Spring naar bijdragen

wat zegt de bijbel?


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 157
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

Ga anders ook een bijbel schrijven, idee?
big-smile.gif

Ga anders een keertje inhoudelijk reageren, idee? big-smile.gif

Ik hoef geen bijbel te schrijven, want wat ik in de post waar je hier zo uitermate inhoudelijk op reageert, schrijf, staat gewoon in de bijbel. Veel leesplezier. Ik hoor het wel wanneer je toe bent aan een weerlegging ervan.


Samengevoegd:

Quote:

(..)

hoe kan ik op zo´n lap tekst inhoudelijk ingaan, als ik door de bomen het bos niet meer zie, als jij even een samenvatting van slechts een paar zinnen geeft, dan beloof ik dat ik erop in zal gaan... IK heb namelijk van jullie zelf geleerd om geen bladzijde lange tekst te plaatsen , want die wordt toch niet helemaal gelezen, of begrepen, dus kort ,, duidelijk en krachtig, anders heeft het geen nut!!

vriendelijke groet

je weet het mooi aan elkaar te liegen he... Hulde voor je dat je het zo lang volhoudt, zonder jezelf schuldig te voelen over je hypocriete, kinderachtige en oneerlijke gedrag.

Je wilt een samenvatting, maar als mensen een samenvatting geven, dan wil je weer argumenten horen. Speciaal voor jou deze mededeling: in een samenvatting staan meestal niet zoveel argumenten, terwijl een post met argumenten vaak geen samenvatting is maar een lang betoog. Leer er maar mee te leven.

Maar je wilt het graag "kort, duidelijk en krachtig"? Nu, vooruit dan maar, ik ben ook de beroerdste niet hoor.

Ten eerste: de triniteit kan goed vergeleken worden met het wiskundige begrip van oneindige verzamelingen. Ook daar zie je dat "oneindig + oneindig + oneindig" nog steeds gewoon "oneindig" is.

Ten tweede: Jezus heeft geclaimd God te zijn, door te zeggen dat Hij de "eerste en de laatste" is. Dat zijn twee van de goddelijke namen van Allah, en iemand die claimt dat hij/zij die titels draagt, claimt gelijk te zijn aan Allah.

Ten derde: ook elders in het nieuwe testament wordt aangegeven dat Jezus God is, zoals bv. in Hebr.1:10 waar een citaat uit het oude testament dat daar over Jehovah gaat, volgens de schrijver van Hebreeën over Jezus gaat.

Simpel genoeg?

met vriendelijke groeten,

de Teletubbies


Samengevoegd:

Quote:

[...]

typ je op de automatische piloot ofzo... wat zeg je allemaal... Ik ben zelf overtuigd christen geweest... dus hoe weet jij dat ik niet weet wat jou geloof inhoud???

heel simpel, door je ontzettend domme vragen. Je mag dan wellicht enthousiast lid van een kerk geweest zijn, maar je hebt vrij weinig mee gekregen van wat het christendom inhoudt. Dat is niet alleen jouw schuld (anderen hadden het je moeten leren), maar het is wel jouw probleem want je etaleert je onwetendheid hier tot aller vermaak.

Quote:
omdat ik ervan ben afgestapt? dat is omdat het een leugen is , en dat ook duidelijk is, vor iedereen, ook voor jou... alleen jij bent bang om dat kritisch te bekijken...

mooi, dan ga jij nu eens "kritisch" kijken naar de post die ik nu al een keer of 3 voor je heb herhaald.

Zo moeilijk moet dat niet zijn voor iemand die kritisch is en duidelijk ziet dat iets een dwaling is.


Samengevoegd:

Quote:

Salam,

[...]

4 Het woord des HEEREN dan geschiedde tot mij, zeggende:

5 Eer Ik u in moeders buik formeerde,
heb Ik u gekend
, en eer gij uit de baarmoeder voortkwaamt, heb Ik u geheiligd; Ik heb u den volken tot een profeet gesteld. (Jeremia 1)

Blijkbaar was Jezus (vzmh) niet de enige die al bestond voordat hij op aarde kwam.

Kennelijk is lezen moeilijk. Ik beweerde niet slechts dat Jezus al bestond voor Hij op aarde kwam, maar dat Jezus al bestond voordat de schepping geschapen was.

Overigens herhaal je hier gewoon het allang weerlegde argument van je broeder (hier, uit een discussie waar je zelf ook actief in was)

Quote:

[...]

34 Voorwaar, Ik zeg u: Dit geslacht zal geenszins voorbijgaan, totdat al deze dingen zullen geschied zijn.

35 De hemel en de aarde zullen voorbijgaan, maar Mijn woorden zullen geenszins voorbijgaan.

36 Doch van dien dag en die ure weet niemand, ook niet de engelen der hemelen,
dan Mijn Vader alleen.

Ze kunnen blijkbaar ook onafhankelijk van elkaar kennis hebben.

ja, één goddelijk wezen maar drie goddelijke personen, heel goed van je.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik ben zelf overtuigd christen geweest...

Oh en wat maakt iemand "overtuigd Christen" en ik ben van mening dat als je werkelijk overtuigd bent je niet het Christendom verlaat. flower.gif

Quote:
dus hoe weet jij dat ik niet weet wat jou geloof inhoud???

Omdat je geen blijk geeft van kennis of kunde om antwoorden van anderen op inhoudelijke basis te weerleggen? Je gaat alleen maar in de aanval en natuurlijk is de aanval de beste verdediging, maar waarom aanvallen als je zo overtuigd bent van jezelf. Dan kan je vanuit die overtuiging redeneren, echter je gebrek aan overtuiging probeer je te maskeren door aan te vallen en te ontwijken.

Quote:
omdat ik ervan ben afgestapt? dat is omdat het een leugen is , en dat ook duidelijk is, vor iedereen, ook voor jou... alleen jij bent bang om dat kritisch te bekijken... dat mag best, laat je daar vrij in, maar weet wel dat het angst is wat jou tegenhoud om jezelf vragen te stellen en de leugen te zien..

Ik heb je eerder in dit topic al 2 vragen gesteld, jij hebt die tot op heden niet beantwoord, alleen maar ontweken. Dus ga je daar dan nu ook mee beginnen?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Beste keesjan en marinuscopy,

Jezus zegt : Mij is gegeven alle macht in de hemel en op de aarde (staat in de bijbel).

Als jullie dit alles zien als leugen, dan zal ik God bidden of Hij jullie dit wil vergeven omdat jullie onwetend zijn.

Waar denk je dat jezelf vandaan komt ????

Denken jullie echt dat God niet machtig genoeg is om Jezus, God en Heilige geest te zijn en om gewoon een eenheid te kunnen zijn terwijl Jezus gekruisigd werd ???

Wat onderschatten jullie de macht van God enorm zeg.

Gods macht en grootheid is zo enorm, dat zullen jullie nooit kunnen begrijpen (tenzij God zelf jullie ogen daarvoor opensteld).

Gods grootheid en daden zijn niet te bewijzen zoals jullie willen.

Bid liever dat God jullie ogen opent zodat jullie de waarheid mogen zien, en Zijn grootheid mogen zien.

Kennelijk hebben jullie dat nog nooit meegemaakt.

Zolang je God dus nog nooit persoonlijk gekend hebt (behalve dan dat stukje theoretische geloof tussen je oren dat je beweert te hebben gehad), en zolang je Zijn grootheid nog niet hebt gezien.

Hebben jullie geen recht van spreken, omdat jullie simpelweg niet weten waar je het over hebt.

Praat dan ook liever niet zo spottend over dingen die je niet kent.

Ik zal bidden of God jullie wilt vergeven.

Ik ga me vanaf nu niet meer bezig houden met dit topic omdat jullie er toch niet voor open staan. Jullie roepen maar wat terwijl je er niets van weet en niets over wilt weten. Een zinloze discussie dus.

Als je wilt ontdekken wie God is, verdiep je dan eens tot in de kleinste details in de zwangerschap, de ontwikkeling en de geboorte van een kindje. Tot nu toe is er geen mens of machine op de hele aarde die ook maar iets levends kan maken.

De wetenschap kan nieteens een simpele graankorrel namaken die daadwerkelijk kan ontkiemen, dat kan alleen God.

Gegroet allemaal.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dit bedoel ik nu, IK wil op jullie ingaan, maar als ik bij de 1 begin, dan beginnen de andere twee te zeuren dat ik niet op hun inga... pfff, wat willen jullie nou, ik ben geen typmachiene, als je perse wil dat ik ergens op in ga, herinner me er dan gewoon aan, dan weet ik dat ik die post dan als prioriteit moet stellen.. simpel, maar ach de mens moet het weer zo moeilijk mogelijk maken..

vriendelijke groet

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Dit bedoel ik nu, IK wil op jullie ingaan, maar als ik bij de 1 begin, dan beginnen de andere twee te zeuren dat ik niet op hun inga... pfff, wat willen jullie nou, ik ben geen typmachiene, als je perse wil dat ik ergens op in ga, herinner me er dan gewoon aan, dan weet ik dat ik die post dan als prioriteit moet stellen.. simpel, maar ach de mens moet het weer zo moeilijk mogelijk maken..

vriendelijke groet

bedenk dit dan in het vervolg voordat je tientallen topics opent en honderden vragen tegelijk stelt. Ook wij zijn geen antwoord-apparaten namelijk. bye.gif

Maar goed, fijn dat je op ons in wilt gaan.


Samengevoegd:

ik zag dat ik nog een punt had overgeslagen:

Quote:

(..)

Het is opvallend dat de basis leerstellingen van de Kerk, zoals de Drie-Eenheid en
het zoenoffer van Christus, nergens te vinden is in de Bijbel
. In feite, diverse verzen van de Bijbel geven aan wat de eigenlijke missie van Jezus is, het vervullen van de wet die reeds was geopenbaard aan de Profeet Moesa .(..)

Nee, het is onzin wat je beweert. Het zoenoffer is op talloze plaatsen in de bijbel te vinden. Ik ga niet de moeite nemen om er meer dan een paar van te citeren.

Allereerst spreekt Jezus (de "mensenzoon") er zelf over: want ook de Mensenzoon is niet gekomen om gediend te worden, maar om te dienen en zijn leven te geven als losgeld voor velen.’ (Marcus 10:45)

26 Toen ze verder aten nam Jezus een brood, sprak het zegengebed uit, brak het brood en gaf de leerlingen ervan met de woorden: ‘Neem, eet, dit is mijn lichaam.’ 27 En hij nam een beker, sprak het dankgebed uit en gaf hun de beker met de woorden: ‘Drink allen hieruit, 28 dit is mijn bloed, het bloed van het verbond, dat voor velen wordt vergoten tot vergeving van zonden. (Matteus 26)

14 De Mensenzoon moet hoog verheven worden, zoals Mozes in de woestijn de slang omhooggeheven heeft, 15 opdat iedereen die gelooft, in hem eeuwig leven heeft. 16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft. (Johannes 3)

20 Toen hij hun geloof zag, zei hij tegen hem: ‘Uw zonden zijn u vergeven.’ 21 De schriftgeleerden en de farizeeën begonnen zich af te vragen: Wie is die man dat hij deze godslasterlijke taal spreekt? Wie kan zonden vergeven dan God alleen? 22 Maar Jezus begreep wat ze dachten en zei tegen hen: ‘Vanwaar toch al die bedenkingen? 23 Wat is gemakkelijker, te zeggen: “Uw zonden zijn u vergeven†of: “Sta op en loop� 24 Ik zal u laten zien dat de Mensenzoon volmacht heeft om op aarde zonden te vergeven.’ En hij zei tegen de verlamde: ‘Ik zeg u, sta op, pak uw bed en ga naar huis.’ 25 En onmiddellijk stond hij voor de ogen van alle aanwezigen op, pakte het bed waarop hij altijd had gelegen en vertrok naar huis, terwijl hij God loofde. 26 Allen stonden versteld en ze loofden God, en zeiden, vervuld van ontzag: ‘Vandaag hebben we iets ongelooflijks gezien!’ (Lukas 5)

21 Hij beval hun op strenge toon dat tegen niemand te zeggen. 22 Hij zei: ‘De Mensenzoon zal veel moeten lijden en door de oudsten, de hogepriesters en de schriftgeleerden worden verworpen en gedood, maar op de derde dag zal hij uit de dood worden opgewekt.’ (Lukas 9)

23 Jezus zei: ‘De tijd is gekomen dat de Mensenzoon tot majesteit wordt verheven. 24 Waarachtig, ik verzeker u: als een graankorrel niet in de aarde valt en sterft, blijft het één graankorrel, maar wanneer hij sterft draagt hij veel vrucht. (..) 31 Nu wordt het oordeel over deze wereld geveld, nu zal de heerser van deze wereld uitgebannen worden. 32 Wanneer ik van de aarde omhooggeheven word, zal ik iedereen naar mij toe halen.’ (Johannes 12)

Verder wordt het over Jezus gezegd, terwijl Hij erbij staat, zonder dat Hij het ontkent of weerlegt:

29 De volgende dag zag hij Jezus naar zich toe komen, en hij zei: ‘Daar is het lam van God, dat de zonde van de wereld wegneemt. 30 Hij is het over wie ik zei: “Na mij komt iemand die meer is dan ik, want hij was er vóór mij.†31 Ook ik wist niet wie hij was, maar ik kwam met water dopen opdat hij aan Israël geopenbaard zou worden.’ (Johannes 1)

En de engel zegt het over Jezus bij de aankondiging van Zijn geboorte: 20 Toen hij dit overwoog, verscheen hem in een droom een engel van de Heer. De engel zei: ‘Jozef, zoon van David, wees niet bang je vrouw Maria bij je te nemen, want het kind dat ze draagt is verwekt door de heilige Geest. 21 Ze zal een zoon baren. Geef hem de naam Jezus, want hij zal zijn volk bevrijden van hun zonden.’ (Matteus 1)

Daarnaast hebben Jezus' naaste discipelen erover geschreven:

18 U weet immers dat u niet met zoiets vergankelijks als zilver of goud bent vrijgekocht uit het zinloze leven dat u van uw voorouders had geërfd, 19 maar met kostbaar bloed, van een lam zonder smet of gebrek, van Christus. (1 Petrus 1)

Het wezenlijke van de liefde is niet dat wij God hebben liefgehad, maar dat hij ons heeft liefgehad en zijn Zoon heeft gezonden om verzoening te brengen voor onze zonden. (1 Johannes 4)

en ga de weg van de liefde, zoals Christus, die ons heeft liefgehad en zich voor ons gegeven heeft als offer, als een geurige gave voor God. (Efeze 5:2)

25 Hij brengt daar niet telkens opnieuw het offer van zijn leven; hij is dus niet te vergelijken met de hogepriester die elk jaar het heiligdom binnengaat, en dat met bloed dat niet het zijne is, 26 want dan zou hij sinds de grondvesting van de wereld telkens opnieuw hebben moeten lijden. Nee, hij heeft zich bij de voltooiing van de tijden eenmaal geopenbaard, om met zijn offer de zonde teniet te doen. (Hebreeën 9)

En in het boek Openbaring toont Jezus aan Johannes een visioen met daarin het Lam (Jezus):

6 Midden voor de troon, tussen de vier wezens en de oudsten, zag ik een lam staan. Het zag eruit alsof het geslacht was en het had zeven horens en zeven ogen; dat zijn de zeven geesten van God die over de hele wereld zijn uitgestuurd. 7 Het lam ging naar degene die op de troon zat en ontving de boekrol uit zijn rechterhand. 8 Op hetzelfde moment wierpen de vier wezens en de vierentwintig oudsten zich voor het lam neer. Ieder van hen had een lier en een gouden schaal vol wierook; dat zijn de gebeden van de heiligen. 9 En ze zetten een nieuw lied in:

‘U verdient het om de boekrol te ontvangen en zijn zegels te verbreken. Want u bent geslacht en met uw bloed hebt u voor God mensen gekocht uit alle landen en volken, van elke stam en taal. 10 U hebt voor onze God uit hen een koninkrijk gevormd en hen tot priesters gemaakt. Zij zullen als koningen heersen op aarde.’

11 Daarna hoorde ik het geluid van een groot aantal engelen rondom de troon, de wezens en de oudsten; het waren er oneindig veel, tienduizend maal tienduizenden, duizend maal duizenden. 12 Met luide stem riepen ze: ‘Het lam dat geslacht is, komt alle macht, rijkdom en wijsheid toe, en alle kracht, eer, lof en dank.’ 13 Elk schepsel in de hemel, op aarde, onder de aarde en in de zee, alles en iedereen hoorde ik zeggen: ‘Aan hem die op de troon zit en aan het lam komen de dank, de eer, de lof en de macht toe, tot in eeuwigheid.’ 14 De vier wezens antwoordden: ‘Amen,’ en de oudsten wierpen zich in aanbidding neer. (Openbaring 5)

Het is dus vrij duidelijk dat zowel Jezus, als Petrus, als Paulus als Johannes het hebben over verzoening en vergeving van zonden, en dat Jezus dat bewerkstelligd heeft door zijn dood aan het kruis en de daarop volgende opstanding.

Beweren dat de verzoening niet in de bijbel staat, is ongeveer net zo correct als beweren dat de koran niet over Allah gaat.

Maar dat wist je uiteraard allemaal al. Immers, je was zelf jarenlang chisten, zo heb je gezegd. Dus je wist allang dat de bijbel vol staat met de verzoening. En toch claim je dat je het zoenoffer van Christus nergens in de bijbel kunt vinden. Heb je wellicht een ander soort bijbel thuis dan alle andere christenen? Of heb je niet goed genoeg in de bijbel gelezen? Of zei je iets, wat eigenlijk niet helemaal waar was?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Jongens,

Houd je eens wat minder bezig met het ontcijferen van de Bijbel en er alleen maar fouten en tegenargumenten tegen te zoeken.

Als je wat wijzer wilt worden over wat de echte waarheid is, ga dan zelf eens met je eigen ogen kijken naar het werk van Jezus vandaag de dag.

Zorg dat je het met je eigen ogen ziet, dan zal je nooit meer twijfelen.

Ga dus gewoon eens kijken bij een bevrijdings- en genezingsdienst van stichting het lichtpunt (tentevangelisatie) of van jan zijlstra.

PS, Bij een genezingsdienst zie je genezing, maar bij een bevrijdingsdienst heb je een grote kans dat je met je eigen ogen de kracht en het werk van de satan en zijn demonen en van Jezus ziet.

En als je dat met je eigen ogen gezien hebt, dan weet je genoeg.

Of durven jullie dat niet ?

Link naar bericht
Deel via andere websites

@familiebos: het mooie van het christendom is dat het zowel een rationele als een emotionele als een theoretische als een praktische kant heeft. Het een is niet meer of minder als het andere.

Btw ik ben charismatisch opgevoed, ik heb genoeg gezien, maar ik wil het ook kunnen onderbouwen voor mezelf.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Om als nog op de post van nunc in te gaan, wat voor jullie heel belangrijk schijnt te zijn..

Quote:
jaja, ik vroeg je of ik in mijn betoog gebruik had gemaakt van 1 Joh.5-vers-nogwat. Was dat een heel moelijke vraag voor je? Kon je nergens op een moslim-forum een kant-en-klaar antwoord copy-pasten en besloot je daarom geen antwoord te geven?

We weten dat dat ene vers er hoogstwaarschijnlijk later in is gevoegd. Van vrijwel alle andere woorden in de bijbel zijn we zeker dat ze er vanaf het begin in hebben gestaan, en dat wordt iedere keer weer bevestigd als men een oud manuscript vindt van een bijbelboek.

Maar wellicht wil je ooit nog een keer ingaan op mijn posts in dit topic of één van de andere topics? Of blijf je liever argumenten negeren en onzin spuien? Mag ook hoor, maar zet het dan even in je onderschrift, zodat voor iedereen duidelijk is dat je toch niet van plan bent om mee te doen.

Graag zou ik -- tenzij je niet mee wilt doen -- eens reactie krijgen op bv. het onderstaande dat ik gisteren ook al in dit topic postte (sorry mods, volgende keer zet ik weer gewoon een link ) en eerder ook al eens. Wellicht kun je ook een voorbeeld nemen aan Islamiya (n.b. waar is die trouwens gebleven?) die wel probeerde anderen te begrijpen en op anderen te reageren

Voor zover het mij bekend is zijn er zo’n 30 evangeliën buiten de 4 die in de bijbel zijn opgenomen, Waarom 30 vraag ik me af??

Er is toch 1 god? En 1 boodschapper van god(Jezus)?

Dus waarom zo veel verschillende?

Hoe goed ken jij het evangelie van judas bijvoorbeeld?

Jezus zegt tegen Judas: Jij bent de discipel die me echt begrepen heeft. ’Jij zult alle andere (discipelen) overtreffen. Jij moet offeren de mens die mij bekleedt’. Die ’mens’ is de uiterlijkheid. De ware Jezus is de innerlijke Jezus, zijn ziel, zijn spirituele zelf dat gevangen zit in het lichaam. Judas bevrijdde Jezus van dat lichaam door hem over te leveren. Zo kon Jezus naar het lichtrijk gaan. Judas heet de dertiende discipel. En letterlijk: ’de ster’. We zien hier Judas in het werkelijke licht. Net als Jezus is hij een gnosticus. Dat is een heel ander beeld dan we kenden.â€

In de inmiddels als authentiek bestempelde tekst staat een aantal uitspraken van Jezus waaruit kan worden opgemaakt dat Hij zijn eigen executie organiseerde door Judas op te dragen Hem over te leveren aan de Romeinse soldaten.

De letterlijke tekst luidt: 'Jezus zegt: Judas, jij zult mijn stoffelijke lichaam offeren. Jij zult de vervloekte 13e apostel worden voor de komende generaties. En je zult over ze heersen.'

Ook de ontmoeting tussen Judas en de joodse schriftgeleerden staat beschreven. 'Ze zeiden tot Judas: 'Waarom ben je hier? Jij bent Jezus' echte discipel. En hij antwoordde hen zoals ze dat van hem verwachtten. En Judas nam wat geld. En hij overhandigde Hem.'

In het geschrift komt nog een duidelijke verwijzing voor waaruit zou blijken dat Judas niet de verrader zou zijn waarvoor hij tot op de dag van vandaag wordt gehouden: 'Jezus zegt tot Judas: Kom hier en Ik vertel je de mysteries van het koninkrijk. Het is mogelijk voor jou om het te bereiken, maar je zal er veel verdriet om hebben...'

Waarom wordt judas dus als een leugenaar en wat al nog meer niet, gezien in het christendom??

Omdat het zo is dat als deze versie waar is, dat jezus mensen heeft misleid, en dus zondigend was, en dus geen god? Ook als Jezus gewoon zijn eigen dood heeft voorbereid zou Jezus gezondigd hebben… dus deze versie toont al wat meer aan dat Jezus geen god is en was…

Dit wil al zeggen dat binnen het christendom zo veel tegenstrijdigheden zitten, de helft onderbouwd de leer van Mozes en de leer van mohammed(vrede zij met hun), en de anderen helft zegt nee, wij geven er een andere verhaal aan , die slechts door geen profeet wordt onderbouwd, slechts door de mens!! In mijn ogen een duidelijke dwaling dus, al is het maar omdat het aan alle kanten rammelt..

Quote:
nog nooit wiskunde bestudeerd?

Dus jij wil zeggen dat ik de simpele optelsom moet hanteren.. 1+1+1=3?? Oke legt wiskunde ook uit dat dat cijfer 3 ook weer cijfer 1 is?? Dus wat bedoel je te zeggen?? 1 is 1 en kan niet zomaar zowel 1 als 2 zijn, het is of 1 of 2, en als het 2 is kan het niet meer 1 zijn want het cijfer twee bestaat met andere woorden uit twee eenheden.. voorbeeldje: twee eendjes, wil zeggen niet 1 maar 2 eendjes, 2 auto’s wil zeggen twee auto’s en dus niet 1…

Quote:
Allereerst vroeg je hoe je iets kunt geloven als je je het niet meer "simpel" kunt voorstellen. Ik vroeg daarom of jij wel de quantummechanica of andere moderne wetenschappelijke theorieën "simpel" kunt voorstellen.

Het gaat niet om simpel, want als iets moeilijk en ingewikkeld is, maar toch draait het uit op een waarlijk uitkomst, dan is het eenmaal zo.. Maar het christendom is niet moeilijk en al helemaal niet ingewikkeld… Dat lijkt in jou ogen zo(haal ik uit jou reactie dat jij het namelijk niet simpel vind), dit is omdat het zo veel leugens en onwaarheden bevat en het zo veel tegenstrijdigheden bevat, die ook bij jou vragen oproepen, daarom vind je het ingewikkeld, maar ik vind het alles behalve ingewikkeld.. Want een leugen is zeer makkelijk van de waarheid te onderscheiden, alleen je moet durven vertrouwen om dingen kritisch te bekijken….

Quote:
Zoiets is bijna niet te doen namelijk. Stel dat je de quantummechanica neemt. Dat is zo'n beetje de meest nauwkeurige natuurkundige theorie (in overeenstemming met de waarnemingen met ontzettend kleine afwijkingen). Toch is die theorie "onbegrijpelijk". Hoe kan licht nu tegelijkertijd deeltje en ook golf zijn? Ik kan het me niet echt voorstellen, maar de theorie werkt wel en je kunt er zeer accurate voorspellingen mee berekenen. Soms is de waarheid heel ingewikkeld, en is vragen om het simpel te houden, een afdwalen van de waarheid.

Kijk hier verklaar je je zelf eigenlijk, want een dergelijk ingewikkeld iets, kan je op waarheid toetsen als jij het niet gelooft of onbegrijpelijk vind, maar de uitkomst draait uit op een waarlijk uitkomst.. Maar christendom is een leugen, je bestudeerd het, wel met een open visie, dus je houd alle mogelijkheden open.. Je uitkomst zal 3 zijn , terwijl de som 0+1 is…. Huh? Raar vind je niet… 0+1=3?? Wie heeft het over het bestuderen van wiskunde ??

Quote:
Joh 14:6

Jezus zeide tot hem: Ik ben de weg en de waarheid en het leven; niemand komt tot de Vader dan door Mij.

(namen nr.51 (de Waarheid) en nr. 60+61 ("het Leven" = levensgevende + levensontnemende) en misschien nr.98 ook nog wel ("gids naar het juiste pad").

Joh 11:25

Jezus zeide tot haar: Ik ben de opstanding en het leven; wie in Mij gelooft, zal leven, ook al is hij gestorven

(namen nr. 60+61(het Leven, alweer) en nr.49 (Opwekker der doden)

Joh 8:12

Wederom dan sprak Jezus tot hen en zeide: Ik ben het licht der wereld; wie Mij volgt, zal nimmer in de duisternis wandelen, maar hij zal het licht des levens hebben.

Waar in die versen blijkt dat Jezus zegt aanbid mij, waarom denk jij dat hij het niet heeft over de boodschap die hij overbreng? Hij is namelijk het licht, dat wil zeggen hij is degene die de boodschap heeft gekregen van god om over te brengen op de mensen(taak van een profeet)… zo zou je ook kunnen zeggen dat die andere versen verwijzen naar de waarlijke boodschap die hij over wil brengen, de boodschap van god, zijn schepper dus!!!

Quote:
en zo zijn er nog wel meer te vinden, maar het lijkt me voorlopig voldoende dat Jezus minstens 8 schone namen van Allah aan Zichzelf toekent ("heilige", "de Eerste", "de Laatste", "het Leven", "het Licht", "de erfgenaam", "de Waarheid" en "de Opstanding") en daarnaast nog tientallen keren namen en titels en functies aan Zichzelf geeft/toeschrijft die verdacht dicht in de buurt komen van allerlei andere schone namen van Allah.

Die eigenschappen die jij noemt kan je voor een groot deel aan veel profeten toekennen.. bijvoorbeeld het licht, is profeet mohammed (vzmh) niet het licht?? Is profeet Mozes niet het licht in het donker? Zo kan je die andere ook uitleggen, maar niet alle, want er staan ook eigenschappen der leugen in jou verhaal, die eerlijk waar aantonen dat de hele theorie een leugen is… En daarbij Ik ken hele andere eigenschappen van god/ALLAH.. bijvoorbeeld: de almachtige! De alwetende! HIJ die niet verwekt noch verwekt wordt! HIJ die de hemelen en de aarde schiep en alles wat erin is!! HIJ die zichzelf genoegzaam is! HIJ die niet moe noch door slaap overmant wordt.. HIJ die de weegschaal in evenwicht houdt en deze bewaakt!! Komt profeet Jezus(vzmh) in de buurt van 1 van deze eigenschappen?? Terwijl hij lekker uit het menselijk lichaam is gekomen, via het vrouwelijk geslachtsdeel… is dat een eigenschap van een waarlijk god???

Quote:
Zoals je ziet zijn er talloze plaatsen waar Jezus dingen doet, eigenschappen en/of namen claimt en dingen zegt, die in de joodse bijbel (het Oude Testament) het exclusieve recht van God (Jahweh) zijn. Dat soort dingen zeg je niet als je alleen maar een profeet en een mens bent.

Hoe kan je zeker weten wat Jezus wel en niet heeft gezegd, als er duidelijk tegenstrijdigheden zijn, en de evangelie bestaat uit verhalen van veel personen en dus niet 1!!! En alles wat in strijdt is van wat men wil geloven wordt afgedaan als niet belangrijk… Ja zou kan je natuurlijk ook de koningin heilig verklaren met een beetje inlevingsvermogen…

Quote:
waarheid:

Nu wat betreft de vraag of het waar is. Dat laatste hangt af van de vraag of je de bijbel betrouwbaar vindt. Ik denk dat de bijbel dat is, en ik denk dat daar goede argumenten (o.a. historische) voor zijn, maar dat is iets voor een heel andere discussie.

De waarheid zeg je? En vervolgens ga je verder met “ik denk..†ik denkâ€.. het gaat niet om wat jij denkt, het gaat om de boodschap die Jezus heeft verkondigd en hoe deze is verdraaid en onrecht aan is gedaan!! Dat is de waarheid, en niet wat jij denkt!!!

Quote:
Of als je dat wat te technisch vindt, vertel me maar hoe het komt dat de koran suggereert dat God+Jezus+Maria de drie-eenheid vormen, terwijl dat volgens christenen niet zo is.

Ach ja je weet zelf dat de evengelie een menselijk verdraaid iets is, en je weet dat de koran niet van gister is, dus wie kan mij vertellen dat dat verhaal niet op 1 of ander evangelie is gebaseerd die om onverklaarbare redenen zomaar is verdwenen… hmmm zou niet de eerste en enige zijn geweest denk je wel???

Vrede zij met u,

Vriendelijke groet

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Dan denk ik dat je nog niet oog in oog hebt gestaan met het werk en de kracht van satan en van Jezus, want als dat wel zo was, dan viel er niet eens meer iets te onderbouwen, dan weet je genoeg.

alsjeblieft ik wil u niet beledigen, dus hou je hetgeen waar je heilig in gelooft, en dus ook beleeft voor u eigen..hoe dat mogelijk is als het toch om een leugen draaid heb ik al uitgelegd namelijk!!

En zolang de mens bestaat, bestaat satan ook, dus ik weet wel degelijk dat hij bestaat en mensen influisterd, dat is de reden ook geweest dat het christendom is gaan dwalen... werk van satan.. Want waarom wijkt de boodschap van jezus volgens het christendom af van die van mozes?? en daarna wordt die boodschap door de islam rechtgezet precies zoals mozes die had verkondigd en jezus ook, alleen verdraaid is? dat is namelijk het werk geweest van satan, dus ik sta er zeker nu mee oog in oog...

vriendelijke groet

Link naar bericht
Deel via andere websites

Beste keesjan,

Jammer dat je het niet durft.

Met oog in oog met het werk van de satan en van Jezus bedoel ik natuurlijk niet van zulke onzin.

Ik bedoel dat je de satan echt tekeer ziet gaan, dan kruip zelfs jij bang met je staart tussen je benen weg.

Pas als je dan ook met je eigen ogen gezien hebt dat Jezus de satan voor je ogen heeft verslagen, dan begin je je weer wat rustiger en veiliger te voelen.

Doe niet of je weet waar ik het over heb, ook jij kunt dit met je eigen ogen zien. Maar dan moet je wel de moeite willen nemen om eens naar zo'n bevrijdingsdienst te gaan.

Als je dat één keer hebt meegemaakt praat je er nooit meer zo lakoniek over.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Beste keesjan,

Jammer dat je het niet durft.

Met oog in oog met het werk van de satan en van Jezus bedoel ik natuurlijk niet van zulke onzin.

Ik bedoel dat je de satan echt tekeer ziet gaan, dan kruip zelfs jij bang met je staart tussen je benen weg.

Pas als je dan ook met je eigen ogen gezien hebt dat Jezus de satan voor je ogen heeft verslagen, dan begin je je weer wat rustiger en veiliger te voelen.

Doe niet of je weet waar ik het over heb, ook jij kunt dit met je eigen ogen zien. Maar dan moet je wel de moeite willen nemen om eens naar zo'n bevrijdingsdienst te gaan.

Als je dat één keer hebt meegemaakt praat je er nooit meer zo lakoniek over.

oke, alle gelovigen die denken dat jezus god is.. ik wil nu weten wie jezus voor hun ogen heeft zien vechten met satan, iedereen mag reageren , en beschrijf details alstublieft..

vriendelijke groet

Link naar bericht
Deel via andere websites

Beste keesjan,

Je hoeft dat niet te vragen.

Je hebt zo enorm veel praatjes waarmee je Jezus in het negatieve probeert te zetten.

Wees dan ook een man en ga het met je eigen ogen bekijken.

Maar ik begrijp het wel hoor.

Je weet dat je de waarheid en het bewijs zelf te zien kunt krijgen, maar je wilt en durft gewoon niet.

En als je het niet wilt weten, blijf dan ook niet doorzeuren op dit forum en blijf dan niet steeds Jezus en de bijbel onderuit halen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

beste bos,

Het is niet dat ik jezus omlaag haal, absoluut niet.. jezus is immers een waarlijk profeet.. Het is de leugenachtige mensen die zijn boodschap onrecht hebben aangedaan die ik verafschuw!! ik bedoel de mensen die de verdraaiing en misleiding hebben ingeluid! die zullen hun straf niet onlopen, maar zorg nou niet dat je hen achteraan gaat, en wees kritisch naar hetgeen u denkt te geloven...

vrede zij met u,

vriendelijke groet

ow ja, waarom mag ik niet vragen of meerdere dat hebben gezien?? hmmm verdacht hoor...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik denk niet te geloven, ik geloof in de enige echte waarheid, en die waarheid kun jij met eigen ogen zien als je wilt, maar dat wil je niet.

Er is niets verdraaid en er is niets in de bijbel wat niet klopt.

En Jezus is geen profeet, Hij is God.

Geloof je dit niet, dan is dat triest voor jou (je kunt het immers met eigen ogen te zien krijgen, maar dat wil je niet).

Ik zal voor je bidden.

Vriendelijk groeten.

Link naar bericht
Deel via andere websites

oke laat mij zien dat de jezus van vlees en bloed god is, ik kan dat zien toch? show me!!

en daarbij welke god bestaat uit vlees en bloed, en moet zich ontdoen van ontlasting, krijgt honger(dus afhankelijk van goddelijke geschenken).. welke god wordt nou overmant door slaap en dat soort menselijke eigenschappen meer.. als jezus al niet 10 dagen zonder slaap kan, hoe zou hij dan de wereld kunnen bewaken? en hoe heeft hij deze onmenselijk grote taak vanuit de buik weten te vervullen... ach stop nou met sprookjes, want het verhaal van roodkapje is werkelijk geloofwaardiger!!

vrede!

vriendelijke groet

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Om als nog op de post van nunc in te gaan, wat voor jullie heel belangrijk schijnt te zijn..

[...]

Voor zover het mij bekend is zijn er zo’n 30 evangeliën buiten de 4 die in de bijbel zijn opgenomen, Waarom 30 vraag ik me af??

Er is toch 1 god? En 1 boodschapper van god(Jezus)?

Dus waarom zo veel verschillende?

alleen de vier evangeliën uit de Bijbel zijn in rond het jaar 80-90 gedateerd. Dus die evangeliën zijn geschreven toen mogelijke ooggetuigen nog leefden. Alle andere evangeliën zijn uit de tweede, derde of vierde eeuw en daarom slecht tot ronduit onbetrouwbaar.

Quote:
Hoe goed ken jij het evangelie van judas bijvoorbeeld?

Jezus zegt tegen Judas: Jij bent de discipel die me echt begrepen heeft. ’Jij zult alle andere (discipelen) overtreffen. Jij moet offeren de mens die mij bekleedt’. Die ’mens’ is de uiterlijkheid. De ware Jezus is de innerlijke Jezus, zijn ziel, zijn spirituele zelf dat gevangen zit in het lichaam. Judas bevrijdde Jezus van dat lichaam door hem over te leveren. Zo kon Jezus naar het lichtrijk gaan. Judas heet de dertiende discipel. En letterlijk: ’de ster’. We zien hier Judas in het werkelijke licht. Net als Jezus is hij een gnosticus. Dat is een heel ander beeld dan we kenden.â€

In de inmiddels als authentiek bestempelde tekst staat een aantal uitspraken van Jezus waaruit kan worden opgemaakt dat Hij zijn eigen executie organiseerde door Judas op te dragen Hem over te leveren aan de Romeinse soldaten.

De letterlijke tekst luidt: 'Jezus zegt: Judas, jij zult mijn stoffelijke lichaam offeren. Jij zult de vervloekte 13e apostel worden voor de komende generaties. En je zult over ze heersen.'

Ook de ontmoeting tussen Judas en de joodse schriftgeleerden staat beschreven. 'Ze zeiden tot Judas: 'Waarom ben je hier? Jij bent Jezus' echte discipel. En hij antwoordde hen zoals ze dat van hem verwachtten. En Judas nam wat geld. En hij overhandigde Hem.'

In het geschrift komt nog een duidelijke verwijzing voor waaruit zou blijken dat Judas niet de verrader zou zijn waarvoor hij tot op de dag van vandaag wordt gehouden: 'Jezus zegt tot Judas: Kom hier en Ik vertel je de mysteries van het koninkrijk. Het is mogelijk voor jou om het te bereiken, maar je zal er veel verdriet om hebben...'

Waarom wordt judas dus als een leugenaar en wat al nog meer niet, gezien in het christendom??

Omdat het zo is dat als deze versie waar is, dat jezus mensen heeft misleid, en dus zondigend was, en dus geen god? Ook als Jezus gewoon zijn eigen dood heeft voorbereid zou Jezus gezondigd hebben… dus deze versie toont al wat meer aan dat Jezus geen god is en was…

ten eerste als je wikipedia goed had gelezen dat had je gelezen dat het om een boek gaat wat gedateerd is rond 230 en 330, dat gaat over Judas Iskariot, maar niet door hem geschreven is. Als je wikipedia een beetje normaal had doorgelezen dan had je ook kunnen lezen dat bisschop Irenaeus van Lyon, een van de vroegste kerkvaders (die door alle kerken als kerkvader wordt erkend) in 180 in zijn boek Adversus Haereses (Tegen Ketters) het al had over het Judasevangelie. Deze bisschop schreef het evangelie van Judas al af als verzinsel.

Dus wat maakt het uit dat de tekst als authentiek bestempeld wordt, als de inhoud al 1800 jaar geleden weerlegd is.

Quote:
Dit wil al zeggen dat binnen het christendom zo veel tegenstrijdigheden zitten, de helft onderbouwd de leer van Mozes en de leer van mohammed(vrede zij met hun), en de anderen helft zegt nee, wij geven er een andere verhaal aan , die slechts door geen profeet wordt onderbouwd, slechts door de mens!! In mijn ogen een duidelijke dwaling dus, al is het maar omdat het aan alle kanten rammelt..

de ontwikkeling van het christendom is idd op de voet gevolgd door de ontwikkeling van het gnosticisme. Maar het gnosticisme is geen christendom.

ps. het evangelie van Judas is een gnostische tekst.

[...]

Quote:
Dus jij wil zeggen dat ik de simpele optelsom moet hanteren.. 1+1+1=3?? Oke legt wiskunde ook uit dat dat cijfer 3 ook weer cijfer 1 is?? Dus wat bedoel je te zeggen?? 1 is 1 en kan niet zomaar zowel 1 als 2 zijn, het is of 1 of 2, en als het 2 is kan het niet meer 1 zijn want het cijfer twee bestaat met andere woorden uit twee eenheden.. voorbeeldje: twee eendjes, wil zeggen niet 1 maar 2 eendjes, 2 auto’s wil zeggen twee auto’s en dus niet 1…

zucht,

ik quote Nunc maar even voor het gemak

Quote:

Ten eerste: de triniteit kan goed vergeleken worden met het wiskundige begrip van oneindige verzamelingen. Ook daar zie je dat "oneindig + oneindig + oneindig" nog steeds gewoon "oneindig" is.

Nunc maakt gebruik van wiskundige logica in zijn poging om de drie-eenheid uit te leggen. Hij maakt geen simpel optelsommetje, maar hij heeft het er over wat er gebeurd als je oneindig en oneindig bij elkaar probeert op te tellen. Dat is en blijft oneindig.

Quote:
[...]

Het gaat niet om simpel, want als iets moeilijk en ingewikkeld is, maar toch draait het uit op een waarlijk uitkomst, dan is het eenmaal zo.. Maar het christendom is niet moeilijk en al helemaal niet ingewikkeld…

zo als het christendom zo ontzettend simpel is, verlicht ons dan even. engel.gif

Quote:
Dat lijkt in jou ogen zo(haal ik uit jou reactie dat jij het namelijk niet simpel vind), dit is omdat het zo veel leugens en onwaarheden bevat en het zo veel tegenstrijdigheden bevat, die ook bij jou vragen oproepen, daarom vind je het ingewikkeld, maar ik vind het alles behalve ingewikkeld..

goh ik begin waarlijk benieuwd te worden. Verlicht ons......laat ons die tegenstrijdigheden is zien. Heb je misschien wel is bedacht jij nog niet zoveel inzicht heb in het christendom?

Quote:
Want een leugen is zeer makkelijk van de waarheid te onderscheiden, alleen je moet durven vertrouwen om dingen kritisch te bekijken….

Niemand op dit forum die zichzelf christen noemt, zal beweren dat het christendom makkelijk is. Maar het christendom bezit wel een rationeel doordenkbare logica.

[...]

Quote:
Kijk hier verklaar je je zelf eigenlijk, want een dergelijk ingewikkeld iets, kan je op waarheid toetsen als jij het niet gelooft of onbegrijpelijk vind, maar de uitkomst draait uit op een waarlijk uitkomst.. Maar christendom is een leugen, je bestudeerd het, wel met een open visie, dus je houd alle mogelijkheden open..

je laatste zin is in tegenstelling met je volgende zin

Quote:
Je uitkomst zal 3 zijn , terwijl de som 0+1 is…. Huh? Raar vind je niet… 0+1=3?? Wie heeft het over het bestuderen van wiskunde ??

volgens mij heb je Nunc niet begrepen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik heb je verteld waar je het kunt zien, gegroet.

onder mijn bed zeker, daar waar jij hem ook ziet... ach laat nu maar even de grote mensen praten... ik ga even uitgebreid op je in marliesje, momentje...


Samengevoegd:

Quote:
alleen de vier evangeliën uit de Bijbel zijn in rond het jaar 80-90 gedateerd. Dus die evangeliën zijn geschreven toen mogelijke ooggetuigen nog leefden. Alle andere evangeliën zijn uit de tweede, derde of vierde eeuw en daarom slecht tot ronduit onbetrouwbaar.

Waarom negeer jij dan zoveel wat er in de bijbel staat??

IK zal even een paar onderwerpen aanhalen..

VARKENSVLEES:

Leviticus 11:7-8 blz. 90 …Ook het zwijn,…, Van hun vlees zult gij niet eten…

ALCOHOL:

Spreuken 20:1 blz. 592…De wijn is een spotter, de drank een luidruchtige, ieder die zich daaraan overgeeft, is onwijs…

Spreuken 31:4-7 blz. 604…het past koningen niet wijn te drinken… en …Geeft bedwelmende drank aan wie ten gronde gaat en wijn aan wie bitter bedroefd zijn…

Efeziërs 5:18 blz. 175 …En bedrinkt u niet aan wijn…

Lucas 1:15 blz. 50…Want hij (Johannes) zal groot zijn voor de Here en wijn en sterke drank zal hij niet drinken…

BESNIJDENIS:

Genesis 17:10 + 13-14 blz. 11…dat bij u al wat mannelijk is besneden worden, gij zult het vlees van uw voorhuid laten besnijden, en dat zal tot een teken van het verbond zijn tussen Mij en u…

…moet voorzeker besneden worden,…, En de onbesnedene, de man namelijk, die het vlees van zijn voorhuid niet laat besnijden, die mens zal uitgeroeid worden uit zijn volksgenoten: hij heeft mijn verbond verbroken…

Leviticus 12:3 blz. 91…En op de achtste dag zal het vlees van zijn voorhuid besneden worden…

Exodus 12:43 + 49 blz. 54…wanneer gij hem besneden hebt… en … dan zal ieder van het mannelijk geslacht, die bij hem behoort, besneden worden…

Quote:
ten eerste als je wikipedia goed had gelezen dat had je gelezen dat het om een boek gaat wat gedateerd is rond 230 en 330, dat gaat over Judas Iskariot, maar niet door hem geschreven is. Als je wikipedia een beetje normaal had doorgelezen dan had je ook kunnen lezen dat bisschop Irenaeus van Lyon, een van de vroegste kerkvaders (die door alle kerken als kerkvader wordt erkend) in 180 in zijn boek Adversus Haereses (Tegen Ketters) het al had over het Judasevangelie. Deze bisschop schreef het evangelie van Judas al af als verzinsel.

Raar dat je wikipedia aanhaald.. snap niet waarom, geloof me als ik zeg dat ik daar niet op heb gekeken, maar goed die beschuldigingen ken ik ondertussen van jullie… Maar omdat die ene persoon die als verzinsel afdoet, ga jij zomaar iemand erin achterna… bedoel hoe weet jij zo zeker dat deze ene bisschop het niet fout had?? Fouten zijn menselijk toch?? Maar inderdaad iedereen is mensen gaan volgen die tegen judas zijn, dit omdat het hen goed uitkomt en niet door dat hij werkelijk de waarheid onrecht aandeed!!!

Quote:
zucht,

ik quote Nunc maar even voor het gemak

-2+3 is ook 1… dus ach.. kom niet aanzetten met het verhaal oneindig, want dan kan je beter stoppen met discussiëren, want als god een zoon heeft, Jezus dus, dan moet god(de vader van jezus) een vader hebben zelf, als god verwekt, dan moet hij zelf ook verwekt worden, mee eens?? Wie is dan de vader van god? en daar weer de vader van?… stel even de stamboom van god op als je wil, dan bedoel ik niet Jezus, maar de god, de vader van Jezus…

Doe dat even voor me, je komt immers zelf met het verhaal oneindig als argument!!

Vriendelijk dank alvast!!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Salam,

Quote:
PS, Bij een genezingsdienst zie je genezing, maar bij een bevrijdingsdienst heb je een grote kans dat je met je eigen ogen de kracht en het werk van de satan en zijn demonen en van Jezus ziet.

En als je dat met je eigen ogen gezien hebt, dan weet je genoeg.

Familie Bos,

21 Niet een iegelijk, die tot Mij zegt: Heere, Heere! zal ingaan in het Koninkrijk der hemelen, maar die daar doet den wil Mijns Vaders, Die in de hemelen is.

22 Velen zullen te dien dage tot Mij zeggen: Heere, Heere! hebben wij niet in Uw Naam geprofeteerd, en in Uw Naam duivelen uitgeworpen, en in Uw Naam vele krachten gedaan?

23 En dan zal Ik hun openlijk aanzeggen: Ik heb u nooit gekend; gaat weg van Mij, gij, die de ongerechtigheid werkt!

Mvg


Samengevoegd:

Salam,

Quote:
Kennelijk is lezen moeilijk.
Ik beweerde niet
slechts dat Jezus al bestond voor Hij op aarde kwam, maar dat Jezus al bestond voordat de schepping geschapen was.

Nunc, kennelijk is lezen inderdaad moeilijk, want mijn reactie is gebaseerd op de argumenten van Familie Bos. U kunt dit herkennen aan de quote's die ik erbij heb vermeldt, dus analyseer de teksten beter voordat u een ander persoonlijk aanvalt op zijn leesvaardigheid.

Quote:
Ze kunnen blijkbaar ook onafhankelijk van elkaar kennis hebben?

ja, één goddelijk wezen maar drie goddelijke personen, heel goed van je.

Ik ben blij dat u toegeeft dat Jezus niet hetzelfde kennis en macht had als de enige God in hemel.

Mvg

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

(..)

-2+3 is ook 1… dus ach.. kom niet aanzetten met het verhaal oneindig, want dan kan je beter stoppen met discussiëren

ja, dan kunnen we beter stoppen, want jij bent overduidelijk bang danwel incapabel om op mijn argumenten in te gaan, en dus kom je met karikaturen en grapjes. Het is zo over duidelijk. Meneer vraagt eerst om weerleggingen van z'n punten, omdat ie denkt dat ie onweerlegbare vragen heeft. Maar zodra z'n luchtballon lekgeprikt wordt, worden de antwoorden afgewezen, want het is nu eenmaal zoals meneer het gelooft, en niet anders bye.gif

Quote:
, want als god een zoon heeft, Jezus dus,
dan moet god(de vader van jezus) een vader hebben zelf
, als god verwekt, dan moet hij zelf ook verwekt worden, mee eens?? Wie is dan de vader van god? en daar weer de vader van? (..)

nee, niet mee eens. Je "redenering" hier slaat als een tang op een lekker varkentje. Ook dit geneuzel heb ik in de (wat lange) post over wiskundige metaforen al uitgelegd en weerlegd.

In het kort komt het erop neer dat je begrippen (expres? ik hoop het niet -- denk aan de weegschaal en het liegen) door elkaar haalt. Dat is overduidelijk, en het gebeurt op het onderstreepte punt.

"Jezus=God en Vader=God en Jezus heeft een Vader dus God heeft een Vader en dus heeft de Vader een Vader, rara wie is dat"

Ga anders even op mijn uitleg over oneindigheid in, je wilde toch inhoudelijk discussieren? Daar behandel ik dit punt al.

oh, ik kopieer het hier wel even, zodat je precies in termen van wiskundige rijen en verzamelingen kunt terugzien hoe onzinnig je redenering was.

Deze elementaire wiskunde is een aardige analogie voor het Goddelijk Wezen ("God"). De oneindigheid staat in die metafoor voor God, en het blijkt dat deelverzamelingen (bv. de rij Drie_0, Drie_1 of Drie_2) evenlang zijn -- net zo oneindig dus -- als de rij van alle getallen (AL). Die rij Drie_1 is "slechts" een deelverzameling van de rij AL, maar is wel even lang als de rij Al! Het "Woord van God" of de "Heilige Geest van God" zijn een beetje vergelijkbaar met zo'n rij van drievouden.

We kunnen wel zeggen:

* Drie_0 is even lang als Drie_1 en evenlang als Drie_2

* Drie_0 is even lang als AL (idem voor Drie_1 en Drie_2)

* Drie_0, Drie_1, Drie_2 en AL zijn allemaal "oneindig" ("God")

* Drie_0 is ongelijk aan Drie_1 of Drie_2

* Drie_1 is ongelijk aan Drie_0 of Drie_2

* Drie_2 is ongelijk aan Drie_0 of Drie_1

* Drie_0, Drie_1 of Drie_2 zijn ongelijk aan AL

* Drie_0, Drie_1 en Drie_2 zijn samen gelijk aan AL

* Drie_0 staat hoger in rang dan Drie_1 omdat Drie_0 al bij 0 begint, en Drie_1 pas bij 1 (bijvoorbeeld, het ligt er maar aan hoe je "rang" definieert)

Je kunt niet zeggen:

* Drie_0 is even lang als AL (beide oneindig) dus Drie_0 = AL

* Drie_0 is even lang als Drie_1 dus Drie_0 = Drie_1

Vandaar (terug naar de metafoor) dat je ook niet kunt zeggen:

* Jezus=God, dus God=Jezus

* Jezus=God, Vader=God, dus Jezus=Vader

"God" wordt namelijk zowel gebruikt als titel (zoals "oneindigheid" in de metafoor), als óók als benaming voor het Goddelijk Wezen (de rij "AL") én vaak ook nog als andere naam voor de Vader (rij "Drie_0") én soms als aanspreekvorm voor Jezus (rij "Drie_1").

Als je dus "Jezus=God, dus God=Jezus" zou zeggen dan maak je misbruik van de meerdere betekenissen van de term "God" om de boel te verwarren. Er zijn de volgende opties:

* "Drie_1=AL, dus AL=Drie_1" (onzin, gebaseerd op onware aannames!)

* "Drie_1 is oneindig lang, dus oneindig is de lengte van Drie_0" (triviaal, waar)

* "Drie_1 is oneindig lang, en AL is oneindig lang, dus AL=Drie_1" (redeneerfout, omdat oneindigheden -zie hierboven- niet hetzelfde hoeven te zijn)

Hoe dan ook, (..) "Jezus is God, dus God is Jezus, maar hoe kan dat nou..." (en varianten daarvan) gaan niet goed, omdat ze gebaseerd zijn op begrippen en betekenissen door elkaar halen.

(bron)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Salam,

Quote:
Nee, het is onzin wat je beweert. Het zoenoffer is op talloze plaatsen in de bijbel te vinden. Ik ga niet de moeite nemen om er meer dan een paar van te citeren.

Is Jezus (vrede zij met hem) God, omdat hij op aarde zonden kon vergeven?

We lezen in Marcus 2:

10 Doch opdat gij moogt weten, dat de Zoon des mensen macht heeft, om de zonden op de aarde te vergeven

De volgende vraag wat een christen hoort te stellen is het feit waar Jezus ''de macht'' vandaan heeft?

We lezen in Johannes 5:

30 Ik kan van Mijzelven niets doen. Gelijk Ik hoor, oordeel Ik, en Mijn oordeel is rechtvaardig; want Ik zoek niet Mijn wil, maar den wil des Vaders, Die Mij gezonden heeft.

31 Indien Ik van Mijzelven getuig, Mijn getuigenis is niet waarachtig.

We lezen in Johannes 14:

24 Die Mij niet liefheeft, die bewaart Mijn woorden niet; en het woord dat gijlieden hoort, is het Mijne niet, maar des Vaders, Die Mij gezonden heeft.

We lezen in Lukas 11:

20 Maar indien Ik door den vinger Gods de duivelen uitwerp, zo is dan het Koninkrijk Gods tot u gekomen.

We lezen in Johannes 3:

3 Jezus, wetende, dat de Vader Hem alle dingen in de handen gegeven had, en dat Hij van God uitgegaan was, en tot God heenging

We lezen in Johannes 17:

6 Ik heb Uw Naam geopenbaard den mensen, die Gij Mij uit de wereld gegeven hebt. Zij waren Uw, en Gij hebt Mij dezelve gegeven; en zij hebben Uw woord bewaard.

7 Nu hebben zij bekend, dat alles, wat Gij Mij gegeven hebt, van U is.

8 Want de woorden, die Gij Mij gegeven hebt, heb Ik hun gegeven, en zij hebben ze ontvangen, en zij hebben waarlijk bekend, dat Ik van U uitgegaan ben, en hebben geloofd, dat Gij Mij gezonden hebt.

Het is duidelijk dat Jezus (vzmh) geen enkel macht had, zonder de hulp van de enige God in de hemelen, en dat betekent dat de vergeving van zonde op aarde, maar dan ook alles wordt bepaald door Allah, de enige God.

Jezus is een profeet met als taak de boodschap te verkondigen van ''de enige God'' om de verloren volk van Israel te leiden door ''de weg'' te bewandelen, ''de woord'' van de enige God te verkondigen om van hun zonden af te komen.

en het woord dat gijlieden hoort, is het Mijne niet, maar des Vaders, Die Mij gezonden heeft.

Dat zijn slechts een aantal van de tientallen verzen uit de Bijbel.

Mvg

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid