Spring naar bijdragen

onderhuidse id-chip.


Aanbevolen berichten

link

link

link

Als ik dit zie, en ik lees:

Openbaringen 16: Verder liet het bij alle mensen, jong en oud, rijk en arm, slaaf en vrije, een merkteken zetten op hun rechterhand of op hun voorhoofd. 17 Alleen mensen met dat teken – dat wil zeggen de naam van het beest of het getal van die naam – konden iets kopen of verkopen.

18 Hier komt het aan op wijsheid. Laat ieder die inzicht heeft het getal van het beest ontcijferen; er wordt een mens mee aangeduid. Het getal is zeshonderdzesenzestig.

Wordt er onder onze neus, zonder dat we het doorhebben, een duivels plan op poten gezet?

Wat vinden jullie hiervan?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het lijkt me erg makkelijk zo'n chip. Nooit meer een boete krijgen voor een vergeten id bewijs en indien nodig is de overheid snel in staat de identiteit van een groep raddraaiers vast te stellen.

Overigens haal je twee geheel verschillende artikelen aan.

Op de eerste site gaat het over een betaal chip voor 1 disco. De tweede bron die je aanhaalt gaat over de eindtijd en is een site waar de meeste uiteenlopende complot theorieën behandeld worden, lijkt me niet bijzonder betrouwbaar.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Schijnt behoorlijk onnodig te zijn. Nu al en zeker in de toekomst komt in alles een chip. In kleding, in bankbiljetten etc. waardoor iedereen een wolkje informatie is. Dat wolkje verandert wel steeds (omdat je bijvoorbeeld een andere trui aantrekt), maar dan nog is er zeer waarschijnlijk genoeg continuïteit om af te lezen dat jij de laatste was bij iemand die vermoord is om maar een voorbeeld te noemen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Het lijkt me erg makkelijk zo'n chip. Nooit meer een boete krijgen voor een vergeten id bewijs en indien nodig is de overheid snel in staat de identiteit van een groep raddraaiers vast te stellen.

Handig als die raddraaiers net de Christenen zijn.

Ook kreeg het macht over alle landen en volken, over mensen van elke stam en taal. 8 Alle mensen die op aarde leven zullen het beest aanbidden, iedereen van wie de naam niet vanaf het begin van de wereld in het boek van het leven staat, het boek van het lam dat geslacht is.

9 Wie oren heeft, moet horen. 10 Wie gevangenschap moet verduren, zal in gevangenschap gaan. En wie door het zwaard moet sterven, zal sterven door het zwaard. Hier komt het aan op de standvastigheid en trouw van de heiligen.


Samengevoegd:

Quote:

Het lijkt me erg makkelijk zo'n chip. Nooit meer een boete krijgen voor een vergeten id bewijs en indien nodig is de overheid snel in staat de identiteit van een groep raddraaiers vast te stellen.

Overigens haal je twee geheel verschillende artikelen aan.

Op de eerste site gaat het over een betaal chip voor 1 disco. De tweede bron die je aanhaalt gaat over de eindtijd en is een site waar de meeste uiteenlopende complot theorieën behandeld worden, lijkt me niet bijzonder betrouwbaar.

Kijk nog eens goed. Het gaat daar ook om de id-chip.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Handig als die raddraaiers net de Christenen zijn.

Het maakt vrij weinig uit of de raddraaiers nu christelijk, islamitisch of atheïstisch.

Maar je maakt je druk om niets. Eindtijd theorieën bestaan al vele eeuwen, en tot nu toe is er niets van uitgekomen.


Samengevoegd:

Eerste artikel wat aangehaald wordt door Lion.

Vaste discogangers krijgen onderhuidse chip

Dinsdag 18 mei 2004, 13:58 - Uitgaanscentrum Baja Beach Club gaat bij zijn vaste bezoekers in Barcelona onder de huid een chip plaatsen.

De chip kan door een dokter ter plekke pijnloos onder de huid gebracht worden, volgens de Belgische krant Het Laatste Nieuws. Met de chip worden alle betalingen, zoals entreegeld en drankjes, automatisch afgerekend.

Door de chip langs een scanner te halen, wordt het verschuldigde bedrag van de rekening afgeschreven. Het plaatsen van de chip is de eerste weken gratis, daarna moet er eenmalig 125 euro voor worden betaald.

De chip wordt geleverd door het Amerikaanse VeriChip, onderdeel van Applied Digital Solution. Dit bedrijf gelooft dat creditcards op termijn tot het verleden horen. De chiptechnologie wordt al in meer industrietakken gebruikt. Wapenfabrikant FN Herstal werkt aan een pistool van Browning, Smith & Wesson die alleen kan schieten als die bediend wordt door iemand met een bepaalde geïmplanteerde chip.

Een vrij onschuldige manier van betalen dus. En ja dan wordt er een koppeling gemaakt met wie je bent, dat lijkt me vrij logisch. En dan? Lekker makkelijk toch. Ik zou zo'n toepassing wel willen hebben met pinnen.

Die tweede site, daar wil ik het niet te lang over hebben. De zoveelste op een rij die over de eindtijd de meest fantasierijke fantasieën heeft, uitraad magertjes onderbouwt met wat losse Bijbel citaten, zoals het hoort op dat soort sites.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ter info:
en

Eén van je links verwijst naar het gebruik van deze chip voor criminelen en het opsporen van vermiste kinderen ed.

Toch blijf ik van mening dat het een slechte ontwikkeling is als dit globaal wordt doorgevoerd.

1. Het schendt de privacy.

2. Het stigmatiseert.

3. Het raakt je in je mens zijn, je lichaam wordt

geïnplanteerd.

4. Er kan misbruik van gemaakt worden.

5. Wie voert de controle uit op dit systeem?

6. Het heeft een hoog 'big brother' gehalte.

Nee, ik vermoed dat het misschien onvermijdelijk is dat men dit probeert in te voeren maar ik weiger pertinent.

Ik wens niet met dit implantaat (duivels devil.gif teken) rond te lopen. boosrood.gif


Samengevoegd:

Vinden jullie dat klonen en stamceltheorie ook in dit topic past? Hierbij heb ik ook een sterk gevoel dat 'men' op de stoel van God wil gaan zitten. Het puzzelen in de natuur heeft ons nog nooit iets goeds opgeleverd is mijn mening.

Ik verwijs naar:

- manipuleren en fokken van dieren --> ziektes zoals gkz,

vogelgriep en varkenspest.

- conserveren van voedsel --> toevoeging van schadelijke

kankerverwekkende stoffen.

- klonen met dieren --> bij eerdere proeven werden dieronwaardige

resultaten behaald. zie:

Dolly

In 1996 kwam het bekende kloon-schaap Dolly ter wereld,

dat door middel van kerntransplantatie was ontstaan.

Na Dolly werden ratten, muizen, geiten, koeien, varkens en apen

gekloond. Veel van de gekloonde dieren bleken niet gezond te

zijn. Ze leden onder andere aan defecten aan het afweersysteem,

problemen met de vruchtbaarheid, overgewicht, ademhalings- en

bloedcirculatieproblemen, nier- en hersenafwijkingen, diabetes,

vergrote tongen, vervormde gezichten en poten, vroegtijdig

sterven door longontsteking, leveraandoeningen en kanker. Een

dierenarts liet Dolly op 14 februari 2003 i.v.m. een

longontsteking inslapen.

(Om maar een voorbeeld te geven.)

Ik weet niet hoor, Ik heb toch liever dat God de touwtjes in handen houdt want wij maken er toch een potje van...!


Samengevoegd:

extra info:

link

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hier komt het aan op wijsheid. Laat ieder die inzicht heeft het getal van het beest ontcijferen; er wordt een mens mee aangeduid. Het getal is zeshonderdzesenzestig.

ik denk dat ook niet iedereen het zal herkennen doordat er met name staat 'hier komt het aan op wijsheid' maar ik denk dat als er hier ook staat dat we er vanuit mogen gaan dat het het naam van het beest zal zijn en een getal namelijk 666 dat er ergens wel een duidelijke overeenkomst zal moeten zijn.

ik ben het absoluut met je eens dat zon chip ontzettend verdacht is ik zag een slide show kort geleden van een zuster bedrijf van motorola die dit ook doet en na lang onderzoek tot de conclusie kwam dat de beste plaats de rechterhand of voorhoofd is en ook dat als dit verwijderd zou worden de persoon zou sterven ''om de technologié te beschermen''

ik kan alleen zeggen broeders zuster en andere denk goed na voor je deze keuze maak. overweeg de keuze grondig en bid er voor.

15 Het kreeg de macht om dat beeld leven in te blazen, zodat het beeld van het beest ook kon spreken en ervoor kon zorgen dat iedereen die het beeld niet aanbad, gedood zou worden

hier staat overigens dat eerst het beeld zou worden opgewekt dit zou ook een teken kunnen zijn

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mat 24: 6

Laat dat je dan niet verontrusten, die dingen moeten namelijk gebeuren, al is daarmee het einde nog niet gekomen.

Je hebt het over een duivelsplan. Ik denk dat eerder dat één van de duivelsplannen is dat we onze aandacht verleggen van de Here Jezus Christus die overwinnaar is over het kwaad en de zonde, naar het kwaad en alles wat daarbij hoort....

Om nog maar een bijbeltekst te citeren:

15 Ik houd mijn oog gericht op de HEER,

hij bevrijdt mijn voeten uit het net.

Het is zo vermoeiend al die eindtijd theorieën, al die duivelen en tal van zonde die je kunnen wegtrekken van een leven met de Here Jezus.

Wees toch verheugd in de Here en weet dat Jezus overwinnaar is. Wat doen al die theorieën je dan nog?

Ik vind die theorieën dus maar onzin, er wordt geen mens mee gered, geen liefde betoont, er wordt alleen angst gezaaid. Ja ik weet dat Jezus het heeft over de tekenen van de tijd kennen, ik betwijfel echter ten zeerste of hij daar al deze theorieën mee bedoelde.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik wil niet vervelend vinden, maar jij noemt dit een duivelsplan, kom dan eens met goede argumenten en bewijzen voordat je dit een duivelsplan noemt. Zoals je het nu brengt is het een loze opmerking met argumenten die als een tang op een varken slaan.

Slaat deze reactie op mij of op de topicstarter?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Een van de dingen die mij opviel tijdens mijn "fase" als pinksterchristen was dat men zoveel aandacht aan de duivel. Ik heb meegemaakt dat hele preken over de duivel gingen. Soms dacht ik wel eens bij mijzelf als ik die predikers had aangehoord: 'Misschien moet ik mij maar bij de duivel aansluiten!'Zoveel zaken werd aan hem toegeschreven dat je haast zou vergeten in een christelijke kerk te zijn!

BOT maar weer dan. Ik geloof uiteraard als atheist niet in al die zogenaamde eindtijdtheorieen. Ik zag begin dit jaar op of NGC of op Discovery een docu mbt het boek Openbaringen van Johannes. Daarin werd geopperd dat Johannes het met 666 over keizer Nero had. Ook kwam naar voren dt Johannes zich als gevolg van zijn eenzame gevangenschap op Patmos, ze niet meer allemaal op een rijtje had. Leek mij wel zeer plausibel en aannemelijk. Openbaringen is naar mijn mening een boek vol wartaal. Maar ja wie ben ik? Dus ben ik van mening dat het boek Openbaringen niet serieus genomen kan worden.

Even een vraagje aan de katholieken en PKN-ers op dit forum. Hoe gaan de RKK en de PKN eibgenlijk om met de zgn. eindtijdprofetieen? Worden deze serieus genomen of als achterhaald beschouwd? Het lijkt mij dat dit ook per christelijke stroming sterk verschilt. Alvast bedankt.

Mvg.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Handig als die raddraaiers net de Christenen zijn.

Sorry dat ik het zo lomp ga brengen, maar je lijd aan wat ik noem vervolgingswaan. Achter iedere boom een demon/handlanger vd antichrist/iets anders nl. Christenen worden in de meeste delen van de wereld niet vervolgd en het ziet er ook niet naar uit dat dit op handen is. Overigens grappig dat je deze vervolgingswaan vooral terugziet bij de gevaarlijkste groepen christenen die zelf er een handje van hebben om mensen aan te duiden als een bedreiging en die groep dan te gaan vervolgen. Of iig proberen die groep te vervolgen. Zie de verzamelbaak van christelijke achterlijkheid (nee, niet alle christenen zijn achterlijk maar net zoals bij iedere demografische groep zitten er wel een paar headcases tussen) de conservapedia.

link

zum kotzen

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik denk dat de mensen die bezig zijn met onderhuidse chips "merktekens" helemaal geen dubbele agenda hebben maar de beste bedoelingen hebben. Uiteraard kan "het beest" mensen ook inspireren om bepaalde technieken te ontwikkelen.

De onderhuidse chips zijn dus niet ongevaarlijk. Weet iemand wat er precies op die chip staat ? Staat daar een getallen reeks op ?

Ben het verder deels eens met Mido. Wij hoeven ons door deze ontwikkelingen inderdaad niet te laten verontrusten omdat God ons in zijn hand houd.

Waar ik het niet mee eens ben is dat deze theorien onzin zouden zijn. Waarom zou er anders zo expliciet aandacht aan worden gegeven in de Bijbel ?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik denk dat de mensen die bezig zijn met onderhuidse chips "merktekens" helemaal geen dubbele agenda hebben maar de beste bedoelingen hebben. Uiteraard kan "het beest" mensen ook inspireren om bepaalde technieken te ontwikkelen.

De onderhuidse chips zijn dus niet ongevaarlijk. Weet iemand wat er precies op die chip staat ? Staat daar een getallen reeks op ?

Ben het verder deels eens met Mido. Wij hoeven ons door deze ontwikkelingen inderdaad niet te laten verontrusten omdat God ons in zijn hand houd.

Waar ik het niet mee eens ben is dat deze theorien onzin zouden zijn. Waarom zou er anders zo expliciet aandacht aan worden gegeven in de Bijbel ?

Ik ben van mening dat je Openbaringen gewoon in de tijd van Johannes moet plaatsen. Hij geloofde oprecht in zijn eigen visioen en sommige zaken zullen toen wel gespeeld hebben. Nu denk ik dat je het niet meer letterlijk moet nemen.

Er staat bijbvoorbeeld dat hij een engel midden in de zon zag staan. Dat is vlgs. mij niet echt realistisch. Hooguit kan je uit Openbaringen alleen nog wel wat leerstellige zaken halen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Even een vraagje aan de katholieken en PKN-ers op dit forum. Hoe gaan de RKK en de PKN eibgenlijk om met de zgn. eindtijdprofetieen? Worden deze serieus genomen of als achterhaald beschouwd? Het lijkt mij dat dit ook per christelijke stroming sterk verschilt. Alvast bedankt.

Mvg.

Ze worden beschouwd zoals je dat met versluierde profetiëen moet doen; met de nodige terughoudendheid. puh2.gif En inderdaad, in eerste instantie gaat het waarschijnlijk om Nero, óf om Vespasianus, maar je kunt het waarschijnlijk ook lezen als een 'matrijs' wat je op diverse situaties in de geschiedenis kan leggen. Daarnaast is Openbaringen vooral van belang als omschrijving van de 'hemelse mis' waarvan de aardse dan een afspiegeling is.

Wat verder van belang is; Openbaringen is niet een chronologische opeenvolging van visioenen, maar één visioen telkens vanaf verschillende invalshoeken bekeken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Mat 24: 6

Laat dat je dan niet verontrusten, die dingen moeten namelijk gebeuren, al is daarmee het einde nog niet gekomen.

Je hebt het over een duivelsplan. Ik denk dat eerder dat één van de duivelsplannen is dat we onze aandacht verleggen van de Here Jezus Christus die overwinnaar is over het kwaad en de zonde, naar het kwaad en alles wat daarbij hoort....

Om nog maar een bijbeltekst te citeren:

15 Ik houd mijn oog gericht op de HEER,

hij bevrijdt mijn voeten uit het net.

Het is zo vermoeiend al die eindtijd theorieën, al die duivelen en tal van zonde die je kunnen wegtrekken van een leven met de Here Jezus.

Wees toch verheugd in de Here en weet dat Jezus overwinnaar is. Wat doen al die theorieën je dan nog?

Ik vind die theorieën dus maar onzin, er wordt geen mens mee gered, geen liefde betoont, er wordt alleen angst gezaaid. Ja ik weet dat Jezus het heeft over de tekenen van de tijd kennen, ik betwijfel echter ten zeerste of hij daar al deze theorieën mee bedoelde.

Wees gerust, mijn ogen zijn gericht op de Heer. Ik wilde een topic aansnijden maar ben echt niet constant over mijn schouders aan het kijken! mondhouden.gifdood.gifnosmile.gif


Samengevoegd:

Quote:

[...]

Sorry dat ik het zo lomp ga brengen, maar je lijd aan wat ik noem vervolgingswaan. Achter iedere boom een demon/handlanger vd antichrist/iets anders nl. Christenen worden in de meeste delen van de wereld niet vervolgd en het ziet er ook niet naar uit dat dit op handen is. Overigens grappig dat je deze vervolgingswaan vooral terugziet bij de gevaarlijkste groepen christenen die zelf er een handje van hebben om mensen aan te duiden als een bedreiging en die groep dan te gaan vervolgen. Of iig proberen die groep te vervolgen. Zie de verzamelbaak van christelijke achterlijkheid (nee, niet alle christenen zijn achterlijk maar net zoals bij iedere demografische groep zitten er wel een paar headcases tussen) de conservapedia.

zum kotzen

Ik kan nog goed relativeren hoor, maak je maar geen zorgen. Ik wilde een discussie opstarten maar heb mij zeker nog niet opgesloten in de schuilkelder. Bedankt voor je bezorgdheid! pet.gif


Samengevoegd:

Quote:

Ik wil niet vervelend vinden, maar jij noemt dit een duivelsplan, kom dan eens met goede argumenten en bewijzen voordat je dit een duivelsplan noemt. Zoals je het nu brengt is het een loze opmerking met argumenten die als een tang op een varken slaan.

Ga de beginpost eens lezen en dan pas roepen om argumenten! Jij bent degene die loze opmerkingen schreeuwt.


Samengevoegd:

Quote:

[...]

Er staat bijbvoorbeeld dat hij een engel midden in de zon zag staan. Dat is vlgs. mij niet echt realistisch.

Als je het zo bekijkt kan je de hele bijbel wel op de schop nemen! Maarja, je bent een ex-christen dus dat zul je ook wel doen. knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid