Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Hoi Mensen Heb een misschien best wel standaard vraag, maar ben benieuwd wat jullie er over te zeggen hebben. Zit bij een groepje van de kerk, en ben daar echt niet omdat er toevallig een leuke meid zou zijn. Maar om te praten over het geloof met christelijke jongeren en zo bewuster van mijn geloof te zijn. Maar laat daar nu een heel leuke meid bij zijn, waarmee ik graag wel eens wat zou willen afspreken, weet alleen niet wat te doen. Wat nu als ze het bv vervelend vindt dat ik haar dat vraag? En daardoor de sfeer verpest wordt in de groep? Ik weet echter wel dat ik een gelovige vriendin wil en wat mij betreft zou het mooi zijn als je zo toevallig de ware vindt. Ohja misschien handig te weten ben 24 jaar.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nouja, ik zou er niet vragen omdat je een gelovige vriendin wil puh2.gif. Maar als je iets met haar wil afspreken, gewoon om haar beter te leren kennen of als date, zou je kunnen vragen of ze zin heeft om eens een keer iets te gaan drinken met je. Is niet zo'n beladen date idee. En als ze dat niet wil, sja dan weet je dat ook weer knipoog_dicht.gif. Meestal vinden meiden het niet erg als een jongen dat vraagt. Als zij je niet leuk vind, is ze vast wel gevleid.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Eén ding weet ik wel: als je verliefd bent, is het forum niet de goede plaats, maar de persoon in kwestie zelf. knipoog_dicht.gif Maar goed, het kan handig zijn...

Je zou haar, als de groep afgelopen is, gewoon eens kunnen uitnodigen om ergens wat te gaan drinken of zo. Dat hoeft toch verder niet persé iedereen te weten? En waarom zouden ze er moeilijk over doen? Je kan 'r best eens gewoon beter leren kennen, wat mee praten en zo. Het is lastig, maar wel de enige manier. Uitstel helpt niet. knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Als een volwassen vent van 24 weet je toch wel hoe je met een vrouw om moet gaan,en hoe je dat aan moet pakken.
hamer.gifpet.gif

Nou, het is niet zo zeer dat een man met een vrouw leert omgaan, maar het is meer dat een vrouw een man africht op zo'n manier dat ie denkt dat ie met een vrouw kan omgaan.

Vrouwmenschen zijn gesleepen ende sluwen weezens.

Maar even on topic. Ik vind je reactie uiterst onsympathiek. Voor veel mannen blijft het hun hele leven moeilijk om een mogelijke toekomstige partner uit te vragen. Ik heb ook totaal geen moeite om iemand mee uit te vragen, maar om te zeggen dat iemand van 24 daar dus ook geen moeite mee moet hebben is niet aardig.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Als een volwassen vent van 24 weet je toch wel hoe je met een vrouw om moet gaan,en hoe je dat aan moet pakken.
hamer.gifpet.gif

De liefde is geduldig en vol goedheid. De liefde kent geen afgunst, geen ijdel vertoon en geen zelfgenoegzaamheid. 5 Ze is niet grof en niet zelfzuchtig, ze laat zich niet boos maken en rekent het kwaad niet aan,

Als iemand, of die nu 21, 24 of 35 is, nog nooit verliefd is geweest, nog nooit een relatie heeft gehad, is het niet zo heel gek dat je niet weet hoe je het moet aanpakken en de een heeft daar nu eenmaal meer handigheid in dan de ander.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoi Mensen,

Ten eerste bedankt voor jullie reactie tot nu toe. Ik besef idd ook wel dat er binnenkort actie moet komen. En inderdaad zat ik ook te denken aan eerst eens wat drinken.

Maar goed moet wel een juist moment vinden en dus alle moed bijeenschrapen. Maar dan is er nog een klein probleempje dat ik haar alleen maar dan (met gepspreksgroep) zie en dat er ook altijd iemand met haar mee rijd.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als je het een te grote stap vindt om haar persoonlijk mee uit te vragen kan je ook gewoon vragen op met de groep, of een aantal mensen van de groep, eens iets te gaan doen. Zo is het zeker geen date ofzo, maar krijg je wel de kans om haar wat beter te leren kennen, zodat het minder raar wordt om haar op een later punt eens te vragen om alleen met jou iets te gaan doen. En als blijkt dat het niks wordt met dat meisje heb je ondertussen wel de kans gehad om wat vrienden te maken bij die gespreksgroep, da's altijd mooi.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik vond dat van jou ook wel schattig anders, doen jongens zoiets écht? widegrin.gif

Maar Pjotr, wat je ook doet, ik zou me niet zo druk maken over de reactie van dat meisje. Ok, als jij haar leuk vindt is het erg rot voor je wanneer ze je afwijst, maar daar kom je ook wel weer bovenop. Ik kan me niet voorstellen dat een meisje het echt vervelend vindt wanneer je gewoon vriendelijk vraagt of ze zin heeft om eens iets met jou te gaan doen, het kan misschien even ongemakkelijk worden als zij dat niet ziet zitten maar het zal wel meevallen voor de groepssfeer, het is uiteindelijk helemaal niet vreemd dat je iemand die je wel leuk vindt beter wil leren kennen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ongemakkelijk zal het idd wel ff zijn ,maar ach als ze niet wil ,dan respecteer ik dat zeker. En ben wel wat gewend hoor, is vaker geweest dat het een meid niet uitkwam ( bezet, of mij op die manier niet leuk vinden, etc ). Maar goed tis nu dus ook dat ik niet de sfeer int groepje wil verpesten omdat ik dan toevallig een leuk meiske zie. Ik denk er vast te veel over na, dat zal het zijn. Goed ik zal kijken of zich de komende keer een geschikt moment voor doet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Gewoon de stoute schoenen aantrekken. Hou het een beetje luchtig in het begin. Niet over trouwen, kinderen en zo beginnen. Niet haar naam levensgroot op je bovenarm laten tatooeren. Wat ook handig is om te weten: de gemiddelde vrouw voelt dingen goed aan. Ze zal wellicht snel doorhebben dat je bedoelingen hebt. Dit kun je voor je laten werken als je het subtiel houd. Iriacynthe praat je wel bij over de vrouwelijk intuitie knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Niet aan mij vragen, ik heb compleet geen intuïtie. Tenzij er gewoon écht nooit jongens mij leuk vinden natuurlijk, dat kan ook, maar ik maak me liever wijs dat ze dat wel vinden en ik het gewoon nooit merk. widegrin.gif

Maar Marinus' tip lijkt me wel goed: hou het luchtig. Maak er niet meer van dan wat het eigenlijk is, dan wordt de situatie ook niet te pijnlijk als zij je niet ziet zitten.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja zeker houd ik het wel luchtig, zulke 'zware' onderwerpen is naar mijns inziens ook meer iets voor als je al een poos een relatie hebt.

Je moet elkaar eerst een wat beter leren kennen ,als ze dat uiteraard wil. We wil see. Houd jullie op de hoogte, eind deze week weer gespreksgroep.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Misschien denk je nu.. een droppie van 16 legt het uit :')

Maar ik vond ook een meisje uit mijn eigen jeugdgroep leuk.. Wat ik wel heb gemerkt.. Zorg dat je nie al te veel doet op de club zelf.. want dan kan je een hoop gezeik krijgen..

Zorg idd gewoon dat je msn of hyves regelt.. en spreek via daar iets af..

En als je vrienden hebt die haar ook kennen kan je natuurlijk altijd informeren of ze jou ook leuk vind ^^

Verder wil ik nog zegge, bidden helpt echt, met die geval ook.. Vraag wat God wil..

Succes

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 weeks later...

Hoi Mensen,

Het heeft even geduurd maar ik had beloofd om even te vertellen hoe het was gegaan. Nou ik was dan van de week eindelijk zo ver om haar te vragen, en dus probeerde ik haar te benaderen na afloop van de gespreksgroep. Echter had ik het idee dat ze daar niet op zat te wachten, ik begon gewoon met een algemene vraag van hé is je vervoer er nog niet? En ze liep daarna gewoon door naar buiten, ze was zo in haar eigen wereldje. Naja ik denk dus niet dat ze op mijn vraag zit te wachten om wat af te spreken dus ik laat het maar mooi zo, wil me nl ook niet opdringen. Dus ik zie wel weer wat er op mijn weg komt en hoe dat verder verloopt. Toch bedankt voor jullie tips, die zal ik zeker onthouden voor een volgende keer.

Groeten Pjotr

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Hoi Mensen,

Het heeft even geduurd maar ik had beloofd om even te vertellen hoe het was gegaan. Nou ik was dan van de week eindelijk zo ver om haar te vragen, en dus probeerde ik haar te benaderen na afloop van de gespreksgroep. Echter had ik het idee dat ze daar niet op zat te wachten, ik begon gewoon met een algemene vraag van hé is je vervoer er nog niet? En ze liep daarna gewoon door naar buiten, ze was zo in haar eigen wereldje. Naja ik denk dus niet dat ze op mijn vraag zit te wachten om wat af te spreken dus ik laat het maar mooi zo, wil me nl ook niet opdringen. Dus ik zie wel weer wat er op mijn weg komt en hoe dat verder verloopt. Toch bedankt voor jullie tips, die zal ik zeker onthouden voor een volgende keer.

Groeten Pjotr

heb je wel is eerder gesprekjes met haar gehad? zo nee, dan is de stap veel te groot om meteen te vragen wat met haar te gaan drinken.

Je moet het rustig opbouwen. Begin met onzingesprekken die je hebt met de grote groep. Als zij bevoorbeeld met een groep meiden staat te kletsen, ga er dan heel onschuldig met een aantal vrienden op af en praat gewoon in de grote groep. Werkt dit op de lange termijn goed, probeer is binnen de context van de groep een op een met haar te praten. Gaat dit weer op de langere termijn goed, dan is het moment misschien daar om een op een af te spreken. Vraag je haar meteen om een op een af te spreken dan schrikt ze zich rot.

Link naar bericht
Deel via andere websites

In de groep heb ik wel eens een beetje gereageerd op haar en zij ook wel op mij. Verder daarbuiten zo nu en dan wat woorden gewisseld. Maar ja misschien heb ik het wel mis. Hè het makkelijkste zou toch wezen dat ik echt wist wat ze van me vindt puh2.gif Dat ik ff in haar gedachten kon zien zeg maar. Nah ik ga nu in ieder geval niet meer steeds denken en ik ga haar nu vragen. Misschien komt het wel een keer er spontaan uit en anders maar niet. Ze zeggen ook wel eens er zijn meer vrouwen dan kerktorens smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid