Spring naar bijdragen

Waarom naar school toe gaan ?


Aanbevolen berichten

Gehersenspoeld al vanaf onze geboorte volgen de meesten gedwee het pad van hun ouders toch wel zo ongeveer. Daar past ook de schoolgang in. Helaas geven in deze moderne samenleving nogal veel ouders blijk het niet eens onprettig te vinden dat hun kind van enkele uren tot hele dagen, dagen op school zijn. \"Komen zij aan hun rust toe ?\". Wel, waarom dan begonnen aan kinderen ? Waarom moet je kinderen als een soort van straf (want zo zien veel kinderen dat dus wel degeleijk, zeker als zij ook nogeens noodgedwongen aan de voor- en na-schoolse opvang mee moeten doen !) als een soort van straf minimaal enkele uren per dag het huis uitzetten ? Wat hebben zij misdaan ? 't Is kortom te gek voor woorden hoe wij met onze kinderen omgaan !

En daarbij komt ook nog, dat alle ellende met kinderen, de échte ellende dan hé ! pas begint vanaf het moment dat zij de deur uit komen, dat zij de wereld ingaan... dan pas veranderen ze, aangestoken door die boze buitenwereld die kinderen nog beinvloeden kan, in moeilijke tot (zeer) boosaardige wezens ! Neen, ik zeg u: Laat ze lekker thuisblijven. Waarom dus naar school toe gaan ? Je leert er alleen en hoofdzakelijk slechte zaken van !

Flipper

Link naar bericht
Deel via andere websites

Helemaal mee eens, al die mensen die leren lezen, schrijven, rekenen en kritisch nadenken. Vreselijk! Dat komen ze er nog achter dat de wereld groter is dan het dorp waarin ze opgroeien!


Samengevoegd:

Quote:

Tussen jouw regels doorlezende constateer ik dat je het op z'n minst wel ongeveer... met mij eens bent ?

Flipper

Ik ben blij dat jij weinig naar school bent geweest. Straks zou je het sarcasme nog opmerken en je gekwetst voelen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Tussen jouw regels doorlezende constateer ik dat je het op z'n minst wel ongeveer... met mij eens bent ?

Flipper

Ik weet het niet, ik ben een oerconservatieve pessimist, altijd beredenerend vanuit het oogpunt dat het nog veel erger kan, dus zo bezien is school natuurlijk verschrikkelijk, alleen de alternatieven zijn nog vel minder om naar huis over te schrijven (wat dan weer vermakelijke brieven zou opleveren zonder school, dat dan weer wel).

Kortom; school is onvermijdelijk, als je de scholingsdrang van mensen niet kanaliseert, dan gaan ze zichzelf scholen, en dan zijn de rapen pas goed gaar.

Link naar bericht
Deel via andere websites

In het Neanderthalerstadium hadden we onszelf eigenlijk niet verder moeten ontwikkelen. Dan was alles nog in orde geweest. Önzin, Flipper !", zeg je ? Hmmm..., toevallig leefden zij op deze aardbol wel eventjes zo'n 250000 jaar ! Wij, in ongeveer onze vorm en gestalte leven nog maar een fractie van die tijd hier. En het ziet er ook heel erg duidelijk naar uit dat wij hun nog niet in de verste verten zullen kunnen evenaren cq overtreffen met die tijdsduur ! Wij halen het jaar 3000 zelfs bij lange na niet !

Flipper

Link naar bericht
Deel via andere websites

Jij schijnt te weten hoe de Neanderthalers hebben geleefd? Overigens, de Neanderthalers schijnen ten onder zijn te gaan aan hun eigen conservatisme. Ik heb laatste ergens een artikel gelezen over de Cro-Magnon en de Neanderthalers die een deel van de geschiedenis hebben gedeeld, ze leefden deels in dezelfde tijd en dezelfde gebieden.

Weer raad ik jou dan aan in plaats van commentaar te hebben je visies in praktijk te brengen. Ga gezellig in een grot wonen, ga koeien vangen (of niet omdat koeien te lief zijn om te doden nosmile.gif) want op deze manier maak je jezelf alleen maar tot een lachertje.

Ik voel mij in onze samenleving ook vaak een nummertje en ik heb laatst nog eens uitgeroepen dat ik schaapsherder wil worden op de Shetlands of de Faeroër. Ik meende dat ook nog, en misschien ga ik het ooit nog eens doen ook nog. Alleen hoor je mij niet zeggen dat we beter af zouden zijn als we nog hadden geleefd als Neanthalers..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Volgens mij vinden de meeste kinderen het leuk om naar school toe te gaan hoor.. Ze hebben daar hun vriendjes en vriendinnetjes en vooral kleine kinderen vinden het leuk om te leren lezen. Ik ken kinderen die zelfs zeggen dat ze in vakanties ook naar school zouden willen.

Dat er ouders zijn die hun kinderen "wegstoppen" in allerlei verschillende soorten van kinderopvang is naar mijn idee een andere discussie..

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 4 weeks later...

Quote:

Volgens mij vinden de meeste kinderen het leuk om naar school toe te gaan hoor.. Ze hebben daar hun vriendjes en vriendinnetjes en vooral kleine kinderen vinden het leuk om te leren lezen. Ik ken kinderen die zelfs zeggen dat ze in vakanties ook naar school zouden willen.

Dat er ouders zijn die hun kinderen "wegstoppen" in allerlei verschillende soorten van kinderopvang is naar mijn idee een andere discussie..

Ja, kinderen hebben het grootste plezier op school, maar naarmate je ouder wordt, des te 'minder leuk' het wordt. Dan wordt het meer leerzaam. Dan ga je echt naar een school toe om je algemene kennis te vergroten en om bv echt een vak te leren.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Voordat ik hier als toekomstig onderwijzer serieus naar ga kijken en er tijd en moeite in ga steken heb ik eerst nog een vraag voor Flipper. Ben je serieus in dit topic Flipper, of is het maar een grappig bedoeld topic?

Quote het nog maar eens even.. Het komt op mij als totale onzin en slot-waardig over.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

moah flipper zegt wel meer van dit soort vage dingen, je weet niet of het nu echt is of niet.. net als bij sacordos.. Vind het zelf een beetje irritant worden... sleepey.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid