Spring naar bijdragen

As I lay Dying & Demon Hunter


Aanbevolen berichten

Quote:

wat vinden jullie van hun?

Demon hunter heeft een leuk logo, maar de muziek heeft me nooit zo kunnen boeien. nu-metal.

As I lay dying heb ik altijd wel aardig gevonden. Leek wel een beetje op ZAO en ZAO is één van mijn favoriete bands. Wat gelijk een minpunt is, niet zo origineel en ZAO is beter. Maar de laatste cd verraste me positief. Hoewel die cd erg catchy is, heeft Aild me er wel mee gewonnen. Lekker album. Genre = metalcore.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Demon hunter heeft een leuk logo, maar de muziek heeft me nooit zo kunnen boeien. nu-metal.

As I lay dying heb ik altijd wel aardig gevonden. Leek wel een beetje op ZAO en ZAO is één van mijn favoriete bands. Wat gelijk een minpunt is, niet zo origineel en ZAO is beter. Maar de laatste cd verraste me positief. Hoewel die cd erg catchy is, heeft Aild me er wel mee gewonnen. Lekker album. Genre = metalcore.

Kan jij dan ook een stapje verder, deathcore, aan? Whitechapel, Carnifex?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Kan jij dan ook een stapje verder, deathcore, aan? Whitechapel, Carnifex?

Geen idee. Ik zal het morgen eens opzoeken en luisteren. Voor mij is de indicatie of ik het aan kan in de death hoek vaak of ik iets na een paar nummers wel of niet saai ga vinden. (dat is vaak als er te weinig 'core' in zit)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Iemand toevallig nog meer van dit soort bands?

x

Voor demonhunter zou ik slipknot zeggen. clown.gif

Voor as i lay dying raad ik je aan om te zoeken naar metalcore, dat is immers het muziekgenre.

Qua bandnamen:

"The agony scene" komt misschien een beetje in de buurt.

"Oh sleeper" -> nogal gelikt, maar kan het best waarderen. Maar aangezien ik AILD ook gelikt vind noem ik ze.

"ZAO" toch wel de trendsetter binnen 't genre. Is minder catchy, de muziek is zwarter en klinkt m.i. erg vet. Één van mijn favoriete bands, wat de reden dan ook is dat ik ze noem.

"unearth" is een seculiere band (ff een excuus seculiere band noemen), metalcore op een andere manier. Hardcore nummers met technisch gitaarwerk. Die band noem ik ook maar, al klinkt het anders... Maar wie weet was dat wel wat je zocht.

Verder heb ik nog wel wat m.i. goede metalcore bands, maar die lijken er nog minder op al moet ik me inhouden om niet een schaamteloze promotie (om me maar eens in lelijk Neder-Engels uit te drukken) te beginnen in deze post.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

owhhh ik HOU van Demon Hunter!!!

AILD ken ik iets minder goed, maar wat ik ervan ken is t ook echt heel vet
:D

Demon HUnter kan k echt blijve luistere <33

Iemand toevallig nog meer van dit soort bands?

x

Mjah, qua seculier kan ik alleen maar Born From Pain ( http;//www.myspace.com/bornfrompain ), Hatebreed( link ), The Acacia Strain ( link ).

Misschien is Underoath en Docile( link ) wat, dat is ook nog eens christelijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

owhhh ik HOU van Demon Hunter!!!

AILD ken ik iets minder goed, maar wat ik ervan ken is t ook echt heel vet
:D

Demon HUnter kan k echt blijve luistere <33

Iemand toevallig nog meer van dit soort bands?

x

Ja heb genoeg van zulke christelijke metalcore bands:

The Devils wears prada

haste the Day

Discipels

Emery ( niet metalcore maar wel goed )

Figure four

Life in your way

Norma Jean

Soul Embraced

zal nog wat hebben maar ben beetje lui vandaag want ben jarig engel.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Demon hunter heeft een leuk logo, maar de muziek heeft me nooit zo kunnen boeien. nu-metal.

As I lay dying heb ik altijd wel aardig gevonden. Leek wel een beetje op ZAO en ZAO is één van mijn favoriete bands. Wat gelijk een minpunt is, niet zo origineel en ZAO is beter. Maar de laatste cd verraste me positief. Hoewel die cd erg catchy is, heeft Aild me er wel mee gewonnen. Lekker album. Genre = metalcore.

Ik sluit me hier bij aan.

Demon Hunter vind ik een beetje irritant, rare vocals in ieder geval.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik vind Demon Hunter echt gaaf. Ik kan er uren naar luisteren. De vocals zijn wat apart ja, maar dat vind het juist weer anders maken smile.gif

AILD is ook echt super. Vooral het nummer Behind Me Lies Antoher Fallen Soldier.


Samengevoegd:

Quote:

owhhh ik HOU van Demon Hunter!!!

AILD ken ik iets minder goed, maar wat ik ervan ken is t ook echt heel vet
:D

Demon HUnter kan k echt blijve luistere <33

Iemand toevallig nog meer van dit soort bands?

x

Als je Last.FM check krijg je similar artists te zien.

Deze zijn:

Project 86Ik ben het er eigenlijk neit mee eens, dat ze die erbij zetten. Dat vind ik veel meer nu-metal.

Disciple Vind ik ook heel anders, maar het is wel gave muziek.

Living Sacrifice Fijne band, fijne muziek. Was ook wel te verwachtend at ze erbij zouden staan.

The Showdown Dan zou ik alleen wel gaan voor het eerste album 'A Chorus Of Obliteration', want hun laatste album is meer een metal/southernrock-mix.

Staple Is ook weer heel anders, maar ik denk dat als je van AILD en DH houdt, dat je het dan wel wat vind. Ik vind het ook wel een erg vette band

Mijn eigen ideeën:

Still Remains, All That Remains, Once Nothing, Bring Me The Horizon

Mocht je nog wat metalcore -of weet ik veel hoe je het allemaal wilt noemenknipoog_dicht.gif- let me know.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

Als je nog meer christelijke metalcore bands wilt:

August Burns Red. Wel leuk af en toe, beetje technisch vind ik, alhoewel dat misschien geen goede omschrijving is.

Destroy the Runner. Standaard metalcore. Niet slecht, ook niet heel goed, na een paar nummers heb je het wel weer gehad.

Haste the Day. Persoonlijk vind ik de vocals niet heel geweldig, maar je moet er van houden. Ze zitten meer aan de screamo kant, terwijl AILD meer grunt is

Still Remains. Meer 'clean' vocals, dus niet echt grunt/screamo, zeker niet op hun laatste album. Vind het wel een hele toffe en goede band. Kan ik je aanraden.

War of Ages. Wel leuk, maar ook weer niet heel bijzonder.

The Devil Wears Prada. Weinig geluisterd eigenlijk, maar opzich wel goed.

Eigenlijk vind ik AILD gewoon verreweg de beste band in dit genre. Groot fan van hen.

DH vind ik de eerste CD wel leuk van, daarna vind ik het steeds minder worden, en de nieuwste CD vind ik helemaal niets eigenlijk.

Soortgelijke bands weet ik niet zo heel goed eigenlijk.

En Project 86 is zeker totaal geen metalcore. Maar ze zijn wel ontzettend vet. puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

Quote:

Als je nog meer christelijke metalcore bands wilt:

August Burns Red. Wel leuk af en toe, beetje technisch vind ik, alhoewel dat misschien geen goede omschrijving is.

Destroy the Runner. Standaard metalcore. Niet slecht, ook niet heel goed, na een paar nummers heb je het wel weer gehad.

Haste the Day. Persoonlijk vind ik de vocals niet heel geweldig, maar je moet er van houden. Ze zitten meer aan de screamo kant, terwijl AILD meer grunt is

Still Remains. Meer 'clean' vocals, dus niet echt grunt/screamo, zeker niet op hun laatste album. Vind het wel een hele toffe en goede band. Kan ik je aanraden.

War of Ages. Wel leuk, maar ook weer niet heel bijzonder.

The Devil Wears Prada. Weinig geluisterd eigenlijk, maar opzich wel goed.

Eigenlijk vind ik AILD gewoon verreweg de beste band in dit genre. Groot fan van hen.

DH vind ik de eerste CD wel leuk van, daarna vind ik het steeds minder worden, en de nieuwste CD vind ik helemaal niets eigenlijk.

Soortgelijke bands weet ik niet zo heel goed eigenlijk.

En Project 86 is zeker totaal geen metalcore. Maar ze zijn wel ontzettend vet.
puh2.gif

party.gif *klapt in handen voor farbe*

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid