Spring naar bijdragen

Intieme details delen?


Aanbevolen berichten

Aan de hand van SSL's post vraag ik me af of het niet een typisch vrouwen-ding is, om als beste vriendinnen over je onzekerheden of juist blijheden wat betreft intieme details te vertellen. Mannen en vrouwen ervaren dingen toch heel anders, en sommige dingen kun je nu eenmaal beter delen met iemand van hetzelfde geslacht.. kan ik me zo voorstellen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Sjonge, wat wordt er krampachtig over gedaan zeg. Als een vriend mij advies vraagt vanwege een probleem in de seksuele relatie met zijn vriendin, vind ik dat niet raar, dan probeer ik daar gewoon antwoord op te geven. Dan denk ik niets slechts over hem en zijn vriendin, jemig, ze hebben seks, het is toch wat. Heb al vaker vrienden gerustgesteld die zich afvroegen of bepaalde dingen normaal zijn. Jep, die waren normaal.

Sommige dingen liggen dusdanig gevoelig dat het schadelijk kan zijn als je ze naar voren brengt, vrouwen zijn immers vrijwel allemaal onzeker. Onder christenen komt het regelmatig voor dat beide partners weinig seksuele ervaring hebben en veel baat kunnen hebben bij een beetje advies. Waar moet je het anders vandaan halen? Uit de Penthouse, van een of andere vunzige site? Bij de seksuoloog? Daar ga je ook niet zo snel heen.

Bij je echte vrienden kun je alles kwijt, als een vriend een probleem heeft vind ik een onmiddellijk "getsie, ik wil helemaal niks horen over je seksleven!" een lompe reactie.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Light Jr: Het hoeft niet persé krampachtig te zijn toch? Het zou toch ook kunnen zijn dat je als stel zulke 'problemen' (seksueel of wat anders) samen willen oplossen, en er niet direct mee naar een vriend of vriendin te gaan? Ik kan me best voorstellen dat dat je relatie alleen maar sterker kan maken.

Kijk, als je nooit iemand om hulp wil vragen, alles zelf wil oplossen, kan dat krampachtig zijn.. Het komt nu een beetje op me over, alsof je raar bent als je niet direct je problemen op tafel legt bij een ander. smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik ben iemand die met vertrouwelingen best hele intieme details kan uitwisselen. Dat kan gaan over dingen die er binnen onze relatie gebeuren, maar inderdaad ook wel eens bedverhalen. Ik heb een groepje meiden waar ik mee omga waar het contact toch wel zodanig is dat dit onderling besproken wordt.

Ik weet niet exact wát je bespreekt (de problemen, waar ik dan weer niets tegen hebt, of de standjes of dat het lekker was of hoe aak het gebeurd) maar het eerst wat in mij opkwam was: Kom op zeg, heb je niets beters te bespreken?

Ik ken een meisje van 14 die uitgebreid de standjes zit te vertellen. Nou, oké, die is 14. Maar ik ken er óók 1 van 22 die dat doet. Dat is toch om over je nek van te gaan? En nee, seksualiteit is wat mij betreft geen taboe. De problemen bespreken maakt het juist makkelijker denk ik. Maar de standjes/woorden/etc bespreken, vind ik echt veel te ver gaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
"Joos" schreef het volgende:

@Light Jr: Het hoeft niet persé krampachtig te zijn toch? Het zou toch ook kunnen zijn dat je als stel zulke 'problemen' (seksueel of wat anders) samen willen oplossen, en er niet direct mee naar een vriend of vriendin te gaan? Ik kan me best voorstellen dat dat je relatie alleen maar sterker kan maken.

Ik zou inschatten of het haar zelfvertrouwen aan zou tasten, als ik denk dat dat zo is bespreek ik het liever niet met haar. Je kunt 100x zeggen dat het niet erg is etc., sommige dingen blijven hangen.

Maar idd, samen dingen oplossen heeft de voorkeur.

Quote:
"Joos" schreef het volgende:

Kijk, als je nooit iemand om hulp wil vragen, alles zelf wil oplossen, kan dat krampachtig zijn.. Het komt nu een beetje op me over, alsof je raar bent als je niet direct je problemen op tafel legt bij een ander.

Zo bedoel ik het niet knipoog_dicht.gif

Maar met goede vrienden kun je alles bespreken, wat voor problemen het ook betreft, imo.

Quote:
"Dante" schreef het volgende:

Ik wil even duidelijk maken, dat ik het topic niet gestart heb over intieme details die alleen maar betrekking hebben tot problemen binnen een relatie...

Eigenlijk heb ik nog geeneens aan het probleem aspect gedacht.

Ok smile.gif

Ook dan ben ik er relaxed in. Een tijdje terug vertelde een vriend van me dat ie tijdens de seks in een vakantiepark werd aangevallen door een kat (waar die vandaan kwam?), zette zijn nagels in z'n kont. Zijn vrouw zat er gewoon bij, hebben er met zijn allen om gelachen, geen enkel probleem. Ik vind het een teken van vertrouwen als je ook dat soort dingen gewoon vertelt.

Quote:
"Mystique" schreef het volgende:

En nee, seksualiteit is wat mij betreft geen taboe. De problemen bespreken maakt het juist makkelijker denk ik. Maar de standjes/woorden/etc bespreken, vind ik echt veel te ver gaan.

Als beide partners er geen moeite mee hebben, het bijvoorbeeld wederzijdse vrienden betreft, zie ik het probleem niet zo. Als je iets heel leuks uitvindt en je dat graag wil delen met je vrienden, ze een tip wil geven, waarom niet?


Samengevoegd:

Quote:
"Hester" schreef het volgende:

Wie zegt dat dan?

B.v.:

Quote:
"Jude" schreef het volgende:

*bibbert* ik wil andermans bed-verhalen helemaal niet weten...

,

Quote:
"Hester" schreef het volgende:

Ik ook niet. En andersom ook niet. Ik weet wel zéker dat mijn vriend dat nóóit zou doen (jaja, dat zeggen ze allemaal!) Nee maar serieus, wij vinden allebei dat intieme details intieme details zijn en dat die een ander vrij weinig aangaan.

,

Quote:
"Diana" schreef het volgende:

* Diana *bibbert* mee...

Komt voor mij enorm verkrampt over, getsiederrie wat vies allemaal! Ik vind seks heel normaal, nouja, voor mij niet want ik ben niet getrouwd, wel tussen man en vrouw.

Het betrof in mijn voorbeelden ook bedverhalen, gevolgd door b.v. de vraag: is dat normaal?

Die vraag kon ik heel goed begrijpen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Als beide partners er geen moeite mee hebben, het bijvoorbeeld wederzijdse vrienden betreft, zie ik het probleem niet zo. Als je iets heel leuks uitvindt en je dat graag wil delen met je vrienden, ze een tip wil geven, waarom niet?

En nee, seksualiteit is wat mij betreft geen taboe. De problemen bespreken maakt het juist makkelijker denk ik. Maar de standjes/woorden/etc bespreken, vind ik echt veel te ver gaan.

Wel goed lezen. Ik hoef te details niet van een ander. En ik heb ook zoiets, als je standjes kunt bespreken, waarom doe je het dan niet gelijk voor?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Ik weet niet exact wát je bespreekt (de problemen, waar ik dan weer niets tegen hebt, of de standjes of dat het lekker was of hoe aak het gebeurd) maar het eerst wat in mij opkwam was: Kom op zeg, heb je niets beters te bespreken?

Het zou toch flink triest zijn als ik op 23 jarige leeftijd alleen maar over mijn relatie kan praten nosmile.gif

Maar daarnaast: Liefde, relaties en seksualiteit nemen over het algemeen een groot en belangrijk deel in van je leven. Ik zie dan niet in waarom dan juist dat niet besproken zou kunnen worden. Zoals ik al eerder zei: Het bespreken van sommige zaken kunnen zeer verhelderend zijn, al is het alleen maar om te weten dat je niet volkomen wereldvreemd bent ofzo.

Ik sluit me aan mij SLL. Intieme details hoeven niet alleen te gaan over 'bedgeheimen' maar inderdaad ook over andere dingen die in je 'intieme' relatie gebeuren. Als er iets liefs is gebeurt, je een probleem hebt, je iets heel leuks hebt gedaan. En ik vind het de normaalste zaak van de wereld om het daarover te hebben met mensen. Zou je geen dingen delen uit je 'intieme relatie' dan zou ik helemaal niets kunnen vertellen. Want het feit alleen al dat ik getrouwd ben, geeft mensen al genoeg ideeën over hoe dat er dan uit ziet in mijn dagelijks leven...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Het zou toch flink triest zijn als ik op 23 jarige leeftijd alleen maar over mijn relatie kan praten
nosmile.gif

Maar daarnaast: Liefde, relaties en seksualiteit nemen over het algemeen een groot en belangrijk deel in van je leven. Ik zie dan niet in waarom dan juist dat niet besproken zou kunnen worden. Zoals ik al eerder zei: Het bespreken van sommige zaken kunnen zeer verhelderend zijn, al is het alleen maar om te weten dat je niet volkomen wereldvreemd bent ofzo.

Ik sluit me aan mij SLL. Intieme details hoeven niet alleen te gaan over 'bedgeheimen' maar inderdaad ook over andere dingen die in je 'intieme' relatie gebeuren. Als er iets liefs is gebeurt, je een probleem hebt, je iets heel leuks hebt gedaan. En ik vind het de normaalste zaak van de wereld om het daarover te hebben met mensen. Zou je geen dingen delen uit je 'intieme relatie' dan zou ik helemaal niets kunnen vertellen. Want het feit alleen al dat ik getrouwd ben, geeft mensen al genoeg ideeën over hoe dat er dan uit ziet in mijn dagelijks leven...

Neem ik het woord intiemste relatie in mijn mond? Nee. Ik heb het over standjes, wanneer iemand kreunt, op wat voor manier je seks hebt (dus ook standjes) etc. Níet over problemen.

Maar ja, dat jij je gelijk aangevallen voelt kan ik ook niets aan doen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Komt voor mij enorm verkrampt over, getsiederrie wat vies allemaal! Ik vind seks heel normaal, nouja, voor mij niet want ik ben niet getrouwd, wel tussen man en vrouw.

Dit kan in de verste verten niet op mijn post slaan. Ik weet niet met wat voor bril op jij leest, maar er staat iets heel anders.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maar ik vraag me nog steeds af, als een vriend/vriendin van je partner intieme dingen over jullie relatie weet...

Dan zou ik mij persoonlijk niet prettig voelen als ik diegene tegen zou komen.

Ik blijf er bij dat sommige dingen te ver gaan, je hebt toch met z'n 2en een relatie, en niet met aanhang erbij? knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik blijf er bij dat sommige dingen te ver gaan, je hebt toch met z'n 2en een relatie, en niet met aanhang erbij?
knipoog_dicht.gif

Je hebt gelijk als je zegt dat sommige dingen te ver gaan. Ik denk dat het misschien ook wel een beetje met onze cultuur, normen en waarden te maken heeft dat je dat allemaal wat afgeschermd houdt. En dat heeft ook wel wat. Er is dan een stukje wat je alleen met z'n tweetjes hebt, waar niemand aan mag komen en niemand bij kan. En dat geeft vaak een fijn gevoel. Ik kan over heel veel dingen best open zijn, ook wat betreft mijn relatie. Maar dat wil niet zeggen dat ik alles zo op tafel gooi tegen iedereen. Je hebt daar toch bepaalde mensen voor en zelfs dan vertel je nog niet alles. De ene persoon verteld alleen wat meer dan de andere.

Daarbij komt wel dat 'sommige' dingen best een vaag begrip is, aangezien iedereen dat voor zichzelf invult. Dat zie je hier in het topic ook. De ene persoon heeft er helemaal geen moeite mee, de ander heeft het liever niet. Het is uiteindelijk iets wat verschilt per persoon en hoe die persoon daar dan over denkt. Vaak weet je ook wel van 'dit kan ik wel vertellen' en 'dit hou ik liever voor mezelf.' Vaak vraag ik me ook vooraf af: 'Zou mijn vriend dit een probleem vinden?' Bij twijfel, niet vertellen.

En je hebt inderdaad een relatie met z'n tweetjes, die is over het algemeen voor de meeste mensen exclusief. Maar je hebt wel altijd met anderen te maken, de aanhang die je erbij krijgt. En soms kan het praten met die anderen die je zelf uitkiest en vertrouwt, heel verhelderend, fijn en prettig zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid