Spring naar bijdragen

Hoe is jouw geloof


Gast Anon_phpbb

Aanbevolen berichten

Gast Anon_phpbb

Hallo mensen, Ik heb een vraag aan jullie: Ik wil graag van jullie weten hoe jullie geloven. Voor school heb ik een opdracht gekregen om mensen te zoeken die net zo geloven als ik? Ik wil jullie vragen of jullie hier een beschrijving willen geven, het is misschien moeilijk. Ik wil graag een beschrijving van je geloof, ik weet dat wat veel gevraagd is, maar gewoon hoe je geloof: doe je veel met je geloof of niet, ga je veel naar de kerk of niet, hoe zijn je ouders, vind je dat je meer met je geloof kan doen, enz..

Alvast bedankt!

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Ik wil graag een beschrijving van je geloof, ik weet dat wat veel gevraagd is, maar gewoon hoe je geloof: doe je veel met je geloof of niet, ga je veel naar de kerk of niet, hoe zijn je ouders, vind je dat je meer met je geloof kan doen, enz..


Samengevoegd:

Ik kijk gewoon of er mensen zijn die hetzelfde geloven als ik, ik bekijk jullie reacties en zoek dan goede reacties

Link naar bericht
Deel via andere websites

Misschien is het handig als je dan enkele punten geeft waar mensen dan op kunnen reageren. Want ik kan een ontzettend lang stuk gaan schrijven over hoe ik geloof, maar als dat net op een ander vlak ligt dan waar jij het over wilt hebben dan is dat ook wel erg jammer flower.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Misschien is het handig als je dan enkele punten geeft waar mensen dan op kunnen reageren. Want ik kan een ontzettend lang stuk gaan schrijven over hoe ik geloof, maar als dat net op een ander vlak ligt dan waar jij het over wilt hebben dan is dat ook wel erg jammer
flower.gif

Mee eens. Ik wilde ook wel een stuk schrijven over hoe ik geloof, maar als dat niet past in je werkstuk, dan heeft het ook weinig zin om het er helemaal neer te zetten flower.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja, ik denk niet dat ik het in me heb om mijn geloof compleet op te schrijven. Daar schrijven ze al honderden jaren boeken over, dus ik heb niet de illusie dat mij dat gaat lukken. smile.gif Maar als je enkele punten geeft wat jij geloofd en belangrijk vindt, dan zeg ik wel of ik dat ook zo geloof. smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

.... Ik wil graag een beschrijving van je geloof, ik weet dat wat veel gevraagd is, maar gewoon hoe je geloof: doe je veel met je geloof of niet

Het is niet dat ik over het water lopen tot een sport heb verheven. Ik geloof en op het moment dat ik een kans zie in mijn sleur van het leven zal ik er wat mee doen, maar meestal is het iets wat aanwezig is, maar niet altijd op de voorgrond is, gewoon omdat dat niet altijd kan.

Quote:
ga je veel naar de kerk of niet

Een keer per week, soms ook niet, omdat ik soms op de zaterdag avond mijn hobby's uitvoer, namelijk spelen met mijn band. Een intensieve hobby die tot meestal in de late uurtjes doorgaat soms, dus dan blijf ik gewoon lekker doorrotten in mijn nest.

Quote:
hoe zijn je ouders

Het zijn schattebouten van de bovenste plank.

Quote:
vind je dat je meer met je geloof kan doen

Altijd, natuurlijk hoef ik niet naar Afrika om zendeling te worden of een theologie opleiding te doen. Het zijn de kleine dingen zoals mezelf en mijn aard achterwege te laten om meer vanuit de Geest en geloof te handelen en vooral te denken. Ik kan vooral meer bidden en bijbellezen, dan moet de rest ook wat makkelijker gaan.

Quote:
enz..

Groetjes aan mijn oma!

Quote:
Alvast bedankt!

Aight.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik wil graag een beschrijving van je geloof, ik weet dat wat veel gevraagd is, maar gewoon hoe je geloof: doe je veel met je geloof of niet, ga je veel naar de kerk of niet, hoe zijn je ouders, vind je dat je meer met je geloof kan doen, enz..

Alvast bedankt!

Ik geloof in God doordat Hij mij het geloof gegeven heeft. Het bestaan van God is voor mij een zekerheid. Voor mij is het geloven het tegenovergestelde van twijfelen. Ik twijfel niet aan het bestaan van God, maar twijfel er soms wel aan hoe een bepaald bijbelvers te interpreteren of zo.

Ik denk veel na over mijn geloof. Over het leven en hoe God het leven voor ons op principiële wijze mogelijk heeft gemaakt. Buiten het nadenken over geloof, doe ik niet zo heel veel ermee. Af en toe bewust bidden, maar voorheen bad ik meer bewust. Nadenken over God en geloof zie ik ook als bidden, maar vind ik minder bewust.

Ik ga nu niet meer naar de kerk, maar ben wel zo 'n 3 jaar bij een gemeenschap geweest. Ik heb toen evangelisatie-acties gevoerd, maar nu wil ik dat niet meer zo. Wel af en toe tractaatjes bij de mensen ingooien. Ook probleem-mensen helpen door met ze om te gaan.

Mijn moeder zegt te geloven in God, maar doet er verder niet veel mee, althans dat geeft zij te kennen. Mijn vader is dood. Mijn grootouders waren bij de katholieke kerk en daar heb ik ook de communie gedaan.

Ik vind dat ik wel meer kan doen met mijn geloof. Ik wou dat ik meer praktisch te werk kon gaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid