Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

wikipedia????? als je onafhankelijke bronnen wilt,

verder zijn er op dit forum verschillende topics die kan doorlezen als je op specifieke verschillen wilt ingaan, zoals de dialogen tussen protestanten en katholieken, verschillende topics over de evangelische en charismatische stroming en topics die ingaan op de verschillende manieren van dopen/belijdenis doen/vormsel.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wikipedia lijkt me een 'redelijke' keuze. Ik raad trouwens wel de engelse dan aan...

Credible is weer geschikter voor als je verwarring zoekt over de verschillen.

En verder raad ik gewoon aan bij die groepen zelf op hun sites te kijken van wat ze geloven. Meestal weten ze het zelf wel 't beste.

Wat ook werkt is gewoon 't in een boek op te zoeken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zoals Gorthaur inderdaad al een beetje aangaf. Er zijn een heleboel christenen die zich niet houden aan de grenzen van hun eigen substroming... nosmile.gif Je ziet dan dat ze overal en nergens zo hun dingetje meenemen, zodat er van een duidelijk te onderscheiden stroming soms bijna niets meer te merken is. En daarbij weigeren ze ook nog eens om een nieuwe kerk op te richten om het allemaal een beetje duidelijker te maken. Nee, ze blijven zichzelf gewoon stijfkoppig beschouwen als iemand die hoort bij de substroming waar ze eigenlijk helemaal niet op lijken. boosrood.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Wikipedia lijkt me een 'redelijke' keuze. Ik raad trouwens wel de engelse dan aan...

Credible is weer geschikter voor als je verwarring zoekt over de verschillen.

En verder raad ik gewoon aan bij die groepen zelf op hun sites te kijken van wat ze geloven. Meestal weten ze het zelf wel 't beste.

Wat ook werkt is gewoon 't in een boek op te zoeken.

En over wat voor boek heb je het dan bijvoorbeeld?

Link naar bericht
Deel via andere websites

KLIK - het topic is nogal oud en de vragen in de beginpost zijn af en toe wat suggestief. Maar de verschillen tussen protestant en katholiek kloppen wel aardig (de stellingen, dus alles met een punt erachter en niet de dingen met een vraagteken erachter knipoog_dicht.gif) en de antwoorden van Kenneth (toen nog protestant knipoog_dicht.gif) geven de nodige nuance bij de beginpost.


Samengevoegd:

Oh, en hier is een vers topic, waar inmiddels ook al heel wat interessante info instaat.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid