Spring naar bijdragen

Christendom in het Midden-Oosten


Aanbevolen berichten

Als Christelijke buitenlander in het hartland van het Christendom het Midden -Oosten,al tijd naar de plaatselijk Kerk gaan in de stad waar je bent,dat laat zien een onoverwinnelijke verbondenheid en de Christenen die wonen in het Midden- Oosten en laat zien dat het Christelijk land is;Een Christen is altijd een Militia Christi.

Ook daar groeit de Kerk als kool en vele mohammedanen gaan over tot het Christendom.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Over het bovengenoemde landen kan ik - evenals alle andere mensen - die daar niet zijn geweest weinig zeggen, aangezien het medium meestal alleen maar sporadische gevallen die bijzonder zijn belicht. En dat is nogal logisch: iets wat regelmatig voorkomt wordt niet of nauwelijks aandacht aan geschonken in het nieuws.

Ik ben voor zover alleen maar in Marokko en Egypte geweest als islamitisch land. Daarvan kan ik wel zeggen dat de moslims/islam beter hand in hand gaat met andere religies dan hier in Nederland.

In Nederland heerst een voelbaar gespannen sfeer. Daar zijn ze wat meer nuchter en minder achterdochtig. Althans, zo komt het bij mij over.

Geluiden die hier hoort over de islam hoor je daar niet over het Christendom, dan heb ik het over geluiden zoals: 'Het Christendom gaat ons land overnemen.' Door de Christelijke jaartelling en andere Christelijke gewoontes (zoals feestdagen) neemt het Christianisering alleen maar toe, totdat we een Christelijke staat worden'.

Terwijl je wel degelijk zulke geluiden hoort in Nederland over de islaam.

In Marokko staat er bij mij midden in de stad zelfs een drukbezochte kerk. Maar dat stamt uit de tijd toen de Spanjaarden daar waren. Het was een gewoonte om een kerk midden in de stad te bouwen, als 'hart' van de stad/dorp.

Door de globalisering. Denk maar aan bijv. internet. Gaat er een wereld open voor zowel moslims in het Midden-Oosten, dat zij de Kerk hebben "ontdekt". En datzelfde geldt voor Christenen in het westen, zij hebben ook (dankzij oa. internet) de moskee "ontdekt". Op die manier zie je dat de groep Christenen die moslim wordt groeit, evenals de groep moslims die christenen worden.

Tot zover mijn onpartijdige visie hierop smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als aanvulling hierop:

Vandaag eerder op de dag had ik een aflevering gezien op een belgische zender (dit is de link voor mensen die dit willen terugzien: link )

waarin te zien is hoe goed het Christendom en de Islam samengaan in Syrië en Libanon, de landen die toch wel als een "extremistische schurkenstaat" bekend staat. Moslims en Christenen gingen zelfs samen bidden big-smile.gif

Elke aflevering reist Jan (de presentator) af naar andere landen in het Midden-Oosten.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Bron: Kerknieuws 21 mei 2007 | 09.07

Marokko kent godsdienstvrijheid, maar tot het christendom bekeerde moslims houden zich stil, en de kerk heeft te lijden van zendelingen uit Amerika met radicale ideeën.

’Poging tot het ondermijnen van het islamitisch geloof’. Daarvoor is een Duitse toerist vorig jaar in Marokko veroordeeld. Hij kreeg zes maanden gevangenisstraf en vijfhonderd dirham (45 euro) boete. De man van Egyptische komaf had bijbels uitgedeeld in de badplaats Agadir en wilde jongeren bekeren tot het christendom.

Twee jaar geleden werd de Zuid-Afrikaan Deon Malan onder politiebegeleiding het land uitgezet. De Marokkaanse autoriteiten vonden dat de pastor, na zes jaar in Marrakech te hebben gewerkt, te ver was gegaan in zijn bekeringsdrift. Een ieder is vrij zijn geloof te belijden, maar proselitisme is volgens de Marokkaanse wet verboden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Bron: Kerknieuws 21 mei 2007 | 09.07

Marokko kent godsdienstvrijheid, maar tot het christendom bekeerde moslims houden zich stil, en de kerk heeft te lijden van zendelingen uit Amerika met radicale ideeën.

’Poging tot het ondermijnen van het islamitisch geloof’. Daarvoor is een Duitse toerist vorig jaar in Marokko veroordeeld. Hij kreeg zes maanden gevangenisstraf en vijfhonderd dirham (45 euro) boete. De man van Egyptische komaf had bijbels uitgedeeld in de badplaats Agadir en wilde jongeren bekeren tot het christendom.

Twee jaar geleden werd de Zuid-Afrikaan Deon Malan onder politiebegeleiding het land uitgezet. De Marokkaanse autoriteiten vonden dat de pastor, na zes jaar in Marrakech te hebben gewerkt, te ver was gegaan in zijn bekeringsdrift. Een ieder is vrij zijn geloof te belijden, maar proselitisme is volgens de Marokkaanse wet verboden.

Ook hier laten ze weer zien wie ze werkelijk zijn,maar wat niet echt is zal vergaan als rook en valse godsdienst zoals het mohammedanisme/moslim zal vergaan,het is al in staat van ontbinding.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Bron: wereldomroep.

Godsdienstvrijheid in Egypte vooral voor moslimsdoor correspondent Alexander Weissink

04-09-2007

Bassma Moussa is bang dat ze door haar geloofsovertuiging haar baan zal verliezen. Ze is bahái, een religieuze stroming die niet wordt erkend door de Egyptische staat. Daarom kan ze geen nieuwe identiteitskaart krijgen. Het universiteitsziekenhuis waar ze al ruim vijftien jaar werkzaam is, heeft gezegd dat ze voor het eind van dit jaar geldige papieren moet kunnen laten zien. "Ze dwingen me te liegen over mijn geloof en iets strafbaars te doen," zegt ze in het beroemde theehuis Groppi, in het hartje van Caïro. Ze kijkt gespannen uit naar de uitspraak van de rechter over deze zaak.

Egyptische burgers zijn verplicht hun geloofsovertuiging op te geven bij de aanvraag van identiteitsbewijzen. Daarbij zijn er slechts drie mogelijkheden: moslim, christelijk of joods. "Vroeger was er de mogelijkheid om het blanco te laten of 'anders' op te schrijven. Soms, afhankelijk van de ambtenaar, konden we zelfs baha'i opgeven," zegt Moussa. "Ik heb nog oude papieren, maar die zullen vanaf eind dit jaar niet langer rechtsgeldig zijn," zegt ze ongerust. De bahái zijn in de knel gekomen nadat de overheid twee jaar geleden besloot alleen nog elektronische uitgegeven plastic identiteitskaarten te verstrekken. Voor uitzonderingen is sindsdien geen ruimte meer.

Moussa zegt de discriminatie wel gewend te zijn. Toen zij in 1997 promoveerde en bij de universiteit werd aangenomen, voerde een islamitische hoogleraar een campagne tegen haar. Hij vroeg de toonaangevende soennitische leerinstelling van Egypte, Al Azhar, een fatwa tegen haar uit te vaardigen. "In die fatwa werd ik uitgemaakt voor afvallige. Hij heeft het naar iedereen toegestuurd en daarmee mijn aanstelling tijdelijk onmogelijk gemaakt," zegt Moussa. "Ik had nooit te koop gelopen met mijn religie, maar toen wist plotseling iedereen het."


Samengevoegd:

Bron wikipedia:

Verschillende organisaties zoals Open Doors, Stichting De Ondergrondse Kerk (SDOK), Kerk in Nood, Forum 18, Amnesty International, Human Rights Watch en de US State Department (Amerikaans ministerie van buitenlandse zaken), houden gegevens bij over het gebrek aan godsdienstvrijheid in sommige landen en uitingen van christenvervolging in het bijzonder.

Voorbeelden van landen met moderne christenvervolgingen:

Irak: De positie van christenen in Irak is volgens mensenrechtenorganisaties verslechterd na 2003, het jaar waarin de Irakoorlog plaatsvond.[6] Christenen van de traditionele Iraakse kerken (Assyrische en Chaldeeuws-katholieke Kerk) worden onder druk gezet, soms middels bloedige aanslagen, om uit hun gebieden te vertrekken of zich aan te passen aan islamitische voorschriften.

Iran: Er is sprake van vervolging en rechtsongelijkheid, met name ten aanzien van nieuwere kerkgenootschappen, die een protestantse of evangelicale signatuur hebben (Iran kent van oudsher christelijke kerken zoals de Armeens-apostolische Kerk en de Assyrische Kerk). Verscheidene protestantse leiders zijn al dan niet in gevangenschap omgebracht. Onder president Mahmoud Ahmedinejad is de situatie voor religieuze minderheden verslechterd.

Saoedi-Arabië: De wahabitische variant van de islam (ook wordt wel gesproken van salafisme) is staatsgodsdienst. Volgens de website Persecution.org zoekt de religieuze politie (mutawwa’in) naar aanhangers van andere geloven. Deze worden volgen tegengewerkt en bekeringen tot het christendom zijn levensgevaarlijk. Bijeenkomsten van christenen worden herhaaldelijk beëindigd door de politie, ze worden gearresteerd en publiekelijk gegeseld om hun geloofsbeoefening. Martelingen zijn gemeengoed, aldus Persecution.org.

Let wel: Onze trotse salafisten zien SA als voorbeeld land.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@ Dr. Dre

Bij de douane in Marokko zie ik elke jaar wel mensen bijbels (en een bandje of cd) uitdelen.

Verder wil ik nogmaals zeggen dat het geen zin heeft om nieuwsberichten te laten zien, aangezien dat alleen sporadische, opmerkelijke verhalen bevat.

Iets wat vaak/regelmatig voorkomt laten ze juist niet in het nieuws zien.

Zo kan ik er ook wel een paar texten kopieren en plakken waarin moslims in christelijke landen vervolgd worden, zoals deze rapport van een onafhankelijke onderzoeksbureau:

EUMC rapport

Het grootste project toezicht te houden islamofobie in opdracht werd uitgevoerd na 9 / 11 door het Europees Waarnemingscentrum voor racisme en vreemdelingenhaat (EUMC). "Beknopt verslag over islamofobie in de EU na 11 september 2001", geschreven Dr Chris Allen and Jorgen S. Nielsen of the University of Birmingham , was gebaseerd op 75 verslagen - 15 uit elk EU-land. [26]

Het verslag belicht de regelmaat waarmee gewone moslims werd het doelwit van misbruik en soms gewelddadige vergeldingsacties na aanslagen 9 / 11. . Ondanks gelokaliseerde verschillen binnen elk lid natie, de herhaling van de aanslagen op herkenbare en zichtbare kenmerken van de islam en moslims is het verslag van de belangrijkste vinden. [26] De aanslagen hadden de vorm van verbale misbruik; schuld te geven van alle moslims voor terreur aanslagen; vrouwen die hun hijab gescheurd uit hun hoofd; mannelijke en vrouwelijke moslims zijn zaad op; kinderen die de naam "Osama", en willekeurig geweld, dat het slachtoffer het ziekenhuis verlaten, en bij een gelegenheid, links een slachtoffer verlamd. [26]

In het verslag wordt ook gesproken over de vertegenwoordiging van de moslims in de media. Inherent negativiteit, stereotiepe beelden, fantastische voorstellingen, en overdreven karikaturen werden al geïdentificeerd.[26] Het rapport concludeerde dat "een grotere ontvankelijkheid ten aanzien van anti-islamitische en andere xenofobe ideeën en gevoelens heeft, en kan ook blijven, om zich meer getolereerd." [26]

(bron wiki-link: link )

Zie je ... zo kan ik het ook. Maar ik vind het meer aanstellerij en zielig doen en jezelf in slachtofferrol plaatsen, waar niemand baat bij heeft en wat alleen maar een factor is wat afgunst doet toenemen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Verder wil ik nogmaals zeggen dat het geen zin heeft om nieuwsberichten te laten zien, aangezien dat alleen sporadische, opmerkelijke verhalen bevat.

De rapportage's van Amnesty Int zijn niet gebaseerd op sporadische gevallen, die worden ter illustratie genoemd. Graag goed lezen, dan pas reageren

Daarbij heb ik inderdaad twee andere voorbeelden geplaatst om een tegengeluid naar jouw te laten zien, aangezien jij begint met een eigen observatie dat je tijdens jouw bezoek aan Marokko en Egypte het erg naar zin hebt gehad of iets in die strekking.


Samengevoegd:

Quote:

Ik lees nergens over vervolging van Moslims door de overheid itt rapportage van Amnesty Int dat anders gelovigen in "islamitische landen" wel gebeurd. Inderdaad zijn er teveel mensen hier die Islamieten discrimineren, maar ook dat is hier wettelijk verboden.


Samengevoegd:

Nee jij kan dat dus niet, het is appels met peren vergelijken. Mensen bij wie van overheidswege de kop wordt afgehakt omdat ze iets anders zijn geloven dan de overheid wil stellen zich niet aan, maar zijn wel degelijk slachtoffer.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ze worden niet vervolgd door de overheid omdat ze christen zijn zijn. Maar om andere dingen waar elke persoon om vervolgd zou worden in dat land (ongeacht of het wel of niet een moslim is) zoals bijv. de islaam openlijk/publiekelijk beledigen.

Verder wil ik zeggen dat in ELKE land minderheden worden gediscrimineerd (en vervolgd). Nederland doet daar ook aan mee. Ongeacht waar de minderheid uit bestaat, of het nou moslims of christenen zijn.

Hier een rapport van amnesty int. waarin te zien is dat minderheden in het midden-oosten worden gediscrimineerd, ongeacht hun religie (zoals ze maar de minderheid zijn):

'Discriminatie op basis van religie, etniciteit, seksuele oriëntatie en andere redenen was wijdverspreid in een aantal landen in de regio, terwijl door het religieuze sektarisme van het conflict in Irak de spanningen tussen soennieten en sjiieten toenamen. In Iran werden leden van de Arabische, Azeri en Baluchi-minderheden steeds onrustiger doordat ze werden geconfronteerd met voortdurende discriminatie en onderdrukking, terwijl leden van religieuze minderheden – Baha’ís, Nematollahi Soefi’s en christenen – gevangen werden gezet of werden getreiterd vanwege hun geloof. Baha’ís waren ook het slachtoffer van discriminatie in Egypte, waar ze zich als aanhangers van een ander geloof moesten voordoen om officiële documenten zoals identiteitskaarten en geboortebewijzen te bemachtigen. In Syrië werd de Koerdische minderheid nog steeds gediscrimineerd, waarbij duizenden Syrische Koerden in feite stateloos werden en hen op die manier de gelijkwaardige toegang werd ontzegd tot fundamentele sociale en economische rechten. In Qatar waren de zaken van tweeduizend mensen die in voorgaande jaren hun nationaliteit kwijt waren geraakt nog steeds niet opgelost.

De Israëlische autoriteiten introduceerden verdere discriminerende maatregelen tegen Palestijnen die onder de Israëlische militaire bezetting leefden, waaronder het bekrachtigen van het systeem van afzonderlijke wegen en controleposten die speciaal worden aangelegd voor Israëlische kolonisten die in de Bezette Gebieden wonen.'

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Verder wil ik zeggen dat in ELKE land minderheden worden gediscrimineerd (en vervolgd). Nederland doet daar ook aan mee.

Graag zou ik het rapport van Amnesty willen zien waaruit blijkt dat de Nederlandse overheid minderheden discrimimeerd zoals de overheden dat in het Midden-Oosten dat doen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als het waar is, schokkend nieuws smile.gif >>

Israëlische krant: zoon Hamasleider is christen

van onze redactie kerk

JERUZALEM - De zoon van een Hamasleider heeft zich tot het christendom bekeerd en woont in de Verenigde Staten, meldt de Israëlische dagbladsite Haaretz.com. Zijn vader, Sheikh Hassan Yousef, die in Israël gevangen zit en zijn moeder, die in Ramallah woont, ontkennen het.

[...]

Masab zoekt werk in de Verenigde Staten om eten en onderdak te kunnen bekostigen. Hij heeft in Ramallah heel wat bezittingen achtergelaten om echt vrij te kunnen zijn. Hij zocht op deze manier rustige omstandigheden om aan moslims de waarheid te laten zien over hun godsdienst, over het christendom, opdat zij bevrijd worden uit de duisternis en de gevangenis van de islam.

Bron: link

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Als het waar is, schokkend nieuws
smile.gif
>>

Israëlische krant: zoon Hamasleider is christen

van onze redactie kerk

JERUZALEM - De zoon van een Hamasleider heeft zich tot het christendom bekeerd en woont in de Verenigde Staten, meldt de Israëlische dagbladsite Haaretz.com. Zijn vader, Sheikh Hassan Yousef, die in Israël gevangen zit en zijn moeder, die in Ramallah woont, ontkennen het.

[...]

Masab zoekt werk in de Verenigde Staten om eten en onderdak te kunnen bekostigen. Hij heeft in Ramallah heel wat bezittingen achtergelaten om echt vrij te kunnen zijn. Hij zocht op deze manier rustige omstandigheden om aan moslims de waarheid te laten zien over hun godsdienst, over het christendom, opdat zij bevrijd worden uit de duisternis en de gevangenis van de islam.

Bron:

En zo gaan er vele en vele mohammedanen over naar het Christendom,het Midden Oosten is aan de Christenen en is van de Christenen,de wereld is des Heren Heilige Drievuldigheid.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Graag zou ik het rapport van Amnesty willen zien waaruit blijkt dat de Nederlandse overheid minderheden discrimimeerd zoals de overheden dat in het Midden-Oosten dat doen.

Landen worden niet met elkaar vergeleken in het Amnesty International rapporten. Ze beoordelen landen of continenten individueel. Zo zie je bijv. NOOIT in een amnesty national rapport, een rapport waarin staat 'deze land is zus en zo vergeleken met deze land'.

Volgens mij weet je zelf dat dat niet bestaat, om mij zo een mond vol tanden te bezorgen.


Samengevoegd:

Quote:

[...]

En zo gaan er vele en vele mohammedanen over naar het Christendom,het Midden Oosten is aan de Christenen en is van de Christenen,de wereld is des Heren Heilige Drievuldigheid.

Geen enkele Mohammedaan bedoel je.

(Omdat simpelweg geen enkele moslim zichzelf zo noemt puh2.gif )

Verder vind ik het een nationalistische gedachtengoed om te denken dat er een bepaalde stuk land alleen maar aan een bepaalde groep mensen toebehoort en dat andere religies daar niet thuis horen.

De wereld hoort vrij toegankelijk te zijn voor iedereen, ongeacht religie, ethniciteit, geslacht, etc.

Des Heren Heilige Drievuldigheid is in de context waarin jij het noemt allesbehalve gastvrij. Terwijl Abraham in eerste instantie niet eens wist wie de bezoekers waren. Dus zelfs zijn huis was toegankelijk voor iedereen. Dat is ongeveer het tegenovergestelde van hetgeen wat jij beweert. (Dat het M-O van en voor Christenen is).

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Landen worden niet met elkaar vergeleken in het Amnesty International rapporten. Ze beoordelen landen of continenten individueel. Zo zie je bijv. NOOIT in een amnesty national rapport, een rapport waarin staat 'deze land is zus en zo vergeleken met deze land'.

Volgens mij weet je zelf dat dat niet bestaat, om mij zo een mond vol tanden te bezorgen.


Samengevoegd:

[...]

Geen enkele Mohammedaan bedoel je.

(Omdat simpelweg geen enkele moslim zichzelf zo noemt
puh2.gif
)

Verder vind ik het een nationalistische gedachtengoed om te denken dat er een bepaalde stuk land alleen maar aan een bepaalde groep mensen toebehoort en dat andere religies daar niet thuis horen.

De wereld hoort vrij toegankelijk te zijn voor iedereen, ongeacht religie, ethniciteit, geslacht, etc.

Des Heren Heilige Drievuldigheid is in de context waarin jij het noemt allesbehalve gastvrij. Terwijl Abraham in eerste instantie niet eens wist wie de bezoekers waren. Dus zelfs zijn huis was toegankelijk voor iedereen. Dat is ongeveer het tegenovergestelde van hetgeen wat jij beweert. (Dat het M-O van en voor Christenen is).

Droom gewoon maar lekker verder mohammedaan/moslim en hoe ze zich noemen,men is gewoon een mohammedaanbidder.De mohammedaan moslim die daar van bevrijdt zijn en Christen geworden zijn zijn de beste Militia Christi.Het Midden -Oosten is het hartland van het Christendom is aan het Christendom en is van het Christendom zo heel de wereld de ware godsdienst het Christendom toebehoort en eeuwig eigendom is in totaliteit.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Moslims bidden geen persoon aan. Sterker nog, wij zien alle profeten als gelijken, baserend op deze vers:

136 Zegt Wij geloven in Allah en in hetgeen ons is geopenbaard en in hetgeen tot Abraham Ismaël Izaäk Jacob en de stammen werd nedergezonden en in hetgeen aan Mozes en Jezus werd gegeven en in hetgeen aan alle andere profeten werd gegeven door hun Heer. Wij maken geen onderscheid tussen hen en aan Hem onderwerpen wij ons

Nogmaals: Ik vind dat een nationalistische gedachtengoed. Zo lees ik nergens in de bijbel dat Jezus (as) zei dat de wereld aan hem toebehoort. Sterker nog, zo kom ik tig passages tegen in de bijbel waarin Jezus (as) alleen naar het volk van Israël werd gestuurd. En dan was het alleen om hen te berichten en te vermanen en niet om het land van Judas zijn eigendom te maken.

Het is en blijft het eigendom van jou en mijn Schepper. Hij is de schepper van het het oosten én het westen. Hij is de schepper van het helaal met al zijn voorzieningen. Maar alsnog gedragen wij ons ondankbaar jegens Hem. De heer van Jezus (as) en alle andere profeten, waarin ik geen onderscheid maak, daartoe behoort Zijn rijk die Hij alleen - zonder deelgenoten - geschapen heeft en tot Hem keren we allen terug en zal Hij (niemand anders) ons beoordelen omtrent hetgeen waar we over verschillen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Trotse-Moslim:

Jezus Christus is inderdaad Koning van alle landen, volken, religies en rassen, dus ook van alle moslims. Maar Hij houdt ook van alle moslims en wil hen niet met dwang aan Zich onderwerpen. Hij houdt ook van jou en wil graag dat jij Hem ook als Koning aanneemt, zodat Hij je eeuwig leven kan geven in Zijn koninkrijk en ook meer blijdschap, rust, vrede, gezondheid en rijkdom kan geven.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Landen worden niet met elkaar vergeleken in het Amnesty International rapporten. Ze beoordelen landen of continenten individueel. Zo zie je bijv. NOOIT in een amnesty national rapport, een rapport waarin staat 'deze land is zus en zo vergeleken met deze land'.

Volgens mij weet je zelf dat dat niet bestaat, om mij zo een mond vol tanden te bezorgen.

Nee, maar je kan uiteraard wel zelf vergelijken en zou toch dgraag willen vernemen uit welk rapport van A.I. blijkt dat de Nederlandse Overheid mensen van een bepaalde religie discrimineerd. Die over Saodie-Arabië heb ik al iets van vermeld.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

@Trotse-Moslim:

Jezus Christus is inderdaad Koning van alle landen, volken, religies en rassen, dus ook van alle moslims. Maar Hij houdt ook van alle moslims en wil hen niet met dwang aan Zich onderwerpen. Hij houdt ook van jou en wil graag dat jij Hem ook als Koning aanneemt, zodat Hij je eeuwig leven kan geven in Zijn koninkrijk en ook meer blijdschap, rust, vrede, gezondheid en rijkdom kan geven.

Uiteraard houden alle profeten van al hetgeen waar God van houdt en al hetgeen wat God geschapen heeft.

Dat is een belangrijke aspect in het geloof: Houden van hetgeen waar God van houdt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Mooi voorbeeld: ik heb met mijn ouders in Saudi-Arabië gewoond- als kind zijnde. Toen een vriendinnetje voor d'r communie ging moesten alle voorwerpen voor de dienst afzonderlijk het binnen worden gesmokkeld: alles was in het geheim gedaan. En diegene die de dienst leidde was niet zonder gevaar: zijn voorganger is vermoord.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Mijn Schepper (evenals jou Schepper) en de schepper van de hemelen en aarde en daarbij geen rust(dag) nodig heeft. Hij is mij en jou Koning.

De Schepper (van iets) is automatisch de eigendom en koning (van iets).

Juist Trotse-Moslim knipoog_dicht.gif

'...en waar is de plaats van Mijn rust? '(Jes 66,1)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Mooi voorbeeld: ik heb met mijn ouders in Saudi-Arabië gewoond- als kind zijnde. Toen een vriendinnetje voor d'r communie ging moesten alle voorwerpen voor de dienst afzonderlijk het binnen worden gesmokkeld: alles was in het geheim gedaan. En diegene die de dienst leidde was niet zonder gevaar: zijn voorganger is vermoord.

Dat is toch prima vergelijkbaar met de situatie in Nederland. verbaasd.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Mijn Schepper (evenals jou Schepper) en de schepper van de hemelen en aarde en daarbij geen rust(dag) nodig heeft. Hij is mij en jou Koning.

De Schepper (van iets) is automatisch de eigendom en koning (van iets).

Iedereen heeft rust nodig. Onrust komt van de duivel.

De Schepper is inderdaad de Koning van iedereen, maar Jezus Christus is Heer en is God, dus is Jezus Christus ook jouw Koning en is Hij Koning over elk schepsel. De vraag is alleen of je Jezus accepteert als jouw Koning. Als je Jezus Christus accepteert als jouw Koning, kan Hij je eeuwig leven geven en vrijheid, rust, vrede, liefde, gezondheid en rijkdom smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid