Spring naar bijdragen

Dinosaurussen?


Aanbevolen berichten

Hallo,

Het is mischien een beetje een maffe vraag, maar waarop ik het antwoord toch wel graag wil weten.

De aarde heeft God in 6 dagen gemaakt, waarvan 1 dag de mens.

Maar wanneer zijn de dinosaurussen dan gemaakt, want die bestaan (voor zover ik weet) al veel langer dan de mens.

Alvast bedankt voor jullie reactie. smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat zal dan ergens op de 6de dag zijn (en als je die zeebeesten ook erbij betrekt zal het eventueel nog voor een stukje op de 5de dag kunnen vallen).

vers 24:

God zei: ‘De aarde moet allerlei levende wezens voortbrengen: vee, kruipende dieren en wilde dieren.’ En zo gebeurde het. 25 God maakte alle soorten in het wild levende dieren, al het vee en alles wat op de aardbodem rondkruipt. En God zag dat het goed was.

Daar zou dan de dino onder moeten vallen als de dino in gen1 geplaatst zou moeten worden...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zoals gezegd moet je dan in het topic over bijv. evolutie zijn of creationisme.

Niet iedere christen gelooft dat genesis letterlijk moet worden genomen, maar dat het een symbolisch verhaal is en er zijn er die geloven dat het waar is wat er staat, maar dat gods dagen en die van ons van lengte verschillen en er zijn er die geloven dat alles wat in tegenspraak is met de bijbel het werk is van Satan etc, etc... Dus voor sommige christenen zal het wel een wetenschap-geloof botsing zijn en voor anderen weer niet.

Op dit topic kan verder wel een slotje, want het is nuttiger de al bestaande topics over evolutie e.d. te raadplegen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Maar is het niet zo dat dino's al veel langer bestaan dan mensen, of is dat een soort van 'wetenschap-geloof-botsing'?

Dat hoeft niet. Mijn geloof botst daar iig niet mee.

(Maar zoals anastasia al zei, dat is meer een onderwerp voor dat andere topic.)

Kort gezegd geloven heel veel christenen dat de aarde niet in 6X24 uur geschapen is, dat het dus wel wat langer heeft geduurd.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Er staat 6 dagen dus het is in 6 dagen gebeurt, zo simpel is het, niet geloven als geleerde maar als een kind.

En ja in de bijbel staat dat een dag voor God 1000 jaar kan wezen (2 Petr 3:8)

Maar God's woord is aan ons gericht en niet aan Zichzelf dus simpel 6 dagen.

En voor dino's heb ik een theorie gehoord, dat een aantal reptielen of alle nooit stoppen met groeien, de mens werd erg oud in het begin, dus misschien de dieren dan ook, door een zuivere lucht met meer zuurstof ofzo en als een aantal reptielen echt niet stoppen met groeien en 800 jaar worden, dan lijkt het me dat je een reusachtige reptiel heb.

En dat dinosaurussen langer bestaan dan de mens hebben mensen zelf gezegd, dat is volgens mij niet eens bewezen, want ze hebben voetstappen van dino's met mensen voetstappen erdoor heen.

Iniedergeval ze hebben bestaan en ik geloof dat ze geschapen zijn met de rest van de dieren zoals Gods woord dat zegt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Er staat 6 dagen dus het is in 6 dagen gebeurt, zo simpel is het,

Misschien is het wel niet zo simpel, maar maak jij het simpeler dan het is?

Quote:
niet geloven als geleerde maar als een kind.

Je rukt nu een tekst compleet uit het verband.

Die tekst slaat niet op dat als je christen wilt zijn, je maar je verstand uit zet. Wou je zeggen dat zodra je gaat nadenken het christendom gewoon ronduit belachelijk is en totaal niet klopt volgens de waarheid?

Was het verstand van de mens niet ook door God geschapen. Waren wij niet naar Zijn gelijkenis geschapen?

Vind je het dan gek dat er atheïsten zijn? Als ik dat allemaal zou geloven zou ik het waarschijnelijk ook geworden zijn. Ik ga niet een geloof aanhangen waarbij je niet mag nadenken en je ogen dicht moeten houden, want anders blijkt de aarde toch niet zo plat te zijn als dat geloof je zegt...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Bedankt voor jullie reacties.

Er is zo te zien dus niet zomaar even een antwoord op, maar dat het meer ligt aan wat je gewoon gelooft.

Wat ik er zelf nu over denk weet ik eigenlijk (nog) niet, ik ben van plan vanavond te beginnen met de bijbel te lezen (heb de bijbel eerlijk gezegt nog nooit echt goed gelezen), en dan zie ik wel wat er voor mij uitkomt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Bedankt voor jullie reacties.

Er is zo te zien dus niet zomaar even een antwoord op, maar dat het meer ligt aan wat je gewoon gelooft.

Wat ik er zelf nu over denk weet ik eigenlijk (nog) niet, ik ben van plan vanavond te beginnen met de bijbel te lezen (heb de bijbel eerlijk gezegt nog nooit echt goed gelezen), en dan zie ik wel wat er voor mij uitkomt.

Voor geloof kun je de Bijbel lezen of in gesprek gaan met je priester/dominee.

Dino's en ET hebben niets met geloof te maken maar met wetenschap.

Wil je wetenschappelijke feiten weten, ga dan naar een wetenschapper en probeer niet de Bijbel als wetenschappelijk boek te gebruiken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nee, ik geloof wel gewoon enz, dat bedoel ik er niet mee.

Ik vroeg me alleen af of het mischien wel gewoon in de bijbel stond, maar blijkbaar dus niet echt. Tenminste, niet dat ze er al veel eerder waren, of je gelooft dat 1 dag niet 1 dag was, maar dat verschilt per persoon.

En een wetenschappelijke verklaring zou ik graag willen hebben, alleen is die er niet. smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Misschien is het wel niet zo simpel, maar maak jij het simpeler dan het is?

[...]

Je rukt nu een tekst compleet uit het verband.

Die tekst slaat niet op dat als je christen wilt zijn, je maar je verstand uit zet. Wou je zeggen dat zodra je gaat nadenken het christendom gewoon ronduit belachelijk is en totaal niet klopt volgens de waarheid?

Was het verstand van de mens niet ook door God geschapen. Waren wij niet naar Zijn gelijkenis geschapen?

Vind je het dan gek dat er atheïsten zijn? Als ik dat allemaal zou geloven zou ik het waarschijnelijk ook geworden zijn. Ik ga niet een geloof aanhangen waarbij je niet mag nadenken en je ogen dicht moeten houden, want anders blijkt de aarde toch niet zo plat te zijn als dat geloof je zegt...

tuurlijk moet je wel nadenken en dat je dit moet geloven als een kind is inderdaad uit het verband gerukt sorry.

Ik dacht er zelf ook bij door de tekst van 2 Petr 3:8 erbij te halen puh2.gif (offtopic: waar zegt de bijbel dat de aarde plat is? er staat wel vier hoeken dat is oost, west, noord, zuid.)

Quote:

ik heb ooit een keer gelezen iets in job en daar kon ik uit halen dat er toen nog dino's leefden ik weet alleen niet meer waar.

Behemoth? (statenvertaling en griekse vertaling) in Job 40:10 en Leviathan? in Job 40:20.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

En een wetenschappelijke verklaring zou ik graag willen hebben, alleen is die er niet.
smile.gif

Hoe God iets gemaakt heeft kan inderdaad niet wetenschappelijk verklaard worden.. wat wel verklaard kan worden is hoe dinosauriërs zo'n 65.000.000 jaar geleden uit zijn gestorven en dus ver voor het ontstaan van de mens hebben bestaan. (Dinosauriers leefden in het trias, jura en het krijt.. de huidige mensachtigen kwamen pas zo'n 200.000 jaar geleden.. you do the math.)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Misschien moet je de DVD's van Dr. Dino maar eens kijken. Hij legt op een hele duidelijk manier dingen uit over o.a. dinosaurussen (ze zouden zelfs nu nog leven) en de evolutietheorie.

En over Kent Hovind en zijn leer bestaat gelukkig totaal geen discussie, wat hij zegt vindt weerklank in allle uithoeken van het wetenschappelijk spectrum. Hij is geheel geloofwaardig en zit ook echt niet IN DE GEVANGENIS vanwege belastingfraude.. hamer.gif

Genoeg over Hovind, wanr hij heeft al een eigen topic verdiend.

Dino's? Ik weet het echt niet. Maar ik kies er voor om de bijbel te volgen. Later als ik in de hemel ben heeft God daar vast een hele logische verklaring voor... yes.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Misschien moet je de DVD's van Dr. Dino maar eens kijken. Hij legt op een hele duidelijk manier dingen uit over o.a. dinosaurussen (ze zouden zelfs nu nog leven) en de evolutietheorie.

Het lijkt mij ook mogelijk dat er nu nog dino's in leven kunnen zijn.

Ik heb een paar van zijn DVD's ook gezien. Sommige van zijn argumenten daar had ik wel iets aan. Ik vond het alleen wel jammer dat hij soms sarcastische opmerkingen maakt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Waar zouden er dan nog dino's moeten zijn?

De krokodil, de volgel of andere verwanten als dino bestempelen, dan ben ik het met je eens.

Maar die beestjes die ze opgraven zijn ook T-Rexen, Brachiosaurussen, Triceratopsen, etc.

Waar zouden die beesten zich ooit kunnen verstoppen? Die beestjes leven niet meer.

Een dino is niet als laat ik zeggen een hond, de dino is een hele orde van dieren. Een T-rex is een ander beest dan een Brachiosaurus.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid