Spring naar bijdragen

Ongebruikelijke huisdieren


Aanbevolen berichten

Ja ja, ik heb er één sinds vandaag. Een bidsprinkhaan:

MantisAlone-779185.JPG

Ze is niet erg aaibaar of zo, maar ze heeft precies de juiste combinatie van grappig en (sorry voor het woord) elegant. Nu ja, ik kocht het beestje en liet me vertellen dat ze krekels aten, levende krekels wel te verstaan. Dus ik een bak krekels aangeschaft en toch eentje bij Queen Latifa gegooid. laat ik het zo zeggen, ineens was ze niet zo elegant en grappig meer. Laten we zeggen dat het net zoiets is als een ongeluk: je wilt niet kijken maar je doet het toch.

[insert kotssmiley hier]

Maar goed ik vind het nog steeds een mooi diertje;

Nu ja nu moeten we nog een stelling hebben: Hebben de crediblers ook wazige huisdieren?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 56
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Gast Anon_phpbb

Quote:

@ marinus muisjes zijn wel goor om tezien
widegrin.gif
hoe ie die naar binnen werkt
widegrin.gif
gheghe k zal maar niet in details gaan
knipoog_dicht.gif
gheghe ik denk dat je dat zelf wel kan bedenken wat er dan te zien is.

Die muizen zijn toch al wel dood he vantevoren?

Ik snap niet hoe mensen naar dat soort dingen kunnen kijken, heb je dan geen gevoel ofzo? Als je van die jagende beesten op discovery kijkt om meer te weten te komen over de Schepping (of de gevolgen van een big bang knipoog_dicht.gif ) , dan snap ik het wel. Maar sommige mensen kopen dus echt zo'n beest om te kijken hoe het levende beestjes opeet .. Dat vind ik heel wreed.

En MC; nu je het zo vies vond, ga je haar nog steeds krekels voeren? Of eet ze niks anders? Geweldige naam trouwens.. big-smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik dacht dat de bidsprinkhaan een planteneter was, maar het is een pure carnvoor. En ja de krekels moeten levend zijn. (Ik heb het tegen beter weten nog geprobeert met een dode, maar daar wilde ze niet aan.) Het gaat allemaal wel vrij snel, nu ja ontstellend snel eigenlijk. Maar het is voor weekhartigen zoals ik geen prettige aanblik. Ik gooi er denk ik gewoon maar krekels bij en dan zoekt ze het maar uit. Tis in zekere zin toch de natuur en wat erger is ik ben al aan het kreng gehecht. Nu ja katten zijn erger met levende prooi dan bidsprinkhanen iig. En idd het die lijkt te bidden voor ze toeslaat, vandaar de naam.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Echt wazige huisdieren heb ik niet. Sterker nog, op het moment logeert de gerbil (eentje ja, het waren er twee maar de ene is een halfjaar geleden doodgegaan toen ik oppaste XD de overgebleven is inmiddels echt ongezond dun..) van een vriendin hier tot ze terug is van vakantie, en dat is alles wat hier nu huist.

Wat wel wazig is is de muis die zelf besloot ons huisdier te worden. Dook dat beestje opeens in de tuin op en later ook binnen in huis. puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb een aantal slangen gehad. Mooie dieren, ze aten vis. Ik ging elke week goudvissen halen bij de dierenwinkel. En ja, ik vond het fascinerend om te zien hoe ze daar dan op joegen, er stond een bak met water in het terrarium waar ik die vissen in deed, en ze tenslotte opaten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

Quote:

Ik dacht dat de bidsprinkhaan een planteneter was, maar het is een pure carnvoor. En ja de krekels moeten levend zijn. (Ik heb het tegen beter weten nog geprobeert met een dode, maar daar wilde ze niet aan.) Het gaat allemaal wel vrij snel, nu ja ontstellend snel eigenlijk. Maar het is voor weekhartigen zoals ik geen prettige aanblik. Ik gooi er denk ik gewoon maar krekels bij en dan zoekt ze het maar uit. Tis in zekere zin toch de natuur en wat erger is ik ben al aan het kreng gehecht. Nu ja katten zijn erger met levende prooi dan bidsprinkhanen iig. En idd het die lijkt te bidden voor ze toeslaat, vandaar de naam.

Whahahaha ik heb mijn geweten gesust.

Beest zit nu in een groot aquarium. Heleboel krekels erbij en heel krekelvriendelijk ingericht. Dus die krekels hebben een heel fijn leven tot er één te dicht in de buurt van Queen Latifa komt. Nu ja een beetje krekel beleeft er de gelukkigste weken van zijn leven iig. big-smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Quote:

[...]

Whahahaha ik heb mijn geweten gesust.

Beest zit nu in een groot aquarium. Heleboel krekels erbij en heel krekelvriendelijk ingericht. Dus die krekels hebben een heel fijn leven tot er één te dicht in de buurt van Queen Latifa komt. Nu ja een beetje krekel beleeft er de gelukkigste weken van zijn leven iig.
big-smile.gif

haha lief van jou widegrin.gif ... lijkt me wel de best mogelijke oplossing ja..

Link naar bericht
Deel via andere websites

En nog een mooie dood ook, in de armen van Queen Latifa puh2.gif

Wat ook wel wazig is...

Mijn vader woont hier nu bijna 2 jaar. 1,5 jaar geleden kwam hij er opeens achter dat er een vis ('n redelijk grote ook nog XD) in de vijver zit. En dat beestje zit er nog steeds. We voeren 'm niet, hij eet blijkbaar spul wat in de vijver valt ofzo. En hij is schuw, als we er aan komen zwemt hij heeel snel weg puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

haha lief van jou
widegrin.gif
... lijkt me wel de best mogelijke oplossing ja..

Ik ben een watje wat dat betreft; maar ik ben nu ook gehecht aan die bidsprinkhaan. Ze zien er heel lief uit en door zijn grote facetogen lijkt het net of ie je aankijkt.

Dat is echt een vreemde illusie. telkens word op één plekje het licht niet weerkaatst op het oog waardoor het lijkt of ze je constant volgt met haar ogen. heel raar bij een insect


Samengevoegd:

&no=73&tt=169

dat dus, net pupillen

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid