Spring naar bijdragen

OS in china,goed,niet goed?


OS in china goed,niet goed  

  1. 1. OS in china goed,niet goed

    • Ja!
      1
    • Nee!
      4
    • Maakt mij niets uit!
      2


Aanbevolen berichten

Stelling: Het is goed dat de olympische spelen in China zijn gehouden.(wegens de ervoor heersende ophef kwa mensenrecht enz.)

Heeft China er baat bij, of gaat het ten koste van de mensen, zouden ze het niet verdienen vanwege de mensenrechten,of heeft het ons juist een deur geopend naar china enzovoort...

Waarom vind je dat?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dit is geen kwestie van meningen, lijkt me: het is gewoon een feit dat het Chinese volk er naar onze maatstaven (vrijheid enzo) niets mee op is geschoten dat de OS daar gehouden zijn. De situatie is de laatste jaren zelfs licht verslechterd.

Vraag is of wij dáárom geen OS hadden moeten houden daar. Er zijn meer dan een miljard Chinezen. Als die iets aan hun lot willen veranderen omdat de leidende elite het niet goed doet, moet dat te regelen zijn. Wij handelen met China en knikken braaf ja tegen China als het diplomatieke kwesties betreft omdat dwarsliggen ons schade kan berokkenen. Het is op zich een mooi principe om een volk haar eigen weg te laten kiezen. Wij hebben niet de plicht om hen "democratischer" of "vrijer" te maken. Die plicht hebben de Chinezen zelf.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Euh, Jezus kan ook door mensen heen werken, ofzo, klinkt freaky, maar wat ik wil zeggen: Jezus kan dóór de OS ook iets bewerken in China. Gebeurt helaas niet, maar toch.

Ik ben het met je eens, ik ontken niet dat zulke dingen kunnen gebeuren. Het kan op meerdere manieren gaan en hoe het precies gaat, weet ik niet, maar ik geloof dat Jezus Christus hoort naar de vele christenen in China die Hem in geloof aanroepen. En daardoor zal het land ten positieve veranderen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid