Spring naar bijdragen

Christendom in het Midden-Oosten


Aanbevolen berichten

Quote:

[...]

Iedereen heeft rust nodig. Onrust komt van de duivel.

De Schepper is inderdaad de Koning van iedereen, maar Jezus Christus is Heer en is God, dus is Jezus Christus ook jouw Koning en is Hij Koning over elk schepsel. De vraag is alleen of je Jezus accepteert als jouw Koning. Als je Jezus Christus accepteert als jouw Koning, kan Hij je eeuwig leven geven en vrijheid, rust, vrede, liefde, gezondheid en rijkdom
smile.gif

Jezus is geen sinterklaas,echt iets voor mensen uit de pinkstersektes,rust,vrijheid,rijk worden tja wat armzalig allemaal.Het gaat om dat men zalig wordt en zijn/haar zonden gewaar wordt en droefheid krijgt naar God; en een mishagen krijgt van je zelf;kortom BEKERING en Hem na volgen.Zodat de Christenen doen in het Midden Oosten,als goede Militia Christi.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Jezus is inderdaad geen sinterklaas, Hij is meer dan sinterklaas . Jezus heeft meer wonderen gedaan en heeft Zijn kinderen alles gegeven.

Hoe zal Hij Die zelfs Zijn eigen Zoon niet gespaard, maar voor ons allen overgegeven heeft,

ons ook met Hem niet alle dingen schenken?

Rom. 8: 32

Droefheid naar God?

1 Tessalonicenzen 5:16

Verblijdt u te allen tijde

Het is niet de bedoeling dat je droevig blijft.

Mat 11,28

Komt tot Mij, allen, die vermoeid en belast zijt, en Ik zal u rust geven

Joh 8,32

en gij zult de waarheid verstaan, en de waarheid zal u vrijmaken.

2 Kor 8,9

Gij kent immers de genade van onze Here Jezus [Christus], dat Hij om uwentwil arm is geworden, terwijl Hij rijk was, opdat gij door zijn armoede rijk zoudt worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Mooi voorbeeld: ik heb met mijn ouders in Saudi-Arabië gewoond- als kind zijnde. Toen een vriendinnetje voor d'r communie ging moesten alle voorwerpen voor de dienst afzonderlijk het binnen worden gesmokkeld: alles was in het geheim gedaan. En diegene die de dienst leidde was niet zonder gevaar: zijn voorganger is vermoord.

Niet dat iemand zo graag martelaar wil zijn,maar het bloed der Martelaren is het zaad der Kerk.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Niet dat iemand zo graag martelaar wil zijn,maar het bloed der Martelaren is het zaad der Kerk.

Waarom zou iemand niet graag een martelaar willen zijn?

Mat 16,25

Want ieder, die zijn leven zal willen behouden, die zal het verliezen; maar ieder, die zijn leven verloren heeft om Mijnentwil, die zal het vinden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Juist Trotse-Moslim
knipoog_dicht.gif

'...en waar is de plaats van Mijn rust? '(Jes 66,1)

God is niet zo zwak en kwetsbaar als een mens, dat Hij rust nodig heeft.

Die vers betekent niet dat God een rustplaats nodig heeft, maar dat hij de mensen in eerste instantie vraagt waar God's huis gebouwd is (bayt Allah in het arabisch, oftewel moskee). En daarna vraagt Hij: En waar is de plaats van Mijn rust? Maw. waar kunnen mensen gaan die op zoek zijn naar Mijn rust. Dat refereert naar de vers daarvóór die het over God's huis heeft, want daar vinden mensen Zijn rust.


Samengevoegd:

Quote:

[...]

Niet dat iemand zo graag martelaar wil zijn,maar het bloed der Martelaren is het zaad der Kerk.

Bloed (mannelijk bloed om precies te zijn) is juist heel wat zaden minder als ik zo gewoon me logica gebruik puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hai allemaal,

Momenteel gaat het topic off topic, wat niet de bedoeling is. Het gaat niet om het bekeren van mede gebruikers of om de verschillen in godsdienst. Het topic staan niet in geloof wat de richting van een topic mede aangeeft.

Hierbij nogmaals de openingspost:

In hoeverre kunnen expats hun geloof belijden in landen in het Midden-Oosten, denk aan landen zoals Saudi-Arabië, Iran, Irak, Qatar, Verenigde Arabische Emiraten....

..en maakt het daarbij nog uit of ze veel in contact komen met de lokale bevolking....

Vanaf nu gaan we weer Back On Topic

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid