Spring naar bijdragen

foto shoppen


Aanbevolen berichten

ik vroeg me af of er ook foto shoppers onder ons zijn zo ja laat wat werk zien knipoog_dicht.gif

moet wel zeggen dat ik er eerst op tegen was maar nu ik cs3 heb hihi is het toch wel gaaf knipoog_dicht.gif

hier een paar creaties van mij zelf knipoog_dicht.gif

ben nog een begineling dr mee knipoog_dicht.gif maar lukt aardig moet ik zeggen puh2.gif

DSC_0188 test1kopie.jpg

DSC_0157 test.jpg

DSC_0156 test.jpg

ik kon het niet laten om ff mezelf te bewerken puh2.gif

331963229_6_UPQy.jpeg

331945868_5_QYQL.jpeg

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

gaafsmile.gif

ik ben momenteel bezig om de trouwkaart te maken voor m'n zus en haar vriend. Ik ben nog niet echt super handig met Adobe, maar ik doe m'n bestknipoog_dicht.gif iemand nog leuke tips? (als ik wat gemaakt heb zal ik het is posten)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

ik ben momenteel bezig om de trouwkaart te maken voor m'n zus en haar vriend. Ik ben nog niet echt super handig met Adobe, maar ik doe m'n best
knipoog_dicht.gif
iemand nog leuke tips? (als ik wat gemaakt heb zal ik het is posten)

al doende leert men knipoog_dicht.gif

verder kan je kijken of je wat leuke brushes kunt vinden (bv hier)

Ik ben net klaar met het geboortekaartje van m'n zus, maar die ga ik hier niet neerzetten widegrin.gif

Vind dat soort dingen best leuk om te doen, maar niet te vaak, want er gaat altijd heel veel tijd inzitten bij mij smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

gaaf
smile.gif

ik ben momenteel bezig om de trouwkaart te maken voor m'n zus en haar vriend. Ik ben nog niet echt super handig met Adobe, maar ik doe m'n best
knipoog_dicht.gif
iemand nog leuke tips? (als ik wat gemaakt heb zal ik het is posten)

Hou het netjes, dus niet teveel poespas, omdat het nou eenmaal kan met PS.

Ik hou van werken met Opacity (doorzichtigheid, om het even makkelijk te zeggen)

Daarnaast is een magnetic lasso altijd handig voor het uitknippen van dingen. Heb destijds mijn eigen kaart gemaakt, die kan ik je wel wat dingen van mailen. Misschien dat het wat inspiratie oplevert.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Met je vriend de slang is niets mis mag deze dieren wel,maar wat heb je toch met boosaardigheid dracula tanden enz enz, terwijl er hier al genoeg boosaardigheid is.Als Christen moet je daar niets mee te maken willen hebben .

En met je foto,s gewoon verder gaan al doende zal men leren,en af en toe een slang hier op het forum is nooit weg.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja, photoshoppen is best leuk af en toe! smile.gif

Ik zit op Flickr, een fotocommunity en daar zijn groepen. In een van die groepen waar ik regelmatig kom is er altijd een opdracht om te spelen met een foto en 'm op te leuken..

Mijn eerste poging was deze puh2.gif

origineel van iemand anders

2597567534_f8d7879048_m.jpg

Mijn bewerking:

2610201528_e3aa758bbc.jpg

Nou zitten er nog heel wat schoonheidsfoutjes in, maar leuk is '[t wel om te doen..

Wat vinden jullie er trouwens van, van een foto perfectioneren? Dan heb ik het niet over een leuk randje toevoegen, maar over het gladmaken van rimpels, moedervlekjes wegwerken, vetrolletjes verwijderen.. Ik zag ook eens in een krant dat er een bloedvlek was weggephotoshopt. In een andere krant stond dezelfde plaat, maar dan met een enorme plas bloed op de voorgrond. Blijkbaar vond krant 1 dat te extreem en haalde het weg... Maar is dat geoorloofd, om ze foto's aan te passen en de werkelijkheid naar je hand te zetten?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

@ Bartus, leuke foto's, nu zie ik dat satan idd bestaat
puh2.gif

hihihi hehe heb ik je dan toch eindelijk kunnen overtuigen widegrin.gifknipoog_dicht.gif


Samengevoegd:

Quote:

Ja, photoshoppen is best leuk af en toe!
smile.gif

Ik zit op Flickr, een fotocommunity en daar zijn groepen. In een van die groepen waar ik regelmatig kom is er altijd een opdracht om te spelen met een foto en 'm op te leuken..

Mijn eerste poging was deze
puh2.gif

origineel van iemand anders

Mijn bewerking:

Nou zitten er nog heel wat schoonheidsfoutjes in, maar leuk is '[t wel om te doen..

Wat vinden jullie er trouwens van, van een foto perfectioneren? Dan heb ik het niet over een leuk randje toevoegen, maar over het gladmaken van rimpels, moedervlekjes wegwerken, vetrolletjes verwijderen.. Ik zag ook eens in een krant dat er een bloedvlek was weggephotoshopt. In een andere krant stond dezelfde plaat, maar dan met een enorme plas bloed op de voorgrond. Blijkbaar vond krant 1 dat te extreem en haalde het weg... Maar is dat geoorloofd, om ze foto's aan te passen en de werkelijkheid naar je hand te zetten?

ten eerste de foto ziet er mooi uit die je bewerkt hebt knipoog_dicht.gif zie ik het juist??? zie ik het monster van logness dr ook in ?

wat je zei over vetrollen weghalen moedervlekken enz enz na mijn idee moet dat niet, waarom mensen perfectioneren? je bent toch zoals je bentknipoog_dicht.gif

ze zeggen ook wel dat die fotomodellen na die tijd ook nog ff worden bijgewerkt op de foto vind dat maar niks.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Quote:

[...]

al doende leert men
knipoog_dicht.gif

verder kan je kijken of je wat leuke brushes kunt vinden (bv
)

Ik ben net klaar met het geboortekaartje van m'n zus, maar die ga ik hier niet neerzetten
widegrin.gif

Vind dat soort dingen best leuk om te doen, maar niet te vaak, want er gaat altijd heel veel tijd inzitten bij mij
smile.gif

Ik ga is kijken op die site, met m'n gebrekkige engelspuh2.gif bedanktsmile.gif

Quote:

[...]

Hou het netjes, dus niet teveel poespas, omdat het nou eenmaal kan met PS.

Ik hou van werken met Opacity (doorzichtigheid, om het even makkelijk te zeggen)

Daarnaast is een magnetic lasso altijd handig voor het uitknippen van dingen. Heb destijds mijn eigen kaart gemaakt, die kan ik je wel wat dingen van mailen. Misschien dat het wat inspiratie oplevert.

ja, ik wilde het sowieso rustig houdensmile.gif Dat doorzichtige vind ik zelf ook erg leuk.

als je dat zou willen doenbig-smile.gif erg graag!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

ja, ik wilde het sowieso rustig houden
smile.gif
Dat doorzichtige vind ik zelf ook erg leuk.

als je dat zou willen doen
big-smile.gif
erg graag!

Ik zal je morgen ff wat sturen (da's inmiddels al vandaag, maar goed.. big-smile.gif) Moet ik ff op de machine op mijn werk zijn.

@Joelle en Bartus:

Wat betreft het bewerken van foto's,

Het hangt ervan af met wat voor doel je dat doet.

Voor mijn werk bewerk ik regelmatig foto's.

Ik maak reclame commercials waar ook wel veel van dat soort photoshop werk inzit.

En tja... soms is het erg nuttig en goed om dan een foto te bewerken. En dat gaat van het verwijderen van iemand in een foto, tot iemand zijn rimpels en moedervlekken wat weghalen.

Maar als het voor zo'n commercial werkt.

Laten we eerlijk zijn: Mijn werk is om met zo'n commercial een optimaal middel te maken die bijdraagt aan een commercieel doel.

Dus tja..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ja, photoshoppen is best leuk af en toe!
smile.gif

Ik zit op Flickr, een fotocommunity en daar zijn groepen. In een van die groepen waar ik regelmatig kom is er altijd een opdracht om te spelen met een foto en 'm op te leuken..

Mijn eerste poging was deze
puh2.gif

origineel van iemand anders

Mijn bewerking:

Nou zitten er nog heel wat schoonheidsfoutjes in, maar leuk is '[t wel om te doen..

Wat vinden jullie er trouwens van, van een foto perfectioneren? Dan heb ik het niet over een leuk randje toevoegen, maar over het gladmaken van rimpels, moedervlekjes wegwerken, vetrolletjes verwijderen.. Ik zag ook eens in een krant dat er een bloedvlek was weggephotoshopt. In een andere krant stond dezelfde plaat, maar dan met een enorme plas bloed op de voorgrond. Blijkbaar vond krant 1 dat te extreem en haalde het weg... Maar is dat geoorloofd, om ze foto's aan te passen en de werkelijkheid naar je hand te zetten?

Dat is een Schotland, daar ben ik ook nog geweest.. Heb er zelfs foto's van..

Ik ben zelf niet zo'n foto-vernaggelaar..

A_Greyscaled_World_I_by_Slechtvalk.jpg

Dit zijn twee foto's. 1 ZW andere Kleur die heb ik met Photoshop over elkaar gezet..

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 weeks later...
  • 4 weeks later...
  • 1 month later...

O wat leuk, een fotoshoptopic. Ik ben fotograaf en ik schilder ook (loopt soms ook door elkaar heen, ik weet soms niet meer wat ik ben, haha) en ik fotoshop soms, maar geef meestal de voorkeur aan Lightroom, omdat ik die special effects zelden gebruik. Alleen als ik echt met layers werk wordt er gefotoshopt. Ik vind het ook fijn dat je met Lightroom heel fijn grote hoeveelheden materiaal kunt verwerken.

Deze hangt heel groot bij een bomenknuffelstichting, met een heel breed zwart passe-partout:

link

Bewust overbelicht ter plekke en extra contrast enz.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik gebruik geen Photoshop maar Corel PhotoPaint. Niet zo vaak om foto's te bewerken, meer voor het ontwerpen van onderdelen voor folders (voor mijn werk bijvoorbeeld) en websites.

Voor mijn werk:

art_folder_sociale_vaardigheden.jpg

art_folder_moreel_redeneren.jpg

art_folder_omgaan_met_boosheid.jpg

Voor de website van een vriendin:

header.jpg

Voor mijn eigen (besloten) forum:

kopje.jpg

Voor mijn eigen website:

rudibu_header_menu.jpg

Voor de website van mijn dochter:

pinkfloyd-kop1.jpg

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 4 months later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid