Spring naar bijdragen

Hoe leefden de eerste christenen?


Aanbevolen berichten

De eerste christenen vastten zoals Jezus heeft gevast, groetten elkaar zoals JEZUS heeft gegroet,kleedden zich zoals Jezus zich heeft gekleed..

Eigenlijk zien we een grote vergelijking met Moslims. Waar kunnne we dat vinden? Natuurlijk vinden we dat in de Bijbel, ondanks dat in de Bijbel veel verdraaid is.

We lezen in Lucas 22.41 het volgende:

En Hij scheidde Zich van hen af, omtrent een steenworp, en knielde neder en bad,

We zien hier dat

En een weinig voortgegaan zijnde, viel Hij op Zijn aanagezicht, biddende...

De evangelisten vertellen ons over Jezus'gebed en hoe hij dat deed.

Dokter Lucas schreef iets bijzonder in Lukas 6.12nl:

En het geschiedde in die dagen, dat hij uitging naar den berg om te bidden, en Hij bleef den nacht over in het gebed tot God.

Zo zien we dat Jezus de hele nacht door in gebed was, dat noemen we 'kiymoe leil' dat betekent heel de nacht voor God concentreren, bidden en smeekgebed doen als de mensen aan het slapen zijn.

En dat is wat profeten eigenlijk gewend zijn om te doen met hun gebeden. zij gingen altijd apart waar geen mensen zijn. Dat schrijft Matteus in hfdst. 14.23

En als de scharen van Zich gelaten had, klom Hij op den berg alleen ,om te bidden. En als het nu avond was geworden, zo was Hij daar alleen.

En zo ook met het vasten: Zo is het gebed van Jezus en zo is ook eht gebed van de discipelen. Zo is het ook met het vasten. Jezus vastte 40dagen lang. (mattheus 4.2) en de discipelen vastten ook in opdracht van Jezus. Jezus gaf die opdracht in Mattheus 6.16 tot en met 18. we lezen in de Handelingen der Apostelen 13.3 dat de discipelen de opdracht van Jezus opvolgden en vastten. We zien hier ook hoe de discipelen van Jezus het vasten zagen, namelijk als een offer en aanbidding om dichter bij God te komen.

De eerste christenen groetten elkaar zoals Jezus groette en hoe hij groette, lezen we in Lukas 24.36

En als zij van deze dingen spraken, stond Jezus zelf in het midden van hen, en zeide tot hen, Vrede zij u lieden.

Wie groet er vandaag de dag nog zoals Jezus dat deed, tegen zowel bekenden als onbekenden?

rara: ja inderdaad de moslims, wij zeggen, de vrede van Allah zij met u.( asaleymoulikoum)

Ik wil u allen laten zien , beste christenen dat uw voorgangers leefden zoals de moslims nu.

Of nog een ander voorbeeld, de eerste christenen deden nog iets wat voor jullie misschien vreemd overkomt maar wat de moslims ook nog steeds toepassen (ware moslims natuurlijk) wat deden ze? ze gaven vrouwen ook geen hand. Waarom niet? Omdat de hand van de vrouw de hand van de man naar de gedachte van overspel trekt. Dat zegt Paulus zo mooi in zijn Eerste Brief Korinthe 7.1

Aangaande nu de dingen waarvan gij mij geschreven hebt: Het is een mens goed geeen vrouw aan te raken,...

en Paulus zegt ook nog dat vrouwen bedekt moeten zijn wat betreft hun hoofd. hfdst. 11 van deze zelfde brief in vers 6;

Want indien een vrouw niet gedekt is, dat zij ook geschore worde: maar indien het lelijk is voor een vrouw geschoren te zijn of het haar afgesneden te hebben , DAT ZIJ ZICH DEKKE.

Waarom houden christenen zich niet meer aan deze regels? waarom hebben de christenen zich afgekeerd?

Is dat geen grote dwaling? Jawel want heeft Jezus niet duidelijk gezegd in mattheus 7.21-26 dat hij alle christenen die zijn woorden niet volgen hen niet zal erkennen en niet met hen zal spreken? jezus heeft het nochtans voorspeld..

waarom leven jullie de regels niet meer na?

En daarna zal ik eventueel zijn voorspelling neerpennen..

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 66
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Hé, ik zeg toch ook altijd sjaloom hier? engel.gif

Vieren de moslims dan ook de Eucharistie, je weet wel, dat gebeuren met brood en wijn? Keren zij dan ook de linkerwang toe als iemand ze slaat of beledigt (oei, gevoelig punt hier...)? Delen zij de heilige Geest uit door handoplegging? Bidden zij dan ook dagelijks de psalmen uit de Schrift? Dopen zij bekeerlingen in de Naam van de Vader, de Zoon en de heilige Geest? Leren zij het offer ter vergeving der zonden? Lezen zij dagelijks of wekelijks uit de Torah? Zomaar wat vraagjes hoor...

Link naar bericht
Deel via andere websites

De dingen die je noemt zijn doorgaans cultuurbepaald. Het zijn gedragingen die passen bij die culturele context. Dat zegt mij niet dat we ons zo moeten kleden als Jezus of zo moeten praten als Jezus (allemaal Aramees en Grieks leren jongens) Het zegt me eerder dat toen God als mens op aarde kwam, Hij zich ook aanpaste aan de mensen. Hij paste Zijn boodschap niet aan, die was radicaal tegen de heersende cultuur in, maar zijn gebruiken pasten gewoon binnen de traditie van toen. Het zegt me dat als God als mens al niet wereldvreemd was wij evenmin dat hoeven te zijn. Wel in de wereld, maar niet van de wereld.

Heel leuk dat sommige eerste christenen vrouwen geen hand gaven, maar zie je die "afstandelijke" houding bij Jezus? Nee, hij praat met een Samaritaanse, overspelige vrouw. Hij ging om met hoeren. Hij meed ze geenszins, maar kwam juist om ook hen het evangelie te verkondigen. Wat nou verleiding krampachtig ontwijken? Hij ging zelfs naar plaatsen waar de verleiding voor veel mannen het grootst was, zonder aan de verleiding ten prooi te vallen. Ik zie de Zoon van God die zich "aanpast" aan de mensen.

Ja Hij is hoog en verheven, maar Hij daalde ook neer om als ons te zijn. Hij was niet van deze wereld, maar stond er wel middenin

Link naar bericht
Deel via andere websites

ok Robert F jij zegt altijd sjaloom is waar op het forum , maar doe je dat ook als je naar vrienden gaat of familie of in de kerk( als je zou gaan), de punten die je voor de rest aangeeft, ik lees elke dag Koraan en bid 5maal per dag ja. Bekeerlingen hoeven niet gedoopt te worden alleen hun gelofte uit te spreken voor Allah (shahada)en vergeven hoort zoiezo bij een vroom persoon, zeker geen haat of wrok en degelijk. als iemand beledigd of slaat is dat inderdaad het beste wat je doet, weggaan. Bij ons mag je geen moslim iets aandoen, ook eender wat hij doet voor jouw,zelfs als hij je wil vermoorden. Als het om een ongelovige gaat mag je wel wat doen.

Maar eigenlijk heb ik nog geen antwoord gekregen op mijn vraagje, ..

Maar laten we wachten op ook nog andere reacties, en ja wij vieren ook feest ter ere van Abraham enzo maar noemen dit geen eucharistie, ..

Het gaat hier trouwens om de regels dat christenen niet meer naleven


Samengevoegd:

@ja Timon , hij bezocht de hulpbehoevende die zijn leer het hardste nodig hadden dat klopt, daarvoor hoef je toch geen mensen aan te raken? Woorden doen genoeg of niet? Anders zeg je wel dat de bijbel niet klopt.

je aanvaard je Schrift of niet. Probeer geen tussenweg te maken om het jezelf gemakkelijk te maken. Het zijn duidelijk regels en heeft niets met cultuur te maken maar met ongeloof

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Waarom houden christenen zich niet meer aan deze regels? waarom hebben de christenen zich afgekeerd?

Is dat geen grote dwaling? Jawel want heeft Jezus niet duidelijk gezegd in mattheus 7.21-26 dat hij alle christenen die zijn woorden niet volgen hen niet zal erkennen en niet met hen zal spreken? jezus heeft het nochtans voorspeld..

waarom leven jullie de regels niet meer na?

En daarna zal ik eventueel zijn voorspelling neerpennen..

Mogen we nu ook concluderen dat de claim die je uitgesproken hebt dat je Christen geweest zou zijn niet waar is?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

De eerste christenen vastten zoals Jezus heeft gevast, groetten elkaar zoals JEZUS heeft gegroet,kleedden zich zoals Jezus zich heeft gekleed..

Eigenlijk zien we een grote vergelijking met Moslims. Waar kunnne we dat vinden? Natuurlijk vinden we dat in de Bijbel, ondanks dat in de Bijbel veel verdraaid is.

We lezen in Lucas 22.41 het volgende:

En Hij scheidde Zich van hen af, omtrent een steenworp, en knielde neder en bad,

We zien hier dat

En een weinig voortgegaan zijnde, viel Hij op Zijn aanagezicht, biddende...

De evangelisten vertellen ons over Jezus'gebed en hoe hij dat deed.

Dokter Lucas schreef iets bijzonder in Lukas 6.12nl:

En het geschiedde in die dagen, dat hij uitging naar den berg om te bidden, en Hij bleef den nacht over in het gebed tot God.

Zo zien we dat Jezus de hele nacht door in gebed was, dat noemen we 'kiymoe leil' dat betekent heel de nacht voor God concentreren, bidden en smeekgebed doen als de mensen aan het slapen zijn.

En dat is wat profeten eigenlijk gewend zijn om te doen met hun gebeden. zij gingen altijd apart waar geen mensen zijn. Dat schrijft Matteus in hfdst. 14.23

En als de scharen van Zich gelaten had, klom Hij op den berg alleen ,om te bidden. En als het nu avond was geworden, zo was Hij daar alleen.

En zo ook met het vasten: Zo is het gebed van Jezus en zo is ook eht gebed van de discipelen. Zo is het ook met het vasten. Jezus vastte 40dagen lang. (mattheus 4.2) en de discipelen vastten ook in opdracht van Jezus. Jezus gaf die opdracht in Mattheus 6.16 tot en met 18. we lezen in de Handelingen der Apostelen 13.3 dat de discipelen de opdracht van Jezus opvolgden en vastten. We zien hier ook hoe de discipelen van Jezus het vasten zagen, namelijk als een offer en aanbidding om dichter bij God te komen.

De eerste christenen groetten elkaar zoals Jezus groette en hoe hij groette, lezen we in Lukas 24.36

En als zij van deze dingen spraken, stond Jezus zelf in het midden van hen, en zeide tot hen, Vrede zij u lieden.

Wie groet er vandaag de dag nog zoals Jezus dat deed, tegen zowel bekenden als onbekenden?

rara: ja inderdaad de moslims, wij zeggen, de vrede van Allah zij met u.( asaleymoulikoum)

Ik wil u allen laten zien , beste christenen dat uw voorgangers leefden zoals de moslims nu.

Of nog een ander voorbeeld, de eerste christenen deden nog iets wat voor jullie misschien vreemd overkomt maar wat de moslims ook nog steeds toepassen (ware moslims natuurlijk) wat deden ze? ze gaven vrouwen ook geen hand. Waarom niet? Omdat de hand van de vrouw de hand van de man naar de gedachte van overspel trekt. Dat zegt Paulus zo mooi in zijn Eerste Brief Korinthe 7.1

Aangaande nu de dingen waarvan gij mij geschreven hebt: Het is een mens goed geeen vrouw aan te raken,...

en Paulus zegt ook nog dat vrouwen bedekt moeten zijn wat betreft hun hoofd. hfdst. 11 van deze zelfde brief in vers 6;

Want indien een vrouw niet gedekt is, dat zij ook geschore worde: maar indien het lelijk is voor een vrouw geschoren te zijn of het haar afgesneden te hebben , DAT ZIJ ZICH DEKKE.

Waarom houden christenen zich niet meer aan deze regels? waarom hebben de christenen zich afgekeerd?

Is dat geen grote dwaling? Jawel want heeft Jezus niet duidelijk gezegd in mattheus 7.21-26 dat hij alle christenen die zijn woorden niet volgen hen niet zal erkennen en niet met hen zal spreken? jezus heeft het nochtans voorspeld..

waarom leven jullie de regels niet meer na?

En daarna zal ik eventueel zijn voorspelling neerpennen..

Jezus leefde vooral in het Koninkrijk, het bovennatuurlijke dus. Hij liep over water, veranderde water in wijn, vermenigvuldigde voedsel, genas mensen, bevrijdde mensen van gebondenheid en wekte doden op. Uiteindelijk ging hij zelfs vrijwillig aan een kruis om zich totaal te vernederen voor de mensheid zodat we die regels waar je het over hebt niet meer precies hoeven na te leven. Ik heb dit eerlijk gezegd nog geen moslim zien doen dus ik snap helemaal niet waar deze vergelijking vandaan komt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Jezus leefde vooral in het Koninkrijk, het bovennatuurlijke dus. Hij liep over water, veranderde water in wijn, vermenigvuldigde voedsel, genas mensen, bevrijdde mensen van gebondenheid en wekte doden op. Uiteindelijk ging hij zelfs vrijwillig aan een kruis om zich totaal te vernederen voor de mensheid zodat we die regels waar je het over hebt niet meer precies hoeven na te leven. Ik heb dit eerlijk gezegd nog geen moslim zien doen dus ik snap helemaal niet waar deze vergelijking vandaan komt.

En niet te vergeten hij stond zelfs uit de dood op.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

@ja Timon , hij bezocht de hulpbehoevende die zijn leer het hardste nodig hadden dat klopt, daarvoor hoef je toch geen mensen aan te raken? Woorden doen genoeg of niet? Anders zeg je wel dat de bijbel niet klopt.

je aanvaard je Schrift of niet. Probeer geen tussenweg te maken om het jezelf gemakkelijk te maken. Het zijn duidelijk regels en heeft niets met cultuur te maken maar met ongeloof

Maar op het moment dat een vrouw aan zijn voeten neerknielt, die balsemt en met haar haren afdroogt (dat klinkt toch alsof ze hem behoorlijk aanraakte) maakt hij haar geen verwijt. Sterker, degenen die haar proberen tegen te houden spreekt Hij streng toe.

Zeg ik dat de Bijbel niet klopt? Zoals je kan zien ga ik juist wel uit van de Bijbel en neem die als leidraad. Heeft Jezus ooit gezegd dat je de ander moet groeten met "vrede zij met u" of de nacht door moet bidden? Dat als je gaat vasten, dat je 40 dagen aaneen bezig moet zijn? Ik zie het Hem nergens zeggen. We moeten doen zoals Hij. Maar betekent dat dat we precies dezelfde dingen moeten doen of moeten we vanuit dezelfde houding met dingen om gaan? Moeten we ook maar dezelfde kleren dragen, 12 leerlingen met ons meenemen, een aantal van die leerlingen erop uit sturen om een gangbaar vervoermiddel ongevraagd te lenen en ons aan een kruis laten spijkeren? Of gaat het erom dat we onze naasten lief hebben als onszelf en God dienen in alles?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Sjaloom Nifaly,

Quote:
ok Robert F jij zegt altijd sjaloom is waar op het forum , maar doe je dat ook als je naar vrienden gaat of familie of in de kerk( als je zou gaan),

Nou nee, dat dan weer niet. knipoog_dicht.gif

Quote:
de punten die je voor de rest aangeeft, ik lees elke dag Koraan

Prachtig, maar ik doelde op het boek waar Jezus ook uit las, dus de Torah. Ofwel het Oude Testament. Daar lezen christenen namelijk wél uit.

Quote:
en bid 5maal per dag ja.

Heel goed, dat zeker, maar bid je dan ook de gebeden die Jezus bad, dus de 150 psalmen uit het Oude Testament? Heel veel christenen namelijk wél.

Quote:
Bekeerlingen hoeven niet gedoopt te worden alleen hun gelofte uit te spreken voor Allah (shahada)

Hoho, wacht eens even. De apostelen doopten bekeerlingen en Jezus liet zich ook dopen. En gaf de apostelen ook heel duidelijk de opdracht bekeerlingen te dopen. Dus bekeerlingen behoren wel degelijk gedoopt te worden. Wat christenen dan ook netjes doen.

Quote:
en vergeven hoort zoiezo bij een vroom persoon, zeker geen haat of wrok en degelijk.

als iemand beledigd of slaat is dat inderdaad het beste wat je doet, weggaan. Bij ons mag je geen moslim iets aandoen, ook eender wat hij doet voor jouw,zelfs als hij je wil vermoorden. Als het om een ongelovige gaat mag je wel wat doen.

Aha. Alleen ik meende dat Jezus nog net wat radicaler daarin was. Hij maakt dat onderscheid niet en zegt dat je zelfs je vijanden moet liefhebben en voor ze moet bidden. Tja.

Quote:
Maar laten we wachten op ook nog andere reacties, en ja wij vieren ook feest ter ere van Abraham enzo maar noemen dit geen eucharistie, ..

Ja, dat is ook mooi, maar als jullie geen Eucharistie vieren (of het Avondmaal voor mij part), dan heb je al één opdracht van Christus aan zijn apostelen die jullie negeren. Christenen daarintegen doen dat vrijwel allemaal.

Quote:
Het gaat hier trouwens om de regels dat christenen niet meer naleven

Weet je dat wel zeker? Even kijken hoor.

Quote:
We lezen in Lucas 22.41 het volgende:

En Hij scheidde Zich van hen af, omtrent een steenworp, en knielde neder en bad,

We zien hier dat

En een weinig voortgegaan zijnde, viel Hij op Zijn aanagezicht, biddende...

Knielen en nederbuigen zijn voor heel veel christenen in elk geval volstrekt normale gebedshoudingen.

Quote:
De evangelisten vertellen ons over Jezus'gebed en hoe hij dat deed.

Dokter Lucas schreef iets bijzonder in Lukas 6.12nl:

En het geschiedde in die dagen, dat hij uitging naar den berg om te bidden, en Hij bleef den nacht over in het gebed tot God.

Zo zien we dat Jezus de hele nacht door in gebed was, dat noemen we 'kiymoe leil' dat betekent heel de nacht voor God concentreren, bidden en smeekgebed doen als de mensen aan het slapen zijn.

O ja hoor, dat gebeurt ook best weleens. Nachtelijke aanbiddingen of gebeden worden her en der best nog eens georganiseerd, als iets of iemand bijzonder gebed nodig heeft. En vergeet toch de kloosters niet, waar het normaal is om 's nachts de completen te bidden.

Quote:
En dat is wat profeten eigenlijk gewend zijn om te doen met hun gebeden. zij gingen altijd apart waar geen mensen zijn. Dat schrijft Matteus in hfdst. 14.23

En als de scharen van Zich gelaten had, klom Hij op den berg alleen ,om te bidden. En als het nu avond was geworden, zo was Hij daar alleen.

Over het algemeen trekken christenen zich vaak terug in hun kamer voor het gebed. Ook het bedienen van de sacramenten wordt in een speciale ruimte, de kerk, gedaan, of in een kamer dat daarvoor (tijdelijk) speciaal bereid is.

Quote:
En zo ook met het vasten: Zo is het gebed van Jezus en zo is ook eht gebed van de discipelen. Zo is het ook met het vasten. Jezus vastte 40dagen lang. (mattheus 4.2) en de discipelen vastten ook in opdracht van Jezus. Jezus gaf die opdracht in Mattheus 6.16 tot en met 18. we lezen in de Handelingen der Apostelen 13.3 dat de discipelen de opdracht van Jezus opvolgden en vastten. We zien hier ook hoe de discipelen van Jezus het vasten zagen, namelijk als een offer en aanbidding om dichter bij God te komen.

Zowel katholieke als orthodoxe christenen vasten ook daadwerkelijk veertig dagen in de Vastentijd. De ene christen is daar (soms een heel stuk) strenger in dan de ander, maar vasten is vasten.

Quote:
De eerste christenen groetten elkaar zoals Jezus groette en hoe hij groette, lezen we in Lukas 24.36

En als zij van deze dingen spraken, stond Jezus zelf in het midden van hen, en zeide tot hen, Vrede zij u lieden.

In de Mis is het gebruikelijk om vóór de Communie Eucharistie elkaar de vrede te wensen. We groeten elkaar niet letterlijk met "vrede," maar dat is niet erg.

Quote:
Wie groet er vandaag de dag nog zoals Jezus dat deed, tegen zowel bekenden als onbekenden?

rara: ja inderdaad de moslims, wij zeggen, de vrede van Allah zij met u.( asaleymoulikoum)

En joden natuurlijk. knipoog_dicht.gif

Quote:
Of nog een ander voorbeeld, de eerste christenen deden nog iets wat voor jullie misschien vreemd overkomt maar wat de moslims ook nog steeds toepassen (ware moslims natuurlijk) wat deden ze? ze gaven vrouwen ook geen hand. Waarom niet? Omdat de hand van de vrouw de hand van de man naar de gedachte van overspel trekt. Dat zegt Paulus zo mooi in zijn Eerste Brief Korinthe 7.1

Aangaande nu de dingen waarvan gij mij geschreven hebt: Het is een mens goed geeen vrouw aan te raken,...

Ik vraag me werkelijk af of dat echt zo letterlijk geïnterpreteerd werd...

Quote:
en Paulus zegt ook nog dat vrouwen bedekt moeten zijn wat betreft hun hoofd. hfdst. 11 van deze zelfde brief in vers 6;

Want indien een vrouw niet gedekt is, dat zij ook geschore worde: maar indien het lelijk is voor een vrouw geschoren te zijn of het haar afgesneden te hebben , DAT ZIJ ZICH DEKKE.

Was vroeger inderdaad algemene gewoonte, maar nu nog zijn er protestantse kerken waar dat gebruikelijk is, is het in orthodoxe kerken heel gewoon en zie je bij katholieken ook hier en daar vrouwen nog hun hoofd bedekken.

O ja, nog een ding dan. De Schrift gebied mannen ook met ontblote hoofd te bidden. Toch zie ik weleens moslims die een soort mutsje op het hoofd hebben tijdens het bidden. Zie ik dat dan verkeerd, of is dat wéér een regel die jullie dan negeren?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Klopt, alle beweringen zijn binnen een kwartiertje weerlegd en de zoveelste bekeringspoging heeft gefaald

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Mogen we nu ook concluderen dat de claim die je uitgesproken hebt dat je Christen geweest zou zijn niet waar is?

Michiel ik lieg niet over mezelf, mijn naam is Nathalie,ik was ooit christen en inderdaad ik was een zondaar... en ik zeg nergens dat ik heilig ben ofzo zene..

engel.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Michiel ik lieg niet over mezelf, mijn naam is Nathalie,ik was ooit christen en inderdaad ik was een zondaar... en ik zeg nergens dat ik heilig ben ofzo zene..

engel.gif

Je echte naam gaat het mij niet om, het gaat mij om je claim Christen geweest te zijn en er dan blijk van te geven er geen kennis van te hebben. Maar goed iedereen kan zich Christen noemen, jezelf zo noemen en het zijn, zijn natuurlijk twee verschillende dingen. flower.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

oeps dubbel gepost, foutje

ja dat is waar, maar op school leerde we ook al dat vasten gewoon inhoud dat je geen snoep mag eten,.. zitten scholen dan ook fout?


Samengevoegd:

Quote:

[...]

Jezus leefde vooral in het Koninkrijk, het bovennatuurlijke dus. Hij liep over water, veranderde water in wijn, vermenigvuldigde voedsel, genas mensen, bevrijdde mensen van gebondenheid en wekte doden op. Uiteindelijk ging hij zelfs vrijwillig aan een kruis om zich totaal te vernederen voor de mensheid zodat we die regels waar je het over hebt niet meer precies hoeven na te leven. Ik heb dit eerlijk gezegd nog geen moslim zien doen dus ik snap helemaal niet waar deze vergelijking vandaan komt.

Deze topic is geen vergelijking , maar een vraag waarom jullie deze handelingen niet meer naleven, dus misschien kan je daar ook een uitleg op geven? ipv andere wonderen van Jezus op te noemen, daarvoor moet je een ander topic openen..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Maar op het moment dat een vrouw aan zijn voeten neerknielt, die balsemt en met haar haren afdroogt (dat klinkt toch alsof ze hem behoorlijk aanraakte) maakt hij haar geen verwijt. Sterker, degenen die haar proberen tegen te houden spreekt Hij streng toe.

Zeg ik dat de Bijbel niet klopt? Zoals je kan zien ga ik juist wel uit van de Bijbel en neem die als leidraad. Heeft Jezus ooit gezegd dat je de ander moet groeten met "vrede zij met u" of de nacht door moet bidden? Dat als je gaat vasten, dat je 40 dagen aaneen bezig moet zijn? Ik zie het Hem nergens zeggen. We moeten doen zoals Hij. Maar betekent dat dat we precies dezelfde dingen moeten doen of moeten we vanuit dezelfde houding met dingen om gaan? Moeten we ook maar dezelfde kleren dragen, 12 leerlingen met ons meenemen, een aantal van die leerlingen erop uit sturen om een gangbaar vervoermiddel ongevraagd te lenen en ons aan een kruis laten spijkeren? Of gaat het erom dat we onze naasten lief hebben als onszelf en God dienen in alles?

Jij hebt een ander idee over geloof dan ik , en ja ik heb duidelijk teksten gezet van uit de bijbel , als jij die wil ontkennen of niet wil opvolgen , is dat niet mijn , maar jouw probleem.

En als ik op jouw visie moet ingaan, dan zou ik zeggen dat moslims meer van Jezus houden dan christenen zoals jij , want als je van iemand houdt , leef je ook zoals hij leeft. Dan volg je zijn levenswijze (zeker als je beweert dat die God zelf is) Jezus staat duidelijk ook in de Koraan hoor!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Sjaloom Nifaly,

[...]Nou nee, dat dan weer niet.
knipoog_dicht.gif

[...]Prachtig, maar ik doelde op het boek waar Jezus ook uit las, dus de Torah. Ofwel het Oude Testament. Daar lezen christenen namelijk wél uit.

[...]Heel goed, dat zeker, maar bid je dan ook de gebeden die Jezus bad, dus de 150 psalmen uit het Oude Testament? Heel veel christenen namelijk wél.

[...]Hoho, wacht eens even. De apostelen doopten bekeerlingen en Jezus liet zich ook dopen. En gaf de apostelen ook heel duidelijk de opdracht bekeerlingen te dopen. Dus bekeerlingen behoren wel degelijk gedoopt te worden. Wat christenen dan ook netjes doen.

[...]Aha. Alleen ik meende dat Jezus nog net wat radicaler daarin was. Hij maakt dat onderscheid niet en zegt dat je zelfs je vijanden moet liefhebben en voor ze moet bidden. Tja.

[...]Ja, dat is ook mooi, maar als jullie geen Eucharistie vieren (of het Avondmaal voor mij part), dan heb je al één opdracht van Christus aan zijn apostelen die jullie negeren. Christenen daarintegen doen dat vrijwel allemaal.

[...]Weet je dat wel zeker? Even kijken hoor.

[...]Knielen en nederbuigen zijn voor heel veel christenen in elk geval volstrekt normale gebedshoudingen.

[...]O ja hoor, dat gebeurt ook best weleens. Nachtelijke aanbiddingen of gebeden worden her en der best nog eens georganiseerd, als iets of iemand bijzonder gebed nodig heeft. En vergeet toch de kloosters niet, waar het normaal is om 's nachts de completen te bidden.

[...]Over het algemeen trekken christenen zich vaak terug in hun kamer voor het gebed. Ook het bedienen van de sacramenten wordt in een speciale ruimte, de kerk, gedaan, of in een kamer dat daarvoor (tijdelijk) speciaal bereid is.

[...]Zowel katholieke als orthodoxe christenen vasten ook daadwerkelijk veertig dagen in de Vastentijd. De ene christen is daar (soms een heel stuk) strenger in dan de ander, maar vasten is vasten.

[...]In de Mis is het gebruikelijk om vóór de Communie Eucharistie elkaar de vrede te wensen. We groeten elkaar niet letterlijk met "vrede," maar dat is niet erg.

[...]En joden natuurlijk.
knipoog_dicht.gif

[...]Ik vraag me werkelijk af of dat echt zo letterlijk geïnterpreteerd werd...

[...]Was vroeger inderdaad algemene gewoonte, maar nu nog zijn er protestantse kerken waar dat gebruikelijk is, is het in orthodoxe kerken heel gewoon en zie je bij katholieken ook hier en daar vrouwen nog hun hoofd bedekken.

O ja, nog een ding dan. De Schrift gebied mannen ook met ontblote hoofd te bidden. Toch zie ik weleens moslims die een soort mutsje op het hoofd hebben tijdens het bidden. Zie ik dat dan verkeerd, of is dat wéér een regel die jullie dan negeren?

aleykoum salaam Robert F,

150psalmen zijn wel veel ja, ik weet niet hoelang dat duurt maar per gebed ben ik ook ongeveer toch zo een tien minuten bezig denk ik .. maar om figuur te vergelijken met een Islamietisch persoon in deze tijd, bijv. een imaam, dan zie je dat die toch ook enkele uren per dag met aanbidding bezig is.

over kloosters met nonnen en monniken zeggen moslims dat zij van de christenen het dichtste bij god staaan omdat zij zich geheel overgeven ,maar het is niet toegestaan omdat zij niet normaal kunnen leven als man. (hoeveel van hen zijn geen homo of pedofiel of bezoeken hoeren omdat ze hun drang niet kwijt kunnen) En overdrijven in het geloof is ook niet toegestaan , zoals bijv. ook bij ons de De Talibaan of soenieten of andere extremen..

Wat de hoofddoeken betreft, ik zie het in Griekenland nog steeds bij de echte gelovigen ja, en bij oude vrouwen,maar waarom wil de nieuwe generatie dit niet meer dragen? HEt is toch een duidelijk voorschrift dat je moet volgen? Geloof valt niet te moderniseren toch?

Ik weet niet juist of de Koraan dit ook zegt hoor beste man, heb je daar toevallig een bewijsje van waar dat staat, want eerlijk gezegd denk ik niet dat een man dat moet.. Maar Allah weet het het beste..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]In de Mis is het gebruikelijk om vóór de Communie Eucharistie elkaar de vrede te wensen. We groeten elkaar niet letterlijk met "vrede," maar dat is niet erg.

Wij doen dat wel ('vrede van Christus') zoals het goede moslims christenen betaamt. engel.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid