Spring naar bijdragen

Gebed verhoord?


Aanbevolen berichten

Quote:
@Robert, maar je moet toch als priester ook het Evangelie kunnen uitleggen aan leken? Dan moet je er toch wel alles van weten en snappen? Waarom worden er anders zoveel moeilijke exegeses geschreven? Lijkt mij dat dat toch een doel dient en dat niet iedereen dat zou kunnen maken...

Sjaloom mackie,

Dat hoort bij één van zijn taken ja. Maar zij die daartoe geroepen worden, krijgen ook ter zijner tijd de genade van God om dat te kunnen doen en inzicht te krijgen in waarin priesters inzicht behoren te hebben. Een belangrijk middel daartoe is de priesteropleiding van de Kerk. Maar ik geloof dat dit een beetje offtopic is. knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ja ik ben nog niet zo beleerd enzo (ben eigenlijk gewoon een beginneling als je begrijpt wat ik bedoel), maar je mag wel alles vragen, maar eigenlijk ook weer niet? Of hoe moet ik dat zien? Kunnen jullie niet concreet zeggen wat je wel mag vragen en wat je beter niet kunt vragen? Alvast bedankt!

gr. mackie

knipoog_dicht.gif maak je geen zorgen, we zijn allemaal maar onderweg he. Ik denk dat je alles mag vragen wat je wil, en dat je op den duur leert steeds minder te willen.


Samengevoegd:

Quote:

ps. behoren priesters ook niet een bepaald intelligentie niveau te hebben willen ze hun ambt uitoefenen? Lijkt mij sterk dat intelligentie helemaal geen rol speelt of wel?

Als je dat specifiek voor de RKK vraagt: ja, een priester heeft een academisch niveau. Priester studeren veelal theologie en/of filosofie, en promoveren ook vaak. Van diakens wordt (gelukkig widegrin.gif) heel wat minder verwacht, zij volgen een opleiding op hbo-niveau.

Bij andere stromingen waar men ook de term "priester" gebruikt, varieert het opleidingsniveau fors.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid