Spring naar bijdragen

Kunnen paragnosten gelijk hebben?


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 95
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Laat ik het anders zeggen. Wanneer ik geconfronteerd word met occultisme (leespuh2.gifaragnosten, mediums, waarzeggers...etc) zal ik geen mogelijkheid onbenut laten om met die mensen in gesprek te gaan en ze te wijzen op het evangelie van Jezus Christus. Maar de apostel Paulus zegt ook dat het zinloos is om met ongehorigen in discussie te gaan. Dus nee, ik sla ze niet om hun oren met de schrift!

Link naar bericht
Deel via andere websites

@~discipel~: Ik wil jou denk ik niet irl tegenkomen (jij mij ook niet). flower.gif Wat is occultisme? Als je doelt op het magische, de hogere machten, dan horen paragnosten e.d. daar niet tussen. Het zijn oplichters. Zij hebben niks met demonen te maken. Ook al geloof je in demonen, dan zijn ze alleen in de ban van de demon van oplichterij. puh2.gif Niemand zit te wachten op het evangelie van Christus. Het punt is gewoon dat het soms lijkt of mensen bedrogen willen worden. Men wil geloven in hogere machten, ook al is daar geen reden toe.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dus jij kunt op basis van een quote al zien of je mij al dan niet wilt tegen komen irl? Dat vind ik knap! En waarom wil ik jou niet tegen komen dan? Ik laat mij niet zo snel leiden door vooroordelen.

En nog iets. Niemand zit te wachten op het evangelie van Jezus? Dus jij bent ineens de vertegenwoordiging van iedereen? Ik vind je erg voorbarig met je conclusies.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Niemand zit te wachten op het evangelie van Christus. Het punt is gewoon dat het soms lijkt of mensen bedrogen willen worden. Men wil geloven in hogere machten, ook al is daar geen reden toe.

Aangezien er mensen zijn die bedrogen willen worden is er wat dat betreft ook plaats voor het evangelie van Christus..

Wat als:

God bestaat niet en jij geloofd toch --> Niets, alleen beetje jammer.

God bestaat niet en jij geloofd niet --> Niets

God bestaat en jij geloofd niet --> Misschien heb je een klein probleem.

God bestaat en jij geloofd --> Dan heb je geen probleem..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Aangezien er mensen zijn die bedrogen willen worden is er wat dat betreft ook plaats voor het evangelie van Christus..

Wat als:

God bestaat niet en jij geloofd toch --> Niets, alleen beetje jammer.

God bestaat niet en jij geloofd niet --> Niets

God bestaat en jij geloofd niet --> Misschien heb je een klein probleem.

God bestaat en jij geloofd --> Dan heb je geen probleem..

Met een omweggetje toch uitkomen bij Pascal's Wager (wat logischerwijs nergens op slaat want 'hoezo probleem?' zou God het soms niet doorhebben als ik plotseling zou doen alsof enkel en alleen maar om een enkeltje hel te ontwijken?)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

@~discipel~: Ik wil jou denk ik niet irl tegenkomen (jij mij ook niet).
flower.gif
Wat is occultisme? Als je doelt op het magische, de hogere machten, dan horen paragnosten e.d. daar niet tussen. Het zijn oplichters. Zij hebben niks met demonen te maken. Ook al geloof je in demonen, dan zijn ze alleen in de ban van de demon van oplichterij.
puh2.gif
Niemand zit te wachten op het evangelie van Christus. Het punt is gewoon dat het soms lijkt of mensen bedrogen
willen
worden. Men
wil
geloven in hogere machten, ook al is daar geen reden toe.

paragnosten hebben wel degenlijk met occultisme te maken, zij doen ook aan demonen/geesten uit drijven maar niet in de naam van God.

zij houden zich juist bezig met die dingen, maar meer van uit hun eigen en niet van uit God.

zij zoeken geesten/demonen op en proberen ze weg te halen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mat 12,45

En zo is de mens bij wie de demon intrekt er ten slotte veel slechter muur.gif aan toe dan voorheen. Zo zal het ook gaan met deze verdorven generatie.’

Mar 9,38

Johannes zei tegen hem: ‘Meester, we hebben iemand gezien die in uw naam yes.gif demonen uitdreef en we hebben geprobeerd hem dat te beletten omdat hij zich niet bij ons wilde aansluiten.’

Amen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

paragnosten hebben wel degenlijk met occultisme te maken, zij doen ook aan demonen/geesten uit drijven maar niet in de naam van God.

zij houden zich juist bezig met die dingen, maar meer van uit hun eigen en niet van uit God.

zij zoeken geesten/demonen op en proberen ze weg te halen.

Ik ben ook al een tijdje bezig met geloof en paranormaal. En of het toevallig samen kan.

Ik vraag mij nu af als ik bovenstaande lees:

Als je het in naam van God doet, is het dan wel goed? Wordt het dan ineens wel goedgekeurd door een geloof?

En waarom worden alle "paragnosten" (ik zou het liever spirituele/paranormale mensen willen noemen) over 1 kam geschoren?

Het geloof bestaat toch ook uit meerdere stromingen?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ik ben ook al een tijdje bezig met geloof en paranormaal. En of het toevallig samen kan.

Ik vraag mij nu af als ik bovenstaande lees:

Als je het in naam van God doet, is het dan wel goed? Wordt het dan ineens wel goedgekeurd door een geloof?

Antwoord: ja! Goedgekeurd door God.

Als God je die gave geeft mag je die gebruiken. Let wel, de gaven van God zijn bedoeld om de mens te dienen en God te eren! Dus mensen die niet dienen of de gave aan zichzelf toeschrijven zijn niet van God en vullen hun portemonnee.

En waarom worden alle "paragnosten" (ik zou het liever spirituele/paranormale mensen willen noemen) over 1 kam geschoren?

Het geloof bestaat toch ook uit meerdere stromingen?

Paragnosten scheren zichzelf over één kam! Ze stelen termen van andere en er komen steeds meer verzonnen termen bij: helderziend, helderhorend, heldervoelend, helderruikend, channeling, transcedente meditatie...etc.

Ze zijn niet te controleren en onderbouwen hun kunstjes met allerlei vage begrippen die alleen zijzelf begrijpen.


Samengevoegd:

En waarom worden alle "paragnosten" (ik zou het liever spirituele/paranormale mensen willen noemen) over 1 kam geschoren?

Het geloof bestaat toch ook uit meerdere stromingen?

Dit was een quote!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoe weet je dan dat God je gaven heeft gegeven?

Laat ik het vanuit mijzelf vragen:

Ik ben Christelijk opgevoed, zag en voelde vroeger al "dingen". Ik ga nu af en toe nog naar een gemeente, maar ik geloof (nog) niet. Ben er nog niet uit.

Ik heb een cursus Reiki gedaan, omdat ik mij er goed bij voelde, en zodat ik mezelf kan helpen. Bij de cursus vertelden ze dat gelovigen ook wel Reiki doen, en dat ze dan sterker in hun geloof staan.

Sommigen bedanken anderen (dus niet God) voor de Reiki. Dat keur ik persoonlijk af. Ik dank niemand, omdat ik nog niet weet wie de juiste is.

Sinds de cursus ben ik eigenlijk echt op zoek wat voor mij waarheid is. En veel gelovigen keuren het paranormale af, maar omdat ik weet wat ik heb gezien, kan ik het paranormale niet vergeten, en ook het geloof blijft elke keer weer omhoog komen.

Dus ik ben nu op zoek dat het misschien toch samen kan.

Dus de vraag samengevat, is in mijn situatie het "paranormale" slecht?

Om nog even een antwoord geven op de topicvraag:

Ik denk dat paragnosten wel gelijk kunnen hebben. Maar niet alle paragnosten zijn goed. Sommigen doen het inderdaad uit geldklopperij, maar er zijn ook een aantal die het gewoon voor zichzelf houden, of maar een klein groepje helpen.

Sommigen vragen veel te veel geld, wat ik er persoonlijk niet voor zou geven.

Veel mensen geven wel (veel) geld uit aan paragnosten, en doen dit omdat ze er zich beter door voelen. Bijv door contact met overledenen. Ik vind dat hun eigen verantwoordelijkheid, als zij willen betalen om zich beter te kunne voelen, moeten ze dat vooral niet laten. Maar ik vind wel dat een aantal paragnosten te veel geld verdienen over de pijn/leed van andere mensen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

1.Hoe weet je dan dat God je gaven heeft gegeven?

2.Bij de cursus vertelden ze dat gelovigen ook wel Reiki doen, en dat ze dan sterker in hun geloof staan.

3.Sinds de cursus ben ik eigenlijk echt op zoek wat voor mij waarheid is.

4.En veel gelovigen keuren het paranormale af, maar omdat ik weet wat ik heb gezien, kan ik het paranormale niet vergeten, en ook het geloof blijft elke keer weer omhoog komen.

Dus ik ben nu op zoek dat het misschien toch samen kan.

Dus de vraag samengevat, is in mijn situatie het "paranormale" slecht?

bij 1. Daar kun je simpelweg vanuit gaan wanneer je na je bekering de Heilige Geest hebt ontvangen.

(boek handelingen)

bij 2. Dat is een dwaalleer en een manier om je geweten te sussen. (Jezus deed niet aan Reiki; hij legde de handen op en bad tot God. Dat is wat anders!)

bij 3. Dat bedoel ik: Als je eenmaal de waarheid hebt gevonden hoef je niet meer te zoeken. Reiki is niet jouw antwoord!

bij 4. Vraag dat aan God en toets het antwoord met de bijbel; koning Saul was een koning die door God geholpen werd (gezegend zeg maar)maar God trok zijn handen van hem af toen hij uit eigen kracht ging handelen. Tot overmaat van ramp ging koning Saul zich bemoeien met waarzeggerij en het oproepen van geesten. Dat kostte hem zijn leven!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Hoe weet je dan dat God je gaven heeft gegeven?

Laat ik het vanuit mijzelf vragen:

Ik ben Christelijk opgevoed, zag en voelde vroeger al "dingen". Ik ga nu af en toe nog naar een gemeente, maar ik geloof (nog) niet. Ben er nog niet uit.

Ik heb een cursus Reiki gedaan, omdat ik mij er goed bij voelde, en zodat ik mezelf kan helpen. Bij de cursus vertelden ze dat gelovigen ook wel Reiki doen, en dat ze dan sterker in hun geloof staan.

Sommigen bedanken anderen (dus niet God) voor de Reiki. Dat keur ik persoonlijk af. Ik dank niemand, omdat ik nog niet weet wie de juiste is.

Sinds de cursus ben ik eigenlijk echt op zoek wat voor mij waarheid is. En veel gelovigen keuren het paranormale af, maar omdat ik weet wat ik heb gezien, kan ik het paranormale niet vergeten, en ook het geloof blijft elke keer weer omhoog komen.

Dus ik ben nu op zoek dat het misschien toch samen kan.

Dus de vraag samengevat, is in mijn situatie het "paranormale" slecht?

het is zeer gevaarlijk om je in telaten met reiki.

ookal voelt dat niet zo.

je zegt zodat ik mezelf kan helpen, op wat voor manier bedoel je en doe je dat?

Bij de cursus vertelden ze dat gelovigen ook wel Reiki doen, en dat ze dan sterker in hun geloof staan.

dat is dus 1 grote leugen dat kan niet samen geloof en reiki,

antw: als je dat samen doet kan je nooit sterk in je geloof staan met God.

er staat ook in de bijbel dat je je erverre van moet houden.

En veel gelovigen keuren het paranormale af, maar omdat ik weet wat ik heb gezien, kan ik het paranormale niet vergeten, en ook het geloof blijft elke keer weer omhoog komen.

Dus ik ben nu op zoek dat het misschien toch samen kan.

Dus de vraag samengevat, is in mijn situatie het "paranormale" slecht?

antw: De reden dat t geloof omhoogt blijft komen is omdat je je bezig houd met verkeerde zaken, en de rede dat he de paranormale dingen niet kan los laten is omdat jij je bezig houd met t geloof.

t geloof komt van God af en het paranormale van satan.

dit is eenstrijd die jij voeren moet waarvoor kies JIJ?

ik heb hier ook in gezeten en ben er nu nagenoeg vanaf nu,

toen ik in die strijd zat kon ik heel erg merken dat als ik met t geloof bezig was ging satan mij treiteren en dat waren geen leuke dingen kan ik je zeggen.

en als ik met t het paranormale bezig was, merkte ik dat God weer dingen van Zijn kant liet zien.

dit is wel een jaar aan de gang geweest zo, uit eindelijk heb ik mijn keuze gemaakt, en ben voor God gegaan.

het werd daarna gelijk rustig en merk niet meer die elendige treitereien van satan.

je moet een keuze maken, deze dingen kunnen niet samen noparty.gif

ik zal je mee nemen in mijn gebed en heel veel sterkte met de strijd.

mvg bartjan

Link naar bericht
Deel via andere websites

Bedankt Bartjan...

Ik heb gelukkig nog geen nare ervaringen gehad met het paranormale, eigenlijk alleen positief. (en nu komt er vast een antwoord dat komt omdat de duivel je probeert te verleiden... tenminste dat antwoord heb ik vaker gehad)

Ik krijg geloof ik wel de laatste tijd tekens van God. Voornamelijk in mijn dromen. om de 2 recentste kort te noemen. Ik zag iemand die ik ken, die gelovig is. Ik keek in zijn ogen, en er straalde een rode gloed uit, het gevoel wat ik toen had was dat is pure liefde (en niet tussen hem en mij knipoog_dicht.gif ) Het voelde zeer goed. Volgende droom zat ik in een gemeente (met heel veel moeite), diezelfde jongen was daar, en hij was blij dat ik er was, en de dienst was goed. ik voelde me rustig en op mijn gemak.

Ik denk dat ik ook wel ergens geloof. maar ik kan er nog niet "zeker stellen" omdat mijn opa bijv ook reiki doet, en ook gelovig is.

En wat ik bij veel gemeenten en veel gelovige mensen zie hoe die zijn, dat zou ik persoonlijk nooit kunnen. ik weet even niet hoe ik dat goed moet benoemen wat mij dan tegenstaat.

Ik weet gelukkig ook hoe een gelovige ook kan zijn, en dat stelt me dan een beetje gerust.

op je vraag hoe ik mezelf dan help, ik heb bijvoorbeeld veel buikpijn, last van mijn rib die ik ooit zwaar gekneusd heb, eigenlijk heb ik overal wel last van, maar vaak kan ik dan niet slapen omdat het te pijn doet. Ik leg mijn handen dan op die plek, en geef het warmte/energie. Hierdoor gaat de pijn weg, kan ik mij ontspannen, en heerlijk slapen!

Bartjan, zou je jouw ervaringen willen beschrijven? (en dan voornamelijk hoe jij je keuze voor God hebt gemaakt?)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

op je vraag hoe ik mezelf dan help, ik heb bijvoorbeeld veel buikpijn, last van mijn rib die ik ooit zwaar gekneusd heb, eigenlijk heb ik overal wel last van, maar vaak kan ik dan niet slapen omdat het te pijn doet. Ik leg mijn handen dan op die plek, en geef het warmte/energie. Hierdoor gaat de pijn weg, kan ik mij ontspannen, en heerlijk slapen!

Maar de pijn komt wel terug? Vraag je je dan niet af hoe dat komt? Moet je niet eens gewoon naar een dokter gaan en je laten onderzoeken? Neem geen risico!

Trouwens:

Voor je laten bidden en de handen opleggen helpt ook, blijvend!!!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Bedankt Bartjan...

Ik heb gelukkig nog geen nare ervaringen gehad met het paranormale, eigenlijk alleen positief. (en nu komt er vast een antwoord dat komt omdat de duivel je probeert te verleiden... tenminste dat antwoord heb ik vaker gehad)

Ik krijg geloof ik wel de laatste tijd tekens van God. Voornamelijk in mijn dromen. om de 2 recentste kort te noemen. Ik zag iemand die ik ken, die gelovig is. Ik keek in zijn ogen, en er straalde een rode gloed uit, het gevoel wat ik toen had was dat is pure liefde (en niet tussen hem en mij
knipoog_dicht.gif
) Het voelde zeer goed. Volgende droom zat ik in een gemeente (met heel veel moeite), diezelfde jongen was daar, en hij was blij dat ik er was, en de dienst was goed. ik voelde me rustig en op mijn gemak.

Ik denk dat ik ook wel ergens geloof. maar ik kan er nog niet "zeker stellen" omdat mijn opa bijv ook reiki doet, en ook gelovig is.

En wat ik bij veel gemeenten en veel gelovige mensen zie hoe die zijn, dat zou ik persoonlijk nooit kunnen. ik weet even niet hoe ik dat goed moet benoemen wat mij dan tegenstaat.

Ik weet gelukkig ook hoe een gelovige ook kan zijn, en dat stelt me dan een beetje gerust.

op je vraag hoe ik mezelf dan help, ik heb bijvoorbeeld veel buikpijn, last van mijn rib die ik ooit zwaar gekneusd heb, eigenlijk heb ik overal wel last van, maar vaak kan ik dan niet slapen omdat het te pijn doet. Ik leg mijn handen dan op die plek, en geef het warmte/energie. Hierdoor gaat de pijn weg, kan ik mij ontspannen, en heerlijk slapen!

Bartjan, zou je jouw ervaringen willen beschrijven? (en dan voornamelijk hoe jij je keuze voor God hebt gemaakt?)

wat jij doet met hand opleggen is echt iets wat niet goed is.

je doet t voor je zelf en dat lijkt allemaal wel goed maar hoe meer je dat gaat doen hoe moeilijker het gaat worden omdat telaten.

+ dat je ook nog kans hebt dat je steeds vaker last van pijn gaat krijgen waar door je nog meer met hand op leggen bezig gaat.

ik heb mijn keuze pas geleden gemaakt door middel van de doop.

ik was altijd al gelovig, dat wel maar toen ik zo last kreeg van de paranormale dingen ging ik daar teveel mee bezig en het werd van kwaad tot erger, ik was dat zo zat elke x die treitereien, + dat ik met iemand over de doop sprak en eigenlijk totaal geen tegenargument had om het niet tedoen, heb ik toen die keuze gemaakt en be nblij dat ik t gedaan heb.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Maar de pijn komt wel terug? Vraag je je dan niet af hoe dat komt? Moet je niet eens gewoon naar een dokter gaan en je laten onderzoeken? Neem geen risico!

Trouwens:

Voor je laten bidden en de handen opleggen helpt ook, blijvend!!!

Ik vraag mij heel veel af.. ook bijv als ik voor mij zou laten bidden en handen laat opleggen, helpt dat wel aangezien ik zelf nog niet geloof (of iig voor ong 50%)

En een dokter ben ik vaak bij geweest, die wilde me toen niet helpen, die geloofde het niet omdat bloedonderzoeken etc niks uitwezen. maar goed dat is een ander verhaal knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

ik heb mijn keuze pas geleden gemaakt door middel van de doop.

ik was altijd al gelovig, dat wel maar toen ik zo last kreeg van de paranormale dingen ging ik daar teveel mee bezig en het werd van kwaad tot erger, ik was dat zo zat elke x die treitereien, + dat ik met iemand over de doop sprak en eigenlijk totaal geen tegenargument had om het niet tedoen, heb ik toen die keuze gemaakt en be nblij dat ik t gedaan heb.

Hoezo kreeg je ineens last met paranormale dingen?

Ik kan me voorstellen dat je treitereien zat bent, en ik ben blij dat ik ze nog nooit heb meegemaakt. En hoop het ook niet mee te maken.

En omdat ik zelf alleen nog maar positieve dingen heb meegemaakt, kan ik er ook niet bij dat in mijn geval reiki zo slecht zou kunnen zijn.

Ik ben voor mijn scriptie trouwens het geloof naast het paranormale aan het zetten. Ben alleen nog helemaal niet ver door mijn eigen zoektocht. En ik doe een onderzoek voor een paranormaal blad. (denk dat beide onderwerpen daarom zo veel in mijn hoofd aan het spoken zijn... )

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid