demos 0 Geplaatst 13 september 2008 Rapport Share Geplaatst 13 september 2008 Jammer dat de discussie stagneert, maar misschien zinvol jouw zin Pascal, het punt van hoe je dergelijke dingen, laten we het mysteries noemen, het beste benadert? Kún je dit wel benaderen, en zo ja, hóe dan? Misschien op zich een belangrijke vraag, of punt om op door te gaan. Link naar bericht Deel via andere websites
carramba 0 Geplaatst 14 november 2008 Rapport Share Geplaatst 14 november 2008 Krijg nou wat.....als ik op de link klik krijg ik alleen posts van Niftaly te zien. En hoe moet je nu op eerdere posts reageren? Of doe ik weer iets verkeerd?.....Miciel!!! Link naar bericht Deel via andere websites
Michiel 14 Geplaatst 14 november 2008 Rapport Share Geplaatst 14 november 2008 Was een foutje in de URL, dat is hersteld. Link naar bericht Deel via andere websites
carramba 0 Geplaatst 14 november 2008 Rapport Share Geplaatst 14 november 2008 Quote: Op woensdag 16 april 2008 00:09:01 schreef MarinusCopy het volgende: [...] Ach weet je, dat is wat men weet via betrouwbaar onderzoek. En het is een stuk aannemelijker dan de andere theoriën over wat er na je dood gebeurt. En ik kan er wel mee leven, met dat niets. En anders ik wel....het wordt net als voor de geboorte. Link naar bericht Deel via andere websites
Olorin 155 Geplaatst 14 november 2008 Rapport Share Geplaatst 14 november 2008 Quote: Op vrijdag 14 november 2008 15:51:39 schreef carramba het volgende: [...]En anders ik wel....het wordt net als voor de geboorte. Geniet er dan nog even van dat idee, zolang het nog duurt. Link naar bericht Deel via andere websites
carramba 0 Geplaatst 14 november 2008 Rapport Share Geplaatst 14 november 2008 Quote: Op vrijdag 14 november 2008 15:28:26 schreef Michiel het volgende: Was een foutje in de URL, dat is hersteld. 3X allaaf. Maar hoe kan ik nu reageren op posts van voor de verhuizing? Link naar bericht Deel via andere websites
Aimé 0 Geplaatst 14 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 14 juli 2009 Dus Morphogenesis,lazarus was 3 dagen dood maar zijn ziel bleef in leven? Link naar bericht Deel via andere websites
EulogÃa 0 Geplaatst 14 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 14 juli 2009 Link naar bericht Deel via andere websites
Morphogenesis 4 Geplaatst 14 juli 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 14 juli 2009 Quote: Op dinsdag 14 juli 2009 21:15:16 schreef Aimé het volgende: Dus Morphogenesis,lazarus was 3 dagen dood maar zijn ziel bleef in leven? Ja. Dood is niets meer dan het overbruggen van je geest van een tijdelijk naar een eeuwig leven. En daarbij sterft je lichaam "af". Link naar bericht Deel via andere websites
Aimé 0 Geplaatst 14 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 14 juli 2009 Quote: Op dinsdag 14 juli 2009 21:22:06 schreef Morphogenesis het volgende: [...] Ja. Dood is niets meer dan het overbruggen van je geest van een tijdelijk naar een eeuwig leven. En daarbij sterft je lichaam "af". Moet Lazarus dan de tijd dat hij in het graf was,bewust hebben doorgemaakt? Link naar bericht Deel via andere websites
EulogÃa 0 Geplaatst 14 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 14 juli 2009 Waarschijnlijk was zijn ziel ergens anders. Link naar bericht Deel via andere websites
Olorin 155 Geplaatst 14 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 14 juli 2009 Quote: Op dinsdag 14 juli 2009 21:55:04 schreef Aimé het volgende: [...] Moet Lazarus dan de tijd dat hij in het graf was,bewust hebben doorgemaakt? Die gast zal wel in het dodenrijk gezeten hebben ofzo. Bewustzijn in het graf liggen slaat natuurlijk helemaal nergens op. Als die zich uberhaupt al ergens van bewust zou zijn, dan niet daarvan, daar lag slechts zijn dode lichaam. Link naar bericht Deel via andere websites
Aimé 0 Geplaatst 14 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 14 juli 2009 Quote: Op dinsdag 14 juli 2009 22:14:30 schreef Olorin het volgende: [...] Die gast zal wel in het dodenrijk gezeten hebben ofzo. Bewustzijn in het graf liggen slaat natuurlijk helemaal nergens op. Als die zich uberhaupt al ergens van bewust zou zijn, dan niet daarvan, daar lag slechts zijn dode lichaam. Leg mij dan eens uit wat er wordt bedoeld dat de ziel onsterfelijk is? Of heeft Lazarus zijn ziel toch een tijdje dood geweest? Link naar bericht Deel via andere websites
Olorin 155 Geplaatst 14 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 14 juli 2009 Quote: Op dinsdag 14 juli 2009 22:16:37 schreef Aimé het volgende: [...] Leg mij dan eens uit wat er wordt bedoeld dat de ziel onsterfelijk is? Dat die dus blijft bestaan... Quote: Of heeft Lazarus zijn ziel toch een tijdje dood geweest? Een ziel dood gaan? Wat moet ik me daar nou bij voorstellen? Link naar bericht Deel via andere websites
EulogÃa 0 Geplaatst 14 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 14 juli 2009 Nee, de ziel van Lazarus is niet doodgeweest. Link naar bericht Deel via andere websites
Morphogenesis 4 Geplaatst 14 juli 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 14 juli 2009 Quote: Op dinsdag 14 juli 2009 22:16:37 schreef Aimé het volgende: [...] Leg mij dan eens uit wat er wordt bedoeld dat de ziel onsterfelijk is? Geen ten minste houdbaar tot Je lichaam is een omhulsel van je geest\ziel. Uiteindelijk gaat je ziel naar God toe om beoordeeld te worden. Quote: Of heeft Lazarus zijn ziel toch een tijdje dood geweest? Nee, dat niet. Wat ik me wel afvraag is waar hij die tijd geweest. Als dat in de hemel was lijkt me het ondragelijk om terug naar Aarde te gaan. Link naar bericht Deel via andere websites
Olorin 155 Geplaatst 14 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 14 juli 2009 Quote: Op dinsdag 14 juli 2009 22:29:27 schreef Morphogenesis het volgende: Wat ik me wel afvraag is waar hij die tijd geweest. Het dodenrijk (OT:sheol, NT: Hades). Wikipedia linkje: link Link naar bericht Deel via andere websites
EulogÃa 0 Geplaatst 14 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 14 juli 2009 Ik weet natuurlijk niet in hoeverre het waar is, maar ik heb wel vaker verhalen gehoord dat mensen kwamen te overlijden en dat God of een engel aan die persoon vroeg of 'ie naar de hemel wilde of terug naar de geliefden op aarde om daar nog wat langer te leven. Link naar bericht Deel via andere websites
Morphogenesis 4 Geplaatst 14 juli 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 14 juli 2009 Quote: Op dinsdag 14 juli 2009 22:34:45 schreef Barbapapa het volgende: Ik weet natuurlijk niet in hoeverre het waar is, maar ik heb wel vaker verhalen gehoord dat mensen kwamen te overlijden en dat God of een engel aan die persoon vroeg of 'ie naar de hemel wilde of terug naar de geliefden op aarde om daar nog wat langer te leven. Je bent geen ervaringsdeskundige? Ik kan wel gaan lopen zoeken, maar jij bent een wandelende bijbelzoekfunctie + uitleg gever(): staat dit ook ergens in de bijbel? Link naar bericht Deel via andere websites
Morphogenesis 4 Geplaatst 14 juli 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 14 juli 2009 Quote: Op dinsdag 14 juli 2009 22:33:19 schreef Olorin het volgende: [...] Het dodenrijk (OT:sheol, NT: Hades). Wikipedia linkje: link Dank Link naar bericht Deel via andere websites
EulogÃa 0 Geplaatst 14 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 14 juli 2009 Quote: Op dinsdag 14 juli 2009 22:45:22 schreef Morphogenesis het volgende: [...] Je bent geen ervaringsdeskundige? Ik kan wel gaan lopen zoeken, maar jij bent een wandelende bijbelzoekfunctie + uitleg gever( ): staat dit ook ergens in de bijbel? Nee, ik ben geen ervaringsdeskundige. Ook zou ik het denk ik niet kunnen vergezellen van Bijbelteksten. Ik probeerde eigenlijk ook te laten doorschemeren dat het moeilijk hard te maken is en leg het ook alleen maar neer in dit topic in de zin van 'kijk maar of je het interessant vind om er kennis van te nemen, of verwerp het als je dat liever doet' Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten