Spring naar bijdragen

Verwijzen Bijbel en Koran naar zichzelf?


Aanbevolen berichten

Quote:

Jullie begrijpen mijn punt niet.

Mijn punt is dat jullie in een boek geloven dat niet door god vertelt is maar door mensen die zelf zeggen dat ze geïnspireerd zijn.

( stuk weggelaten door Pietjebell)

Trouwens de Qoraan verzekert dat Allah zelf over dit boek waakt.Omdat er over de andere boeken al teveel veranderd of weggelaten of toegevoegd is.

Ik heb een vraag over de Koran.

Er staat letterlijk in: God heeft geen Zoon...

Ook kan ik erin vinden dat de Heer Jezus meer wonderen deed dan Mohammed...

Als de Koran waar is, waarom spreekt Jezus Christus hem dan tegen als Hij zegt dat Hij de Messias/Christus/Zoon van God ( Isa hamessiach ) is?

(lees matheus 16 vers 13 tot en met 20)

Heb ik iets over het hoofd gezien?

Als die de Heer Jezus een profeet noemt, dan zul je De Heer Jezus toch zeker wel geloven?

By the way, kun je me een paar soera's geven waar de Heer Jezus zelf aan het woord is?

dat lijkt me interessant om te onderzoeken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 103
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

Ik heb een vraag over de Koran.

Er staat letterlijk in: God heeft geen Zoon...

Ook kan ik erin vinden dat de Heer Jezus meer wonderen deed dan Mohammed...

Als de Koran waar is, waarom spreekt Jezus Christus hem dan tegen als Hij zegt dat Hij de Messias/Christus/Zoon van God ( Isa hamessiach ) is?

(lees matheus 16 vers 13 tot en met 20)

Heb ik iets over het hoofd gezien?

Als die de Heer Jezus een profeet noemt, dan zul je De Heer Jezus toch zeker wel geloven?

By the way, kun je me een paar soera's geven waar de Heer Jezus zelf aan het woord is?

dat lijkt me interessant om te onderzoeken.

In de koran staat inderdaad dat God geen zoon heeft en ook geen zoon nodig heeft. Hij is nu eenmaal de Schepper van de hemelen en aarde en wat daar tussenin bevindt. Alles is van Hem. Maar als je de Bijbel kritisch bestudeert, kom je ook achter dat Jezus nooit beweerd heeft de zoon van God te zijn. Hij (vzmh) gebruikte zelf de term de mensenzoon. Wat duidelijk aangeeft dat hij de zoon van een mens (Maria) was. In de koran wordt hij ook de zoon van Maria genoemd. Heb jij wels matheus 16 vergeleken met Marcus 8:29 en Lucas 9:20?

Marcus 8:29 Toen vroeg hij hun: ‘En wie ben ik volgens jullie?’ Petrus antwoordde: ‘U bent de messias.

Lucas 9:20 Hij zei tegen hen: ‘En wie ben ik volgens jullie?’ Petrus antwoordde: ‘De door God gezonden messias.’

Matteüs 16:16 ‘U bent de messias, de Zoon van de levende God,’ antwoordde Simon Petrus.

Zoals je ziet Marcus en Lucas vermelden niet de woorden 'de zoon van de levende God'. Die woorden treffen we alleen bij Matteüs. Deze woorden zijn waarschijnlijk een latere toevoeging van de schrijver van Matteüs. Nergens in de Bijbel treffen Jezus (vzmh) die zichzelf de zoon van God noemt.

Verder betekent de term zoon van God in het Hebreeuws slechts een dienaar van God. Meer hierover

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 weeks later...

Johannes 10:33 De Joden antwoordden Hem, zeggende: Wij stenigen U niet over enig goed werk, maar over gods lastering, en omdat Gij, een Mens zijnde, Uzelven God maakt.

Johannes 5:23 Opdat zij allen den Zoon eren, gelijk zij den Vader eren. Die den Zoon niet eert, eert den Vader niet, Die Hem gezonden heeft.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid