Spring naar bijdragen

Wakker worden! New World Order


Gast Anon_phpbb

Aanbevolen berichten

Quote:
"AndreasJ" schreef het volgende:

lama!

*spuugt*

Quote:
"Gorthaur" schreef het volgende:

Jammer, ik dacht dat dit topic over mijn toekomstige imperium ging...

Wat had ik nou gezegd? Als je straks braaf m'n koffie zet (niet te slap, niet te sterk) geef ik je misschien een eigen imperiumpje, maar dan heb ik het over jaaaren trouwe dienst he?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

Quote:

Er worden blijkbaar in het geheim wereldwijd duizenden concentratiekampen gebouwd.. nou moe

Er gebeuren in de wereld zo veel dingen waarvan jij niet weet dat ze er zijn, dus je hoeft niet zo sarcastisch te doen. De Duitse mensen kwamen ook pas na de oorlog achter wat voor verschrikkelijke dingen er met Joden en andere "untermenschen" in concentratiekampen gebeurde. Echt zo'n "If you can't see the fnord, it can't eat you"-mentaliteit. Sowieso vind ik dat paranoia aan een emancipatiebeweging toe is. Paranoia is een houding ten opzichte van iets, het is op zichzelf niet goed of slecht. Je kunt ook iemand een sukkel vinden, dat kan fout zijn, maar ook terecht. Als er in Duitsland in de jaren '20 en '30 wat meer burgers paranoide waren ten opzichte van die Adolf H. en zijn fruity n-clubje, had veel ellende voorkomen kunnen worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat was nadat Hitler al aan de macht kwam. En de macht kreeg hij van de mensen. En als er nog daarvóór meer paranoia was, zou hij dus überhaupt niet aan de macht zijn gekomen, en hoefde hij ook niet mensen uit de weg te ruimen die het niet met hem eens waren.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik zit ook helemaal niet te denken in begrippen als "schuld", ik vind het een beetje primitief van je dat je dat uit mijn posts haalt. Ik laat gewoon zien dat paranoia ook best nuttig kan zijn.

De mensen in Duitsland kun je inderdaad niet de schuld geven want het land bevond zich in een medelijwekkende positie, de meeste mensen die voor Hitler vielen waren laag opgeleid, Hitler was een verschrikkelijke charmeur en beloofde ze van alles. Als ik naar nazi-propaganda kijk, kan ik me heel goed voorstellen dat mensen daarvoor vielen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Er gebeuren in de wereld zo veel dingen waarvan jij niet weet dat ze er zijn, dus je hoeft niet zo sarcastisch te doen. De Duitse mensen kwamen ook pas na de oorlog achter wat voor verschrikkelijke dingen er met Joden en andere "untermenschen" in concentratiekampen gebeurde.

'Wir haben es nicht gewusst.' Daar kunnen we en daar worden, ook vanuit academische kringen, toch wel een aantal vraagtekens gezet.

Quote:

Echt zo'n "If you can't see the fnord, it can't eat you"-mentaliteit. Sowieso vind ik dat paranoia aan een emancipatiebeweging toe is. Paranoia is een houding ten opzichte van iets, het is op zichzelf niet goed of slecht.

Weldegelijk, wantrouwen ten opzichte van de overheid is niet verkeerd, het blijven menselijke instituten en moeten daarom verantwoordelijkheid af leggen aan het publiek. Paranoia is achtervolgingswaan en gebruiken we wanneer iemand doorslaat in wantrouwen en dat is er aan de hand als iemand gelooft in een NWO. Enig wantrouwen ten opzichte van theorieën die uit los zand, vage beschuldigen en een dosis paranoia bestaan zou een goede eigenschap zijn.

Quote:

Je kunt ook iemand een sukkel vinden, dat kan fout zijn, maar ook terecht. Als er in Duitsland in de jaren '20 en '30 wat meer burgers paranoide waren ten opzichte van die Adolf H. en zijn fruity n-clubje, had veel ellende voorkomen kunnen worden.

Als er in de jaren '20 meer vertrouwen in de overheid was geweest en iets meer wantrouwen tegen idiote theoriën over al dan niet Joodse of Communistische samenzweringen die Duitsland klein hielden en ervoor hadden gezorgd dat het de Grote Oorlog had verloren was ene Adolf H. misschien niet serieus genomen door de burger. smile.gif


Samengevoegd:

Quote:

De mensen in Duitsland kun je inderdaad niet de schuld geven want het land bevond zich in een medelijwekkende positie, de meeste mensen die voor Hitler vielen waren laag opgeleid, Hitler was een verschrikkelijke charmeur en beloofde ze van alles. Als ik naar nazi-propaganda kijk, kan ik me heel goed voorstellen dat mensen daarvoor vielen.

Onzin, het meerendeel bestond uit middenklasse mensen. smile.gif


Samengevoegd:

Quote:

Paranoia is wantrouwen, onderzoek is het gevolg van wantrouwen. Als je iets vertrouwt ga je ook niet zitten uitpluizen of er meer achter steekt.

Nee, paranoia is achtervolgingswaan. En wat onderzoek betreft.... widegrin.gif Come on, slechts gemonteerde filmpjes kijken die concluderen dat, omdat ze banden tussen verschillende politici en mensen op hoge posities hebben 'ontdekt', sporen zien als een vliegtuig overvliegt en stofdeeltjes hebben ontdekt op een videoopname, er een New World Order is kun je nauwelijks onderzoek noemen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid