Spring naar bijdragen

crazy love


Aanbevolen berichten

Hee iedereen,

ik weet niet of het echt onder bijbelstudie valt, of misschien ook wel knipoog_dicht.gif

Aangezien ik het boek wel wil gebruiken voor bijbelstudie.

Ik ben sinds een tijdje bestwel fan van Francis Chan, op Godtube staan heleboel preken van hem, en hij heeft me steeds geinspireerd, en het is fantastish om te zien hoe hij gewoon verschrikkelijk verlieft is op Jezus.

Hij heeft een boek geschreven, genaamd crazy love, waarin hij beschrijft hoe absurd Gods liefde eigenlijk voor ons is, en voor hem...is het logish dat we reageren met net zo'n absurde liefde voor God.

Als ik heel eerlijk ben zit ik een beetje in een dip op dit moment, en als ik eerlijk naar mezelf kijk op dit moment, ben ik niet verschrikkelijk verlieft op Jezus, verlieft op God. En ik verlang er eigenlijk naar om gewoon hoteldebotel verlieft te zijn op Jezus.

ik zou graag het boekje van francis chan willen lezen, maar 'k heb dus nergens kunnen vinden om hem in nederland te krijgen. Kunnen jullie me helpen? is het mogelijk om het boekje hier in nederland te krijgen? via internet? Ik heb geen creditcard.

Verder, zo een vraagje wat onder het typen te binnen schoot. Hebben jullie ook mooie bijbeltexten, waarin voor jullie de liefde van God naar voren kwam. En dat je geraakt werd door die liefde, en dat die liefde toen wederzijds werd.....

ik hoop van jullie te horen

groetjes en Gods zegen

Arjen

Link naar bericht
Deel via andere websites

'Verliefd op God' Het is maar net hoe je het noemen wil. David dansde als één of andere idioot voor God door de straten heen, zich niets aantrekkende van wat anderen van hem vonden op dat moment smile.gif

Ik kan me er in ieder geval wel iets bij voorstellen. Er zijn stapels voorbeelden in de bijbel van mensen die reageren op de liefde die God geeft.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Verliefd op God?
verbaasd.gif

Wat moet ik me daar bij voorstellen?

Dat je een sluier moet dragen omdat je nog zo nastraalt van het zien van Gods aangezicht en andere mensen dat niet kunnen verdragen enzo...

Denk ik dan, ben niet zo fan van het knuffelbeerverliefdachtige...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Verliefd op God,Hij heeft niet met ons in de peuterspeel zaal gezeten. God is rechtvaardig en Barmhartig,en wij kunnen alleen maar heel diep gebogen liggen voor Zijn Troon en meer niet.

Dat bedoel ik ja, dit is meer de verliefdheid waar ik op doel. Verliefd zijn op God is ook zo van hem houden dat je de eerbied in acht blijft nemen. Maar tegenwoordig is hoffelijkheid een begrip wat je alleen in roddersprookjes tegenkomt. Verliefd is zoenen achter het fietsenhok. Verliefd op God is zoveel meer. big-smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
David dansde als één of andere idioot voor God door de straten heen, zich niets aantrekkende van wat anderen van hem vonden op dat moment

Ik kan me er in ieder geval wel iets bij voorstellen. Er zijn stapels voorbeelden in de bijbel van mensen die reageren op de liefde die God geeft.

Ja, dat is wat ik bedoel, dat iemand zo veel liefde voor God heeft.

Misschien is verliefdheid een beetje misplaatste term, maar ik bedoel gewoon dat iemand verschrikkelijk veel liefde voor God heeft.

Quote:
k vind "verliefd op God" een term waarbij ik het beeld krijg van een knuffelbeer God ofzo.

dat is totaal niet m'n bedoeling puh2.gif

Quote:
wij kunnen alleen maar heel diep gebogen liggen voor Zijn Troon en meer niet.

Hier ben ik niet niet helemaal mee eens denk ik. Natuurlijk, ik geloof dat we diep gebogen moeten liggen voor Zijn Troon, uit eerbied voor Hem, maar ik geloof dat Hij ook een liefdesrelatie met ons wil. Dat hij ons Zijn liefde wil geven, en dat wij deze liefde mogen doorgeven. En dat we iedereen over God willen vertellen om wie Hij is. En wat Hij voor ons gedaan heeft. En dat we er zo van ondersteboven zijn, dat we alleen maar aan Zijn liefde kunnen beantwoorden.

Dat is wat ik bedoelde, hopelijk is het zo iets beter geformuleerd, en iets minder knuffelbeerachtig.

Arjen

Link naar bericht
Deel via andere websites

Over verliefd zijn op God... Als mensen alleen maar kunnen praten over dat ene prachtige, mooie, lieve, etc. meisje dan zal iedereen zeggen dat die persoon verliefd is. Als mensen alleen maar kunnen praten over hoe groot, liefdevol, mooi etc. God is, ben je dan ook verliefd op God? Ik vind dat er wat voor te zeggen is. Verliefdheid is in deze zin dan opgevat als dat je zo vol bent van die ander dat je over niets anders kunt praten en aan niets anders kunt denken. Lijkt mij helemaal niets mis mee.

En aan de andere kant, als klein jochie begon ik elk gebed met 'lieve Here Jezus', tegenwoordig is dat vaak nog 'lieve Vader in de Hemel'. Is dat dan omdat God 'mijn lieverdje' oid zou zijn? Niet bepaald, als kind kun je mensen gewoon echt lief vinden, als volwassene is dat denk ik ook nog steeds mogelijk. smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid