Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Quote:

Hahah, ik en Weg2, ik vind het een toffe meid hoor maar dat wordt nogal oorlog
widegrin.gif

Saai zou het vast niet zijn... zo lang als het duurt
knipoog_dicht.gif

Dat ja, en los daarvan:

"Zeg schat, wil jij trouwen in de katholieke Kerk en onze toekomstige kroost katholiek opvoeden? Nee? Oh, wat een verrassing, ik vrees toch echt dat er geen klik is!"

widegrin.gif


Samengevoegd:

Quote:

Het is een balans. Enerzijds moet je natuurlijk laten merken dat je niet "desperate" bent en met elke vrouw genoegen neemt, anderzijds wil ik wel laten blijken dat ik het serieus neem. Ik woon ook in D-dorf he, moet een takke-end reizen, dat doe ik alleen voor iets serieus, niet voor een oppervlakkige romance of om gezellig te daten.

Maar is het niet veel logischer om daar te zoeken naar een vrouw, of wil je per se geen Duitse?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 93
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:
"Weg2" schreef het volgende:

"Zeg schat, wil jij trouwen in de katholieke Kerk en onze toekomstige kroost katholiek opvoeden? Nee? Oh, wat een verrassing, ik vrees toch echt dat er geen klik is!"

Daar hebben we dan weer het volgende heikele punt idd...

Jij als vrouw wil vast begrip voor dat probleem, ik wil een oplossing puh2.gif

Ach, ik ben lang niet meer zo anti-Katholiek als eerder, maar een andere kerk heeft idd wel mijn voorkeur.

Quote:
"Weg2" schreef het volgende:

Maar is het niet veel logischer om daar te zoeken naar een vrouw, of wil je per se geen Duitse?

Mijn sociale netwerk is hier zeer beperkt. In ons instituut werken zooien dames, 2/3 of 3/4 is vrouwelijk, maar daar zit geen kandidate tussen...

Verder spreken Duitse vrouwen doorgaans helemaal niets dan Duits, ik kan wel een beetje ouwehoeren maar een werkelijk boeiend gesprek zit er dan gewoon niet in. Ik kan mezelf niet uitstaan als ik zo saai ben.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Dat ja, en los daarvan:

"Zeg schat, wil jij trouwen in de katholieke Kerk en onze toekomstige kroost katholiek opvoeden? Nee? Oh, wat een verrassing, ik vrees toch echt dat er geen klik is!"

widegrin.gif

de andere kant: zo lang als het duurt is dan wel zeker zo lang een van beiden blijft leven. Elk nadeel heb zijn voordeel ofzo

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Mijn sociale netwerk is hier zeer beperkt. In ons instituut werken zooien dames, 2/3 of 3/4 is vrouwelijk, maar daar zit geen kandidate tussen...

Verder spreken Duitse vrouwen doorgaans helemaal niets dan Duits, ik kan wel een beetje ouwehoeren maar een werkelijk boeiend gesprek zit er dan gewoon niet in. Ik kan mezelf niet uitstaan als ik zo saai ben.

Een 2-stappenplan?

1. Op Duitse cursus en kranten gaan lezen enz enz, zodat je echt een goed niveau krijgt in die taal (is sowieso nooit weg en ik zou er persoonlijk gewoonweg de rillingen van krijgen om Engels te blijven praten in zo'n omgeving)

2. (internet)daten met Duitse dames uit je omgeving en/of je sociale netwerk buiten de uni uitbreiden via kerk, cursussen, sport enz.


Samengevoegd:

Quote:

[...]

de andere kant: zo lang als het duurt is dan wel zeker zo lang een van beiden blijft leven. Elk nadeel heb zijn voordeel ofzo

Euh, maar wij dachten meer aan de problemen die al voor het jawoord opdoemen devil.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
"diakio" schreef het volgende:

Wijsheid komt met de jaren.

Dat dacht ik ook altijd, maar jij bent toch al aardig op leeftijd? puh2.gif

Quote:
"diakio" schreef het volgende:

Het celibaat al overwogen?

Hey, dat gaan we meteen even doen.

...

Ok. Niets voor mij, helaas knipoog_dicht.gif

Als ik mijn vrouw niet tegenkom, is er wel een grote kans dat ik mijn hele leven straks celibatair heb doorgebracht... met frisse tegenzin. Dus oftie dan "telt", ik weet het niet.

Quote:
"Weg2" schreef het volgende:

Een 2-stappenplan?

1. Op Duitse cursus en kranten gaan lezen enz enz, zodat je echt een goed niveau krijgt in die taal (is sowieso nooit weg en ik zou er persoonlijk gewoonweg de rillingen van krijgen om Engels te blijven praten in zo'n omgeving)

2. (internet)daten met Duitse dames uit je omgeving en/of je sociale netwerk buiten de uni uitbreiden via kerk, cursussen, sport enz.

Op zich helemaal geen gek idee.

Maar mijn sociaal netwerk is niet zo groot omdat ik niet echt goed overweg kan met Duitsers. Ze willen dingen doen volgens de regels, protocollen, ik ben ontzettend eigenzinnig. In wezen begrijpen ze volgens mij geen snars van me widegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ok. Niets voor mij, helaas
knipoog_dicht.gif

Als ik mijn vrouw niet tegenkom, is er wel een grote kans dat ik mijn hele leven straks celibatair heb doorgebracht... met frisse tegenzin. Dus oftie dan "telt", ik weet het niet.

Nee hoor, dan ben je gewoon braaf katholiek vrijgezel geweest, da's heel wat anders dan celibatair.


Samengevoegd:

Quote:

Op zich helemaal geen gek idee.

Maar mijn sociaal netwerk is niet zo groot omdat ik niet echt goed overweg kan met Duitsers. Ze willen dingen doen volgens de regels, protocollen, ik ben ontzettend eigenzinnig. In wezen begrijpen ze volgens mij geen snars van me
widegrin.gif

Hollander! widegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
"Weg2" schreef het volgende:

Nee hoor, dan ben je gewoon braaf katholiek vrijgezel geweest, da's heel wat anders dan celibatair.

Die zoeken we op.

Van Wikipedia:

Quote:
"Wiki" schreef het volgende:

Celibacy refers to not having sex. A vow of celibacy is a promise not to have sex and not to enter into marriage. The term involuntary celibacy has recently appeared to describe a chronic, unwilling state of celibacy. Sometimes the word is also defined as the state of being unmarried.

Dus volgens mij heb ik gelijk, al is Wiki geen gezaghebbende bron. Ik heb dan geen gelofte, eed afgelegd maar heb wel celibatair geleefd toch? Tenzij het NLse begrip een enigszins andere betekenis heeft.

Quote:
"Weg" schreef het volgende:

Hollander!

Ik heb mezelf altijd ten eerste gezien als Christen, ten tweede als een soort wereldburger.

Maar in Duitsland heb ik idd beseft dat ik toch wel een Hollander ben... dat ik het leuker vind om collega's door de benen te spelen tijdens het voetballen dan om te scoren, is ook een teken aan de wand widegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Die zoeken we op.

Van Wikipedia:

[...]

Dus volgens mij heb ik gelijk, al is Wiki geen gezaghebbende bron. Ik heb dan geen gelofte, eed afgelegd maar heb wel celibatair geleefd toch? Tenzij het NLse begrip een enigszins andere betekenis heeft.

'Celibatair' kan ik niet in de online Vandale vinden, 'celibaat' wel:

ce·li·baat het; o (m.n. van priesters) het zich vrijwillig onthouden van seks

Het moet in ieder geval vrijwillig zijn, dus. En dat is het in jouw geval wel in de zin dat je uit overtuiging geen seks hebt als je neit getrouwd bent. Maar het soort vrijwillig van priesters enz. is het toch weer niet, want zij kiezen echt bewust voor die levensstaat, terwijl het bij jou meer een bijeffect is.

Overigens zie je vaker dat het 'gewone' taalgebruik aan de haal gaat met typisch religieuze termen, bijv. geloofsbrieven, zijn fiat geven, credo enz.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Misschien kan diakio aangeven of ik totnogtoe celibatair heb geleefd? Vind ik wel leuk om te weten.

Als voorbeeld, afgelopen maand wilde een meisje dat ik al lang ken, dat ik fysiek aantrekkelijk vind me een weekend op komen zoeken. Haar intenties waren duidelijk, haar relatie is onlangs stukgelopen en ze mist het fysieke deel. Dat heb ik niet gedaan. Het is dus niet zo dat er niets op mijn pad komt, dan zou het misschien ook weer anders zijn. Dan is het wellicht niet vrijwillig.

Anyway, dit was een beetje een zijstapje, laten we het verder weer vooral hebben over de klik.

Hoe noodzakelijk is die, is dit verschillend voor mannen en vrouwen? In hoeverre zijn overeenkomsten, in hoeverre verschillen van invloed? Hoe lang duurt het voor je weet of er een klik is? Wanneer weet je het, wat is het teken, moet je je bijvoorbeeld op je gemak voelen, moet je kunnen lachen met iemand, moet je zin krijgen om iemand te knuffelen of te zoenen?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Grmpf puh2.gif

Weg2, je hebt gelijk.

...

*kuch*

*hoest*.. Aaarrgghh ik krijg ineens overal uitslag, wat is dat nou weer? Sodeju dat jeukt! Raaaaah!

Ohkee ik geef op! Kleine toevoeging! Vanuit katholiek oogpunt heb je gelijk! In mijn punt zit volgens mij ook iets in meer algemene zin!

...

Pfoei... ik voel me ineens een heel stuk beter. Maar zonder gekheid, vanuit Katholiek oogpunt is er zonder gelofte in het geheel geen celibaat dus? Hoewel ik wel kies voor een celibatair bestaan totdat ik Le Un (ai dat klinkt waardeloos en francais) tegenkom.

De vrouw heeft altijd gelijk omdat een verstandige man haar altijd gelijk geeft. Doet er verder weinig aan af natuurlijk.

Mijn immuunsysteem kan het helaas niet aan, lastig hoor, het Syndroom van Mhei.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Lightjr schreef het volgende:

Pfoei... ik voel me ineens een heel stuk beter. Maar zonder gekheid, vanuit Katholiek oogpunt is er zonder gelofte in het geheel geen celibaat dus? Hoewel ik wel kies voor een celibatair bestaan totdat ik Le Un (ai dat klinkt waardeloos en francais) tegenkom.

Dat hoor je ook te schrijven en zeggen als l'un of l'une. Al vraag ik me af of het sowieso zo hoort puh2.gif. nu zeg je eigenlijk de een.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Vanuit katholiek oogpunt heb je gelijk! In mijn punt zit volgens mij ook iets in meer algemene zin!

katholiek IS algemeen. Je spreekt jezelf dus tegen. Ergo: luister naar weg2, ze is een vrouw, en heeft dus gelijk.

Quote:
vanuit Katholiek oogpunt is er zonder gelofte in het geheel geen celibaat dus? Hoewel ik wel kies voor een celibatair bestaan totdat ik Le Un (ai dat klinkt waardeloos en francais) tegenkom.

Nee, het celibaat behoort tot de vrijwillig gekozen levensstaten. Wat jij bedoelt is hooguit behoud van maagdelijkheid, bij gebrek aan mogelijkheden om je verkozen levensstaat te bereiken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]katholiek IS algemeen. Je spreekt jezelf dus tegen. Ergo: luister naar weg2, ze is een vrouw, en heeft dus gelijk.

Gevaarlijke manier van redeneren en als ik brutaal zou zijn (wat ik dus niet ben) zou ik suggereren dat jij voornamelijk op dit forum zit omdat je thuis niets te zeggen heb. Maar dat suggereer ik niet en er is dus geen enkele reden om mij thuis op te zoeken met je vriendjes van de congegratie van de geloofsleer.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@ Karin: ROFL, slordig zeg, dat klopt. Ik bedoel l'Une, dat is overigens wel correct volgens mij, net als the One de Ene betekent en niet de Een. Lollige verschrijving wel. L'Un zou betekenen dat ik de dames helemaal voor gezien houd op de niet-celibataire manier, dat zou een logische stap zijn gezien alle ellende die het allemaal oplevert (ik overdrijf knipoog_dicht.gif), mais non. Comme toujours, je prefere les filles, met twee tegengestelde accentjes op "prefere" die ik er met de beste wil van de wereld niet op krijg.

Quote:
"diakio" schreef het volgende:

katholiek IS algemeen. Je spreekt jezelf dus tegen. Ergo: luister naar weg2, ze is een vrouw, en heeft dus gelijk.

Katholiek betekent weliswaar algemeen, maar wordt algemeen gebruikt om de Kerk aan te duiden. Katholiek is dus wat specifieker dan algemeen, in het algemeen.

Verder heb ik het idee dat het "vrouwen hebben altijd gelijk" idee veel minder leeft onder vrijgezelle mannen. En ik me er dus enigszins aan kan onttrekken. Dan komt ook mijn aandoening nog om de hoek kijken natuurlijk.

Quote:
"diakio" schreef het volgende:

Nee, het celibaat behoort tot de vrijwillig gekozen levensstaten. Wat jij bedoelt is hooguit behoud van maagdelijkheid, bij gebrek aan mogelijkheden om je verkozen levensstaat te bereiken.

Mijn levensstaat is toch min of meer vrijwillig, omdat de staat die ik ambieer er niet in zit op de manier waarop ik mij die voorstel. Omdat ik een bepaalde standaard nastreef.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Gevaarlijke manier van redeneren en als ik brutaal zou zijn (wat ik dus niet ben) zou ik suggereren dat jij voornamelijk op dit forum zit omdat je thuis niets te zeggen heb. Maar dat suggereer ik niet en er is dus geen enkele reden om mij thuis op te zoeken met je vriendjes van de congegratie van de geloofsleer.

widegrin.gif

Ik ben niet thuis deze week. Maar inderdaad, ook thuis heb ik niet te vertellen.


Samengevoegd:

Quote:

Verder heb ik het idee dat het "vrouwen hebben altijd gelijk" idee veel minder leeft onder vrijgezelle mannen.

rofl.gif ja duh, en WAAROM zijn die mannen vrijgezel? Nou? rofl.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid