Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Hmmmkay.

Het was dan eindelijk bijna gelukt, alles leek te kloppen, maar schijnbaar ontbrak de \"klik\". Volgens haar dan. Voor mij was die er weliswaar ook niet, maar ik geloof er niet in, niet op die manier iig, ik zie een klik als iets dat moet groeien.

De vraag is dus, wat is nou die klik? Ik weet dat het moeilijk te beschrijven is, elke poging wordt toch op prijs gesteld smile.gif

Waar hangt die klik van af? Zijn het de feromonen? Het lijkt me iets dat bepaalt of er aantrekkingskracht is. Voor een deel zal dat zitten in communicatie, met name in de non-verbale communicatie wellicht.

In hoe verre bepalen factoren als uiterlijk en uitstraling of het klikt of niet?

Hoe kan het dat als je goed met elkaar kunt praten, met elkaar lacht, het dan toch niet klikt? Waar ligt dat dan aan?

Verder, zijn er verschillen tussen mannen en vrouwen? Ik kijk er vrij rationeel naar, ik maak een afweging waarbij ik kijk naar de sterke en minder zwakke punten van een meisje. Ik voel er niet veel bij, totdat er dingen gaan gebeuren. Ook niet als een meisje heel mooi is. Als ik op een bepaald punt kom, dan begin ik langzaam gevoelens te ontwikkelen.

Ben ik ongevoelig ofzo, op dit punt? Kan ik me nauwelijks voorstellen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 93
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Ik weet dat de "klik" bestaat (heb zelf een "klik-relatie"), maar waar 'm dat precies in zit? Daar kan ik geen zinnig antwoord op geven.

Voor mij werkt het niet om een lijstje te maken met "sterke" en "minder sterke" punten van degene die ik leuk vind (het feit dat je iemand leuk vindt en iemand anders niet, is een indicatie dat er al iets is gebeurd nog voordat je bewust je lijstje bent gaan maken), want liefde is geen optelsommetje, was het maar zo simpel. Ook vraag ik me af hoe zinvol het is om de "klik" te gaan analyseren (voor zover dat al mogelijk is), want naar mijn idee is ie er of is ie er niet en in beide gevallen doe je er niet veel aan.

Mocht je het geheim van de "klik" hebben gevonden, schrijf er een boek over, dan ben je financieel binnen!!! (die laatste opmerking was niet cynisch bedoeld).

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik denk dat de klik gevoel is.

Hoe voelt de ander aan, wat straalt de ander uit, hoe ruikt de ander, hoe gedraagt de ander zich.

Dat is aantrekkingskracht, en dat wordt niet alleen bepaald door hoe de ander er uitziet, maar ook het karakter en de gedragingen van de ander.

Wij hebben een aantal zintuigen die de ander waarnemen, hoe meer datgene wat wij waarnemen past bij wat wij verlangen of willen, hoe meer 'klik' er is. Of om op gevoel terug te komen, hoe beter wij ons voelen bij de ander.

Dat heeft niet zoveel met romantiek te maken, maar is een logisch proces.

Jij zegt dat dat bij jou vaak een tijdje duurt voordat je wat gaat voelen, blijkbaar is voor jou de inhoud van de ander erg belangrijk. Vaak worden we initieel verliefd op de buitenkant (en daarmee bedoel ik niet alleen wat we zien, maar ook alle andere zintuigelijke waarnemingen). De werkelijke inhoud van een ander begin je pas naar verloop van tijd te zien. Maar ook op inhoud kun je verliefd worden, en een klik mee krijgen.

Verder heeft verliefd zijn te maken met willen hebben, en liefde met willen geven.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
"Stukje2" schreef het volgende:

Ik weet dat de "klik" bestaat (heb zelf een "klik-relatie"), maar waar 'm dat precies in zit? Daar kan ik geen zinnig antwoord op geven.

Voor mij werkt het niet om een lijstje te maken met "sterke" en "minder sterke" punten van degene die ik leuk vind (het feit dat je iemand leuk vindt en iemand anders niet, is een indicatie dat er al iets is gebeurd nog voordat je bewust je lijstje bent gaan maken), want liefde is geen optelsommetje, was het maar zo simpel.

Ik zie liefde als iets dat moet groeien. Het zaadje wordt wellicht vanzelf geplant, of je het bewatert en voedt is aan jezelf.

Als ik in een meisje een echtgenote en moeder van mijn kinderen zie, haal ik de gieter pas uit de kast. En dan kan er langzaam iets groeien. Ik heb het idee dat die benadering kan leiden tot een zeer succesvolle relatie. Als je alleen of vooral af gaat op aantrekkingskracht, is dat veel riskanter imo. Zolang die kracht er is, is het leuk, na verloop van tijd wordt dat toch minder en wat houd je dan over? Dat is de vraag. Dat kan grote problemen opleveren, als je niet kijkt naar karaktereigenschappen, interesses e.d.

Kijk, ik ben overtuigd Christen, ik zoek 1 enkel meisje voor mijn hele leven en hopelijk daarna, ik bekijk relaties dus als een lange termijn concept.

Quote:
"Stukje2" schreef het volgende:

Ook vraag ik me af hoe zinvol het is om de "klik" te gaan analyseren (voor zover dat al mogelijk is), want naar mijn idee is ie er of is ie er niet en in beide gevallen doe je er niet veel aan.

Mocht je het geheim van de "klik" hebben gevonden, schrijf er een boek over, dan ben je financieel binnen!!! (die laatste opmerking was niet cynisch bedoeld).

Ik denk dat Dan er een aardig eind bij in de buurt komt, om aan te wijzen waar het 'm in zit smile.gif

@ Dan:

Een zeer behulpzame post, mijn dank smile.gif

Verliefdheid is egoistisch? Ik heb het wel altijd vrij oppervlakkig gevonden, egoistisch is nog een stap verder.

Ik persoonlijk, zie mijn relatie voor me als iets waarin zowel ik als mijn vrouw liever geven dan ontvangen. Misschien dat verliefdheid daar dan niet eens zo goed in past... Een bizar idee eigenlijk, zo anders dan wat gangbaar is.

En naar jouw mening is een klik vooral belangrijk mbt verliefdheid dus? Als je je niet aangetrokken voelt tot de ander, is het lastig verliefd te worden. Ik word sowieso niet of nauwelijks verliefd, het is me maar 1x gebeurd 10 jaar terug. Na verloop van tijd ontwikkel ik wel gevoelens, misschien dat die over kunnen gaan in een soort verliefdheid. Ik krijg dan wel zin om te knuffelen, mis haar als ze er niet is, dat soort dingen.

Het is me nog niet duidelijk, maar er ontstaat langzaam aan wel een bepaald plaatje...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hmmmmmmz.

Nou goed, laat ik het eens proberen uit te leggen. Al ben ik het helemaal met Stukje2 eens dat je de klik niet kan analyseren, vooral omdat het bij iedereen anders zal werken. Ik denk dat er vast wel artikelen/boeken over dit onderwerp zijn die het vanuit psychologisch oogpunt bekijken, dus als je dit echt tot het naadje van de kous wilt weten, moet je misschien eens een wetenschappelijke bieb erop naslaan.

Misschien kunnen sommigen mensen hun relaties wel heel verstandelijk beredeneren, zoals jij het zegt, een lijstje van voors en tegens maken of iets dergelijks en dan kijken welke kans de balans opslaat. Voor mezelf sprekend kan ik dat niet. Veel voors zou natuurlijk handig zijn, maar uiteindelijk maakt de klik uit of er iets gaat gebeuren. Een knap koppie alleen zorgt wel voor kriebels, maar niet voor een klik. Dat is een combinatie van eigenschappen, achtergronden, overeenkomsten maar ook verschillen en dan misschien nog een uiterlijke aantrekkingskracht. Maar je kunt iemand wild aantrekkelijk vinden en dan toch geen klik voelen. Of iemand valt je aanvankelijk qua looks niet zo op, maar als je eens wat vaker met elkaar praat kan er toch een gehechtheid ontstaan waaruit dan die klik kan voortkomen.

Het is hoe dan ook een ongrijpbaar iets, ook voor mij (en ik denk dat vrouwen misschien vaker naar die 'klik' zoeken in relaties, voor mij is ie in elk geval onmisbaar). Het te willen analyseren lijkt me vrij onmogelijk, maar goed, ieder z'n ding. Maar hou wel in de gaten dat ieder anders is en dat 'die magische klik' niet universeel zal zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Bedankt voor de uitleg smile.gif

Analyseren zal ik sowieso, hoe moeilijker het is hoe groter de behoefte big-smile.gif

Misschien is de klik een biologisch mechanisme, een soort veiligheidspal om ervoor te zorgen dat een goede vader voor de kroost wordt geselecteerd? Het is voor vrouwen in principe belangrijker om goed te selecteren, kan me voorstellen dat dit instinctieve, mogelijk feromonale systeem bij hen beter ontwikkeld is. Zodat de beste en fitste mannetjes worden uitgezocht en het voortbestaan van de soort wordt gevorderd.

Nou dacht ik vrouwen vrij aardig te begrijpen na jarenlang meidenbladen te hebben gelezen en heel veel gesprekken te hebben gevoerd uit oprechte interesse, krijg ik alsnog de deksel op de neus widegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Toch bestaat er wel een zekere klik hoor tussen mensen, maar die is niet magisch want vanuit de gemiddeld persoon beredeneerd zou je met ongeveer 1 op de 100 wel een klik kunnen hebben.

Waar haal je die getallen vandaan? Komt voor mij een beetje over alsof je wat uit de lucht graait zegmaar.

Overigens in mijn geval heeft die klik zich dan weer gevormd. Op het begin voelde ik zelfs niks voor mijn vriendin maar nu weet ik zeker dat die klik er is. En voor mij is dat denk ik toch ook een stuk weten zonder wat te zeggen. Elkaar op 1 of andere manier beter/anders kennen dan een gewone vriend(in). Het is anders. Het voelt anders. Ik zou niet weten hoe ik het moet uitleggen maar bij mij is het dan dus weer ontstaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Liefde oordeelt de persoon niet en je kan het niet afdwingen, hoe je ook je best doet.

Die kan zo op een tegeltje aan de wand puh2.gif

Even lekker een open deur intrappen: na de "klik" (mocht die er zijn) moet er natuurlijk wel een en ander gebeuren wil een relatie slagen. En een "klik"-relatie hoeft natuurlijk niet meer kans van slagen te hebben dan een niet-"klik"-relatie, want als de "klik" een "knak" wordt, dan wordt de "top" een "flop" knipoog_dicht.gif

Zo, nu heb ik wel weer genoeg flauw gedaan.

Zoals ik het heb ervaren, biedt een "klik" een mogelijkheid om vanaf het begin al op een (vertrouwde) manier met elkaar om te gaan die normaal gesproken wat later komt in een relatie. Dus niet zaligmakend, maar wel leuk als ie er is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Eerlijk gezegd denk ik dat je er teveel over nadenkt en er teveel mee bezig bent. Sommige dingen kun je gewoon niet verklaren en moet je lekker laten wezen voor wat 't is.

En een tip; Als je duidelijk laat merken dat je erg behoefte hebt aan een vrouwelijke parter; schrikt dat een vrouw des te meer af. (over het algemeen dan).

edit: En oja, inderdaad.. Jij denkt vrouwen te kunnen doorgronden..., maar sorry, dat kun je niet smile.gif Dat moet je eigenlijk ook niet eens willen puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Met de laatste post van Stukje 2 ben ik het geheel eens smile.gif

Quote:
"Liset" schreef het volgende:

Eerlijk gezegd denk ik dat je er teveel over nadenkt en er teveel mee bezig bent. Sommige dingen kun je gewoon niet verklaren en moet je lekker laten wezen voor wat 't is.

Ik ben onderzoeker he, ik doe dat werk omdat ik razend nieuwsgierig ben en alles wil weten en begrijpen knipoog_dicht.gif

De aard van het beestje.

Ik ben er bij fasen vrij intensief mee bezig, soms maanden niet of nauwelijks.

Quote:
"Liset" schreef het volgende:

En een tip; Als je duidelijk laat merken dat je erg behoefte hebt aan een vrouwelijke parter; schrikt dat een vrouw des te meer af. (over het algemeen dan).

Hangt af van de leeftijd. Jongere meisjes zal het afschrikken, volwassen vrouwen zullen misschien blij zijn dat je er aan toe bent. Ik ben een open persoon, natuurlijk wil ik graag iets opbouwen, maar alleen als het echt goed is. Als het klopt. Dat zeg ik ook gewoon. Serieus of niet, dat schrikt zeker af, maar dan houd ik degenen over die ik over wil houden.

Desondanks ben ik happy met mijn leven zoals het nu is hoor. Ik vind veel warmte bij vrienden en familie, in die zin heb ik denk ik duidelijk minder behoefte aan een relatie dan gemiddeld.

Verder is het eerder een probleem geweest dat vrouwen denken dat ik juist niet genoeg behoefte heb aan een partner, ze vinden me vaak erg afstandelijk. Dat ben ik ook, de eerste tijd. Voor ik een meisje knuffel moet ik haar erg goed kennen.

Quote:
"Liset" schreef het volgende:

edit: En oja, inderdaad.. Jij denkt vrouwen te kunnen doorgronden..., maar sorry, dat kun je niet Dat moet je eigenlijk ook niet eens willen

Kijk, als je zegt "dat kun je niet", is dat een uitdaging puh2.gif

Dat hebben er meer gezegd. Ik begrijp ze nu stukken beter dan 5 jaar terug.

En ook dit topic is weer leerzaam smile.gif

Overigens zou ik het in een relatie wel anders doen, als je alles tot in de puntjes analyseert neemt dat de romantiek weg. Dat besef ik goed. Ik analyseer met name situaties waarin het niet loopt zoals ik wil, zodat ik er van kan leren.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik ben onderzoeker he, ik doe dat werk omdat ik razend nieuwsgierig ben en alles wil weten en begrijpen
knipoog_dicht.gif

De aard van het beestje.

Dat had ik inderdaad al begrepen.

Quote:

Hangt af van de leeftijd. Jongere meisjes zal het afschrikken, volwassen vrouwen zullen misschien blij zijn dat je er aan toe bent.

Nu doe je het weer smile.gif Ze zullen misschien blij zijn, maar over het algemeen geldt dit ook voor volwassen vrouwen.

Naar mijn idee is het ook eerder andersom. Jongere meisjes genieten van alle aandacht die ze van jongens krijgen (let op: in het algemeen, dit zeg ik niet over iedereen). En volwassen vrouwen houden van een zelfstandige vent waarbij het "gewoon een vent" is die vrouwen nou eenmaal niet kunnen doorgronden.

Vrouwen zeggen altijd dat ze zo graag willen dat mannen hun begrijpen maar uiteindelijk wil een vrouw een man die ook écht een man is en dus ook uiteindelijk aanvaard dat het vrouwelijk brein gewoon niet te vatten is.

Als je met dit soort dingen al dan de eerste date aan komt zetten.. tsja, sorry maar dan snap ik het wel een beetje.

Quote:
Ik ben een open persoon, natuurlijk wil ik graag iets opbouwen, maar alleen als het echt goed is. Als het klopt. Dat zeg ik ook gewoon. Serieus of niet, dat schrikt zeker af, maar dan houd ik degenen over die ik over wil houden.

Enerzijds een goede instelling, maar dan moet je er ook inderdaad rekening mee houden dat je daarmee mensen afschrikt en wellicht weinig over houdt.

Quote:
Desondanks ben ik happy met mijn leven zoals het nu is hoor. Ik vind veel warmte bij vrienden en familie, in die zin heb ik denk ik duidelijk minder behoefte aan een relatie dan gemiddeld.

Ik ken je verder niet persoonlijk, maar jij bent toch één van de weinige die me echt opvalt dat je behoorlijk behoefte hebt aan een vrouw om je heen.. Maar dat kan ook aan mij liggen smile.gif

Quote:
Verder is het eerder een probleem geweest dat vrouwen denken dat ik juist niet genoeg behoefte heb aan een partner, ze vinden me vaak erg afstandelijk. Dat ben ik ook, de eerste tijd. Voor ik een meisje knuffel moet ik haar erg goed kennen.

Jij laat ze dat denken, maar dat hoeft niet smile.gif Dat betekent niet dat je ze een knuffel hoeft te geven, maar dan kan je wel duidelijk zijn smile.gif

Quote:
Kijk, als je zegt "dat kun je niet", is dat een uitdaging
puh2.gif

Dat hebben er meer gezegd. Ik begrijp ze nu stukken beter dan 5 jaar terug.

Dat geloof ik wel, maar toch geloof ik niet dat je als man vrouwen kunt doorgronden. Daarbij heb ik zo'n 21 jaar ervaring als meisje/vrouw en hoop ik dat je daarom wel wat punten van me aan wil nemen.

Quote:
Overigens zou ik het in een relatie wel anders doen, als je alles tot in de puntjes analyseert neemt dat de romantiek weg. Dat besef ik goed. Ik analyseer met name situaties waarin het niet loopt zoals ik wil, zodat ik er van kan leren.

Heel verstandig, maar met een situatie zoals vrouwen zul je toch niet op een duidelijke conclusie uitkomen flower.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik ken je verder niet persoonlijk, maar jij bent toch één van de weinige die me echt opvalt dat je behoorlijk behoefte hebt aan een vrouw om je heen.. Maar dat kan ook aan mij liggen
smile.gif

Jij hebt ervaring met jezelf als meisje en vrouw, maar ik denk niet dat alle vrouwen overal hetzelfde over denken. Doch begrijp ik als man zijnde vrouwen ook niet, maar mannen net zo min!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Jij hebt ervaring met jezelf als meisje en vrouw, maar ik denk niet dat alle vrouwen overal hetzelfde over denken. Doch begrijp ik als man zijnde vrouwen ook niet, maar mannen net zo min!

Als je nu eens voor de verandering de gehele post leest, dan had het je deze post bespaard. Ik geef aan dat ik niet voor ALLE vrouwen spreek.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hahah, ik en Weg2, ik vind het een toffe meid hoor maar dat wordt nogal oorlog widegrin.gif

Saai zou het vast niet zijn... zo lang als het duurt knipoog_dicht.gif

Quote:
"Liset" schreef het volgende:

Nu doe je het weer Ze zullen misschien blij zijn, maar over het algemeen geldt dit ook voor volwassen vrouwen.

Het is een balans. Enerzijds moet je natuurlijk laten merken dat je niet "desperate" bent en met elke vrouw genoegen neemt, anderzijds wil ik wel laten blijken dat ik het serieus neem. Ik woon ook in D-dorf he, moet een takke-end reizen, dat doe ik alleen voor iets serieus, niet voor een oppervlakkige romance of om gezellig te daten.

Quote:
"Liset" schreef het volgende:

Naar mijn idee is het ook eerder andersom. Jongere meisjes genieten van alle aandacht die ze van jongens krijgen (let op: in het algemeen, dit zeg ik niet over iedereen). En volwassen vrouwen houden van een zelfstandige vent waarbij het "gewoon een vent" is die vrouwen nou eenmaal niet kunnen doorgronden.

Vrouwen houden graag dat idee in stand, dat het mysterieuze wezens zijn puh2.gif

Ik vind het doorgaans wel meevallen, al zullen er altijd dingen zijn die ik niet snap. Dat is verder ook prima. En vrouwen willen vaak begrip voor hun situatie, zo zeggen ze, dan gaan ze alsnog klagen dat ik niet moet proberen ze te begrijpen zeker, tis goed met ze hoor puh2.gif

Pfffft vrouwmensen, je hebt er alleen maar gesodemieter mee. Is dat mannelijk genoeg voor je? widegrin.gif

Quote:
"Liset" schreef het volgende:

Vrouwen zeggen altijd dat ze zo graag willen dat mannen hun begrijpen maar uiteindelijk wil een vrouw een man die ook écht een man is en dus ook uiteindelijk aanvaard dat het vrouwelijk brein gewoon niet te vatten is.

Ik zeg ook niet dat ik dat uiteindelijk niet zal aanvaarden. Wat jij hier onder een echte man verstaat, noem ik eerder een doorsnee man. Ik ben geen Al Bundy idd widegrin.gif

Ach, ik zie ook het vermakelijke er wel van in, die typisch vrouwelijke wazigheid.

Quote:
"Liset" schreef het volgende:

Als je met dit soort dingen al dan de eerste date aan komt zetten.. tsja, sorry maar dan snap ik het wel een beetje.

Hahah no way, met dit soort dingen kom ik alleen aanzetten als het verkeerd loopt. Dan wil ik weten waarom dat zo is, als ik iets fout doe kan ik het misschien de volgende keer beter doen.

Quote:
"Liset" schreef het volgende:

Enerzijds een goede instelling, maar dan moet je er ook inderdaad rekening mee houden dat je daarmee mensen afschrikt en wellicht weinig over houdt.

Ik hoef er maar 1 over te houden knipoog_dicht.gif

Voor het leven... en wellicht beyond.

Quote:
"Liset" schreef het volgende:

Ik ken je verder niet persoonlijk, maar jij bent toch één van de weinige die me echt opvalt dat je behoorlijk behoefte hebt aan een vrouw om je heen.. Maar dat kan ook aan mij liggen

Is dat echt zo? Mijn zusjes zeggen juist tegen me dat ik er gewoon te weinig behoefte aan heb, dat ik meisjes niet laat weten dat ik ze leuk vind omdat ik niet graag genoeg wil. Zelfs een vriendin van me zei dat laatst nog. Zo van, je moet wel laten weten dat je d'r leuk vindt hoor, en dat je moeite voor haar wil doen!

Dat probeer ik dan iets mee te doen.

Het is gewoon de tijd ervoor. Ik ben hier in Duitsland bijna klaar, mijn carriere verloopt uitstekend, ik wil naar iets vasts toewerken. Ik vermaak me ook prima in mijn eentje, als ik een meisje tref gaat de tijd die ik met haar doorbreng ten koste van andere leuke dingen.

Quote:
"Liset" schreef het volgende:

Jij laat ze dat denken, maar dat hoeft niet Dat betekent niet dat je ze een knuffel hoeft te geven, maar dan kan je wel duidelijk zijn

Een knuffel is geen vereiste. Maar ik hoor dat er te weinig emotie blijkt uit mijn houding, mijn ogen, dat ik zo neutraal overkom. Dat ben ik ook. Ik ben niet zo snel onder de indruk. Zo lang ik niet weet of het echt potentie heeft.

Quote:
"Liset" schreef het volgende:

Dat geloof ik wel, maar toch geloof ik niet dat je als man vrouwen kunt doorgronden. Daarbij heb ik zo'n 21 jaar ervaring als meisje/vrouw en hoop ik dat je daarom wel wat punten van me aan wil nemen.

Oh, qua relaties e.d. ben je ervaringsdeskundige, daar weet je veel meer van af dan ik smile.gif

Iemand werkelijk geheel doorgronden is in zijn algemeenheid denk ik een brug te ver. En elke vrouw is weer een individu, natuurlijk is het ook niet leuk om algemene conclusies te trekken over "vrouwen" en die dan op een individueel meisje toe te passen, wordt ze niet vrolijk van neem ik aan.

Quote:
"Liset" schreef het volgende:

Heel verstandig, maar met een situatie zoals vrouwen zul je toch niet op een duidelijke conclusie uitkomen

ROFL, en ze blijft me maar uitdagen he, "je snapt ons toch niet", dat werkt eerder averechts hoor, serieus puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid