaat, en 'k kan wel alle argumenten gaan quoten
knipoog_dicht.gif
maar er borrelde weer een vraag naar boven, die ik mezelf ook goed kan stellen.

Hoeveel trekken we ons aan van dat er mensen niet gered zullen worden, en naar de hel zullen gaan. Misschien wel vrienden van je? misschien wel klasgenoten, maar ook onbekenden. Trekken we er iets van aan? of vinden we het wel best zo en gaat het ons om dat wij persoonlijk maar naar de hemel gaan, en de rest maakt niet zoveel uit.

groetjes en Gods zegen

Arjen

Hmmmm... Lijkt wel een evangelische preek hamer.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Vrij weinig naar mijn mening.

Maar wat houdt goed handelen zonder geloof in? Eeuwig branden? (Dit is een vraag voor ere, barbapappa en bartus)

joh 14:6

Jezus zei: ‘Ik ben de weg, de waarheid en het leven. Niemand kan bij de Vader komen dan door mij.

joh 3 vers 16tm 18

16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft. 17 God heeft zijn Zoon niet naar de wereld gestuurd om een oordeel over haar te vellen, maar om de wereld door hem te redden. 18 Over wie in hem gelooft wordt geen oordeel uitgesproken, maar wie niet in hem gelooft is al veroordeeld, omdat hij niet wilde geloven in de naam van Gods enige Zoon.

dus ja Jezus is de enige weg naar God.


Samengevoegd:

Quote:

[...]

Hoeveel trekken we ons aan van dat er mensen niet gered zullen worden, en naar de hel zullen gaan. Misschien wel vrienden van je? misschien wel klasgenoten, maar ook onbekenden. Trekken we er iets van aan? of vinden we het wel best zo en gaat het ons om dat wij persoonlijk maar naar de hemel gaan, en de rest maakt niet zoveel uit.

groetjes en Gods zegen

Arjen

ik denk er geregeld over na en ik vind het verschrikkelijk dat er mensen verloren zullen gaan.

mijn maag draait om als ik van mensen hoor dat een dierbare is overleden en ze vertellen dat ze niet geloofden.

toch blijft het hun eigen keuze.

we kunnen getuigen en niet overtuigen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Dus alle moslims, boedhisten, humanisten, atheisten, agnosten en we kunnen zo nog wel even doorgaan, gaan volgens jou naar de hel?

Ik oordeel daar niet over. Zelfs Jezus Christus was niet gekomen om de wereld te oordelen. Het woord dat Jezus Christus heeft gesproken, oordeelt daar over. En dat woord, is het woord van Degene Die Hem gezonden heeft.

Joh 12:46-50

46 Ik ben als een licht in de wereld gekomen, opdat een ieder, die in Mij gelooft, niet in de duisternis blijve. 47 En indien iemand naar mijn woorden hoort, maar ze niet bewaart, Ik oordeel hem niet, want Ik ben niet gekomen om de wereld te oordelen, doch om de wereld te behouden. 48 Wie Mij verwerpt en mijn woorden niet aanneemt, heeft een, die hem oordeelt: het woord, dat Ik heb gesproken, dat zal hem oordelen ten jongsten dage. 49 Want Ik heb niet uit Mijzelf gesproken, maar de Vader, die Mij heeft gezonden, heeft zelf Mij een gebod gegeven, wat Ik zeggen en spreken moet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Inderdaad, maar we bidden voor je hoor
yes.gif

beetje jammer dat je daar zo op moet reageren.

de bijbel is daar toch wel duidelijk over of niet soms.

of wil je dat gewoon niet geloven van de teksten die ik geplaatst heb, ik dacht dat dat duidelijk genoeg was sterker nog duidelijker kan niet toch ?

maar ik zal ook voor jouw bidden flower.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

beetje jammer dat je daar zo op moet reageren.

Ik ben me werkelijk van geen kwaad bewust. Wat doe ik nou weer verkeerd?

Quote:
de bijbel is daar toch wel duidelijk over of niet soms.

glashelder

Quote:
of wil je dat gewoon niet geloven van de teksten die ik geplaatst heb, ik dacht dat dat duidelijk genoeg was sterker nog duidelijker kan niet toch ?

Jawel hoor, het kan NOG duidelijker. Vandaar ook dat ik voor je bid.

Quote:
maar ik zal ook voor jouw bidden
flower.gif

Dat is lief.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Ik ben me werkelijk van geen kwaad bewust. Wat doe ik nou weer verkeerd?

[...]glashelder

[...]Jawel hoor, het kan NOG duidelijker. Vandaar ook dat ik voor je bid.

[...]

Dat is lief.

sorry dan begreep ik je gewoon verkeerd flower.gif

ik had het gevoel dat je dr niet mee eens was.

maar wat bedoel je dan met het kan nog duidelijker?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

sorry dan begreep ik je gewoon verkeerd
flower.gif

ik had het gevoel dat je dr niet mee eens was.

maar wat bedoel je dan met het kan nog duidelijker?

Nou ja, jij vindt dat de Bijbel erg expliciet is over wie, laten we zeggen, de Sjors is, en wie niet. En je treurt om degenen die hun eeuwige ziel naar de hel dirigeren, en die treurnis deel ik met je. Vandaar mijn gebed. Want ja, de Schrift is hierover glashelder, en ik weet, denk ik, wel dat jij de Schrift niet zomaar negeert.

Quote:
Waarachtig, Ik verzeker u: als u het vlees van de Mensenzoon niet eet, als u zijn bloed niet drinkt, is er geen leven in u. Maar wie mijn vlees en bloed eet en drinkt, die bezit eeuwig leven: op de laatste dag laat Ik hem opstaan, want mijn vlees is echt voedsel, mijn bloed is echte drank. Wie mijn vlees eet en mijn bloed drinkt, blijft met Mij verbonden en Ik met hem.

Aldus Jezus zelf.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Nou ja, jij vindt dat de Bijbel erg expliciet is over wie, laten we zeggen, de Sjors is, en wie niet. En je treurt om degenen die hun eeuwige ziel naar de hel dirigeren, en die treurnis deel ik met je. Vandaar mijn gebed. Want ja, de Schrift is hierover glashelder, en ik weet, denk ik, wel dat jij de Schrift niet zomaar negeert.

[...]Aldus Jezus zelf.

ind dan zijn we het daar over eens flower.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Er wordt wel eens gerefereerd aan die boom en zijn vruchten....toch grappig dat ik heel veel fantastsiche vruchtbomen zie met oogsten waar je je vingers bij aflikt, maar die niet christelijk zijn.

Maar ja, dan zal er wel weer iemand zijn die zegt dat alleen appels, dadels, druiven etc. in de hemel komen en misschien nog een paar appelrassen, maar dat de rest het kan vergeten. Peren en pruimen, al dragen ze nog zoveel vrucht, ze komen niet in de tuin de Here.widegrin.gif

Nee, dat is niet de juiste metafoor..."Al dragen deze bomen vrucht, ze zijn niet geent op de juiste stam" Dat is een betere.

En toch denk ik niet, dat je dat zo met zekerheid kunt zeggen. Met hoeveel citaten je ook smijt.

Of je al dan niet in de hemel komt en wat de hemel dan exact is, dat is eigenlijk niet belangrijk. ER zijn stapels mensen die er niet aan moeten denken om eeuwig te leven, die helemaal niet naar de hemel willen. Als God die dan een helse ervaring wil geven, dan kan Hij maar één ding doen, ze opnemen in de hemel, de laatste plaats waar ze zouden willen zijn widegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Is er ook iemand die het in het normaal nederlands uit kan leggen waarom je echt 100% gelooft dat wanneer iemand niet in Jezus kan geloven (je kan zelf ontzettend veel redenen bedenken waarom niet) dat diegene voor eeuwig zal branden.

Hoe kan je dit met je geweten verklaren? En dit is echt oprechte interesse.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Is er ook iemand die het in het normaal nederlands uit kan leggen waarom je echt 100% gelooft dat wanneer iemand niet in Jezus kan geloven (je kan zelf ontzettend veel redenen bedenken waarom niet) dat diegene voor eeuwig zal branden.

Hoe kan je dit met je geweten verklaren? En dit is echt oprechte interesse.

vind je die teksten dan niet duidelijk genoeg die ik geplaatst heb?

de bijbel is daar best duidelijk over.

niemand komt tot de Vader dan door Mij, als Jezus dat zegt dan is het toch duidelijk dat je Hem moet aannemen als jouw Heer enzo niet dan is het ook wel duidelijk waar je dan voor kiest toch?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

vind je die teksten dan niet duidelijk genoeg die ik geplaatst heb?

de bijbel is daar best duidelijk over.

niemand komt tot de Vader dan door Mij, als Jezus dat zegt dan is het toch duidelijk dat je Hem moet aannemen als jouw Heer enzo niet dan is het ook wel duidelijk waar je dan voor kiest toch?

Ik ken genoeg mensen die wel zouden willen geloven, maar die het gewoon niet kunnen. Gaan die naar de hel volgens jou?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

niemand komt tot de Vader dan door Mij, als Jezus dat zegt dan is het toch duidelijk
dat je Hem moet aannemen als jouw Heer

Dat staat er niet?


Samengevoegd:

Quote:

[...]

Dat staat er toch niet?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ik ken genoeg mensen die wel zouden willen geloven, maar die het gewoon niet kunnen. Gaan die naar de hel volgens jou?

ik heb daar niet over te oordelen, maar de bijbel is daar wel duidelijk over, en als ik daar van uit moet gaan en lees wat er staat, dan ja want zonder Jezus kom je er niet, dat is wat er staat.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

ik heb daar niet over te oordelen, maar de bijbel is daar wel duidelijk over, en als ik daar van uit moet gaan en lees wat er staat, dan ja want zonder Jezus kom je er niet, dat is wat er staat.

Het spijt me om dit tegen je te zeggen (ook omdat je in dezelfde gemeente zit als ik knipoog_dicht.gif) maar dan denk ik dat we voor jou en een ieder die dit gelooft, moeten bidden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid