Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 93
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

met twee tegengestelde accentjes op "prefere" die ik er met de beste wil van de wereld niet op krijg.

Wat is dat toch met accentjes die er niet op willen! Je bent al de derde vandaag op credible waarvan ik dat lees.

Tip: zet je toetsenbord op VS-Internationaal. Je zult zien: het werkt want -> RTFS (S=sig) puh2.gif


Samengevoegd:

Quote:

Sig geboren, kunnen we weer bot
knipoog_dicht.gif

Oh, solly, die post over toetsenbord was aan het geboren worden toen jij dit gepost had engel.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hmmm een dergelijke optie vind ik niet op mijn iMac. Macs zijn zoooo gemakkelijk he, dat komt omdat je alles wat enigszins geavanceerd is gewoon niet kunt. Volgens mij.

Verder "klikt" het tussen mij en computers ook al niet... the story of my life (LOL added for dramatic effect). Het enige dat wel es klikt is mijn muis.

Vrouwen zijn sowieso net computers, ze doen zelden wat je verwacht (met uitzondering van Blue Screen of Death, die zie ik meestal aankomen) en nog minder vaak wat je wil.

Jaja, na die comments van Liset kan ik mezelf onbeschaamd gaan ontwikkelen tot lompe vent. Dat is niet alleen razend vermakelijk, vrouwen waarderen het zowaar puh2.gif

Al zeggen ze van niet, maar als een vrouw nee zegt bedoelt ze sowieso ja. Daarom kunnen mannen ze misschien ook zo makkelijk gelijk geven, ze zeggen niet wat ze echt bedoelen en hebben ergens dus toch stiekem ongelijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Jaja, na die comments van Liset kan ik mezelf onbeschaamd gaan ontwikkelen tot lompe vent. Dat is niet alleen razend vermakelijk, vrouwen waarderen het zowaar
puh2.gif

Al zeggen ze van niet, maar als een vrouw nee zegt bedoelt ze sowieso ja. Daarom kunnen mannen ze misschien ook zo makkelijk gelijk geven, ze zeggen niet wat ze echt bedoelen en hebben ergens dus toch stiekem ongelijk.

rofl.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Jaja, na die comments van Liset kan ik mezelf onbeschaamd gaan ontwikkelen tot lompe vent. Dat is niet alleen razend vermakelijk, vrouwen waarderen het zowaar
puh2.gif

Al zeggen ze van niet, maar als een vrouw nee zegt bedoelt ze sowieso ja. Daarom kunnen mannen ze misschien ook zo makkelijk gelijk geven, ze zeggen niet wat ze echt bedoelen en hebben ergens dus toch stiekem ongelijk.

En dit is dus het bewijs dat je er geen snars van snapt widegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dan bedoel je dus eigenlijk dat ik het precies begrijp? Geweldig, die vrouwen.

Ok, ik probeer nog eens toe te passen wat ik heb geleerd.

"Je hebt gelijk Liset! Maarre, hoe kan het eigenlijk dat je toegang hebt tot internet? Heb je je computer op het aanrecht staan ofzo? Of heb je een browser geinstalleerd op je wasmachine?"

Light Bundy in the house!

LOL, ik plaag je maar een beetje hoor puh2.gif

Maarre, als ik het niet snap ben ik dus toch nog een echte kerel? Dat is dan ook weer mooi. Win-win situatie, of je bent geniaal, of een echte vent.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Mijn sociale netwerk is hier zeer beperkt. In ons instituut werken zooien dames, 2/3 of 3/4 is vrouwelijk, maar daar zit geen kandidate tussen...

Verder spreken Duitse vrouwen doorgaans helemaal niets dan Duits, ik kan wel een beetje ouwehoeren maar een werkelijk boeiend gesprek zit er dan gewoon niet in. Ik kan mezelf niet uitstaan als ik zo saai ben.

Duitse vrouwen zijn fantastisch. Ik ken een stel waar ik elk jaar op bezoek ga en die vent gaat dan soms uitgezakt op de bank zitten: "Frau! Wo bleibt mein Bier?"

En dan gaat ze het meteen halen! Dit jaar waren we op bezoek bij haar zus, die jarig was en hij weer van waar z'n zakdoek was. Dus die zus tegen mij van: "TBM, behandel later je vrouw nooit zo. Zeg niet de hele tijd waar is dit, waar is dat, waar is mijn zakdoek."

Ik stoot hem aan en zeg: "oder, Frau wo bleibt mein Bier!" Prompt pakt die zus haar halfvolle flesje bier en schenkt dat bij mij in. Zelfs al willen ze niet gehoorzamen, gehoorzamen Duitse vrouwen nog!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
"TBM" schreef het volgende:

Duitse vrouwen zijn fantastisch. Ik ken een stel waar ik elk jaar op bezoek ga en die vent gaat dan soms uitgezakt op de bank zitten: "Frau! Wo bleibt mein Bier?"

En dan gaat ze het meteen halen! Dit jaar waren we op bezoek bij haar zus, die jarig was en hij weer van waar z'n zakdoek was. Dus die zus tegen mij van: "TBM, behandel later je vrouw nooit zo. Zeg niet de hele tijd waar is dit, waar is dat, waar is mijn zakdoek."

Ik stoot hem aan en zeg: "oder, Frau wo bleibt mein Bier!" Prompt pakt die zus haar halfvolle flesje bier en schenkt dat bij mij in. Zelfs al willen ze niet gehoorzamen, gehoorzamen Duitse vrouwen nog!

LOL schitterend verhaal.

Duitse vrouwen zijn wel vrij onderdanig idd, als ik zeg wat voor werk ik doe spreken ze me altijd heel correct aan enzo. Dat wordt nog erger als ik volgend jaar mijn volgende titel binnen heb. Dan is het Herr Doktor dit, Herr Doktor dat.

Laat ik alleen een pleurishekel hebben aan dat soort formaliteiten.

Anyway, met Duitse vrouwen wordt het sowieso niks, die zoeken een "standaard" man die dingen precies doet zoals het hoort. Ik ben een 100% freestyler.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Echt? Zo leer je nog es wat nieuws.

Ik werk overigens niet onder een Duitser, mijn baas is NLs. Nou ja, Limburgs, om helemaal correct te zijn, daar valt dus over te discussieren. Iig is ie gewoon one of the guys. Hij laat mij grotendeels mijn gang gaan.

Geinig detail is overigens dat ik tijdens mijn afstudeerstage werd begeleid door 2 (zwangere) vrouwen. Ik maakte graag grappen over vrouwen, grof werd ik daarbij nooit. Vond ik zelf. Schijnbaar vonden ze dat toch dermate storend (nooit iets van gehoord, totdat...), dat ik toen ik mijn bul kreeg, ik ook wat anders voor m'n kiezen kreeg.

Ik ontving mijn bul tegelijk met een stuk of 5 dametjes. Heb gezellig met ze gekletst. De zaal zat bovendien grotendeels vol met vrouwvolk.

Toen kwam mijn verhaaltje aan de beurt, aie caramba, dat was niet mals. Er werd o.a. gezegd dat de enige vrouw waar ik enig respect voor op kon brengen, mijn moeder was. Dan zit je daar, omringd door vrouwvolk. Ik heb me wel eens prettiger gevoeld. Minder prettig wellicht ook, maar ik kan me zo 1, 2, 3 geen situatie voor de geest halen.

Mijn moeder vond het iig leuk om te horen, dat is al iets. De rest vond me ongetwijfeld een sexistisch varken, om het even 1 op 1 uit het Engels te vertalen. Mijn zusje lag in een deuk, die was aan het juichen terwijl ik verbaal werd afgemaakt. Het is algemeen bekend dat vrouwen uitermate kwaadaardige wezens zijn, kleine zusjes vormen geen uitzondering op die regel.

Ga ik nou trouwens episch offtopic in m'n eigen topic? Ehh sorry, elke vrouw die daar iets van zegt, heeft gelijk!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Goed idee, grotendeels mijn schuld allemaal.

Hoe denken de Crediblers hier over:

Stel dat je ontzettend veel overeenkomsten hebt met iemand, qua geloof matcht het, je ziet in die persoon een toegewijd echtgeno(o)t(e) en een goede vader/moeder, je kunt goed praten en met elkaar laten, maar die bepaalde klik is er niet?

Wat zou je doen? En hoe lang duurt het voor je weet of het klikt, welke aanwijzingen zijn voor jou bepalend? Ben ik nog altijd benieuwd naar smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Hoe denken de Crediblers hier over:

Stel dat je ontzettend veel overeenkomsten hebt met iemand, qua geloof matcht het, je ziet in die persoon een toegewijd echtgeno(o)t(e) en een goede vader/moeder, je kunt goed praten en met elkaar laten, maar die bepaalde klik is er niet?

Wat zou je doen? En hoe lang duurt het voor je weet of het klikt, welke aanwijzingen zijn voor jou bepalend? Ben ik nog altijd benieuwd naar
smile.gif

Ik zit nu precies in die situatie. En wat ik doe? Hij staat open voor voortgezet contact, dus dat doen we! Over enkele weken zie ik hem weer smile.gif En dan de dooddoener: de tijd zal het leren.

Dat meisje waar jij het over had in je eerste post, zie je haar nog wel eens, of heeft zij het contact verbroken?


Samengevoegd:

Quote:

Ik ken de ideale man waarmee ik een klik heb. Maar er gebeurt gewoon niets. Hij wordt alleen chagrijnig als ik mijn zwager meeneem naar de kerk of mijn broertje. Zijn positie in de kerk is wel zodanig dat het niet verstandig is dat ik achter hem aan ga of hij achter mij.

noparty.gif

Wat is z'n probleem met je zwager en broertje dan?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

dat staat niet met een bordje op hun voorhoofd he dat ze familie zijn...maar waarschijnlijk verbeeld ik me het allemaal....

Oh, hij denkt dat jij al bezet bent! (als ik het goed begrijp). Ga dan na de viering met 't koffiedrinken (als jullie dat hebben) naar 'm toe en laat heel subtiel vallen dat je je broertje/zwager mee naar de kerk hebt gesleurd smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
"Weg2" schreef het volgende:

Ik zit nu precies in die situatie. En wat ik doe? Hij staat open voor voortgezet contact, dus dat doen we! Over enkele weken zie ik hem weer En dan de dooddoener: de tijd zal het leren.

Dat is de handelingswijze die normaal gesproken ook mijn voorkeur zou hebben.

Quote:
"Weg2" schreef het volgende:

Dat meisje waar jij het over had in je eerste post, zie je haar nog wel eens, of heeft zij het contact verbroken?

In wezen kwam het neer op, "have a nice life". Ze woont ook niet direct om de hoek. Ik zie haar normaal gesproken niet meer.

@ Marlies: je kunt toch gewoon eens met hem gaan praten? Verzin een vraag voor 'm, je wilt zijn mening over iets horen oid.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Voor mij was die er weliswaar ook niet, maar ik geloof er niet in, niet op die manier iig, ik zie een klik als iets dat moet groeien.

Zelfs al geloof je er niet in, denk ik, maar dat weet ik niet zeker, dat het je toch kan overkomen...

Quote:
De vraag is dus, wat is nou die klik?

Als ik het topic een beetje doorlees, denk ik dat er niet 1 beschrijving of defenitie is. Iedereen geeft er denk ik een invulling aan die voor diegene past. Ik sluit me voor een deel aan bij:

Quote:
Ik denk dat de klik gevoel is. Hoe voelt de ander aan, wat straalt de ander uit, hoe ruikt de ander, hoe gedraagt de ander zich. Dat is aantrekkingskracht, en dat wordt niet alleen bepaald door hoe de ander er uitziet, maar ook het karakter en de gedragingen van de ander. Wij hebben een aantal zintuigen die de ander waarnemen, hoe meer datgene wat wij waarnemen past bij wat wij verlangen of willen, hoe meer 'klik' er is. Of om op gevoel terug te komen, hoe beter wij ons voelen bij de ander.

Ik denk dat een persoon je dusdanig opvalt, dat je diep van binnen geraakt wordt. Het klinkt heel vaag, maar zo was het bij mij wel (leg ik later wel uit).

Quote:
Eerlijk gezegd denk ik dat je er teveel over nadenkt en er teveel mee bezig bent. Sommige dingen kun je gewoon niet verklaren en moet je lekker laten wezen voor wat 't is.

aan de ene kant denk ik dat je gelijk hebt, aan de andere kant denk ik dat het goed is om je bewust te zijn van gevoel en de dingen die daaruit voortvloeien.

Quote:
Als ik mijn vrouw niet tegenkom, is er wel een grote kans dat ik mijn hele leven straks celibatair heb doorgebracht... met frisse tegenzin. Dus oftie dan "telt", ik weet het niet.

Wellicht moet je jezelf de vraag stellen of je niet gelukkig denkt te worden zonder vrouw aan je zijde. Ik heb ervaren dat wanneer je er een "angst" voor hebt om altijd alleen te blijven, je dit onbewust belemmerd om in contact te komen en jezelf open te stellen.

Quote:
Stel dat je ontzettend veel overeenkomsten hebt met iemand, qua geloof matcht het, je ziet in die persoon een toegewijd echtgeno(o)t(e) en een goede vader/moeder, je kunt goed praten en met elkaar laten, maar die bepaalde klik is er niet?

Wat zou je doen?

Niets, gewoon contact houden zoals het al was en verder niets.

Quote:
En hoe lang duurt het voor je weet of het klikt, welke aanwijzingen zijn voor jou bepalend?

Als er een klik is, weet je dat mijns inziens direct.

De dingen die ik zeg/ schrijf is simpel gebaseerd op mezelf en eventueel meningen van mensen uit mijn omgeving. Mijn verhaal is op mij van toepassing, ik hoef dus niet van mensen te horen die mijn leven gaan beredeneren, ik weet dat er mensen anders over denken.

Ik leerde mijn man kennen via credible, in een periode dat ik het moeilijk had. Ik was een paar maanden ervoor tot de conclusie gekomen, dat als ik niet gelukkig was met mezelf, ik al helemaal niet gelukkig kon zijn met een man, dus had ik voor mezelf besloten om voorlopig niet aan een relatie te beginnen. Dit was voor mij dan ook echt de juiste keuzen ben ik van mening...

Toen we afspraken ging het wat beter met me, maar er was nog een hoop in mijn leven waar ik aan moest gaan werken. Ik ging dan ook niet naar de afspraak met de gedachte van een date, meer een gezellig avondje nu ik verder niets te doen had.

Toen ik hem zag, was het alsof ik geen stap meer kon zetten en of ik van heel diep van binnen voelde: dit is hem!

Ik sprong toen geen gat in de lucht, want ik was hier niet aan toe en wilde het niet, maar uiteindelijk is het de beste klik in mijn leven.

Voor mij is de klik het diep van binnen geraakt worden en op de een of andere manier weten dat je voor elkaar bestemd bent.

Wat volgens mij dooddoeners zijn, het generaliseren van vrouwen dingen en mannen dingen, daarmee doe je jezelf en de ander ontzettend te kort. Een grapje is leuk, ik ben alleen bang dat het vaak onbewust bij mensen toch nesteld. Deel elkaar niet in hokjes maar laat het vrij zodat je de ander via een open venster kunt waarnemen.

Vergeet er dan ook niet bij dat de algeme man of vrouw simpelweg niet bestaat, hetzelfde als dat de gemiddelde leerling niet bestaat.

Misschien heb je er iets aan, het is maar een idee, mijn verhaal smile.gif en succes in je zoektocht!

Diaan

Link naar bericht
Deel via andere websites

Bedankt Diaan, een goede en behulpzame post smile.gif

Quote:
"Diana" schreef het volgende:

Wellicht moet je jezelf de vraag stellen of je niet gelukkig denkt te worden zonder vrouw aan je zijde. Ik heb ervaren dat wanneer je er een "angst" voor hebt om altijd alleen te blijven, je dit onbewust belemmerd om in contact te komen en jezelf open te stellen.

Hmm ik denk niet dat dat voor mij op gaat. Ik praat vrij makkelijk met vrouwen en heb er geen enkele moeite mee mezelf open op te stellen. Al kun je wellicht ook wat anders bedoelen met "open stellen". Ik vind verliefdheid best vervelend, ik sta mezelf pas toe om gevoelens te ontwikkelen als ik weet dat het echt iets kan worden. Vandaar dat ik in eerste instantie een beetje afstandelijk en neutraal over kom, dat heb ik al een paar keer gehoord.

Liefde op het eerste gezicht is voor mij onmogelijk. Ook zal ik denk ik nooit meteen weten of een meisje de juiste is, dat kan ik me niet voorstellen, dat is zo anders dan ik mezelf ken.

Dat geraakt worden dat je beschrijft, is dat anders dan liefde op het eerste gezicht? In welk opzicht, kun je dat beschrijven?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Bedankt Diaan, een goede en behulpzame post
smile.gif

YW

Quote:
Hmm ik denk niet dat dat voor mij op gaat. Ik praat vrij makkelijk met vrouwen en heb er geen enkele moeite mee mezelf open op te stellen. Al kun je wellicht ook wat anders bedoelen met "open stellen". Ik vind verliefdheid best vervelend, ik sta mezelf pas toe om gevoelens te ontwikkelen als ik weet dat het echt iets kan worden.

Houdt dat in dat je je gevoel(sleven) sterk onder controle houdt aangeleerd, of heb je dat altijd al gehad, ook als kind? Het is namelijk ontzettend moeilijk om gevoel de ruimte te geven wanneer je jezelf hebt aangeleerd dat juist niet te doen...

Quote:
Liefde op het eerste gezicht is voor mij onmogelijk. Ook zal ik denk ik nooit meteen weten of een meisje de juiste is, dat kan ik me niet voorstellen, dat is zo anders dan ik mezelf ken.

Toch hoop ik stiekem dat het je een keertje zal overkomen!

Quote:
Dat geraakt worden dat je beschrijft, is dat anders dan liefde op het eerste gezicht? In welk opzicht, kun je dat beschrijven?

Ja dat is inderdaad moeilijk te beschrijven. Voor mij leek het veel dieper te gaan dan alleen liefde op het eerste gezicht. We kenden elkaar al een beetje via internet, de houding die iemand heeft, de bewegingen en ik denk dat je ogen ook een belangrijke factor zijn in iemands uitstraling. Ik denk ook dat ondanks dat je wellicht minder gevoelsmatig bent, je toch via ogen een uitstraling zult hebben van wie je bent.

Ken je het verschijnsel dat als je foto's van jezelf bekijkt dat je aan je gezichtsuitdrukkingen kunt zien wat je achterliggende gedachten/ gevoel is? Je uitstraling van je werkelijke ik zeg maar...

Verder had ik het idee alsof God het in mij legde, maar dat vind ik moeilijk uit te leggen.

Ik hoop dat je mijn vage benadering begrijpt widegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik begrijp het deels, denk ik, bedankt voor de poging het uit te leggen smile.gif

Dat ik mijn gevoelens onder controle houd, voor een groot deel, heb ik me aangeleerd. Dat bevalt erg goed. Het werkt zoals ik het voor ogen had. Dat betekent niet dat mijn gevoel me helemaal niets zegt en ik er niet naar luister, ik zorg er alleen voor dat het niet de overhand krijgt. Na er lang over te hebben nagedacht, vond ik dat de beste benadering. Verliefdheid kan nogal roet in het eten gooien, op dat moment kan ik niet meer realistisch bepalen of het goed is of niet.

Quote:
"Diana" schreef het volgende:

Toch hoop ik stiekem dat het je een keertje zal overkomen!

Het zou zo maar kunnen gebeuren, als het iets is dat God in je legt is het niet snel te laat. Iig ga ik er niet op wachten knipoog_dicht.gif

Quote:
"Diana" schreef het volgende:

Ik denk ook dat ondanks dat je wellicht minder gevoelsmatig bent, je toch via ogen een uitstraling zult hebben van wie je bent.

Van wie ik op dat moment ben, wellicht... hoe weet je of wat iemand op dat moment uitstraalt, ook representatief is? Misschien heeft die persoon wat rots meegemaakt, heeft ie gewoon een keer slechte zin of heeft ie net euro.png20 op straat gevonden.

Quote:
"Diana" schreef het volgende:

Ken je het verschijnsel dat als je foto's van jezelf bekijkt dat je aan je gezichtsuitdrukkingen kunt zien wat je achterliggende gedachten/ gevoel is? Je uitstraling van je werkelijke ik zeg maar...

Dat heb ik zelden op foto's. De beste foto's vind ik foto's waar ik neutraal op sta, omdat dat is wat ik op dat moment echt voel.

Ik denk dat ik wel iets uitstraal als ik een baby vasthoud bijvoorbeeld. Maar ja, of dat mijn werkelijke ik is, ik weet het niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid