Spring naar bijdragen

Het einde


Aanbevolen berichten

Quote:

Uitstekend en met jou?

Ik vind het te gek dat je er over nagedacht hebt en nu met deze reactie komt!

Ben het er (bijna) helemaal mee eens!!!

Je hebt gezien dat het huis Israel werd gestraft voor haar overspel en later door Jezus weer bijeenvergarderd werd (merk op dat dit betekent dat het huis Israel en Juda niet dezelfde zijn zoals vaak door christenen wordt beweert). Daarom zei Jezus ook dat Hij niet was gekomen dan voor het huis Israels, om de gelovigen bijeen te brengen en te herstellen.

Doch had het huis Juda dezelfde zonden op haar geweten, welke God zelfs erger vond dat die van het huis Israel (jer 3). We hebben geconstateerd dat huis Israels conform de joodse wet uit 'het huis van haar man' is gestuurd in het OT, zij zijn toen al gestraft voor hun zonden, welke in Jezus tijd overduidelijk vergeven waren.

Mijn vraag aan jou Dave, hoe werd het huis Juda gestraft? Het zou niet eerlijk tegenover haar zuster huis Israel zijn geweest als zij er zonder kleerscheuren vanaf kwamen toch?

Alles gaat goed hier smile.gif

Als je het OT leest dan krijgt Juda er net zo hard van langs als Israel. De vraag is wat jij onder kleerscheuren verstaat?

De dood van Jezus betekende ook voor het huis Juda een scheiding. Beide huizen zijn namelijk gebonden onder de wet van Mozes. Alleen door de dood van Jezus kon zowel Juda als Israel van de wet verlost worden waar ze onder gebonden waren (Rom 7:1-4). God is een nieuw verbond aangegaan met beide huizen:

HEbr 8:

8 Want hen berispende, zegt Hij tot hen: Ziet, de dagen komen, spreekt de Heere, en Ik zal over het huis Israëls, en over het huis van Juda een nieuw verbond oprichten;

Groet,

Dave

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 178
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

[...]

Alles gaat goed hier
smile.gif

Als je het OT leest dan krijgt Juda er net zo hard van langs als Israel. De vraag is wat jij onder kleerscheuren verstaat?

De dood van Jezus betekende ook voor het huis Juda een scheiding. Beide huizen zijn namelijk gebonden onder de wet van Mozes. Alleen door de dood van Jezus kon zowel Juda als Israel van de wet verlost worden waar ze onder gebonden waren (Rom 7:1-4). God is een nieuw verbond aangegaan met beide huizen:

Mooi dat het goed gaat!

Het huis Israel was in Jezus tijd immers al vrij van de wet doordat God van hen (jer 3,8) scheidde. We lezen duidelijk dat zij een met de heidenen werden (ez 4,13+hos 8,8) en de wet niet meer konden onderhouden, omdat God dat niet wilde.

Hos 9,4       

Zij zullen de HEERE geen drankoffers doen van wijn, ook zouden zij Hem niet zoet zijn, hun offeranden zouden hun zijn als treurbrood; allen, die dat zouden eten, zouden onrein worden; want hun brood zal voor hun ziel zijn, het zal in het huis des HEEREN niet komen.

Fysiek gezien was er van het huis Israels in Jezus tijd niks overgebleven, de enige Israelieten naar het vlees die nog bestonden waren de joden (1 kor 10,18) maar die hoorden bij het huis Juda. De heidenen waar Paulus over sprak waren de geestelijke nakomelingen van het huis Israel. Hoe duidelijk is het wanneer hij zowel de heidenen als de joden (Rom 11,17+11,24) vergelijkt met een olijfboom.

Zach 4,11       

Verder antwoordde ik, en zeide tot Hem: Wat zijn die twee olijfbomen, ter rechterzijde van de kandelaar, en aan zijn linkerzijde?

Wanneer Juda hun straf al gehad zou hebben in het OT zoals jij stelt, wat moeten we dan met het volgende?

Mat 23

29 Wee u, schriftgeleerden en Farizeeën, gij huichelaars, want gij bouwt de grafsteden der profeten en verfraait de gedenktekenen der rechtvaardigen, 30 en gij zegt: Indien wij geleefd hadden in de dagen onzer vaderen, zouden wij met hen geen gemene zaak gemaakt hebben ten opzichte van het bloed der profeten. 31 Gij getuigt dus van uzelf, dat gij zonen zijt van de moordenaars der profeten. 32 Maakt ook gij de maat uwer vaderen vol! 33 Slangen, adderengebroed, hoe zult gij ontkomen aan het oordeel der hel? 34 Daarom, zie, Ik zend tot u profeten en wijzen en schriftgeleerden. Van hen zult gij sommigen doden en kruisigen en van hen zult gij anderen geselen in uw synagogen en vervolgen van stad tot stad, 35 opdat over u kome al het rechtvaardige bloed, dat vergoten werd op de aarde, van het bloed van Abel, de rechtvaardige, tot het bloed van Zacharias, de zoon van Berekja, die gij vermoord hebt tussen het tempelhuis en het altaar. 36 Voorwaar, Ik zeg u: Al deze dingen zullen komen over dit geslacht.

Denk je dat Jezus bovenstaande niet meende?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...
Gast Anon_phpbb

Ehm mensen, misschien past het hier niet helemaal ; ik ben hier nog nieuw enzo.

Maar, de laatste tijd denk ik steeds meer na over de wederkomst, en ik heb veel in de Bijbel en bronnen gelezen. En ik vind dat er veel tekenen overeen komen met heden.

En eigenlijk, hoe erg het ookt klinkt, wil ik de wederkomst nog niet, want ik heb nog zo veel geliefden die nog ombekeerd zijn.

Daarom wil ik aan jullie vragen, en Nátuurlijk weten jullie dat ook niet maar, denken jullie dat het nog langer of korter als 100 jaar duurd bloos.gif?

En dan heb ik nog 1 vraag, werden jullie bekeerd puur dooe de liefde Gods of speelde de angst voor de hel ook een rol.

Antwoord please..knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid