Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, wat vinden jullie van vloekverboden? Vinden jullie dat je dit kan opleggen aan iedereen? In sommige gemeenten is er een vloekverbod : link

Vinden jullie dus dat je mensen kan opleggen wat je niet mogen zeggen (ook al ze niet gelovig zijn?). En wat vinden jullie van een verbod dat niemand meer mag werken op zondag? Alvast bedankt!

gr. mackie

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 97
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

Jezus, Heer en Meester van alle dagen, zegt dat alle laster de mensen wordt vergeven en onder het nieuwe verbond hoeft men ook volgens Paulus geen dagen te onderhouden.

Kortom, de zondag is net als alle andere dagen.

Wat heeft dat met een vloekverbod te maken? verbaasd.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Hallo allemaal, wat vinden jullie van vloekverboden? Vinden jullie dat je dit kan opleggen aan iedereen? In sommige gemeenten is er een vloekverbod : link

Ik vind het een behoorlijk goed uitgangspunt om een verordening te hebben dat grof taalgebruik niet gewenst is. Dat word als aanstootgevend ervaren door veel mensen. Of het nou schelden, vloeken of krachttermen zijn.

In die plaatselijke verordeningen staat vaak ook dat openbare dronkenschap verboden is knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Ik vind het een behoorlijk goed uitgangspunt om een verordening te hebben dat grof taalgebruik niet gewenst is. Dat word als aanstootgevend ervaren door veel mensen. Of het nou schelden, vloeken of krachttermen zijn.

In die plaatselijke verordeningen staat vaak ook dat openbare dronkenschap verboden is
knipoog_dicht.gif

Alles waar openbaar voor staat biedt ruimte! puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Een man of vrouw met zelfrespect vloekt niet.

Mee eens, het is net als krachttermen gebruiken een zwakte. De taal is rijk genoeg om je ongenoegen uit te drukken. Eigenlijk is het schandalig dat er een wettelijk verbod op vloeken is, als mensen de kunst van subtiliteit eens wat meer zouden ontdekken zou vuilbekken helemaal niet aan de orde zijn. Maarja...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Mee eens, het is net als krachttermen gebruiken een zwakte. De taal is rijk genoeg om je ongenoegen uit te drukken. Eigenlijk is het schandalig dat er een wettelijk verbod op vloeken is, als mensen de kunst van subtiliteit eens wat meer zouden ontdekken zou vuilbekken helemaal niet aan de orde zijn. Maarja...

En zo is het.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Mee eens, het is net als krachttermen gebruiken een zwakte. De taal is rijk genoeg om je ongenoegen uit te drukken. Eigenlijk is het schandalig dat er een wettelijk verbod op vloeken is, als mensen de kunst van subtiliteit eens wat meer zouden ontdekken zou vuilbekken helemaal niet aan de orde zijn. Maarja...

Als mensen eens leerden wat subtieler te geloven (bijvoorbeeld wel in allah geloven, maar geen vliegtuigen meer in flats) zouden bepaalde religies niet zo'n dankbaar subject zijn voor spot....

Zo maar een gedachte....

Ikzelf vind woorden als "kanker" veel te ver gaan, maar godslastering is wat mij betreft een prima manier om je te uiten... En dat Boeddha-verdomme niet in mijn woordenboek voorkomt, maar andere verdommes wel heeft veel te maken met de irritatie die bepaalde godsdiensten veroorzaken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik vind een vloekverbond helemaal niet zo'n verkeerd idee.

Met bijna alle vloeken doe je mensen pijn: God, mensen met een ernstige ziekte en ga zo maar door.

Je hoeft helemaal niet te vloeken als je gewoon woorden gebruikt waarmee je niemand kwetst..

Klopt, maar vergeet niet dat religie ook pijn kan doen. Het heeft mij iig enorm veel pijn gedaan. Ook maar verbieden dan?


Samengevoegd:

Quote:

tut tut MC... Jij laat je in je goedbedoelde spot toch niet tegenhouden door een klein beetje extremisme toch???
widegrin.gifclown.gifflower.gif

Relnicht? guilty as charged. Ik ben niet erg extremistisch, maar ik schop graag tegen heilige huisjes.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Vloeken is het tegenovergestelde van zegenen. Als je jezelf vervloekt of iets of iemand anders, wens je diegene/datgene het slechtste toe. Wil je dat?

Als je zegt: 'Goedemiddag', dan wens je iemand een goede middag.

Als je zegt: 'Fijne verjaardag', dan wens/zegen je iemand (met) een fijne verjaardag.

Als je zegt: 'Krijg toch de t#ring', dan vervloek je iemand met een ziekte.

Spr 18,21

Dood en leven zijn in de macht der tong, wie aan haar toegeeft, zal haar vrucht eten.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik vind vloeken machtig irritant, al kan ik zelf dan wel weer flink een potje schelden. Op een vloek zul je me echter nooit betrappen. Ik spreek mensen er altijd wel op aan, maar een verbod kan je er denk ik niet door krijgen.

En dat werken op zondag: Lijkt me geen strak plan. Het is niet voor iedere bedrijfstak nodig om op zondag te werken en dan is het misschien zelfs wel goed, zo'n rustdag. Maar neem Justitie, zorg enz enz, dat wíl je niet eens, dat ze vrij nemen! knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Als mensen eens leerden wat subtieler te geloven (bijvoorbeeld wel in allah geloven, maar geen vliegtuigen meer in flats) zouden bepaalde religies niet zo'n dankbaar subject zijn voor spot....

Zo maar een gedachte....

Ikzelf vind woorden als "kanker" veel te ver gaan, maar godslastering is wat mij betreft een prima manier om je te uiten... En dat Boeddha-verdomme niet in mijn woordenboek voorkomt, maar andere verdommes wel heeft veel te maken met de irritatie die bepaalde godsdiensten veroorzaken.

Nou heb ik het niet alleen over vloeken met de naam van God maar gewoon alles. Sowieso moet je met iets beters aankomen met dit. 'Als hij iets naars doet, doe ik ook iets naars terug' was een hit op de kleuterschool, maar je moet toch eens volwassen worden en volwassen reageren op acties waar je het niet mee eens bent. En terug gaan provoceren is geen volwassen reactie.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Nou heb ik het niet alleen over vloeken met de naam van God maar gewoon alles. Sowieso moet je met iets beters aankomen met dit. 'Als hij iets naars doet, doe ik ook iets naars terug' was een hit op de kleuterschool, maar je moet toch eens volwassen worden en volwassen reageren op acties waar je het niet mee eens bent. En terug gaan provoceren is geen volwassen reactie.

Sorry lieverd,

Zoals je misschien opmerkte ageerde ik vooral tegen de Islam. En dat heeft zijn redenen. Hoef ik verder niet op in te gaan denk ik. Ik walg van de islam en zal dat niet verhullen. tegen christenen ben ik meestal wel lief, maar als ik prive god laster is dat mijn zaak. En god lasterd mij in zijn autobiografie dus waarom ook niet?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ten eerste lastert God jou niet.

Ten tweede denk ik dat je onbewust niet God lastert, maar dat je jezelf dan vervloekt. Eén van de meest gebruikte vloeken wordt door veel mensen niet begrepen.

Tuurlijk, homo's, ongelovigen etc worden he-le-maal niet beledigt in de bijbel....

Kom op, erger kun je mij niet beledigen door me unwertig leben te noemen.... met een in de gauwigheid bedachte endlosung erachter aan.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Tuurlijk, homo's, ongelovigen etc worden he-le-maal niet beledigt in de bijbel....

Kom op, erger kun je mij niet beledigen door me unwertig leben te noemen.... met een in de gauwigheid bedachte endlosung erachter aan.

Aha! dan hebben we onderstaande quote gewoon verdient zeker, want jij moest provocerend reageren op de door jou gehekelde bijbelpassages?

Quote:

3) Je gelooft; je laat je leidden door de opmerkelijke moraal uit de bijbel, je gaat dood en er is niets. Jammer, je leven had leuker kunnen zijn als je je hoofd niet had gebroken over de opmerkelijke moraal in de bijbel.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid