Spring naar bijdragen

Wat is jouw beste Actiefilm


Aanbevolen berichten

Braveheart is supervet, eigenlijk zou elke man die film gezien moeten hebben...

Verder zag ik dat DieHard 4 werd genoemd. Die is idd wel spectaculair. Realistisch is anders, maar hij is wel erg gaaf.

Het valt me op dat nog niemand The Transporter heeft genoemd. Deel 1 en 2 zijn allebei erg spectaculair. De vechtscenes zijn echt om van te smullen. Voor een realistische film kijk je hem niet, maar wil je gewoon even genieten van een hoop goede actie, dan zijn deze films ook echt aanraders...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Neuromancer: 1984, GitS: 1989. Dan vergelijk ik uiteraard de manga met het boek, niet de anime. Neuromancer was zo'n beetje het eerste bekende cyberpunk werk voor zover ik weet. Het is idd zo dat GitS aardig wat elementen leent van William Gibson. Maar goed, zo leent elk fantasy boek van LotR en in principe elk SF boek van Dune.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Neuromancer: 1984, GitS: 1989. Dan vergelijk ik uiteraard de manga met het boek, niet de anime. Neuromancer was zo'n beetje het eerste bekende cyberpunk werk voor zover ik weet. Het is idd zo dat GitS aardig wat elementen leent van William Gibson. Maar goed, zo leent elk fantasy boek van LotR en in principe elk SF boek van Dune.

Het was van mijn kant ook geen miskwalificatie hoor. smile.gif

En nee, niet elk SF boek leent van Dune, het meerendeel niet, daar zul je toch voor naar de 'grote drie' moeten kijken: Heinlein, Asimov en Clarke.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Dune is waarschijnlijk het meest invloedrijke SF boek, zoals LotR het meest invloedrijke fantasy werk is. Dune is alleen niet het eerste grote SF boek, vandaar dat ik "in principe" er bij zette, dat stond niet voor LotR
knipoog_dicht.gif

Als ik naar de winnaars van de Hugo Award for best novel van de afgelopen 10 jaar dan is de invloed van Dune op de SF-winnaars minimaal tot non-existent, same goes voor Nebula award winnaars.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
"Machiavelli" schreef het volgende:

Als ik naar de winnaars van de Hugo Award for best novel van de afgelopen 10 jaar dan is de invloed van Dune op de SF-winnaars minimaal tot non-existent, same goes voor Nebula award winnaars.

Je kent ze allemaal? Respect smile.gif

Dat neem ik dan van je aan. Maar goed, je hebt verschillende subgenres, dan maakt het een beetje gecompliceerder dan bij fantasy.

Misschien ben ik te veel Dune-fan om er helemaal objectief naar te kijken smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

Collateral smile.gif

Vincent is ultiem cool in die film, bovendien is het een hoofdpersoon met iets meer diepgang dan in de gemiddelde actie-film, omdat hij telkens morele wijsheden verkondigt. De sfeer is ook prachtig in de film, mooi gefilmd. Vincent schiet mensen ook op een prachtige manier dood, al is dat een beetje raar uitgedrukt puh2.gif

Stukje van de film. Teerhartigen: aan het einde van dit filmpje leven ze allebei nog knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ach, wat is de definitie van een 'actiefilm'? Ik zie altijd wel films voorbijkomen die ik niet als actiefilm zou kwalificeren. Maar enkele actiefilms - al dan niet met invloeden van o.a. psychologische thrillers, e.d. - zijn: Veel films met Schwarzenegger (Commando, True Lies, The Terminator, Predator, e.d.), Van Damme (Knock-Out, Kickboxer, e.d.), maar eigenlijk alleen maar vanwege het enorme testosterongehalte. Wat betreft historische actiefilms zijn Braveheart en The Patriot e.d. wel goed. Collateral vind ik ook best een goede film. The Sentinel vond ik ook wel aardig. The Matrix, Ghost in the Shell, et cetera... Te veel om op te noemen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid