Spring naar bijdragen

Mohammed trouwt een Joodse slavin


Aanbevolen berichten

  • 2 weeks later...

Niet op de engelse wikipedia die als zeer nauwkeurig bekend staat en ook zag ik het niet op islamitische sites staan. Mocht je desondanks een (aantal) overtuigende link(s) hebben houd ik me zeer aanbevolen, want het zou me niet verbazen als het zo was.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

Quote:

Ik wilde even jullie mening hierover weten, want mij verbaasde het! De profeet die een jihad begint tegen het volk Israël en dan een Joodse slavin trouwt!

De profeet trouwde inderdaad veel vrouwen en dat had een bepaalde reden. Wikipedia Link. Stel je voor! Zou een leider of koning in de tijd van de profeet (vzmh) of in onze tijd een 65 jarige weduwe die ook nog een moeder van 4 kinderen is trouwen????

Wat betreft oorlog tegen de joden, als ik jou was zou ik meer over de biografie van de profeet lezen. Er zijn heel veel misvattingen over de relatie tussen joden en moslims. Hierbij boeken die door joodse moslims zijn geschreven en die de betreffende misvattingen behandlen: Link

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik blijf het hoogst opmerkelijk vinden dat de profeet Mohamed een Joodse slavin trouwt

Is niet zo gek. Er zijn drie manieren om een vijand te vernederen:

-In hun paleizen wonen.

-Hun tempels slopen en er eigen heiligdommen op bouwen.

-Hun vrouwen in bed nemen.

Zo gek is het dus niet. Past ook wel bij Mohammeds levenswandel als eerste echte Arabische vorst.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Is niet zo gek. Er zijn drie manieren om een vijand te vernederen:

-In hun paleizen wonen.

-Hun tempels slopen en er eigen heiligdommen op bouwen.

-Hun vrouwen in bed nemen.

Zo gek is het dus niet. Past ook wel bij Mohammeds levenswandel als eerste echte Arabische vorst.

De profeet (vzmh) heeft geen van de drie gedaan. De vrouwen die hij trouwde waren islamitische vrouwen en dus geen vijanden. Daarnaast de artikel waarop je reageert is niet gebaseerd op de feiten en is zeeeeeeeeer anti-islamitisch. Baseer AUB jouw mening niet op zulke artikelen. Hij (vzmh) heeft zijn doel bereikt door de harten van mensen te veroveren:

110:1. Als de hulp van Allah en overwinning komt, 2. En u de mensen groepsgewijze ziet binnentreden tot Allah's godsdienst, 3. Roem dan uw Heer met de lof, die Hem toekomt en vraag vergiffenis van Hem; voorzeker Hij is Berouwaanvaardend.

Lees wat westerse denkers over profeet Mohammed (vzmh) schreven:

"De goede karakter van Mohammed verachtte de praal van vorstendom. De boodschapper van Allaah deed mee aan de huishoudelijke taken; hij ontstak het vuur; veegde de vloer; molk de ooien; en herstelde met zijn eigen handen zijn schoenen en kledingstukken. Terwijl hij de boetedoening en verdienste van een kluizenaar minachtte, onderhield hij toch zonder ijdele inspanning het matige dieet van een Arabier". (Edward Gibbon, "The Decline and Fall of the Roman Empire").

"De leugens, (de Westelijke laster) door goed bedoelende ijver, die zich hebben opgehoopt rond deze man (Mohammed) is enkel een schande voor onszelf". (Thomas Carlyle, "Heroes and Hero Worship and the Heroic in History").

"Mijn keuze om Mohammed de leiding te laten nemen in de werelds meest invloedrijke persoon, zal sommige lezers misschien verrassen en zelfs bekritiseerd worden door anderen. Maar hij was de enige persoon die succesvol was op zowel het religieuze als het seculiere vlak. Het is waarschijnlijk dat de relatieve invloed van Mohammed op de Islam groter is geweest dan de gecombineerde invloed van Jezus Christus en Sint Paul op het christendom ... Het is deze weergaloze combinatie van seculaire en Godsdienstige invloed waardoor ik vind dat het Mohammed het recht geeft, om als de invloedrijkste persoon in de menselijke geschiedenis beschouwd te worden". (Michael Hart, "The 100, A Ranking of the Most Influential Persons In History").

"Indien grootsheid van doel, kleinheid van middelen en verbazingwekkende resultaten, de drie criteria zijn van een menselijke genie, wie zou dan durven om welke grote man dan ook in de geschiedenis te vergelijken met Mohammad?" (Alphonse de LaMartaine, "Historie de la Turquie").

"Mohammed was een stralend voorbeeld voor het volk. Zijn karakter was puur en vrij van vlekken. Zijn huis, zijn kleding, zijn voedsel - zij werden allen door een ongewone eenvoud gekarakteriseerd. Zo eenvoudig was hij, dat hij van zijn metgezellen geen speciaal teken van ontzag zou ontvangen, noch nam hij diensten aan van zijn slaaf die hij zelf kon verrichten. Hij was toegankelijk voor iedereen en ten alle tijde. Hij bezocht de zieke en was vol met sympathie voor iedereen. Onbeperkt was zijn welwillendheid en zijn vrijgevigheid, ook zo was zijn inspanning voor het welzijn van de gemeenschap". (Dr. Gustav Weil, "History of the Islamic Peoples").

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb mijn mening niet op artikelen gebaseerd maar op wat ik zelf in de loop der jaren over de Islam heb gelezen. Wat die citaten betreft kan ik natuurlijk kort zet: ik kan er net zoveel negatieve citaten tegenover zeggen van andere arabisten en historici. Heeft dat zin?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik heb mijn mening niet op artikelen gebaseerd maar op wat ik zelf in de loop der jaren over de Islam heb gelezen. Wat die citaten betreft kan ik natuurlijk kort zet: ik kan er net zoveel negatieve citaten tegenover zeggen van andere arabisten en historici. Heeft dat zin?

Als er punt voor punt post kunnen we kijken of die negatieve zaken juist zijn of niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Het probleem is dat we er nooit uitkomen en jij alles dood zal relativeren met andere citaten. Daar ga ik mijn tijd niet insteken. Helaasch.
smile.gif

Het kan ook zijn dat de schrijvers van de door jou gelezen boeken al vooroordelen over islam hadden. Maar ik laat het ook hierbij.

Salaam smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik blijf het hoogst opmerkelijk vinden dat de profeet Mohamed een Joodse slavin trouwt, voorbij gaat aan de wet dat hij eigenlijk maar 4 vrouwen mocht trouwen, maar zich beroept op het feit dat die wet nog niet was geopenbaard. Hij heeft dus echt bewust moeite gedaan om haar te kunnen trouwen. Maar tot op de dag van vandaag is er vijandschap tussen Joden en Moslims. Is toch jammer, vind je ook niet 'Trotse-Moslim'?

Ik geloof niet dat er sprake van vijansdschap is tussen moslims en joden. In Marokko en Iran woont bijvoorbeeld een grote minderheid joden heel erg vreedzaam met de moslims samen.

Voor de echte vijandelijke houding moet je bij de christenen zijn. Die hebben honderden jaren lang de joden vervolgd, vermoord en gediscrimineerd..

Dat veel moslims wat tegen zionisten en Israel hebben, is een ander verhaal. Deze ideologie en dit land bezet Palestijns grondgebied..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik geloof niet dat er sprake van vijansdschap is tussen moslims en joden. In Marokko en Iran woont bijvoorbeeld een grote minderheid joden heel erg vreedzaam met de moslims samen.

Zo ook in Nederland, waarbij ook de Moslims geen problemen hebben met de Christelijke medelanders, wat is nu je punt?

Quote:
Voor de echte vijandelijke houding moet je bij de christenen zijn. Die hebben honderden jaren lang de joden vervolgd, vermoord en gediscrimineerd..

Maar natuurlijk, Christenen de bron van alle kwaad op de wereld... hamer.gif

Quote:
Dat veel moslims wat tegen zionisten en Israel hebben, is een ander verhaal. Deze ideologie en dit land bezet Palestijns grondgebied..

Die materie is te complex om zo eenvoudig van de hand te doen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ik geloof niet dat er sprake van vijansdschap is tussen moslims en joden. In Marokko en Iran woont bijvoorbeeld een grote minderheid joden heel erg vreedzaam met de moslims samen.

Voor de echte vijandelijke houding moet je bij de christenen zijn. Die hebben honderden jaren lang de joden vervolgd, vermoord en gediscrimineerd..

Dat veel moslims wat tegen zionisten en Israel hebben, is een ander verhaal. Deze ideologie en dit land bezet Palestijns grondgebied..

Wat zijn Moslims toch goed gelovig, denk je serieus dat alle Christenen het ook echt zijn? Nooit gehoord van crypto-judaisme?

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid