Spring naar bijdragen

within temptation


Aanbevolen berichten

Quote:

1 Dit is de lijst van Adams nakomelingen.

Toen God Adam schiep, de mens, maakte hij hem zo dat hij leek op God. 2 Mannelijk en vrouwelijk schiep hij de mensen. Hij zegende hen en noemde hen mens toen zij werden geschapen.

3 Toen Adam 130 jaar was, verwekte hij een zoon die op hem leek, die zijn evenbeeld was. Hij noemde hem Set. 4 Na de geboorte van Set duurde Adams leven nog 800 jaar. Hij verwekte zonen en dochters. 5 In totaal leefde hij 930 jaar. Daarna stierf hij.

6 Toen Set 105 jaar was, verwekte hij Enos. 7 Na de geboorte van Enos leefde Set nog 807 jaar. Hij verwekte zonen en dochters. 8 In totaal leefde hij 912 jaar. Daarna stierf hij.

9 Toen Enos 90 jaar was, verwekte hij Kenan. 10 Na de geboorte van Kenan leefde Enos nog 815 jaar. Hij verwekte zonen en dochters. 11 In totaal leefde hij 905 jaar. Daarna stierf hij.

12 Toen Kenan 70 jaar was, verwekte hij Mahalalel. 13 Na de geboorte van Mahalalel leefde Kenan nog 840 jaar. Hij verwekte zonen en dochters. 14 In totaal leefde hij 910 jaar. Daarna stierf hij.

15 Toen Mahalalel 65 jaar was, verwekte hij Jered. 16 Na de geboorte van Jered leefde Mahalalel nog 830 jaar. Hij verwekte zonen en dochters. 17 In totaal leefde hij 895 jaar. Daarna stierf hij.

18 Toen Jered 162 jaar was, verwekte hij Henoch. 19 Na de geboorte van Henoch leefde Jered nog 800 jaar. Hij verwekte zonen en dochters. 20 In totaal leefde hij 962 jaar. Daarna stierf hij.

21 Toen Henoch 65 jaar was, verwekte hij Metuselach. 22 Na de geboorte van Metuselach leefde Henoch nog 300 jaar, in nauwe verbondenheid met God. Hij verwekte zonen en dochters. 23 In totaal leefde hij 365 jaar. 24 Henoch leefde in nauwe verbondenheid met God; aan zijn leven kwam een einde doordat God hem wegnam.

25 Toen Metuselach 187 jaar was, verwekte hij Lamech. 26 Na de geboorte van Lamech leefde Metuselach nog 782 jaar. Hij verwekte zonen en dochters. 27 In totaal leefde hij 969 jaar. Daarna stierf hij.

28 Toen Lamech 182 jaar was, verwekte hij een zoon 29 die hij Noach noemde. ‘Deze zoon,’ zei hij, ‘zal ons troost geven

(5:29) Noach [...] troost geven – In het Hebreeuws is er een woordspel tussen de naam Noach en het werkwoord nicham, ‘troost geven’.

voor het werken en zwoegen dat ons deel is omdat de HEER het akkerland heeft vervloekt.’ 30 Na de geboorte van Noach leefde Lamech nog 595 jaar. Hij verwekte zonen en dochters. 31 In totaal leefde hij 777 jaar. Daarna stierf hij.

32 Toen Noach 500 jaar oud was, verwekte hij Sem, Cham en Jafet.

Goeie tekst, strakke beat eronder, en je bent er

Link naar bericht
Deel via andere websites

Bronze, de topic starter vroeg om bands met een christelijke achtergrond die qua stijl en geluid lijken op de genoemde band....ik zie niet wat de bijbeltekst daar mee te maken heeft.

Verder denk ik dat je als je deze tekst op muziek wilt toepassen, je alle muziek moet verbieden, aangezien de smaken zo verschillen dat er altijd verdeeldheid zal zijn als er muziek in het geding is...bepaalde Islamistische groeperingen hebben dat al begrepen knipoog_dicht.gif

Overigens vind ik het heel bijzonder te lezen over de eerst geregistreerde drieling in de geschiedenis : "32 Toen Noach 500 jaar oud was, verwekte hij Sem, Cham en Jafet." Of had Noach drie vrouwen?

Ik heb persoonlijk weinig problemen met hun teksten. Misschien kun je beter eerst zelf de teksten lezen en beoordelen en dan bepalen of je er wel of niet met een gerust geweten naar kunt/wilt luisteren.


Samengevoegd:

Bronze, de topic starter vroeg om bands met een christelijke achtergrond die qua stijl en geluid lijken op de genoemde band....ik zie niet wat de bijbeltekst daar mee te maken heeft.

Verder denk ik dat je als je deze tekst op muziek wilt toepassen, je alle muziek moet verbieden, aangezien de smaken zo verschillen dat er altijd verdeeldheid zal zijn als er muziek in het geding is...bepaalde Islamistische groeperingen hebben dat al begrepen knipoog_dicht.gif

Overigens vind ik het heel bijzonder te lezen over de eerst geregistreerde drieling in de geschiedenis : "32 Toen Noach 500 jaar oud was, verwekte hij Sem, Cham en Jafet." Of had Noach drie vrouwen?

Ik heb persoonlijk weinig problemen met hun teksten. Misschien kun je beter eerst zelf de teksten lezen en beoordelen en dan bepalen of je er wel of niet met een gerust geweten naar kunt/wilt luisteren.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Bronze, de topic starter vroeg om bands met een christelijke achtergrond die qua stijl en geluid lijken op de genoemde band....ik zie niet wat de bijbeltekst daar mee te maken heeft.

Verder denk ik dat je als je deze tekst op muziek wilt toepassen, je alle muziek moet verbieden, aangezien de smaken zo verschillen dat er altijd verdeeldheid zal zijn als er muziek in het geding is...bepaalde Islamistische groeperingen hebben dat al begrepen
knipoog_dicht.gif

Overigens vind ik het heel bijzonder te lezen over de eerst geregistreerde drieling in de geschiedenis : "32 Toen Noach 500 jaar oud was, verwekte hij Sem, Cham en Jafet." Of had Noach drie vrouwen?

Ik heb persoonlijk weinig problemen met hun teksten. Misschien kun je beter eerst zelf de teksten lezen en beoordelen en dan bepalen of je er wel of niet met een gerust geweten naar kunt/wilt luisteren.

Je heb als christen een hekel aan alle daden die tegen Jezus is toch?

Jezus zegt in die tekst dat alles wat niet met Hem is is tegen Hem, als er bands zijn die niet met Jezus zijn dan zijn ze tegen Hem, als christen moet je dan helemaal niets van die bands luisteren, hoe die tekst ook is van die nummers.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Je heb als christen een hekel aan alle daden die tegen Jezus is toch?

Jezus zegt in die tekst dat alles wat niet met Hem is is tegen Hem, als er bands zijn die niet met Jezus zijn dan zijn ze tegen Hem, als christen moet je dan helemaal niets van die bands luisteren, hoe die tekst ook is van die nummers.

Wellicht zou je eens jouw visie op de context waarin het geschreven is willen geven. Lijkt me zeer interessant.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Wellicht zou je eens jouw visie op de context waarin het geschreven is willen geven. Lijkt me zeer interessant.

sorry, ik had niet bij nagedacht tegen wie de Heer het had en wat Hij ermee bedoelde.

Maar zoiezo moeten wij geen dingen luisteren die door mensen zijn geschreven die Christus niet kennen.

want de kans is dan eerder dat het je van God aftrekt dan dat het je dichter naar Hem toebrengt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

sorry, ik had niet bij nagedacht tegen wie de Heer het had en wat Hij ermee bedoelde.

Maar zoiezo moeten wij geen dingen luisteren die door mensen zijn geschreven die Christus niet kennen.

want de kans is dan eerder dat het je van God aftrekt dan dat het je dichter naar Hem toebrengt.

Ok, maar waar baseer je dat op?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het lijkt mij logisch dat iets wat geschreven is door een christen je eerder tot God zal brengen dan iets wat niet geschreven is door een christen. Echter, muziek hoeft niet over God of Jezus te gaan en je hoeft niet met alles tot Jezus gebracht te worden..

Ik kan ook genieten van Underground-hiphop-verhalen op beatjes wat niet gaat over Jezus.

Link naar bericht
Deel via andere websites

En wat doe je dan met "Wie niet tegen ons is, is met ons"

(Marcus 9, 40)? Wil dat niet zeggen dat alle muziek die niet expliciet tegen God ingaat eigenlijk God eert?

(Tuurlijk wil het dat niet zeggen, dat weet ik zelf ook wel. Het punt is dat die tekst van jou ook helemaal niet over muziek gaat, net zo min als deze. Met één copy-paste-zinnetje uit de Bijbel bepalen wat je aanmoet met een hedendaagse muziekgroep lijkt me niet erg zinvol.)

Ik denk dat het goed is om je af te vragen wat muziek, welke dan ook, met jou doet. Als jij de muziek van WT gewoon ziet als leuke, sprookjesachtige fantasieliedjes denk ik niet dat het luisteren van zulke muziek veel invloed kan hebben op je relatie met God. Als jij echter elke keer dat je die muziek opzet denkt 'oei, nu luister ik weer naar muziek die misschien wel slecht is' enzovoort kan ik me voorstellen dat je er beter niet naar luistert, jezelf een slecht geweten bezorgen kan ook niet de bedoeling zijn. Maar goed, da's ook maar mijn mening, die ik helaas niet kan 'bewijzen' met wat bijbels knip-en-plakwerk.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

sorry, ik had niet bij nagedacht tegen wie de Heer het had en wat Hij ermee bedoelde.

Maar zoiezo moeten wij geen dingen luisteren die door mensen zijn geschreven die Christus niet kennen.

want de kans is dan eerder dat het je van God aftrekt dan dat het je dichter naar Hem toebrengt.

Dat kan niet kloppen, ik ken genoeg bands waarvan de tekstschrijver donders goed Jezus kent en de muziek je niet automatisch dichterbij God brengt.

Ik blijf bij mijn motto, 'what doesn't kill me makes me stronger', het gaat er niet om wat je hoort maar hoe jij interpreteert wat je hoort.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Je heb als christen een hekel aan alle daden die tegen Jezus is toch?

Jezus zegt in die tekst dat alles wat niet met Hem is is tegen Hem, als er bands zijn die niet met Jezus zijn dan zijn ze tegen Hem, als christen moet je dan helemaal niets van die bands luisteren, hoe die tekst ook is van die nummers.

Wat je hier schrijft betekent dus dat jij en ik ook geen gesprek kunnen voeren . Jij luistert niet naar mij, want ik ben geen christen. Een gesprek met mij zou je ook van Jezus afhouden. Ik ben niet met hem, dus volgens jou defintie ben ik tegen hem.

Ik vind het jammer dat je niet kunt luisteren naar ongeveer 50% van Nederland, omdat ze niet met Jezus zijn en dus tegen hem zijn.

Luisteren en nadenken over wat je hoort en wat het voor jou betekent (in het licht van je geloof) kan juist heel geloofsversterkend zijn. Het kan ook leiden tot de conclusie dat je niet meer wilt luisteren naar bepaalde uitingen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Wat versta je onder christelijke teksten?

Teksten die door God geinspireerd zijn. Hoeven dus niet perse aanbiddingsnummers ofzow te zijn. Maar teksten die God mee kan zingen.

Quote:

[...]

Dat kan niet kloppen, ik ken genoeg bands waarvan de tekstschrijver donders goed Jezus kent en de muziek je niet automatisch dichterbij God brengt.

Je kunt zelfs het beste aanbiddingslied zingen zonder dat je God echt aanbid!!!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Nou, als je een aanbiddingslied zingt zonder erbij na te denken wat je zingt, noem ik dat geen aanbidden.
worshippy.gif

Hoe kun je iets zingen zonder er bij na te denken? Bij alles wat je doet denk je bij na, als is het in het onderbewuste.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Kan denk ik wel. Als een niet-christen één of ander aanbiddingslied meezingt voor de lol, misschien zelfs zonder te beseffen dat het lied eigenlijk een religieus lied is, vind ik niet dat je kan zeggen dat die persoon God dan aanbidt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Zonder erbij na te denken zingen kan volgens mij niet. Dat was in eerste instantie het punt wat ik wou maken.

Ik denk dat 't opzich wel kan. Dat je zingt en niet eens door hebt wat je zingt, omdat je gedachten niet bij de tekst is, maar ergens anders.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ik denk dat 't opzich wel kan. Dat je zingt en niet eens door hebt wat je zingt, omdat je gedachten niet bij de tekst is, maar ergens anders.

Toch kan het produceren van klanken niet zonder denken. Zelfs voor ademhalen denken we. Volledig onderbewust weliswaar, maar toch.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Misschien ben ik de enige, maar ik heb wel eens een aanbiddingslied gezongen terwijl ik heel ergens anders aan dacht dan aan God ofzow. Gewoon aan um... hoe het gebouw eruit ziet ofzow, ik noem maar wat... Ik kan dan niet zeggen dat ik met dat Lied God heb aanbeden, Ik heb wel gezongen, maar niet aanbeden, Aanbidden is niet zomaar liedjes zingen, denk ik.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid