Spring naar bijdragen

Met de Eindtijd in je achterhoofd!


Aanbevolen berichten

ik was even aan het nadenken. we leven nu dan volgens sommigen in de Eindtijd, ik denk ook wel dat het zo is maar het kan nog wel even duren tot de opname.

dus aan de ene kant leef je alsof je 'gewoon' oud word. je gaat gewoon naar school, je hebt je bijbaantje om ook leuke dingen te doen, etc ,etc. kortom je werkt aan je toekomst.

maar in je achterhoofd weet je dat het Einde nabij is, je weet alleen nog niet precies wanneer het is.

ik hoop dus niet dat ik nu voor niets op school mijn tijd zit te verdoen met een opleiding waar ik eigenlijk pas over een paar jaar mee klaar ben terwijl de wereld over 2 jaar al ten einde is.[voorbeeld].

nja als ik zo er aan denk, hoe zit dat dan bij andere dingen? moet ik me nu gaan haasten om te reiezen naar plaatsen waar ik ooit heen wil?

of zal ik maar proberen tot die tijd zoveel mogelijk plezier te maken? nog meer leuke dingen doen etc etc...

en voor mij persoonlijk belangrijk! ik heb altijd geduld gehad op een liefde, maar nooit de ware ontmoet of iets er dichtbij zelfs. maar als ik met de eindtijd in mijn achterhoofd zit, moet ik me opeens gaan haasten ? of zal ik zelfs ook de overige jaren alleen zijn ? ik vertrouwde er altijd een beetje op dat diegene wel kwam, dat God toch wel iemand voor mij had, maar met dit in mijn gedachte..krijg ik toch wel twijfels dat ik iemand zal vinden boosrood.gif

en STEL: wonder boven wonder ontmoet ik diegene en word gelukkig met haar! zou heel mooi zijn al is het niet tot ik 80 of 90 ben, maar tot de Opname. Ook al heb ik niemand, toch zou ik ooit wel eens een kind willen, maar is dat dan wel verstandig?

zo zijn er allemaal van die dingen, die eigenlijk helemaal anders worden als je niet denkt dat je 80 of 90 word maar het allemaal zomaar over een paar jaar afgelopen kan zijn! pas je je aan ? of doe je alsof je 80 word?

Tuurlijk is het geweldig dat Jezus terugkomt! maar ondertussen moet je toch wel gewoon je leven leiden....

dit was zomaar even een gedachte, ik ben ook wel benieuwd hoe jullie ernaar kijken! smile.gif

Groetjes

Link naar bericht
Deel via andere websites

Niemand weet wanneer Jezus terug komt. Dat zou morgen kunnen zijn, het zou ook zo over duizend jaar kunnen zijn. Belangrijk is dat je je lampje brandende houdt en gereed bent als Hij komt. Maar wanneer Hij komt weet alleen de Vader.

Kortom, leef gewoon je leven, plan je toekomst en als je een gezin wilt stichten, doe dat. Bouw je leven op alsof je zeker weet dat je de wederkomst niet bij leven zult mee maken. Maar heb je geloofsleven wel op orde alsof Jezus vannacht nog zou komen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

snap je helemaal, ik had dat vooral toen ik bezig was voor mijn pensioen gebeuren dood.gif voor dat ik toch met pensioen ga :S ben nu 26 dus dat duurt nog wel ff.

ik geloof wel dat wij in de eindtijd leven dus ja waarom toch een pensioen verzekring afsluiten??

heb het maar wel gedaan maar ja je denkt er wel even overna.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik dacht eerst dat de topictitel ironisch bedoeld was. Nu dat niet het geval is zal ik mijn visie geven:

Wie weet ben je morgen dood door een hartinfarct, waarom nog eten, slapen, waarom nog verlangens hebben, waarom dat allemaal?

Om de verdraaid simpele reden dat je er nu nog bent. Dat je verlangens hebt betekent dat je een normaal mens bent, betekent dat je iets wil doen wat waarde heeft, dingen wil beleven die er toe doen. Dat wil ieder mens. Wie weet is Jezus teruggekomen , nog voordat jij met je pensioen bent. Maar dat weet je niet. Misschen leef je nog 50 jaar en komt Jezus dan niet terug. En misschien is het over 20 jaar zo ver.Who knows! Het enige advies dat ik je kan geven is om te blijven ademen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Salam,

Quote:
ik was even aan het nadenken. we leven nu dan volgens sommigen in de Eindtijd, ik denk ook wel dat het zo is maar het kan nog wel even duren tot de opname.

Minimal, het feit dat sommige mensen denken dat we leven in de Eindtijd, is een angst in het christendom dat al tweeduizend jaar geleden al bestond.

Het staat beschreven in Marcus 13:

26 En alsdan zullen zij den Zoon des mensen zien, komende in de wolken, met grote kracht en heerlijkheid.

27 En alsdan zal Hij Zijn engelen uitzenden, en zal Zijn uitverkorenen bijeenvergaderen uit de vier winden, van het uiterste der aarde, tot het uiterste des hemels.

28 En leert van den vijgeboom deze gelijkenis; wanneer nu zijn tak teder wordt, en de bladeren uitspruiten, zo weet gij, dat de zomer nabij is.

29 Alzo ook gij, wanneer gij deze dingen zult zien geschieden, zo weet, dat het nabij, voor de deur is.

30 Voorwaar, Ik zeg u, dat dit geslacht niet zal voorbijgaan, totdat al deze dingen zullen geschied zijn.

31 De hemel en de aarde zullen voorbijgaan; maar Mijn woorden zullen geenszins voorbijgaan.

32 Maar van dien dag en die ure weet niemand, noch de engelen, die in den hemel zijn, noch de Zoon, dan de Vader.

Het is duidelijk dat de christenen al tweeduizend jaar de wolken in de gaten hielden in gedachten dat Jezus (vzmh) zou komen, en ze bleven keken en ze wachten op Jezus (vzmh) voor tweeduizend jaar!

We lezen verder in Marcus 13:

23 Wanneer zij u dan in deze stad vervolgen, vliedt in de andere; want voorwaar zeg ik u: Gij zult uw reis door de steden Israëls niet geëindigd hebben, of de Zoon des mensen zal gekomen zijn.

U raad het al. En ze gingen van stad naar stad en van de ene plaats naar de ander plaats, met de hoop dat ''de zoon des mensen'' zou komen, voor tweeduizend jaar!

In de islam geloven wij dat Jezus (vrede zij met hem) zal komen en profeet Mohammed (sav) heeft een beschrijving gegeven in welke tijden hij zal komen, maar dat is een ander onderwerp.

Ik adviseer u, om alleen bidden naar de enige Vader in de hemel, Hij weet wanneer de Eindtijd is en Hij zal u leiden in uw leven als u de juiste stappen neemt, richting de God, wie Jezus in het Aramees, Allah noemde. link

We lezen in Johannes 4:

19 De vrouw zeide tot Hem: Heere, ik zie, dat Gij een profeet zijt.

20 Onze vaders hebben op dezen berg aangebeden; en gijlieden zegt, dat te Jeruzalem de plaats is, waar men moet aanbidden.

21 Jezus zeide tot haar: Vrouw, geloof Mij, de ure komt, wanneer gijlieden, noch op dezen berg, noch te Jeruzalem, den Vader zult aanbidden.

22 Gijlieden aanbidt, wat gij niet weet; wij aanbidden, wat wij weten; want de zaligheid is uit de Joden.

23 Maar de ure komt, en is nu, wanneer de ware aanbidders den Vader aanbidden zullen in geest en waarheid; want de Vader zoekt ook dezulken, die Hem alzo aanbidden.

24 God is een Geest, en die Hem aanbidden, moeten Hem aanbidden in geest en waarheid.

Mvg

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

ik was even aan het nadenken. we leven nu dan volgens sommigen in de Eindtijd, ik denk ook wel dat het zo is maar het kan nog wel even duren tot de opname.

Petrus zegt dat zij zich volgens de schrift in de laatste dagen bevonden (Hand 2,17) en verwijst tevens naar de psalm waarin staat dat een dag voor God gelijk is aan duizend (2 Petr 3,8) jaar (volgens Moslims de relativiteits theorie).

Als we de andere schriftverwijzingen even buiten beschouwing laten (Mat 16,28+Mar 9,1+Luc 9,27) zou het vanaf dat moment op zijn langst nog duizend jaar kunnen duren voordat het einde zou komen. Wanneer men dit einde op de gehele aarde wil betrekken, moet het allemaal nog gebeuren en kunnen we van die duizend wel twee- of misschien beter nog drieduizend jaar maken.

Doch wanneer wij verder lezen in de Bijbel, blijkt dat volgens Johannes zij zich ondertussen al in de laatste ure bevonden.

'Kinderen, het is de laatste ure; en gelijk gij gehoord hebt, dat er een antichrist komt, zijn er nu ook vele antichristen opgestaan, en daaraan onderkennen wij, dat het de laatste ure is.(1 Joh 2,18)'

Vanaf dat moment kon het nooit meer duizend jaar duren tot het einde. Ik begrijp niet hoe Christenen kunnen geloven dat het einde der tijden is aangebroken wanneer de Bijbel veelvuldig zeer duidelijke clue's weggeeft welke die gedachte volkomen uitsluiten:

'Ik zeg u in waarheid, er zijn sommigen onder degenen die hier staan, welke voorzeker de dood niet zullen smaken, voordat zij het Koninkrijk Gods gezien hebben.(Luc 9,27)'

Nu zijn er dus twee mogelijkheden over.

1 Jezus had het mis

2 het einde had betrekking op het oude verbond


Samengevoegd:

Quote:

Salam,

[...]

Minimal, het feit dat sommige mensen denken dat we leven in de Eindtijd, is een angst in het christendom dat al tweeduizend jaar geleden al bestond.

Het staat beschreven in Marcus 13:

26 En alsdan zullen zij den Zoon des mensen zien,
komende in de wolken
, met grote kracht en heerlijkheid.

27 En alsdan zal Hij Zijn engelen uitzenden, en zal Zijn uitverkorenen bijeenvergaderen uit de vier winden, van het uiterste der aarde, tot het uiterste des hemels.

28 En leert van den vijgeboom deze gelijkenis; wanneer nu zijn tak teder wordt, en de bladeren uitspruiten, zo weet gij, dat de zomer nabij is.

29 Alzo ook gij, wanneer gij deze dingen zult zien geschieden, zo weet, dat het nabij, voor de deur is.

30 Voorwaar, Ik zeg u, dat dit geslacht niet zal voorbijgaan,
totdat al deze dingen zullen geschied zijn
.

31
De hemel en de aarde zullen voorbijgaan
; maar Mijn woorden zullen geenszins voorbijgaan.

32 Maar van dien dag en die ure weet
niemand
, noch de engelen, die in den hemel zijn, noch de Zoon,
dan de Vader
.

Het is duidelijk dat de christenen al tweeduizend jaar de wolken in de gaten hielden in gedachten dat Jezus (vzmh) zou komen, en ze bleven keken en ze wachten op Jezus (vzmh) voor tweeduizend jaar!

We lezen verder in Marcus 13:

23 Wanneer zij u dan in deze stad vervolgen,
vliedt in de andere
; want voorwaar zeg ik u:
Gij zult uw reis door de steden Israëls niet geëindigd hebben, of de Zoon des mensen zal gekomen zijn.

U raad het al. En ze gingen van stad naar stad en van de ene plaats naar de ander plaats, met de hoop dat ''de zoon des mensen'' zou komen, voor tweeduizend jaar!

In de islam geloven wij dat Jezus (vrede zij met hem) zal komen en profeet Mohammed (sav) heeft een beschrijving gegeven in welke tijden hij zal komen, maar dat is een ander onderwerp.

Ik adviseer u, om alleen bidden naar de enige Vader in de hemel, Hij weet wanneer de Eindtijd is en Hij zal u leiden in uw leven als u de juiste stappen neemt, richting de God, wie Jezus in het Aramees, Allah noemde.

We lezen in Johannes 4:

19 De vrouw zeide tot Hem:
Heere, ik zie, dat Gij een profeet zijt.

20 Onze vaders hebben op dezen berg aangebeden; en gijlieden zegt, dat te Jeruzalem de plaats is, waar men moet aanbidden.

21 Jezus zeide tot haar: Vrouw, geloof Mij,
de ure komt
, wanneer gijlieden, noch op dezen berg, noch te Jeruzalem,
den Vader zult aanbidden
.

22
Gijlieden aanbidt, wat gij niet weet
; wij aanbidden, wat wij weten; want de zaligheid is uit de Joden.

23 Maar de ure komt, en is nu,
wanneer de ware aanbidders den Vader aanbidden zullen in geest en waarheid
; want de Vader zoekt ook dezulken, die Hem alzo aanbidden.

24
God is een Geest, en die Hem aanbidden, moeten Hem aanbidden in geest en waarheid
.

Mvg

Hoe kun je geloven in je eigen overtuigingen wanneer je om die te ondersteunen alleen de verzen citeert welke je uitkomen? Bij een rechtzaak is het achterhouden van informatie strafrechtelijk vervolgbaar en moet de verdachte schriftelijk op de hoogte worden gebracht van het feit (art. 30, lid 2, Sv), zodat hij daartegen een bezwaarschrift kan indienen bij de rechtbank (art. 32 Sv) en dat hem daarnaast kennisneming van bepaalde stukken niet mag worden onthouden (art. 31 Sv). Gelukkig is dit maar een discussie, want anders had je misschien wel moeten zitten.

Het gesprek wat je aanhaalde tussen Jezus en de vrouw gaat nog wat verder. Ze had niet in de gaten wie Jezus was:

'De vrouw zeide tot Hem: Ik weet, dat de Messias komt, die Christus genoemd wordt; wanneer die komt, zal Hij ons alles verkondigen...Jezus zeide tot haar: Ik, die met u spreek, ben het.(joh 4,25-26)'

Link naar bericht
Deel via andere websites

Kun je leven met God's Grote Dag in gedachten zonder direkt een kluizenaar of een doemdenker te zijn?

Ik denk van wel.

Betekend dat dan automatisch dat je geen toekomstplannen meer kan of mag maken?

Dat geloof ik niet. Maar de manier waarop je deze plannen maakt kan wel je geloof weerspiegelen.

Waakzaam blijven heeft ook te maken met je niet te veel te laten afleiden door de dingen van deze wereld.

"Een doodshemd heeft geen zakken" is een ouderwetse uitspraak. Het betekend eenvoudig dat je wel kan proberen heel veel in deze wereld te bereiken maar wanneer je sterft of God's Dag breekt aan, heb je er weinig aan.

Jouw houding ten opzichte van deze wereld en alles wat zij te bieden heeft laat zien of je leeft met die Dag in gedachten.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Belangrijk is dat je je lampje brandende houdt en gereed bent als Hij komt.

En dat lampje brandend houden lukt nog beter als we er voor zorgen dat we alternatieve energiebronnen hebben als de fossiele brandstoffen op zijn. Maw de eindtijd is een grote onbekende factor en er zijn veel meer concrete problemen waar we ons zorwgen over moeten maken. Ik bedoel: in mijn atheistische wereldbeeld kan het ook zo afgelopen zijn. Eén lullige astroide van een paar km doorsnee en voila: het laatste oordeel. Maar bijbels gezien kan dat net als de wederkomst nog 1.000.000 jaar op zich laten wachten. Ik zeg laten we dan wachten in harmonie met onze omgeving.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

En dat lampje brandend houden lukt nog beter als we er voor zorgen dat we alternatieve energiebronnen hebben als de fossiele brandstoffen op zijn. Maw de eindtijd is een grote onbekende factor en er zijn veel meer concrete problemen waar we ons zorwgen over moeten maken. Ik bedoel: in mijn atheistische wereldbeeld kan het ook zo afgelopen zijn. Eén lullige astroide van een paar km doorsnee en voila: het laatste oordeel. Maar bijbels gezien kan dat net als de wederkomst nog 1.000.000 jaar op zich laten wachten. Ik zeg laten we dan wachten in harmonie met onze omgeving.

Vandaar dat ik naast die link naar die gelijkenis ook stelde dat je wel gewoon door moet gaan met je leven. Wat dat betreft vond ik die Luther quote van Andreas wel mooi. Om de wederkomst te verwachten (net zoals de appostelen ook al deden en men trouwens 1000 jaar geleden er ook al van overtuigd waren dat die spoedig kwam) is geen excuus om dan maar niks meer te willen ondernemen of te plannen.

Dat 'gereed zijn' zou trouwens ook een goed streven zijn als je de garantie hebt dat je die wederkomst bij leven niet mee zou maken. En daarbij, niet alleen die wederkomst is er, maar ook met een plotselinge dood. Mensen hebben de nare eigenschap dood te gaan, maar ook dat is denk ik geen reden om maar niets meer te doen en daar op te wachten. Of bijvoorbeeld die komeet waar jij het over hebt (al is die kans wel heeeeeeel klein denk ik. Dan vind ik de kans groter dat de mens z'n eigen uitroeien verzorgd).

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maar als HIJ niet komt zit je toch mooi een groot deel van je leven voor de kat zijn (censuur) te wachten.

Dus geniet van je leven en doe gewoon je ding. Ontdek nieuwe ding en ga een paar keer flink op je bek dat je aan het eind kan zeggen ik heb ECHT geleefd, en niet dat je bent geleefd.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@ Gorthaur: goed gezegd: Ik vind die houding van: het einde is nabij dus waarom zou ik me nog drukmaken meer dan ergerlijk. Ik denk dat we in een mogelijke eindtijd leven. Ik denk dat de mens deze eeuw nog met een paar oplossingen moet komen om een paar prangende problemen op te lossen. Zo niet dan hebben we geen eindtijd nodig want dan regelen we het idd allemaal zelf. Ik denk dat Jezus het wel kan waarderen als je bij zijn wederkomst toevallig bezig bent met je afval te scheidden. engel.gif

Maar het punt is: ja we gaan dood als soort, nee, we weten niet precies wanneer, en nee, we moeten niet bij de pakken neer gaan zitten.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als morgen de wereld vergaat zou ik niet denken waar zal ik nog ff naar toe willen gaan. Dan zou ik eerder denken aan de verloren mensenknipoog_dicht.gif. (zeg ik nu wel ''vroom'' maar jammer genoeg heb ik die insteek ook niet altijd)

Je kunt je druk maken of je kunt je berustten als je gelooft in het feit dat het alleen maar beter word wanneer Jezus terug komt. Je kunt je instellen op zijn wederkomst over 2 jaar maar het kan heel gemakkelijk over 100 jaar zijn (al geloof ik niet dat het dan pas zal zijn maja, je weet het niet).

Punt is; Leef je leven zoals het nu is. Moet jij dingen regelen voor je AOW later, doe dat. Moet jij gewoon naar school, doe dat. Ik ga ook gewoon naar school en ik blijf gewoon leven zoals het nu is. Alleen wel in mijn achterhoofd dat ik zo snel mogelijk de Heer wil dienen (full-time) omdat de late regen aan het komen is. (vroege regen: Pinksteren, late regen: nu ,dat is wat ik geloof tenminste)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zoveel ruimte is er niet voor tien verschillende interpretaties, het is zeer helder te interpreteren, Jezus zegt:

'Ik zeg u in waarheid, er zijn sommigen onder degenen die hier staan, welke voorzeker de dood niet zullen smaken, voordat zij het Koninkrijk Gods gezien hebben.(Luc 9,27)'

Niemand van hen die daar stond leeft nog dus moet het einde gekomen zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Velen van ons zijn er ook van overtuigd dat we in de eindtijd leven inderdaad. De aanloop er naar toe is begonnen. Maar dat is hij al zo'n 2000 jaar. Want wat voor een mens 'spoedig' is, hoeft voor God niet zo te zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

* Raido moet de hele tijd denken aan...

Met de Eindtijd in mijn hoofd, rij ik over de Brennerpas'.

rofl.gif

(Alleen jammer dat ik net een slok koffie nam toen ik dit las)


Samengevoegd:

Quote:

Velen van ons zijn er ook van overtuigd dat we in de eindtijd leven inderdaad. De aanloop er naar toe is begonnen. Maar dat is hij al zo'n 2000 jaar. Want wat voor een mens 'spoedig' is, hoeft voor God niet zo te zijn.

"Een dag is als duizend jaar" staat er ergens. Ik ga dit lekker uit zijn verband rukken en letterlijk nemen.

We zitten nu in 2008 en volgens god is dat nog steeds spoedig als jezus nu zou terugkomen. dus als we 2008 min 4 (vermoedelijke geboortejaar Jezus) en min 30 (leeftijd waarop jezus begon te prediken) doen houden we nog 1974 jaar over. Dit vermenigvuldigen we weer met 365,25 en vervolgens met 1000.

Ik kom op 721.003.500 (afgerond 0,7 miljard jaar) jaar en dat is nog steeds spoedig dus. Eindtijdtheologie is leuker mét MC. engel.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

"Een dag is als duizend jaar" staat er ergens. Ik ga dit lekker uit zijn verband rukken en letterlijk nemen.

We zitten nu in 2008 en volgens god is dat nog steeds spoedig als jezus nu zou terugkomen. dus als we 2008 min 4 (vermoedelijke geboortejaar Jezus) en min 30 (leeftijd waarop jezus begon te prediken) doen houden we nog 1974 jaar over. Dit vermenigvuldigen we weer met 365,25 en vervolgens met 1000.

Ik kom op 721.003.500 (afgerond 0,7 miljard jaar) jaar en dat is nog steeds spoedig dus. Eindtijdtheologie is leuker mét MC.
engel.gif

Hoofdrekenen is niet je sterkste punt merk ik knipoog_dicht.gif Bovendien verkleint Johannes de dagen naar 'de laatste ure' (1 Joh 2,18).

De eindtijd in de toekomst plaatsen is op geen enkele redelijke manier vanuit de Bijbel te onderbouwen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid