Spring naar bijdragen

Is Jezus gekomen?


Aanbevolen berichten

Volgens onderstaande verzen wel.

'Jezus zeide tot hem [Petrus] : Indien Ik wil, dat hij [Johannes] blijve, totdat Ik kom, wat gaat het u aan? Volg gij Mij.(john 21,22)'

''Wanneer zij u [de apostelen] dan in deze stad vervolgen, vlucht in de andere; want voorwaar zeg ik u: Gij zult uw reis door de steden Israëls niet geëindigd hebben, of de Zoon des mensen zal gekomen zijn. (Mat 10,23)'

'Voorwaar zeg Ik u: Er zijn sommigen van die hier staan, die de dood niet smaken zullen, totdat zij de Zoon des mensen zullen hebben zien komen in Zijn Koninkrijk.(ma 16,28)'

Ik ben benieuwd hoe jij deze verzen ziet als je Jezus nog verwacht.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Daar kun je geen zinnig woord over zeggen Booster, alleen verwachting over hebben. Hoe dan ook, als wij sterven zullen wij Hem ontmoeten. Om er wat gereformeerds te zeggen; 'Sterven is God ontmoeten'.

Over de Bijbeltekst waar mohamed dit topic heeft geopend: Binnen de gereformeerde gezindte (en ik vermoed ook daarbuiten) spreekt men over de 'Drievoudige dood'.

1. geestelijke dood

Door de val in Adam zijn wij losgesneden van God, Die ons Leven is (Deuteronomium 30 vers 20)

2. lichamelijke dood

scheiding van ziel en lichaam

de eeuwige dood

De in tijd en maat oneindige toorn van God tegen de zonde in de eeuwige God-verlatenheid dragen.

Dit zie je zo mooi terug in het sterven de Heere Jezus Christus, Hij stierf om aan die eisen te voldoen. Hij werd een mensenkind, niet in de lijn van Adam, maar had een sterfelijk lichaam en is aan het kruis verlaten geweest van God.

Hoe je dit dus kunt zien is verschillend. Ik ga er nu even over denken, zie dit als een 'denkduwtje' (nieuw woord?)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Volgens onderstaande verzen wel...

'Voorwaar zeg Ik u: Er zijn
sommigen van die hier staan
, die de dood niet smaken zullen, totdat zij de Zoon des mensen zullen hebben zien komen in Zijn Koninkrijk.(ma 16,28)'....

(Mattheüs 17:1-2) . . . Zes dagen later nam Jezus Petrus en Jakobus en diens broer Johannes mee en bracht hen een hoge berg op, waar zij alleen waren.2 En hij onderging voor hun ogen een transfiguratie en zijn aangezicht straalde als de zon en zijn bovenklederen werden glanzend als het licht.

Hier kregen ze een 'glimp' van Jezus in koninkrijksmacht!

En ja Jezus is 'tegenwoordig',hij regeert momenteel over zijn volk temidden van zijn vijanden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Gaan deze verzen wel op voor hen die Jezus nog verwachten en hangen zij dan niet aan het Oude Testament?

De verzen slaan op Jezus' tweede komst.


Samengevoegd:

Quote:

[...]

(Mattheüs 17:1-2) . . . Zes dagen later nam Jezus Petrus en Jakobus en diens broer Johannes mee en bracht hen een hoge berg op, waar zij alleen waren.2 En hij onderging voor hun ogen een transfiguratie en zijn aangezicht straalde als de zon en zijn bovenklederen werden glanzend als het licht.

Hier kregen ze een 'glimp' van Jezus in koninkrijksmacht!

En ja Jezus is 'tegenwoordig',hij regeert momenteel over zijn volk temidden van zijn vijanden.

Mee eens

Link naar bericht
Deel via andere websites

Is het niet zo dat Jezus met deze tekst bedoelt dat wij ons niet bezig moeten houden met dat onderwerp maar ons moeten richten op God? Hij weet namelijk wanneer Zijn Zoon terugkomt. Zelfs de Zoon weet niet wanneer Hij terugkomt naar de aarde knipoog_dicht.gif

De ZONDERVAN NASB Study Bible (leuk kadootje van mn moeder big-smile.gif) geeft het volgende aan:

"There are two main interpretations of this verse:

1st It is a prediction of the transfiguration, which happened a week later (17:1) and which demonstrated that Jesus will return in His Father's Glory (16:27).

2nd: It refers to the Son of Man's authority and kingly reign in His post-resurrection church. Some of His disciples will witness -even participate in- this as described in the book of Acts (JohnM: Handelingen). The context seems to favor the first view."

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoe zou Jezus eigenlijk terugkomen?

En ik zag de hemel geopend, en zie, een wit paard; en Hij, die daarop zat, wordt genoemd Getrouw en Waarachtig, en Hij velt vonnis en voert oorlog in gerechtigheid. (op 19,11)

God is getrouw (1 kor 1,9) en 'Die Zijn getuigenis aangenomen heeft, die heeft verzegeld, dat God waarachtig is.(joh 3,33)'

Vervolgens staat er:

En zijn ogen waren een vuurvlam en op zijn hoofd waren vele kronen en Hij droeg een geschreven naam, die niemand weet dan Hijzelf... En Hij was bekleed met een kleed, dat in bloed geverfd was, en zijn naam is genoemd: het Woord Gods. (op 19,12-13)

We kunnen vaststellen dat bovenstaande over Christus gaat. Doch zijn er nog meer paralellen te vinden. Laten we eens stilstaan bij het volgende wat Jezus zei:

'Ik ben niet gekomen om vrede te brengen, maar het zwaard.(mat 10,34)'

Bovenstaande lijkt moeilijk te rijmen met God in het vlees die niks van zwaarden (mat 26,52) moest hebben. Doch zegt Jezus dat hij gekomen is, om het zwaard te brengen. hetgeen we dus ook weer tegenkomen in openbaring.

En uit zijn mond komt een scherp zwaard, om daarmede de heidenen te slaan. En Hijzelf zal hen hoeden met een ijzeren staf en Hijzelf treedt de persbak van de wijn der gramschap van de toorn Gods, des Almachtigen.(op 19,15)

Denk eens aan Jezus' gelijkenissen over wijngaarden (Mat 21,33) het hoeden van schapen en wijnpersbakken (Mar 12,1) mbt openbaring. De Jezus uit openbaring lijkt niet overeen te stemmen met de Jezus beschreven in de evangelieen. Toch zegt Jezus in het vlees dat Hij gekomen is om het zwaard te brengen. Jezus zegt niet dat hij eerst vertrekt en daarna terugkomt om het zwaard te brengen.

Laat de volgende vers eens op je inwerken in dit licht gezien.

En de mensen het hart zal bezwijken van vrees en verwachting der dingen, die het aardrijk zullen overkomen; want de krachten der hemelen zullen bewogen worden....En alsdan zullen zij de Zoon des mensen zien komen in een wolk, met grote kracht en heerlijkheid. (luk 21,26-27)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Matteus 10:34 spoort absoluut geen geweld aan. De text betekent dat wij als christenen niet bang moeten zijn wanneer wij het evangelie verkondigen. Ook al zouden wij hierdoor worden gehaat en vervolgd worden door mensen om ons heen, overheden en misschien zelfs door eigen familieleden. We zien dit gebeuren in bijvoorbeeld China, Indonesië en in het Midden-Oosten. Uit de context begrijpen we hetzelfde:

(Matteus 10:27-38)

27 Hetgeen Ik u zeg in de duisternis, zegt het in het licht; en hetgeen gij hoort in het oor, predikt dat op de daken.

28 En vreest u niet voor degenen, die het lichaam doden, en de ziel niet kunnen doden; maar vreest veel meer Hem, Die beide ziel en lichaam kan verderven in de hel.

29 Worden niet twee musjes om een penningsken verkocht? En niet één van deze zal op de aarde vallen zonder uw Vader.

30 En ook uw haren des hoofds zijn alle geteld.

31 Vreest dan niet; gij gaat vele musjes te boven.

32 Een iegelijk dan, die Mij belijden zal voor de mensen, dien zal Ik ook belijden voor Mijn Vader, Die in de hemelen is.

33 Maar zo wie Mij verloochend zal hebben voor de mensen, dien zal Ik ook verloochenen voor Mijn Vader, Die in de hemelen is.

34 Meent niet, dat Ik gekomen ben, om vrede te brengen op de aarde; Ik ben niet gekomen om vrede te brengen, maar het zwaard.

35 Want Ik ben gekomen, om den mens tweedrachtig te maken tegen zijn vader, en de dochter tegen haar moeder, en de schoondochter tegen haar schoonmoeder.

36 En zij zullen des mensen vijanden worden, die zijn huisgenoten zijn.

37 Die vader of moeder liefheeft boven Mij, is Mijns niet waardig; en die zoon of dochter liefheeft boven Mij, is Mijns niet waardig.

38 En die zijn kruis niet op zich neemt, en Mij navolgt, is Mijns niet waardig.

En Openbaring 19:15 spreekt voor zich. Want het is logisch dat de goddelozen;schuldig zijnde aan zonden en zonder verlossing zijn, niet ongestraft blijven.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Volgens onderstaande verzen wel.

'Jezus zeide tot hem [Petrus] : Indien Ik wil, dat hij [Johannes] blijve, totdat Ik kom, wat gaat het u aan? Volg gij Mij.(john 21,22)'

''Wanneer zij u [de apostelen] dan in deze stad vervolgen, vlucht in de andere; want voorwaar zeg ik u: Gij zult uw reis door de steden Israëls niet geëindigd hebben, of de Zoon des mensen zal gekomen zijn. (Mat 10,23)'

'Voorwaar zeg Ik u: Er zijn
sommigen van die hier staan
, die de dood niet smaken zullen, totdat zij de Zoon des mensen zullen hebben zien komen in Zijn Koninkrijk.(ma 16,28)'

Ik ben benieuwd hoe jij deze verzen ziet als je Jezus nog verwacht.

Ik kan niet zoveel bijdragen, maar helpt dit iets?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

En uit zijn mond komt
een scherp zwaard
, om daarmede de heidenen te slaan. En Hijzelf zal hen hoeden met een ijzeren staf en Hijzelf treedt
de persbak van de wijn der gramschap van de toorn Gods,
des Almachtigen.(op 19,15)

Het zwaard staat voor het woord van God.

Ef 6:

17 En neemt den helm der zaligheid, en het zwaard des Geestes, hetwelk is Gods Woord.

Hebr 4:

12 Want het Woord Gods is levend en krachtig, en scherpsnijdender dan enig tweesnijdend zwaard, en gaat door tot de verdeling der ziel, en des geestes, en der samenvoegselen, en des mergs, en is een oordeler der gedachten en der overleggingen des harten.

Link naar bericht
Deel via andere websites

In openbaring niet Dave, lees deze vers maar eens:

'En zijn ogen waren een vuurvlam en op zijn hoofd waren vele kronen en Hij droeg een geschreven naam, die niemand weet dan Hijzelf... En Hij was bekleed met een kleed, dat in bloed geverfd was, en zijn naam is genoemd: het Woord Gods. (op 19,12-13)'

Link naar bericht
Deel via andere websites

In bloed geverfd: Jezus heeft Zijn bloed laten vloeien. Zegt dus niets over een ontkenning dat met zwaard het Woord Gods bedoeld zou worden.

Wat betreft dat laatste denk ik wel dat we ons niet te zeer op 1 enkele uitleg moeten vastpinnen. Want de uitdrukking "ik ben niet gekomen om vrede te brengen, maar het zwaard" kan ook, zeker als je de context bekijkt (zoals JH deze heeft neergezet), gewoon aangeven dat overgave aan God in het leven hier en nu kan leiden tot kloven tussen mensen, hoe dichtbij ze ook staan. Relatie met God kan leiden tot een verbreken van banden met dierbaren.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ken het hoofdstuk Mohamed. Maar weer ga je te beperkt om met een begrip. Er staat ook in de Bijbel dat het Woord als een tweesnijdend zwaard is.En daar verwijst Jezus naar als Hij de woorden uit Mattheüs 10 spreekt. Daarop zie ik geen reactie komen van je, maar enkel weer een tekst waarin je jouw gelijk meent te lezen. Toch jammer...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Lees nog maar eens goed Henk.

Jij zei:

Quote:
In bloed geverfd: Jezus heeft Zijn bloed laten vloeien. Zegt dus niets over een ontkenning dat met zwaard het Woord Gods bedoeld zou worden.

Waarop basseer jij het dat openbaring 19 over Jezus' bloed gaat?


Samengevoegd:

Ik ontken trouwens niet dat het zwaard staat voor het woord van God, aangezien het woord van God ook een aanduiding voor Jezus is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Het zwaard brengen lijkt mij te slaan op openbaring.

'En uit zijn mond komt een scherp zwaard, om daarmede de heidenen te slaan. (op 19,15)'

Lees de het hele hoofdstuk maar, dit gaat over Jezus die de heidenen zou slaan met het zwaard.

Wat uit zijn mond komt is het woord, dat is als een tweesnijdend zwaard. Openbaring is niet voor niets het laatste boek, omdat je eerst de rest van de bijbel moet begrijpen alvorens je de symboliek begrijpt van Openbaringen. Kijk naar Jezus zijn wandel op aarde als mens, is de relatie met een letterlijk zwaard hier van toepasisng of het spreken van het woord door de kracht van de Heilige Geest?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Wat uit zijn mond komt is het woord, dat is als een tweesnijdend zwaard. Openbaring is niet voor niets het laatste boek, omdat je eerst de rest van de bijbel moet begrijpen alvorens je de symboliek begrijpt van Openbaringen. Kijk naar Jezus zijn wandel op aarde als mens, is de relatie met een letterlijk zwaard hier van toepasisng of het spreken van het woord door de kracht van de Heilige Geest?

Je raakt off-topic Dave, de discussie gaat helemaal niet over het zwaard en bovendien heb ik er over gezegd wat ik wilde zeggen met schriftverwijzingen en duidelijke argumenten. Ga eens inhoudelijk op mijn topci in ipv te zoeken naar details die behandeld zijn en bovendien niks over de kern zeggen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Je raakt off-topic Dave, de discussie gaat helemaal niet over het zwaard en bovendien heb ik er over gezegd wat ik wilde zeggen met schriftverwijzingen en duidelijke argumenten. Ga eens inhoudelijk op mijn topci in ipv te zoeken naar details die behandeld zijn en bovendien niks over de kern zeggen.

Ik raak niet off topic, jij komt aanzetten met het zwaard om je punt te maken en ik laat zien dat dit niet in relatie staat tot hoe Jezus hier op aarde wandelde en oordeelde. Vervolgens doe je net alsof jou interpretatie de enige ware is en kapt dan mijn stuk af als off-topic en reeds behandeld.

Zet dan in het topic neer "Jezus is gekomen!" i.p.v. "Is Jezus gekomen?". Dan hoeven we hier ook geen moeite te doen om te discussieren omdat jij allang denkt dat je gelijk hebt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid