Spring naar bijdragen

Bidden tijdens het masturberen


Zou je kunnen bidden tijdens het masturberen?  

  1. 1. Zou je kunnen bidden tijdens het masturberen?

    • ja
      8
    • nee
      23


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 105
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Ik ben ervan overtuigd dat masturbatie mij van God afhoudt, daarom zie ik het toch wel degelijk als een zonde en wil ik het niet doen. Over het algemeen lukt dat aardig, maar er zijn momenten dat ik terugval en op mijn bek ga. Maar in die momenten merk ik dat ik normaal gesproken zo erg op God ben gericht dat ik besef dat het me van God afhoud. En dan komt het voor dat ik mezelf al niet meer kan disciplineren of tegenhouden, maar dat ik eigenlijk al weet dat ik meteen erna vette spijt ga hebben.

Ik weet dat het fout is om, dat beseffende, door te gaan. En het liefst zou ik gewoon helemaal rein en zuiver leven voor God.

Dus nee, ik zou niet kunnen bidden als in de zin van intimiteit met God hebben. Masturbatie is zeker niet op God gericht. Maar een soort schietgebedje als "het spijt me, maar ik kan het niet stoppen" wel. Of dat bidden is? Dat laat ik aan jullie beoordeling over.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik kan ook niet bidden als ik op de wc zit (daar is God te heilig voor, vind ik) en ik denk dat het met masturberen net zoiets is.

Drie dagen geleden heb ik het uitgeschreeuwd naar onze Vader toen ik op de wc zat. Ik heb de pech dat ik één keer in de zoveel tijd een blaas/nierbekken/urineweg onsteking krijg en die pijn is niet te beschrijven. Op dát moment kon ik niks anders dan bidden; ik wist niet wat ik verder nog kon doen, ik werd overheerst door boosheid en verdriet en pijn, maar ik wilde bij God zijn. Op zo'n moment denk ik er niet niet bij na of het heilig is om op de wc God aan te roepen, maar ik riep God aan omdat ik Hem nodig had. Ik denk dat het God dan niet uitmaakt wáár je bent of wát je doet; Hij heeft Zijn armen open wanneer je Hem nodig hebt. En ik denk ook dat dát het enige is wat Hij van ons verlangt op zo'n bewust moment.

Als ik nét iets stoms heb gedaan (dat is bij mij geen masturbatie, want ik heb nooit begrepen wat mensen daar leuk aan vinden), of ik ben met iets stoms bezig, dan roep ik God wel aan ja.

Een voorbeeld; Ik had nét ontzettende ruzie met mijn zusje en we lieten ons allebei overheersen door de woede die in ons zat. Ik werd ontzettend agressief en ik had het liefst haar het huis uitgepleurd en een schop erachteraan gegeven. Maar ik heb ondertussen gebeden; Vader, laat me het juiste doen. Ik moet het voorbeeld geven. Help me Vader, ik kan het niet alleen. Ik was ondertussen nog steeds aan het schreeuwen en aan het doen. Ik was dus bewust aan het zondigen, maar ik heb haar het huis niet uitgeschopt en ik werd rustiger en zij ook. We waren dus allebei aan het zondigen door ons te laten overheersen door woede, maar ik ben ervan overtuigd dat God ons hielp met rustig worden.

Daarna hebben we ook op een normale manier met elkaar kunnen praten en begrepen we elkaar ineens door onze frustraties in verdriet te vertellen in plaats van het uit te schreeuwen.

Een ander voorbeeld; Er is een jongen waar ik al een hele tijd stapelgek op ben en er zijn ook dingen tussen ons gebeurd waarvan ik weet dat God dat niet goedkeurt. Er zijn momenten geweest dat hij naast me lag te slapen en dat ik aan God vroeg of Hij ons genadig wilde zijn en dat ik wist dat het anders moest.

Op zulke momenten besefte ik juist alleen maar meer wat God voor ons doet en hoe dankbaar wij elke dag moeten zijn. Ik verlangde naar zijn genade en liefde, terwijl ik wist dat ik zondigde.

Nee, persoonlijk vind ik dat je niet kan bidden als je aan het masturberen bent. En dit klinkt misschien heel tegenstrijdig, maar het gaat er natuurlijk ook om wáárom je aan het bidden bent.

Ja, ik vind wel dat je op zulke momenten God om hulp kunt vragen en dat Hij je JUIST op zulke momenten kan helpen. Ik denk dat God dan de Enige is die jouw verlangen in iets anders om kan zetten, zodat het masturberen niet eens meer nodig is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

De meeste mensen hebben er denk ik geen bezwaar tegen, gezien het aantal films waarin men met "Oh God!" klaarkomt.

ROFLMAO! worshippy.gifwidegrin.gif


Samengevoegd:

Quote:

[...]Nee, persoonlijk vind ik dat je niet kan bidden als je aan het masturberen bent. En dit klinkt misschien heel tegenstrijdig, maar het gaat er natuurlijk ook om wáárom je aan het bidden bent.

Ja, ik vind wel dat je op zulke momenten God om hulp kunt vragen en dat Hij je JUIST op zulke momenten kan helpen. Ik denk dat God dan de Enige is die jouw verlangen in iets anders om kan zetten, zodat het masturberen niet eens meer nodig is.

Liset, zeer goeie post, en ik wens je heel veel sterkte met die terugkerende nierbekkenontstekingen.

W.b. het hierboven gequote deel: in feite is natuurlijk het aanroepen van God tijdens een zondige daad (of dat nou masturberen of het 'bashen' van je zusje is) ook bidden. Je smeekt Hem je ervan af te houden, of je geeft tijdens de daad aan dat je er spijt van hebt als haren op je kop (niet dat dat het nou gelijk goedpraat, maar het is in ieder geval beter dan een "talk to the hand-houding". God is heilig en dan is het - volgens mij dan hè - júist gepast om op zo'n moment zoiets te bidden. Ik denk niet dat veel mensen het goed zou keuren als je gaat bidden "Oh God, dank U wel dat U mijn lichaam zo hebt gemaakt dat dit zo lekker voelt" ofzo. Maar Hem om hulp vragen, daar is toch nooit iets verkeerd aan?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Drie dagen geleden heb ik het uitgeschreeuwd naar onze Vader toen ik op de wc zat. Ik heb de pech dat ik één keer in de zoveel tijd een blaas/nierbekken/urineweg onsteking krijg en die pijn is niet te beschrijven. Op dát moment kon ik niks anders dan bidden; ik wist niet wat ik verder nog kon doen, ik werd overheerst door boosheid en verdriet en pijn, maar ik wilde bij God zijn. Op zo'n moment denk ik er niet niet bij na of het heilig is om op de wc God aan te roepen, maar ik riep God aan omdat ik Hem nodig had. Ik denk dat het God dan niet uitmaakt wáár je bent of wát je doet; Hij heeft Zijn armen open wanneer je Hem nodig hebt. En ik denk ook dat dát het enige is wat Hij van ons verlangt op zo'n bewust moment.

He, ik ben het met je eens hoor, zoals je in m'n volgende posts kunt lezen flower.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Liset, zeer goeie post, en ik wens je heel veel sterkte met die terugkerende nierbekkenontstekingen.

Dankjewel flower.gif

Quote:
W.b. het hierboven gequote deel: in feite is natuurlijk het aanroepen van God tijdens een zondige daad (of dat nou masturberen of het 'bashen' van je zusje is) ook bidden. Je smeekt Hem je ervan af te houden, of je geeft tijdens de daad aan dat je er spijt van hebt als haren op je kop (niet dat dat het nou gelijk goedpraat, maar het is in ieder geval beter dan een "talk to the hand-houding". God is heilig en dan is het - volgens mij dan hè - júist gepast om op zo'n moment
zoiets
te bidden. Ik denk niet dat veel mensen het goed zou keuren als je gaat bidden "Oh God, dank U wel dat U mijn lichaam zo hebt gemaakt dat dit zo lekker voelt" ofzo. Maar Hem om hulp vragen, daar is toch nooit iets verkeerd aan?

Ik begreep van de beginpost van Pius dat het ging om het bidden terwijl je met "normale zaken" bezig bent.

Pius maakt de vergelijking met het aardappel schillen wat dus duidelijk een normale bezigheid is waarbij je gedachten overal kunnen zijn, dus ook bij God.

Als je masturberen als een "normale zaak" ziet en je bent dan aan het bidden, zie ik dat als zeer verkeerd.

Als je aan het masturberen bent en je roept uit wanhoop God aan, zie ik dat als de beste beslissing die je op dát moment kunt maken.

Ik ben het dus helemaal met je eens flower.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Als je masturberen als een "normale zaak" ziet en je bent dan aan het bidden, zie ik dat als zeer verkeerd.

Er zijn veel christenen die masturberen als een normale zaak zien. Maar als je hen dan vraagt of ze zouden kunnen/willen bidden tijdens de zelfbevrediging, dan wordt het ineens een heel ander verhaal. Hoe zou dat kunnen? Als het immers toch iets normaals is?

Dat is waar het topic eigenlijk om draait, en de hulpkreten aan God door christenen die masturberen niet vinden kunnen, maar het toch soms nog doen, zijn eigenlijk in de marge van dit topic - maar hebben het in de praktijk haast helemaal overgenomen knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Er zijn veel christenen die masturberen als een normale zaak zien. Maar als je hen dan vraagt of ze zouden kunnen/willen bidden tijdens de zelfbevrediging, dan wordt het ineens een heel ander verhaal. Hoe zou dat kunnen? Als het immers toch iets normaals is?

Dat is waar het topic eigenlijk om draait, en de hulpkreten aan God door christenen die masturberen niet vinden kunnen, maar het toch soms nog doen, zijn eigenlijk in de marge van dit topic - maar hebben het in de praktijk haast helemaal overgenomen
knipoog_dicht.gif

yes.gif Niets aan toe te voegen knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

yes.gif
Niets aan toe te voegen
knipoog_dicht.gif

Ja, toch nog wel iets: dan kun je zeggen 'ja, maar - alles wat met het onderlijf heeft te maken, daar bid je toch niet bij?' Nou, ik persoonlijk bid vaak op de wc, en ik zou tijdens huwelijkse seks ook kunnen bidden (dan niet zozeer in woorden, alswel in een emotionele, woordloze gerichtheid op God). Ik ben toch wel benieuwd of er mensen zijn die wél tijdens zoiets zouden willen bidden, maar - ook al vinden ze masturbatie op zich niet slecht - niet tijdens masturbatie.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ja, toch nog wel iets: dan kun je zeggen 'ja, maar - alles wat met het onderlijf heeft te maken, daar bid je toch niet bij?' Nou, ik persoonlijk bid vaak op de wc, en ik zou tijdens huwelijkse seks ook kunnen bidden (dan niet zozeer in woorden, alswel in een emotionele, woordloze gerichtheid op God). Ik ben toch wel benieuwd of er mensen zijn die wél tijdens zoiets zouden willen bidden, maar - ook al vinden ze masturbatie op zich niet slecht - niet tijdens masturbatie.

Nou ja, dat heb ik dus geprobeerd om over te brengen, mar het lukte nog niet echt. rofl.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Er zijn veel christenen die masturberen als een normale zaak zien. Maar als je hen dan vraagt of ze zouden kunnen/willen bidden tijdens de zelfbevrediging, dan wordt het ineens een heel ander verhaal. Hoe zou dat kunnen? Als het immers toch iets normaals is?

Dat is waar het topic eigenlijk om draait, en de hulpkreten aan God door christenen die masturberen niet vinden kunnen, maar het toch soms nog doen, zijn eigenlijk in de marge van dit topic - maar hebben het in de praktijk haast helemaal overgenomen
knipoog_dicht.gif

Zeg ik nou iets heel anders dan jij? Want ik bedoel eigenlijk precies hetzelfde.. Ik zal het wel verkeerd overbrengen dan.. engel.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Zeg ik nou iets heel anders dan jij? Want ik bedoel eigenlijk precies hetzelfde.. Ik zal het wel verkeerd overbrengen dan..
engel.gif

Nee, je zegt en vindt precies hetzelfde als ik. Maar dat is nou net het probleem: de christenen die masturberen niet als iets slechts zien, posten hier niet (ze durven niet meer widegrin.gif) en daardoor schiet het topic eigenlijk een beetje z'n doel voorbij.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat hangt er vanaf he knipoog_dicht.gif

Er zijn zat mensen die hebben aangegeven dat ze ook niet zo snel zouden bidden tijdens de seks binnen het huwelijk, of op de wc, ofzoiets.. die mensen zouden kunnen zeggen - ook al vinden ze masturberen misschien niet per se fout - dat ze bidden tijdens het masturberen niet goed vinden smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

@ Nienke

Quote:

[...]

Ik ben toch wel benieuwd of er mensen zijn die wél tijdens zoiets zouden willen bidden, maar - ook al vinden ze masturbatie op zich niet slecht - niet tijdens masturbatie.

Dat zeg ik ... gamma! widegrin.gif

En nu ga ik slapen (zonder slaapmutsje puh2.gif)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Echter, ervaar je masturbatie als geen zonde, dan ben ik het met Pius eens, dat je zou moeten kunnen bidden, omdat je niet meer in
jezelf
maar in
Christus
leeft, in verbondenheid met Hem. Om het anders te zeggen, Christus leeft
in
mij. Maar dat geldt evengoed zo voor de mensen die masturbatie wél als zonde ervaren.

Als je dat christus leeft in mij heel letterlijk neemt, geniet hij dan mee? Of ben ik dan te blasfemistisch om hier ook maar aan te denken smile.gif .

Ik denk dat je altijd kan bidden, alleen of je voldoende geconcentreerd bent tijdens masturberen of de seks, dat vraag ik me af. Je bent op iets heel anders gefocust en dat zal het lastig maken. Maar door gebruik te maken van de mogelijkheden die Hij je heeft gegeven en van het door Hem gegeven leven te genieten (binnen de gestelde kaders) is toch ook een vorm van bidden, maar dan door de houding tov het je gegevene?

1Korintiërs 11:4-6 blz. 155

Iedere man, die bidt of profeteert met bedekten hoofde, doet zijn hoofd schande aan. Maar iedere vrouw, die blootshoofd bidt of profeteert, doet haar hoofd schande aan

Ik dacht dat Joodse mannen altijd een keppeltje moesten dragen om het hoofd te bedekken, als ze de synagoge ook maar in gaan, laat staan als ze bidden. Het lijkt me trouwens sterk dat ze die tijdens de seks ophebben, want dan is dat ding ook weer een dag onrein (of wast een paar dagen?)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Als je dat christus leeft in mij heel letterlijk neemt, geniet hij dan mee? Of ben ik dan te blasfemistisch om hier ook maar aan te denken
smile.gif
.

Mijn vraag is, hoe kan Christus in je leven, en hoe kun je dan toch op de (slaafse?) bevrediging van je eigen lusten uit zijn?

Wat ik zelf wil aangeven is dat ik het dus wél als een zonde ervaart omdat ik me er schuldig over voel en dingen in mijn hoofd haal die rechtstreeks tegen de Bergrede van Jezus ingaat. (Wie een vrouw aanziet... e.v.)

Het bidden tot God is dus voor mij 'geoorloofd' en ook noodzakelijk, een zo'n situatie een gebed om hulp, om verlossing, om bevrijding van aardse begeertes.

Quote:
Ik denk dat je altijd kan bidden, alleen of je voldoende geconcentreerd bent tijdens masturberen of de seks, dat vraag ik me af. Je bent op iets heel anders gefocust en dat zal het lastig maken. Maar door gebruik te maken van de mogelijkheden die Hij je heeft gegeven en van het door Hem gegeven leven te genieten (binnen de gestelde kaders) is toch ook een vorm van bidden, maar dan door de houding tov het je gegevene?

Je laatste zin volg ik niet helemaal. Onderscheid zie ik wel tussen masturbatie en seks, ik begrijp jij minder. Masturbatie is op jezelf gericht, seks in liefde tot de ander (binnen het huwelijk). Het is iets moois, wat God gegeven heeft. Het huwelijk als drievoudig snoer, naar elkaar maar samen ook naar God toe. Bidden tijdens seks is dan niet geconcentreerd in plechtigheid een gebed opzeggen, maar wel in je houding, in dankbaarheid naar God toe. Een heel andere context van bidden dus imo dan bij masturbatie.

Link naar bericht
Deel via andere websites

WEG2 heeft uitzonderlijke gaven om de hoofdzaken in het oog te houden terwijl iedereen doorkletst op de ingeslagen zijpaadjes.

Als ik niet beter wist zou ik denken dat ze man was puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik zeg nee. Maar al was het alleen al op punten die al eerder in dit topic genoemd werden: Ik zou ook niet bidden als ik op de wc zit. Ik zou ook niet bidden tijdens seks binnen het huwelijk. Ik vind het ook bij die punten oneerbiedig om dat te doen.

Ik lees vaak de bijbel op mijn witte troon knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Volgens mij hebben Nynthe, Marliesje en NienkeJ wél geantwoord op wat Pius naar voren brengt, tenminste, weg2, als ik de eerste pagina van dit topic lees dan zie ik toch een paar redelijk heldere antwoorden, ook van "masturbeerders". Ik kan me wat daar gezegd wordt ook prima voorstellen: als ik tijdens de seks ineens zeg "weesgegroet Maria", dan krijg ik toch een klap voor m'n kop denk ik. "Wie is Maria??!!" widegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid