Spring naar bijdragen

Ruzie op straat


Aanbevolen berichten

Oke beste gelovigen ik heb weer een vraag,

We kennen de liefdevolle prediking van Jezus allemaal wel: \"Zegen uw vijanden wanneer zij u vervloeken\", \"Bidt voor hen die u vervolgen\", maar hoe gaan jullie hiermee om mijn beste gelovigen onder ons.

Stel dat je uitgaat en je krijgt ruzie en je familie vrienden die zijn dan in nood, wat ga je dan in die situatie doen, want ik heb hier wel eerder mee te maken gehad.

Ga je je vrienden beschermen door geweld te gebruiken of ga je vluchten? Of je gaat iets anders doen, maar wat kan je doen in zon lastige situatie?

Nou dan ben ik benieuwd welke reacties hier gaan komen..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik zou dan 112 bellen en heel hard 'brand! brand!' gaan roepen. Dan komen er namelijk allemaal mensen op af die eventueel verdere escalatie van de ruzie zouden kunnen voorkomen. Misschien stoppen ze zelfs wel met vechten want brand wil iedereen zien, want dat is spannend.

@Modjes: schopje naar GA misschien?smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Hmm brand? Okey, maar sta ik dan niet een beetje voor lul als ik brand begin te roepen wanneer de ruzie al begonnen is en het gevecht?

Ik wil wel dat je een beetje logisch nadenkt. Maar toch leuk geprobeerd.
smile.gif

Ik denk logisch na. Mij is altijd geleerd dat als je gaat gillen en 'help' roepen als er gevochten wordt, dat er dan alleen maar erger gevochten wordt en mensen er niet op af komt. Want ja, als er iemand hulp nodig heeft, is het vast gevaarlijk. Brand is ook gevaarlijk, maar daar kan je tenminste gemakkelijk op veilige afstand blijven. En aangezien mensen geboren ramptoeristen zijn lijkt het soms, komt iedereen kijken bij een brand. Daarom beter 'brand!' dan 'help!' roepen.

Gelijk een tip voor als je lastiggevallen wordt op straat. Roep geen 'help' maar 'brand'.

En ohja: zeg alsjeblieft niet dat ik niet logisch nadenk als je mijn post niet begrijpt. Beter lees je hem dan nog een keer zodat je hem misschien wel begrijptknipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Hmm brand? Okey, maar sta ik dan niet een beetje voor lul als ik brand begin te roepen wanneer de ruzie al begonnen is en het gevecht?

Ik wil wel dat je een beetje logisch nadenkt. Maar toch leuk geprobeerd.
smile.gif

Menelik, ze heeft hier best wel een punt! Jij vraagt naar wat iemand zou doen, dan moet je ook het antwoord respecteren.

Ik ben niet zo wijs, ik ga er altijd tussenstaan en praten als brugman. Niet altijd even slim, in een escalerende stituatie tussen mesnen gaan staan, maar het is gelukkig nog nooit fout gegaan en het heeft altijd eigenlijk wel geholpen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja, annzie is een meisje! Een heel leuk meisje zelfs!

Als je het niet snel ziet kun je altijd even in iemands profiel kijken, of op 'mijn account' klikken -> opties -> geslacht weergeven aanvinken, dan zie je het onder de naam staan. Heel handig.

Het is vaak zo dat mannen toch minder vaak meiden slaan. Daarom sta ik liever tussen mannen dan tussen vrouwen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hmmm ja klopt en stel dat vrouwen wat zouden gaan doen, wat denken je dat ze gaan doen,, nou ze pakken meteen elkaars haren en sleuren ze elkaar naar beneden..

Dat is niet mooi om te zien..

Dan zit ik nog liever tussen een jongens gevecht datn tussen een meiden gevecht..


Samengevoegd:

Nog meer gelovigen die ruzie op straat of wat anders in die richting eerder te maken hebben gehad, deel je ervaring hier, of vertel het ons even hoe je de situatie waarin je je bevindt oplost.

smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Hmmm ja klopt en stel dat vrouwen wat zouden gaan doen, wat denken je dat ze gaan doen,, nou ze pakken meteen elkaars haren en sleuren ze elkaar naar beneden..

Dat is niet mooi om te zien..

Dan zit ik nog liever tussen een jongens gevecht datn tussen een meiden gevecht..


Samengevoegd:

Nog meer gelovigen die ruzie op straat of wat anders in die richting eerder te maken hebben gehad, deel je ervaring hier, of vertel het ons even hoe je de situatie waarin je je bevindt oplost.

smile.gif

Negeren en doorlopen, voorkomen is beter dan genezen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik zou dan 112 bellen en heel hard 'brand! brand!' gaan roepen. Dan komen er namelijk allemaal mensen op af die eventueel verdere escalatie van de ruzie zouden kunnen voorkomen. Misschien stoppen ze zelfs wel met vechten want brand wil iedereen zien, want dat is spannend.

@Modjes: schopje naar GA misschien?
smile.gif

Ik snap wat je bedoelt, maar ik zou bij 112 geen brand roepen hoor. Eerder 'vechtpartij', dan heb je namelijk zó twee politieauto's bij je. knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

De goedendag pakken en daar wild en doelgericht mee slaan en zo lichaam en beursje verdedigen.

Daarna is het tijd voor een biertje met boerenmet-worst met Zaansche mosterd.

rofl.gif


Samengevoegd:

Maar goed ik ben meestal als Febe en ga er tussen staan en dat is vaak best effectief smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik denk dat een goede vuistregel (haha) is:

Als jezelf bedreigd wordt, zo mogelijk wegwezen en zo min mogelijk geweld gebruiken en dan enkel ter zelfverdediging. Als een ander bedreigt wordt, de situatie en de geweldenaar inschatten, de politie inschakelen en indien mogelijk zelf of met hulp proberen de geweldenaar wegjagen of onschadelijk maken. En het slachtoffer natuurlijk nooit alleen laten.

In welke situatie je ook komt, zelfbeheersing, discipline en goed inschatten zonder overmoed blijven denk ik uiterst belangrijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Al een paar keer meegemaakt. Ik spring er altijd weer tussen in de overtuiging dat ik met mijn lieve schattige uitstraling mensen zo overdonder dat ze stoppen knipoog_dicht.gif

Nee, serieus: ik denk echt dat mensen nu schrikken als je er tussenspringt en dat is wel een goed effect. Ik gebruik nooit geweld, wring ze gewoon uit elkaar en praat net zolang tot er weer zinnig bereik is zeg maar.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik kan er ook van meepraten...

Als er familie of vrienden worden bedreigt of erger grijp ik in. Jammer genoeg kan ik me wat dat betreft slecht beheersen en kan ik dan gewelddadig worden, zelfs zeer gewelddadig afhankelijk van de situatie, als iemand mijzelf bedreigt blijf ik veel rustiger.

Ik heb veel respect voor mensen die zelfs daar nog rustig onder kunnen blijven. Dan ben je pas werkelijk sterk. Ik ben er simpelweg te zwak voor, geweld is zwakte, klaar.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Al een paar keer meegemaakt. Ik spring er altijd weer tussen in de overtuiging dat ik met mijn lieve schattige uitstraling mensen zo overdonder dat ze stoppen
knipoog_dicht.gif

Nee, serieus: ik denk echt dat mensen nu schrikken als je er tussenspringt en dat is wel een goed effect. Ik gebruik nooit geweld, wring ze gewoon uit elkaar en praat net zolang tot er weer zinnig bereik is zeg maar.

Er tussen springen is niet echt een optie vaker hebben mensen dat met de dood moeten kopen. Denk beter gewoon 112 bellen van een afstandje en aangeven welke straat etc. En natuurlijk bidden dat God hier de hand in zal steken. Is het enige wat je kan doen maar niet de held uithangen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Er tussen springen is niet echt een optie vaker hebben mensen dat met de dood moeten kopen. Denk beter gewoon 112 bellen van een afstandje en aangeven welke straat etc. En natuurlijk bidden dat God hier de hand in zal steken. Is het enige wat je kan doen maar niet de held uithangen.

Verstandige woorden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid