Taquoriaan 0 Geplaatst 10 september 2008 Rapport Share Geplaatst 10 september 2008 Quote: Op woensdag 10 september 2008 22:44:29 schreef Dannyr het volgende: [...] Ik geloof zeker dat ze zalig is, een gelovige vrouw die veel voor de medemens heeft gedaan. Mijn gedachte over Heiligen is dat iedereen die geloofd in Christus in feite heilig is voor God. Heilig betekent niets minder dan Apart gezet! Klopt, maar er zijn dus meer soorten heiligen. De gecanoniseerde en de niet-gecanoniseerde. Niet-gecanoniseerde heiligen zijn niet minder heilig ofzo, maar daar weten we verder niet zoveel over/van. Van de gecanoniseerde heiligen zijn zogenaamde 'Vitae' bekend, die ons weer kunnen inspireren in ons pad van heiliging. En daar gaat het Bonaventura om, als ik het goed begrijp. Dus laten we het daar over hebben, in plaats van gaan sputteren tegen de definitie van 'heilig' of 'heilige'. Open daar desnoods een nieuw topic voor ofzo. Ik vind dat zulk gesputter hier het gesprek onnodig vervuilt. Link naar bericht Deel via andere websites
Liset 0 Geplaatst 10 september 2008 Rapport Share Geplaatst 10 september 2008 Ik probeer in alles altijd eerst te denken wat de heilige Maagd en Moeder zou doen. Helaas wil het niet altijd lukken, maar gelukkig begrijpt ze dat vast en zeker en doet ze een goed woordje voor me bij haar Zoon. Edit: Dit berichtje was geplaatst door Ignatius Maria Link naar bericht Deel via andere websites
Robert Frans 1.653 Geplaatst 11 september 2008 Rapport Share Geplaatst 11 september 2008 Ik wou al zeggen, Liset katholiek geworden? Link naar bericht Deel via andere websites
Great = Ur Name 0 Geplaatst 11 september 2008 Rapport Share Geplaatst 11 september 2008 Thérèse van Lisieux Link naar bericht Deel via andere websites
Liset 0 Geplaatst 11 september 2008 Rapport Share Geplaatst 11 september 2008 Quote: Op donderdag 11 september 2008 11:41:17 schreef RobertF het volgende: Ik wou al zeggen, Liset katholiek geworden? Haha nee het spijt me, dat zit er (voorlopig.. je weet maar nooit natuurlijk ) niet in Link naar bericht Deel via andere websites
ere 0 Geplaatst 11 september 2008 Rapport Share Geplaatst 11 september 2008 Bono van U2. Waarschijnlijk niet officieel heilig verklaard, maar dat is voor mij wel een beetje een voorbeeld. Ik ken maar 3 heiligen: Vader, Zoon en Heilige Geest. Maar daarover gaan we niet discussieren natuurlijk. Link naar bericht Deel via andere websites
JoostG 27 Geplaatst 11 september 2008 Rapport Share Geplaatst 11 september 2008 Quote: Op donderdag 11 september 2008 13:57:35 schreef ere het volgende: Ik ken maar 3 heiligen: Vader, Zoon en Heilige Geest. Maar daarover gaan we niet discussieren natuurlijk. Heel graag. Volgens mij hadden we intussen meerdere keren vastgesteld dat we hier de katholieke definitie van heiligen aanhouden... Link naar bericht Deel via andere websites
Michiel 14 Geplaatst 12 september 2008 Rapport Share Geplaatst 12 september 2008 Admod note: Zo het topic is weer helemaal schoon. Discussie over wat een heilige heilig maakt kan in een ander topic. Dit topic gaat over de heiligen, waardoor jij geïnspireerd raakt op wat voor manier dan ook, het gaat niet over enige discussie over het waarom. Graag weer on-topic verder. Link naar bericht Deel via andere websites
Taquoriaan 0 Geplaatst 6 december 2008 Rapport Share Geplaatst 6 december 2008 Iedereen een fijne feestdag van de Heilige Nicolaas van Myra toegewenst. Voor een project van een vriend heb ik een video gemaakt voor de Online Adventskalender van vandaag. Klik hier voor de video. Hij is in het Engels. Mochten mensen behoefte hebben aan een Nederlandse versie, dan moet ik even zien of ik tijd heb om de titels te veranderen. Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten