Spring naar bijdragen

Geld moet rollen!?


Aanbevolen berichten

Geld rolt als een tierelier bij mij, maar dat zou het niet moeten. Ik krijg stufie en verdien daarnaast ook nog met mijn baan. Nou verdien ik voor mijn leeftijd helemaal niet slecht, maar voor het werk dat ik doe blijf ik het gewoon echt veels te laag vinden. Als je kijkt waar ik op een standaard dag mee te maken kan krijgen is het eigenlijk te gek voor woorden. Maar goed, dat geheel terzijde. Mijn inkomen is niet vervelend, maar als ik alle vaste lasten, boodschappen en dergelijke ga optellen kom ik toch wel tot een flink bedrag dat er weer afgaat (zeker nu ik alle kosten in mijn eentje draag is dat een flinke kluif)

Per maand gaat er een bedrag naar goede doelen, maar helaas niet zoveel als ik zou willen. Ik kan het me stomweg niet veroorloven. Dan heb je nog de boodschappen, brandstof voor de auto en dan is het bijna alweer weg

Ben blij dat ik deze maand zo snugger was om een bedrag opzij te zetten voor de vaste lasten en voor op de spaarrekening, maar het is nu de 8ste en het geld is toch echt al op.

En ik geef ook eerlijk toe dat het teveel bij me rolt. Uitgaan, dagjes weg, cadeautjes enz. Maar dat doe je een tijd, misschien zelfs wel een paar maanden. Dat is echter snel over als je met je neus op de harde werkelijkheid wordt gedrukt knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik geef veel te makkelijk geld uit. Rood staan is my middle name, zeg maar. Ik moet er echt op letten maar soms krijg ik een beetje een waas voor m'n ogen als ik iets graag wil hebben. Dat is echt mijn grootste manco, dat geldprobleem. Ik heb wel wat op de spaarrekening, maar daar kan ik amper een bankstel van kopen, zeg maar. Ik wil graag een auto, maar kan het me gewoon niet veroorloven en ik kan niet lang genoeg de vinger op de knip houden om een mooi bedrag te sparen. En nu is het net weer zo'n maand dat er elke week minstens 2 mensen jarig zijn... en met cadeautjes ben ik niet krenterig.

Ik geef aan goede doelen, een aantal gaat via maandelijkse incasso (of per kwartaal etc.) en ik gooi ook altijd wat in de collectezak. Maar dat zou eigenlijk wel meer mogen zijn als ik eerlijk ben... Goed, ik ben nu nog student dus ik hoop dat het wel beter wordt als ik fulltime werk. Maar geld zal altijd mijn zwak blijven.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...

Quote:

Ik let redelijk op mijn centen. Af en toe een cdtje, af en toe een treinkaartje naar een meet, tienden geven in de kerk(aub GEEN comentaar erover, ik reageer er toch niet op!) Verder probeer ik zo veel mogelijk te sparen.

Mwha, zolang we er maar op door blijven hameren zal je vast wel eens ooit een reactie geven. puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

zul je ook mn pas moeten hebben...
puh2.gif

Dat is goed wacht maar in het in de hal van Utrecht CS voor de bloemenstal,vanavond zal er iemand komen om 23.00 uur ze draagt een rode wolle muts rode laarsen en de Telegraaf onder haar arm,aan haar kan je je pas je afgeven zodat wij daadwerkelijk kunnen zorgen dat jou geld gaat rollen yes.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik vind sparen altijd een heel mooi fenomeen, en ben ook echt van plan om het te doen, alleen komt het er nooit van.

Ik geef altijd alles uit. Gelukkig gaan m'n verzekering, studiegeld enz automatisch, en ik hou er ook echt wel rekening mee. Ik krijg regelmatig rekeningen van hier tot tokio, maar ik kan het gelukkig altijd betalen. Heel roekeloos ben ik niet met m'n geld, maar ik ben ook niet van het oppotten. Ik ben er gelukkig ook nog nooit mee in de problemen gekomen en ik probeer het zo te houden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik heb periodes dat ik elke cent uit geef die ik maar kan bemachtigen. niet zo handig en daar moet ik echt mee leren omgaan...

momenteel kan ik echt geen cent missen omdat ik vanaf zaterdag op mezelf ga en deze maand het overweldigende bedrag van 9 euro over hou voor eten. gelukkig heb ik een heeeeel klein beetje nog op mn spaarrekening staan, krijg ik nog iets zorgtoeslag en heeft mn begeleidster aangeboden om mij wekelijks uit te betalen ipv maandelijks. niet dat dat veel is, dan krijg ik 12 euro per week (3 per dag is het bij ons... vergoeding he, geen werk).

bart heeft aangeboden om mee te betalen voor eten. nouja, aangeboden... ik moet het maar accepteren geloof ik want hij staat er op puh2.gif voorlopig moet ik echt op mn centen zitten want essent heeft me een veel te hoog maandelijks voorschot toegekend en ik krijg mn huurtoeslag nog niet... leuk, een uitkering...

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid