Spring naar bijdragen

Praisedienst Midden-Nederland


Aanbevolen berichten

Als ik mijn eigen band mag meenemen om er te spelen wel... puh2.gif

Zo niet, dan denk ik dat er in de regio bij ons genoeg te doen is wat daarbij in de buurt komt. Dus denk ik dat Utrecht voor mij te ver weg is.

Tenzij er natuurlijk een dienst is waar zodanig iets gebeurt dat het uniek is.

Bijvoorbeeld een grote artiest, of een bepaalde spreker.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

En wij hebben hier regelmatig het genoegen een Mis te mogen vieren. En tja, daar kan geen praisdienst tegenop natuurlijk.
knipoog_dicht.gif
Pure gemeenschap met Christus en het kost je enkel je gehele hart.

Als jij dat zo wil stellen!! Een praise dienst is ook een dienst wat ook met je gehel hart gebeurd. En dat kost ook enkel je hart!!

God kijkt niet naar hoe je je dienst uitvoert, Hij kijkt ten alle tijden naar je hart!!


Samengevoegd:

Quote:

[...]

Als jij dat zo wil stellen!! Een praise dienst is ook een dienst wat ook met je gehel hart gebeurd. En dat kost ook enkel je hart!!

God kijkt niet naar hoe je je dienst uitvoert, Hij kijkt ten alle tijden naar je hart!!

Bevoorbeeld dit filmpje dit is een praise meeting! Reken maar dat God daarbij is!


Samengevoegd:

En deze ook pure Aanbidding naar God toe met heel het Hart

link

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

En deze ook pure Aanbidding naar God toe met heel het Hart

knipoog_dicht.gif

En in tegenstelling tot wat jouw filmpje zegt, kan de

er ook wel wat van. smile.gif

Maar ik zelf zal niet zo snel naar zo'n praisedienst gaan. Misschien in het kader van een Credible-meeting of zo, om samen andere kerken te ontdekken (zoals we ook ooit eens naar de Mis zijn geweest). Maar uit mijzelf, in mijn eentje, dat niet zo snel.

Link naar bericht
Deel via andere websites

De bedoeling is om eind april een praisedienst te houden in de buurt van Utrecht (locatie wordt nog bekend gemaakt). Entree is enkel om kosten te dekken, wat in een gewone dienst deels door de collecte wordt gedaan. knipoog_dicht.gif Er komt geen bekende spreker/band, maar daar gaat het bij een praisedienst ook niet om, neem ik aan. Zoiets noemen ze nl. een concert en dat is duurder dan 2,50 euro.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

En wij hebben hier regelmatig het genoegen een Mis te mogen vieren. En tja, daar kan geen praisdienst tegenop natuurlijk. Pure gemeenschap met Christus en het kost je enkel je gehele hart.

[...]

knipoog_dicht.gif

Ik snap je bedoeling met dit soort opmerkingen niet.

Vind je het bedreigend dat er ook niet katholieke 'praise diensten' in Nederland zijn?

Stel jij maakt de rk wereld jongeren dag topic, dan ga ik dat toch ook niet vol spammen met berichten dat Opwekking, Flevo en de EO jongerendag zo geweldig is, dat daar geen katholiek iets tegen op kan, met suggestieve opmerkingen van 'Pure gemeenschap met Christus'?

Quote:

Maar ik zelf zal niet zo snel naar zo'n praisedienst gaan.

Dat is je goed recht. Ik ga ook niet, vandaar dat ik ook mij niet genoodzaakt voelde te reageren.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Sjaloom Gorthaur,

Ik denk dat je zelf ook wel weet dat ik zulke dingen niet als bedreigend zie. Ik vind het mooi als zoveel mensen Christus op hun wijze willen aanbidden. Als iemand het ene zegt, wil dat niet altijd zeggen dat het andere er niet is. Dus als ik zeg dat in de Mis pure gemeenschap met Christus is, dan betekent dat niet dat dat in andere vieringen niet zo zou zijn. Ik vulde enkel Booster aan, die overigens ook reageerde met het zeggen dat hij een "eigen" praisedienst heeft. En ik reageerde op dat filmpje dat stelde dat je nergens anders zoveel mensen God zag aanbidden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid