Andere Jas 2 Geplaatst 15 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 15 juni 2010 Vandaag weer toegevoegd, K. Schilder - Wat Is De Hemel? En toch vraag ik me af waarom zijn naam wordt afgekort, het is niet dat je er iets mee wint, zoveel verschil zit er niet tussen K. en Klaas. Link naar bericht Deel via andere websites
Olorin 155 Geplaatst 15 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 15 juni 2010 Quote: Op dinsdag 15 juni 2010 17:32:29 schreef Andere Jas het volgende: Vandaag weer toegevoegd, K. Schilder - Wat Is De Hemel? En toch vraag ik me af waarom zijn naam wordt afgekort, het is niet dat je er iets mee wint, zoveel verschil zit er niet tussen K. en Klaas. Klaas klinkt veel te informeel, zeker in die tijd, vermoed ik. Link naar bericht Deel via andere websites
kettingzaag 0 Geplaatst 15 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 15 juni 2010 oke dit is mijn boekkenkast: - Bijbel - Hanboek over kettingzagen (geen grap) en vellen van bomen - Tekenboek Dat is mijn hele colectie. Gelukkig hebben mijn ouders er ook 1 waar wel meer is zit. Link naar bericht Deel via andere websites
EulogÃa 0 Geplaatst 15 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 15 juni 2010 Aan die drie boeken heb je genoeg voor de rest van je leven. (Trouwens, aan één van die drie boeken heb je al genoeg voor de rest van je leven. En nee, ik bedoel niet dat ene boek en ook niet dát boek ) Link naar bericht Deel via andere websites
Dubito 0 Geplaatst 15 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 15 juni 2010 Ik heb toch liever 3000 boeken dan 3 boeken. Ik koop veel (lees: bijna alles) boeken 2de hands. Maar 3000 daar ben ik nog lang niet Link naar bericht Deel via andere websites
kettingzaag 0 Geplaatst 16 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 16 juni 2010 Achja helaas ben ik niet zo'n lezer, dat is iets waar ik dus echt geen tijd voor heb. Als ik iets lees is het de bijbel of iets voor huiswerk. En af en toe eens wat inforomatie op het internet. Opzich wel jammer eigenlijk. Zou het wel willen af en toe. Link naar bericht Deel via andere websites
EulogÃa 0 Geplaatst 16 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 16 juni 2010 Hoeveel boeken/boekrollen zou Jezus hebben gehad? Link naar bericht Deel via andere websites
Olorin 155 Geplaatst 16 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 16 juni 2010 Quote: Op woensdag 16 juni 2010 23:01:06 schreef EulogÃa het volgende: Hoeveel boeken/boekrollen zou Jezus hebben gehad? Geen idee. Zullen er vast niet enorm veel zijn in een tijd waarin de drukpers nog niet uitgevonden was, zeker als je meeweegt dat Jezus geen grootschalig materieel bezit gehad heeft en veel op reis was. Link naar bericht Deel via andere websites
kettingzaag 0 Geplaatst 16 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 16 juni 2010 Ik denk dat dat een retorische (schrijf ik het zo goed ?) Vraag was. En het verwachte andwoord 0 of iig erg weinig Link naar bericht Deel via andere websites
EulogÃa 0 Geplaatst 16 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 16 juni 2010 Quote: Op woensdag 16 juni 2010 23:09:06 schreef kettingzaag het volgende: Ik denk dat dat een retorische (schrijf ik het zo goed ?) Vraag was. En het verwachte andwoord 0 of iig erg weinig Inderdaad Het is natuurlijk nooit verboden om de vraag te beantwoorden, maar ik denk inderdaad dat Jezus weinig anders las dan de Thora en dat het niet verkeerd is voor een christen om alleen de Thora / de Bijbel te lezen. Ik zelf lees toevallig wel veel, vooral christelijk opbouwende boeken, maar zoals ik al eerder schreef, heeft een christen niet heel veel meer nodig dan de Bijbel. Het kan leuk zijn om je kennis wat op te vijzelen met nog wat goede geestelijke boeken, maar erg nodig is dat niet. (En niet-christelijke boeken zijn voor een christen al helemáal overbodig, behalve natuurlijk als het om je studie gaat en om handleidingen van apparaten enzo God houdt er ook van dat Zijn kinderen genieten, dus als mensen houden van het lezen van boeken of het kijken van films enzo, is dat niet per sé verkeerd, maar het is niet altijd erg noodzakelijk. 1 Kor 10:23 Alles is geoorloofd, maar niet alles is nuttig. Alles is geoorloofd, maar niet alles bouwt op.) Met het Woord van God en de Heilige Geest heb je in principe alle kennis, wijsheid en openbaring die je in je hele leven nodig hebt Link naar bericht Deel via andere websites
EulogÃa 0 Geplaatst 6 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 6 augustus 2011 Weliswaar met berijmde psalmen en andere traditionele geschriften die in mijn gemeente niet worden gebruikt, maar volgens mij is dit de meest compacte uitvoering van de HSV en ik wilde een kleine Bijbel die ik altijd gemakkelijk kan meenemen in een binnenzak van mijn jas. Link naar bericht Deel via andere websites
Josephina 0 Geplaatst 6 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 6 augustus 2011 Op dit moment vrij weinig... Alles zit in verhuisdozen Ik heb het boek ' Engelen vallen langzaam' niet ingepakt dat ben ik nu aan het lezen. Link naar bericht Deel via andere websites
EulogÃa 0 Geplaatst 29 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 29 augustus 2011 Azusa Street - Frank Bartleman Link naar bericht Deel via andere websites
Nynthe 1 Geplaatst 9 september 2011 Rapport Share Geplaatst 9 september 2011 2 boeken kasten vol en dat is nog lang niet genoeg Link naar bericht Deel via andere websites
Robertus 0 Geplaatst 26 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 26 januari 2012 In alle redelijkheid (Tim Keller) Hete hangijzers De Crux Welkom, Heilige Geest (Benny Hinn) Onversneden Christendom (C.S. Lewis) Hij raakte mij aan (Benny Hinn) Jezus: wie is Hij? (Tim LaHaye) Afslag naar echt gebed (Andrew Wommack) De vier liefdes (C.S. Lewis) God leren kennen (J.I. Packer) Brieven uit de hel (C. S. Lewis) Na een gezonde geloofscrisis Geloof & twijfel Dopen en laten dopen De pijlers van het christelijk geloof (Derek Prince) Hardheid van hart (Andrew Wommack) Ga richting Jezus. Ga richting het wonder (Jan Zijlstra) Wandelen door de Geest (J.I. Packer) De kunst van winnen (Jeffrey Rachmat) In Zijn voetspoor (Charles M. Sheldon) Balans tussen genade & geloof (Andrew Wommack) Ik-gerichtheid (Andrew Wommack) Geestelijke strijd (Derek Prince) En God bedacht zich (Anne van der Bijl) De Bijbel (Herziene Statenvertaling) Iedere dag met God (David Maasbach) Ervaar God De nieuwe jij en de Heilige Geest Overtuigend debatteren Random acts of kindness Man's Search for Meaning Voor een echt succesvol leven The speed of trust PresentatieZen (Garr Reynolds) Namaakgoden (Tim Keller) Ruim baan voor gerechtigheid (Tim Keller) De vrijgevige God (Tim Keller) De vrijgevige God gespreksgids (Tim Keller) Belijdenissen (Augustinus) Je (on)mogelijke bestemming (Ivan en Isabel Allum) Christelijk leven (C.S. Lewis) De onweerstaanbare liefde van God (Thomas Talbott) Mijn 'verlanglijstje' van boeken is nog langer... Zeer interessant allemaal. Link naar bericht Deel via andere websites
EulogÃa 0 Geplaatst 26 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 26 januari 2012 Daar zitten goede boeken tussen! Link naar bericht Deel via andere websites
Kurt 0 Geplaatst 28 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 28 januari 2012 Laatste aanwinsten: 'De wereld als markt en strijd' en 'De kaart en het geluid' van Michel Houellebecq. Ik ben een groot liefhebber van Houellebecq, dus vandaar. Het eerste boek - 'De wereld als markt en strijd' - is in ieder geval geweldig. Link naar bericht Deel via andere websites
Jacobus 10 Geplaatst 28 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 28 januari 2012 Ik merk trouwens dat er hier nog nooit iemand een lijstje heeft gepost waarmee ik niet minstens 1 boek gemeen heb. Hmmm... ik ga niet al mijn boeken opnoemen, maar een paar auteurs waarvan ik 'denk' dat jij ze wel eens niet kan hebben. Niet Dawkins od Darwin, die heb je wel denk ik. Neil Shubin. Bill Bryson. Andre Klukhuhn. Victor Stenger. Andy McNab. Link naar bericht Deel via andere websites
Dubito 0 Geplaatst 29 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 29 januari 2012 Ik merk trouwens dat er hier nog nooit iemand een lijstje heeft gepost waarmee ik niet minstens 1 boek gemeen heb. Hmmm... ik ga niet al mijn boeken opnoemen, maar een paar auteurs waarvan ik 'denk' dat jij ze wel eens niet kan hebben. Niet Dawkins od Darwin, die heb je wel denk ik. Neil Shubin. Bill Bryson. Andre Klukhuhn. Victor Stenger. Andy McNab. Ik heb het meeste werk van Bill Bryson, een van mijn favoriete schrijvers Van Victor Stenger heb ik 1 boek, The Unconscious Quantum: Metaphysics in Modern Physics and Cosmology. Die andere 3 ken ik niet. Link naar bericht Deel via andere websites
Wietse 0 Geplaatst 9 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 9 mei 2013 Mijn bescheiden boekenkast collectie. Hans Joachim Storig: Geschiedenis van de filosofie Dick Berts: Hoe overleef ik een crisis Alain de Botton Religie voor atheïsten Thich Nhat Hanh Mindfulness Johan Wolfgang Goethe Faust Sun Tzu De kunst van het oorlogvoeren Bas Haring Kaas en de evolutietheorie Joshua Foer Het geheugen paleis De Dalai Lama De kunst van het geluk op het werk, Open je hart, Vriendelijkheid en helder inzicht,De kracht van het mededogen Ayn Rand De eeuwige bron, De kracht van Atlantis Friedrich Nietzsche Aldus Sprak Zarathustra, De antichrist, De vrolijke wetenschap Niccoló Machiavelli De heerser Wiardi Beckman Stichting Van waarde, Tegenwicht Arnout Horstens Friedirch Nietzsche - kind van zijn tijd Marc Salem De geheimen van non-verbale communicatie Martina Hop Bonsai KVN Kameleons een fascinerende hobby Harry Mulisch Siegfried Annemarie van Gaal Succes, Ambitie Ronald Dahl Ieorg Idur, De heksen Van Dale Groot woordenboel der Nederlandse taal Guus Houtzager Griekse mythologie encyclopedie Link naar bericht Deel via andere websites
Cyrillisch 0 Geplaatst 9 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 9 mei 2013 Te veel om op te noemen eigenlijk. Ik noem er een paar: Horatius - Verzameld Werk Herodotus - Historiën Tacitus - Historiën Polybius - Historiën Euripides - Verzameld Werk St. Augustinus - Preken (een stuk of 10 delen) St. Augustinus - Confessiones St. Augustinus - De haeresibus St. Augustinus - De Civitate Dei St. Hieronymus - De Brieven St. Johannes van Damascus - Exacte Expositie van het Orthodoxe Geloof St. Photius de Grote - Preken St. Photius de Grote - Mystagogie van de Heilige Geest Plato - Verzameld Werk Holmes - The Apostolic Fathers Edward Gibbon - Decline and Fall of the Roman Empire Boethius - De Consolatione Philosophiae Plutarchus - Parallele Levens (11 delen) etc. etc Link naar bericht Deel via andere websites
Wietse 0 Geplaatst 9 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 9 mei 2013 Is st. Augustinus leuk en fatsoenlijk te lezen? Link naar bericht Deel via andere websites
Cyrillisch 0 Geplaatst 9 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 9 mei 2013 Is st. Augustinus leuk en fatsoenlijk te lezen? Ja, vind ik wel. De Nederlandse edities van het Augustijns instituut zijn prettig om te lezen. Zelf stel ik de Griekse Kerkvaders meer op prijs, maar er zijn niet zo veel Nederlandse vertalingen van. Link naar bericht Deel via andere websites
Jacobus 10 Geplaatst 9 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 9 mei 2013 Ik merk trouwens dat er hier nog nooit iemand een lijstje heeft gepost waarmee ik niet minstens 1 boek gemeen heb. Hmmm... ik ga niet al mijn boeken opnoemen, maar een paar auteurs waarvan ik 'denk' dat jij ze wel eens niet kan hebben. Niet Dawkins od Darwin, die heb je wel denk ik. Neil Shubin. Bill Bryson. Andre Klukhuhn. Victor Stenger. Andy McNab. Ik heb het meeste werk van Bill Bryson, een van mijn favoriete schrijvers Van Victor Stenger heb ik 1 boek, The Unconscious Quantum: Metaphysics in Modern Physics and Cosmology. Die andere 3 ken ik niet. Je antwoord gemist. OK: Niel Shubin. André Klukhuhn. Andy Mcnab. Mijn interesse voor McNab komt voort uit het feit dat ik een oud Commando ben. Link naar bericht Deel via andere websites
Olorin 155 Geplaatst 10 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 10 mei 2013 Is st. Augustinus leuk en fatsoenlijk te lezen? Wel redelijk. Bepaalde delen vind ik wat saai omdat ik benieuwd ben hoe het verder gaat en hij de neiging heeft zijn betoog te onderbreken met gebeden en dankbetuigingen tot God. Het interessante van Augustinus is dat je in zijn werk van alles tegenkomt wat we ook nu wel kennen in de theologie, maar waarvan hij eigenlijk de/een basis is. Tevens vind ik het heel boeiend dat wat hij schrijft soms zo enorm actueel nog is: Thema's die bijvoorbeeld ook op dit forum langs komen. En verder is Augustinus historisch gezien een interessant persoon. Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten