Spring naar bijdragen

Musea in Nederland.


Aanbevolen berichten

Ik heb nog altijd nostalgische gevoelens bij het Vliegtuigmuseum in Soesterberg. In Arnhem en Oosterbeek staan ook nog gave musea over de WO II. Enige musea die mijn aandacht konden vasthouden.

Kruller Möller mag wat mij betreft verbranden. Met die witte fietsjes.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik heb nog altijd nostalgische gevoelens bij het Vliegtuigmuseum in Soesterberg.

Ja het MLM! (Militair Luchtvaart Museum) Ging er vroeger elke vakantie met mijn opa naar toe, echt geweldig. Is inmiddels flink opgeknapt maar het kan me niet meer zo boeien als voorheen, ben er twee jaar geleden nog een keer geweest. Wel leuk om er weer te zijn en nog immer gratis toegang! Dat is al een aanrader op zich.

Pima Air Museum in Tucson, Arizona is ook wel bijzonder. Legermuseum in Delft was jaren terug maar staat me nog wel bij. Voor de rest ga ik niet zo vaak naar musea. Net voor de start van de vebouwing van het Rijksmuseum daar geweest maar eigenlijk meer benieuwd hoe het gaat worden, kon er toen qua indeling niet zoveel wijs uit worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Boijmans, Kunsthal, Stedelijk, Rijks, Gemeentemuseum Den Haag, Dordrechts Museum,

Museum Simon van Gijn is eigenlijk gewoon een oud woonhuis in de binnenstad van Dordrecht wat ze in ere hebben hersteld. Daar ging ik vroeger wel is heen met mijn moeder.

Het Louvre is ook tof, alleen al omdat je er in kan verdwalen. Ik wil nog steeds terug naar Parijs en Berlijn omdat ik veel te weinig musea daar van binnen heb gezien.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ha, wat leuk party.gif . Ik ben vandaag in 2 musea geweest en dacht, waarom lees je daar zo weinig over op "christelijke" fora.

Van harte aanbevolen de tentoonstelling Millais in het Van Gogh en Giotto in het Bijbels Museum allebei in A'dam. Pas in het catharijne convent in Utrecht geweest en vind de tentoonstelling "In het begin" zeer indrukwekkend. Binnen kort gaan we nog naar Den Haag naar het Mesdag-museum, ook daar zijn pre-raphaelieten te zien. Lijk me mooi dit topic als tip voor lopende tentoonstellingen te houden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

It Gysbert Japicxhûs in Bolsward - Daar ben ik geweest voor mijn journalistiekstudie, toen we als opdracht hadden een bizar klein museum te bezoeken en daarover te schrijven. GJ is een van de grootste Friese dichters aller tijden, heb ik toen geleerd. Jammer dat ik geen Fries kan lezen. widegrin.gif

Groninger Museum - Soms met best mooie tentoonstellingen, zoals een paar jaar geleden over Ilja Repin en op dit moment over Russische sprookjes.

Mauritshuis in Den Haag - Moet je gewoon heen om al die bekende Nederlandse kunstschilders een keertje écht gezien te hebben.

Gevangenpoort ook in Den Haag - Doet het altijd goed op schoolreisjes, je krijgt cellen te zien en hoort het verhaal van de moord op Johan en Cornelis de Witt. Zo'n verhaal blijft je wel bij als je het hoort op je 10e. knipoog_dicht.gif

Naturalis in Leiden - Is leuk, vooral om met je kleine broertje(s) heen te gaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Raar, want als je Museums zoek in wikipedia kom je uit op museum.

Maar goed, in Delft heb je het leger museum.

Wikipedia is geen woordenboek.

Vandale.nl rekent beide goed, het is maar net hoe interessant je wilt doen met taal...

Oja, in Amersfoort heb je op de kazerne ook nog het Cavalerie museum, die is niet zo indrukwekkend trouwens, en waarom ken ik alleen oorlogs/krijgsmacht musea?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Wikipedia is geen woordenboek.

Vandale.nl rekent beide goed, het is maar net hoe interessant je wilt doen met taal...

Sommige mensen redeneren nog vanuit het oud-Nederlandsch. En geef ze eens ongelijk, "quaestie" is veel mooier dan dat harkerige "kwestie". smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...

Museum voor beeld en geluid in Hilversum!

Erg leuk omdat je er zelf ook een journaal kan inspreken, filmpjes kunt maken, registeren en nog veel meer! Alles kun je later, op een eigen account terughoren/zien. Daarnaast zijn er ook veel dingen te zien die met beeld en geluid te maken hebben.

Ik vond het iig erg leuk knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 months later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid