Spring naar bijdragen

wat zegt de bijbel?


Aanbevolen berichten

Zijn er mensen die mij het volgende kunnen uitleggen:

In de bijbel staat; Gij zult niet doden!maar in de bijbel staat ook; oog om oog en tand om tand. Welk van de twee nemen jullie aan dan, en waarom?

Verder snap ik niet waarom jullie niet naar de woorden van Jezus luiteren, hij zegt namelijk in Mark 12:28 het volgende:

Jezus antwoordde: ‘Het voornaamste is: “Luister, Israël! De Heer, onze God, is de enige Heer;

Oftewel:

\"Shama Israilo, Adonai Ilahaya Adonai Achad\"

Waarom zeggen jullie dan iets anders dan dat Jezus hier zegt, uit zijn woorden maak ik op dat er 1 god is en niet meerdere.

Graag uitleg..

Vriendelijk dank

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 157
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Waarom denk je dan dat christenen geloven dat er drie goden zouden zijn? Ik ken geen enkele christen die dat doet... O ja, voor het geval je het nog niet wist: Vader, Zoon en Geest (niet Maria!) zijn één. Maar dit is wellicht een betere discussie om te voeren in het topic over de drie-eenheid. knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

discussie kan hier ook worden gevoerd, waarom niet? en als vader , zoon en geest 1 zijn, hoe is dat dan mogelijk... want kan jou vader jou vader zijn maar ook jou zus?? Of kan jou vader jou vader zijn maar ook weer een kind van zichzelf??

Jezus (vzmh) heeft gedurende zijn verblijf hier op aarde zijn best gedaan om zijn boodschap over te dragen, dit heeft hij ook gedaan, het is namelijk de mens die is gaan dwalen

God heeft Jezus (as) gezonden.

De bijbel vermeldt het profetische karakter van de missie van Jezus (as) in de volgende verzen:

".en het woord dat gijlieden hoort, is het Mijne niet, maar des Vaders, Die Mij gezonden heeft."

Johannes 14:24 (bijbel)

"En dit is het eeuwige leven, dat zij U kennen, den enigen waarachtigen God, en Jezus Christus, Dien Gij gezonden hebt" Bijbel, Johannes 17:3)

Jezus (vzmh) verwierp zelfs de geringste bewering van zijn Goddelijkheid

Denk maar eens na over het hierna volgende incident dat in de Bijbel staat.

"En ziet, er kwam een tot Hem, en zeide tot Hem: Goede Meester! wat zal ik goeds doen, opdat ik het eeuwige leven hebbe?

En Hij zeide tot hem: Wat noemt gij Mij goed? Niemand is goed dan Een, namelijk God. Doch wilt gij in het leven ingaan, onderhoud de geboden." Bijbel, Matheus 19:16-17

Jezus zei niet dat men, om het eeuwige leven in het Paradijs te verkrijgen, in hem moest geloven als de Almachtige God, of om hem te aanbidden, of te geloven dat Jezus zou sterven voor hun zonden. Integendeel, hij zei dat men naar het Pad van de Redding zou worden geleid als men zich aan de Geboden zou houden. Het is inderdaad treffend om even aan te merken dat er een verschil zit tussen de woorden van Jezus en het christelijke dogma van de redding door de opoffering van Jezus .

De volgende verklaring uit de Bijbel ondersteunt het Islamitische geloof: dat Jezus een Profeet van God was.

"Gij Israelietische mannen, hoort deze woorden: Jezus den Nazarener, een Man van God, onder ulieden betoond door krachten, en wonderen, en tekenen, die God door Hem gedaan heeft, in het midden van u, gelijk ook gijzelven weet; " (Bijbel, Handelingen 2:22)

Het eerste gebod is dat God Éen is.

De Bijbel ondersteunt het Christelijke geloof van de drie-eenheid geheel niet. Een van de schriftgeleerden vroeg eens aan Jezus , welk gebod het eerste van de geboden was, waarop Jezus enkel en alleen herhaalde, wat Moesa reeds eerder gezegd had:

"Shama Israelu Adonai lla Hayno Adonai Ikhad" .Dit is een Hebreeuws citaat, dat betekend:

"En Jezus antwoordde hem: Het eerste van al de geboden is: Hoor, Israel, de Heere, onze God, is een enig Heere." (Bijbel, Markus 12:29)

Het is opvallend dat de basis leerstellingen van de Kerk, zoals de Drie-Eenheid en het zoenoffer van Christus, nergens te vinden is in de Bijbel. In feite, diverse verzen van de Bijbel geven aan wat de eigenlijke missie van Jezus is, het vervullen van de wet die reeds was geopenbaard aan de Profeet Moesa . Inderdaad verwierp Jezus elke suggestie die goddelijkheid aan hem zou toekennen, en legde zijn wonderen uit als de kracht van de Ene Echte God en niet met de kracht van hem.

Jezus herhaalde dus de boodschap van het monothesme dat reeds was gegeven door alle vroegere Profeten van de Almachtige God.

vriendelijke groet

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Volgens mij wil je het ook niet snappen tenzij je bereid bent een goeie studie te doen naar de drieëenigheid.
smile.gif

Inderdaad.

Wil deze persoon ook niet, zonde van de tijd om daar enige aandacht aan te besteden ,trouwens het is hier een Christelijk forum, en er is maar een ware godsdienst,het Christendom.

Link naar bericht
Deel via andere websites

nou weerleg mijn reactie maar even dan, je hoeft niet meteen dingen te gaan roepen en te vluchten.. weerleg maar even wat jezus zei, en wat ik aanhaalde, heb er zat tijd in gestoken, dus het verdiend een nadere weerlegging mochten jullie het met jezus (vzmh) niet eens zijn..

vriendelijke groet

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

nou weerleg mijn reactie maar even dan, je hoeft niet meteen dingen te gaan roepen en te vluchten.. weerleg maar even wat jezus zei, en wat ik aanhaalde, heb er zat tijd in gestoken, dus het verdiend een nadere weerlegging mochten jullie het met jezus (vzmh) niet eens zijn..

vriendelijke groet

Wat als jij je eigen reactie werlegt. Wat weet je van de drieëenigheid? Dit is namelijk in eerdere topics van jouw hand gezegd maar dit schijn je te negeren. Ik daag je uit om al je kennis over dit fenomeen in het christendom te posten. smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

oke we maken een deal, als jij eerst even de woorden van jezus weerlegt zoals ik ze aanhaalde, dan zal ik je alles vertellen wat je me vraagt.... Het is immers zo dat ik hier een bepaald onderwerp aanhaal, en die ook wil bespreken, en niet hieroverheen praten door mij te beschuldigen van onwetendheid, want als ik de bijbel niet enigsinds machtig was, dan zou ik niet weten wat nou de eigenlijke boodschap van de profeet jezus(vzmh) zou zijn..

Maar weerleg even de worden van jezus(vzmh) even, dan wacht ik wel even...

vriendelijk dank

Link naar bericht
Deel via andere websites

Admod note: Wij maken geen deals. Wij doen wat de moderators zeggen. yes.gif Je gaat één duidelijk discussiepunt maken hier. De drie eenheid bespreken in de aangegeven topics en desnoods meer topics openen met verschillende en duidelijke discussiepunten. Ga je hier niet mee akkoord, kun je maatregelen verwachten.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Sorry ik begrijp niet zo goed wat je bedoeld, kun je iets duidelijk zijn, wordt ik nu bedrijgt om iets te vertellen of anders maatregelen in ontvangst te nemen?? of begrijp ik dat gewoon verkeerd en is de boodschap gewoon een vriendelijke?

Verder is het toch niet zo raar dat ik vraag om een weerlegging van mijn reactie? het is immers zo dat iemand die iets gelooft ook bepaalde recties of gedachten kan weerleggen, anders is het geloof niet erg sterk en op weinig gebasseerd, mee eens?

Maar wees duidelijker alsjeblieft,

vriendelijk dank

Link naar bericht
Deel via andere websites

De clou is dat het antwoord op die vragen allemaal drieëenigheid is Jezus = God = Heilige Geest. Die Ene God waarop jij doelt heeft verschillende manifestaties, en Jezus was in zijn tijd op aarde zowel God als doodnormaal mens. Als je het buiten deze absurde, maa door die absurde plausibele context leest slaat het kant nog wal en heb jij gelijk. Maar de bijbel leert dat de Vader, de Zoon en de Geest een zijn en daardoor kan God zeggen dat er maar een God is die aanbeden moet worden. Met deze kennis is geen woord gelogen of tegenstrijdig van wat jij hebt gepost.

Zover triniteit voor dummies, er zijn ongetwijfeld diepgaandere uitleggen, maar dit is het verhaal in een notendop. Mocht het je echt interesseren staat er hier een topic van op credible, volgens mij een wikipedia, er zijn boeken over geschreven en natuurlijk ook nog eens de bijbel.

smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Quote:

Wij geloven ook in één God.

Oog om oog, tand om tand is juist een beperking. Neemt iemand jou een brood af, neem jij een brood terug. Zo wordt voorkomen dat er iemand wordt doodgestoken voor een brood
knipoog_dicht.gif
. Daarnaast is deze regel niet meer, en is er nu het 'toon je andere wang'.
smile.gif

hmm je kunt alles wel voordelig uitleggen natuurlijk.. Wie zegt dat die regel daarvoor was? Bovendien; als die regel zo'n goede beperking was, waarom is hij er dan niet meer? Sorry niet persoonlijk naar jou bedoeld.., maar ik lees hier heel vaak dat er achter elke op het eerste gezicht rare of te strenge regel in de bijbel een verklaring wordt gezocht waar verder helemaal geen bewijs voor wordt gegeven. Daarnaast geven dan verschillende mensen verschillende verklaringen van eenzelfde tekst..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

De clou is dat het antwoord op die vragen allemaal drieëenigheid is Jezus = God = Heilige Geest. Die Ene God waarop jij doelt heeft verschillende manifestaties, en Jezus was in zijn tijd op aarde zowel God als doodnormaal mens. Als je het buiten deze absurde, maa door die absurde plausibele context leest slaat het kant nog wal en heb jij gelijk. Maar de bijbel leert dat de Vader, de Zoon en de Geest een zijn en daardoor kan God zeggen dat er maar een God is die aanbeden moet worden. Met deze kennis is geen woord gelogen of tegenstrijdig van wat jij hebt gepost.

Zover triniteit voor dummies, er zijn ongetwijfeld diepgaandere uitleggen, maar dit is het verhaal in een notendop. Mocht het je echt interesseren staat er hier een topic van op credible, volgens mij een wikipedia, er zijn boeken over geschreven en natuurlijk ook nog eens de bijbel.

smile.gif

vriendelijk dank, dat is voor mij een zeer bevredigend antwoord!!


Samengevoegd:

Ik geloof echter jezus, en zijn boodschap... en niet het christendom en wat zij verkondigen, met alle respect!!

groeten

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mag ik dan nog zeggen dat Jezus, Zijn boodschap en zijn daden de basis zijn voor het christendom, zo niet meer. Het christendom niet geloven maar wel Jezus en Zijn boodschap wel is vergelijkbaar met het erkennen van het bestaan van de Nederlandse Spoorwegen maar pertinent niet willen geloven dat conducteurs bij de NS horen en dat zij voor de NS kaartjes knippen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Zijn er mensen die mij het volgende kunnen uitleggen:

In de bijbel staat; Gij zult niet doden!maar in de bijbel staat ook; oog om oog en tand om tand. Welk van de twee nemen jullie aan dan, en waarom?

Verder snap ik niet waarom jullie niet naar de woorden van Jezus luiteren, hij zegt namelijk in Mark 12:28 het volgende:

Jezus antwoordde: ‘Het voornaamste is: “Luister, Israël! De Heer, onze God, is de enige Heer;

Oftewel:

\"Shama Israilo, Adonai Ilahaya Adonai Achad\"

Dat Achad is toch (ook) een meervoudsvorm? (klop, klepel enzo knipoog_dicht.gif )

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ben ik het niet mee eens, want waarom staat de bijbel bol van tegenstrijdigheden aan wat ik hiervoor plaatste over de uitspraken van de profeet jezus(vzmh). Ik wil dus zeggen dat ik jezus geloof in de boodschap die hij heeft overgebracht zoals ik die hierboven heb behandeld... dan kom ik natuurlijk bij de islam uit. Jezus is een waarlijk profeet, die veel wonderen verichte, net als alle profeten voor hem, en net als profeet mohammed(vzmh), Maar dit alles met hulp van god, en geen enkel wonder werd enkel en alleen door hen zelf vericht!!!

En ja ik geloof in het woord van jezus, en niet in het woord van het christendom!!

vrede!!

vriendelijke groet

Link naar bericht
Deel via andere websites

En het woord van Jezus is volgens jou zeker alleen in de Koran te vinden? Conclusie is dan heel simpel dat je niet in Jezus gelooft, maar in de Koran. Dat is overigens een interessant verschil tussen Islam en Christendom. Christenen geloven in een persoon, terwijl moslims geloven in een boek. Christenen geloven dat de Bijbel hen over die Jezus kan vertellen, Moslims geloven dat Mohammed hen de Koran kwam vertellen. Kortom, bij beiden is het precies omgedraaid. smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

je snapt wel dat dat tegenstrijdig is aan wat jezus zegt in wat ik plaatste he?? en dan is het aan ons om te beslissen wat jezus nou wel of niet heeft gezegd, hieruit snap ik ook waar de boodschap van de islam vandaan komt dat de bijbel menselijke toevoegingen bevat.. want de echte boodschap van jezus was het geloven in god, en het geloven dat hij de boodschapper van god is...Dat is wat ik als waarheid haal uit de bijbel. Mocht jij echter het tegenovergestelde doen, dan ben jij wel een gedeelte van de bijbel aan het negeren, eigenlijk precies zoals ik doe...mee eens??

vriendelijke groet


Samengevoegd:

Quote:

En het woord van Jezus is volgens jou zeker alleen in de Koran te vinden? Conclusie is dan heel simpel dat je niet in Jezus gelooft, maar in de Koran. Dat is overigens een interessant verschil tussen Islam en Christendom. Christenen geloven in een persoon, terwijl moslims geloven in een boek. Christenen geloven dat de Bijbel hen over die Jezus kan vertellen, Moslims geloven dat Mohammed hen de Koran kwam vertellen. Kortom, bij beiden is het precies omgedraaid.
smile.gif

Het gaat nu even niet over bijbel en de islam , of de koran en het christendom... dit is puur de bijbel waar ik mijn citaten vandaan haal en mijn verhaal op baseer...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Het gaat nu even niet over bijbel en de islam , of de koran en het christendom... dit is puur de bijbel waar ik mijn citaten vandaan haal en mijn verhaal op baseer...

Wist je trouwens ook dat er in de Bijbel staat dat God niet bestaat? Het is echt waar, lees het maar na, ik heb het hier gequote:

1 Korinthe 4: 12

Want (...) God bestaat niet (...).

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid