Mr. Emilio 0 Geplaatst 11 november 2009 Rapport Share Geplaatst 11 november 2009 mijn laatste aanwinst: Het Veritas Conflict. Link naar bericht Deel via andere websites
RawRanX 0 Geplaatst 11 november 2009 Rapport Share Geplaatst 11 november 2009 Zaterdag gekocht. De tranen van Kuif den Dolder Link naar bericht Deel via andere websites
Raido 0 Geplaatst 12 november 2009 Rapport Share Geplaatst 12 november 2009 Gisteren gekregen: Lieve Jongens van Gerard Reve. Link naar bericht Deel via andere websites
Mr. Emilio 0 Geplaatst 13 november 2009 Rapport Share Geplaatst 13 november 2009 Onlangs gekregen: de complete reeks van De Kameleon. Link naar bericht Deel via andere websites
EulogÃa 0 Geplaatst 13 november 2009 Rapport Share Geplaatst 13 november 2009 Oh ja, deze staat ook nog in mijn boekenkast: Cees/Paul van der Laan Toen de kracht Gods op mij viel - 100 jaar pinksterbeweging in Nederland 1907-2007 Link naar bericht Deel via andere websites
Mr. Emilio 0 Geplaatst 13 november 2009 Rapport Share Geplaatst 13 november 2009 Quote: Op vrijdag 13 november 2009 17:03:11 schreef Barbapapa het volgende: Oh ja, deze staat ook nog in mijn boekenkast: Cees/Paul van der Laan Toen de kracht Gods op mij viel - 100 jaar pinksterbeweging in Nederland 1907-2007 COOL! Ik ken ze allebei! De een is hoogleraar, de ander was eindredacteur bij de EO, geeft les op een University in Florida, zat jaren bij ons in de gemeente en spreekt er nog een paar keer per jaar... Link naar bericht Deel via andere websites
Olorin 155 Geplaatst 13 november 2009 Rapport Share Geplaatst 13 november 2009 Idd. Cees van de Laan is hoogleraar theologie (pentecostal studies) aan de Vrije Universiteit. In onze kerk is die gastpredikant. Link naar bericht Deel via andere websites
Mr. Emilio 0 Geplaatst 13 november 2009 Rapport Share Geplaatst 13 november 2009 Quote: Op vrijdag 13 november 2009 17:20:02 schreef Olorin het volgende: Idd. Cees van de Laan is hoogleraar theologie (pentecostal studies) aan de Vrije Universiteit. In onze kerk is die gastpredikant. Zijn broer Paul is gastpredikant bij ons. Link naar bericht Deel via andere websites
EulogÃa 0 Geplaatst 13 november 2009 Rapport Share Geplaatst 13 november 2009 Oh mooi. Ik vind het ook een goed boek. Inspirerend. Link naar bericht Deel via andere websites
EulogÃa 0 Geplaatst 21 november 2009 Rapport Share Geplaatst 21 november 2009 Ik heb een nieuw boek gekocht: Overwinning over de duisternis - Weten wie je bent in Christus, dat is je kracht - Neil T. Anderson Via de zoekfunctie zag ik dat al meer mensen van Credible boeken van hem hebben gelezen. Link naar bericht Deel via andere websites
Kurt 0 Geplaatst 21 november 2009 Rapport Share Geplaatst 21 november 2009 Mijn laatste aanwinst is Alleen op de wereld; De Nederlandse worsteling met zichzelf, God en Europa van cultuurhistoricus en publicist Thomas von der Dunk. Link naar bericht Deel via andere websites
WonderfulStar 0 Geplaatst 21 november 2009 Rapport Share Geplaatst 21 november 2009 barbapapa: heb jij een kast vol met verschillende soorten bijbels in allerlei vertalingen en talen? dit is helemaal niet lullig (sorry crew, verbeter het gerust in een ander woord maar dit is de enige benaming die ik kan bedenken) bedoeld, het is een serieuze vraag. Link naar bericht Deel via andere websites
EulogÃa 0 Geplaatst 21 november 2009 Rapport Share Geplaatst 21 november 2009 Niet een kast vol, maar ik heb inderdaad een Nederlandse, Engelse, Franse en Griekse Bijbel. Link naar bericht Deel via andere websites
Opposite spirit 0 Geplaatst 21 november 2009 Rapport Share Geplaatst 21 november 2009 Wat doe je dan met zoveel verschillende bijbels? Link naar bericht Deel via andere websites
WonderfulStar 0 Geplaatst 21 november 2009 Rapport Share Geplaatst 21 november 2009 ja, is het verschillend in al die talen? Link naar bericht Deel via andere websites
EulogÃa 0 Geplaatst 21 november 2009 Rapport Share Geplaatst 21 november 2009 Studeren De Engelse vertaling begon ik te lezen aangezien deze op sommige aspecten beter is dan Nederlandse vertalingen. Bijvoorbeeld zaken over genezing zijn minder goed vertaald in sommige Nederlandse vertalingen, waardoor het lijkt alsof God niet zo'n voorstander van genezing van mensen is. (Over niet al te lange tijd komt er een nieuwe Nederlandse vertaling die wel beter vertaald is, de Herziene Statenvertaling, die nu nog maar deels vertaald is.) De Griekse Bijbel begon ik te lezen omdat ik de Bijbel in de grondtekst wilde lezen, om beter de waarheid te achterhalen in de oorspronkelijke tekst, zonder interpretatie door vertalers. (Eerst leerde ik wat Grieks op vakantie in Griekenland, later begon ik ook thuis meer Grieks te leren.) En omdat ik op de middelbare school Frans had geleerd, wilde ik de Franse Bijbel lezen om zo nog meer te ontdekken. In elke andere taal, ontdek je weer nieuwe dingen. Misschien dat ik nog een keer de Duitse Bijbel wil kopen en lezen. Link naar bericht Deel via andere websites
Morphogenesis 4 Geplaatst 21 november 2009 Rapport Share Geplaatst 21 november 2009 En lees je dan de hele Bijbel dan? Of alleen bepaalde pasages? En hoe lang doe je er dan over? Vorige week gekregen van mijn catechisatiementor: Link naar bericht Deel via andere websites
Opposite spirit 0 Geplaatst 21 november 2009 Rapport Share Geplaatst 21 november 2009 @Barbapapa: Misschien is de vlaamse bijbel iets voor jou? Link naar bericht Deel via andere websites
EulogÃa 0 Geplaatst 21 november 2009 Rapport Share Geplaatst 21 november 2009 Misschien. Is dat een goede vertaling? Ook gemakkelijk leesbaar voor een Nederlander? Quote: Op zaterdag 21 november 2009 23:00:59 schreef Morphogenesis het volgende: En lees je dan de hele Bijbel dan? Of alleen bepaalde pasages? En hoe lang doe je er dan over? Ja, ik lees alles. Ik weet niet hoe lang ik erover doe. De Nederlandse lees ik snel. De andere talen allemaal wat langzamer Link naar bericht Deel via andere websites
Opposite spirit 0 Geplaatst 21 november 2009 Rapport Share Geplaatst 21 november 2009 Ik geloof dat er geen recente bijbelvertalingen in het vlaams zijn, maar er zijn nog wel hele oude zoals: Oude Vlaamse bijbel uit 1739. Bybel. Antiek. Goed vertaald, maar wel erg lastig. Niet dat ik er nou heel veel verstand van heb hoor Link naar bericht Deel via andere websites
EulogÃa 0 Geplaatst 21 november 2009 Rapport Share Geplaatst 21 november 2009 Ben je zelf Vlaams of Nederlands? Link naar bericht Deel via andere websites
Opposite spirit 0 Geplaatst 22 november 2009 Rapport Share Geplaatst 22 november 2009 Nederlands. Link naar bericht Deel via andere websites
BookerT 0 Geplaatst 22 november 2009 Rapport Share Geplaatst 22 november 2009 Nieuwe aanwinsten: Shadow and claw en Sword and citadel van Gene Wolfe. Link naar bericht Deel via andere websites
*nath* 0 Geplaatst 22 november 2009 Rapport Share Geplaatst 22 november 2009 Ik heb van de week het boek Het spel van de engel van Carlos Ruiz Zafón besteld. Link naar bericht Deel via andere websites
EulogÃa 0 Geplaatst 22 november 2009 Rapport Share Geplaatst 22 november 2009 Quote: Op zondag 22 november 2009 09:40:37 schreef Opposite spirit het volgende: Nederlands. O.k. Misschien dat ik die Vlaamse vertaling ooit nog wel ga lezen. Eerst ga ik de Franse vertaling nog uitlezen Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten