Spring naar bijdragen

Verliefd, als hij er niet is.


Aanbevolen berichten

Hoi mensen,

Ik kom even met een ingewikkeld verhaal waar ik zelf eigenlijk vrij weinig van snap dus ik hoop dat ik het goed onder woorden kan brengen.

Ik ga sinds zo'n 7 maanden heel erg goed om met een jongen en we zijn in die tijd hele goede vrienden geworden en zien elkaar zeker zo'n 3 of 4x in de week.

Sinds 4 maanden ben ik hem leuker gaan vinden en daar wist hij meteen al van en we zijn er ook voor gaan bidden.

Nu na 4 maanden ben ik verliefd op hem geworden, maar dat ligt heel raar. Ik ben verliefd als ik niet bij hem ben, en als ik wel bij hem ben dan voel ik niks.

Als ik thuis ben heb ik enorme kriebels, denk ik alleen aan hem en wil ik niets liever dan bij hem zijn maar als ik eenmaal bij hem ben is er niks meer aan de hand.

Ik heb het hem ook verteld en we weten beiden niet wat we ermee aanmoeten behalve bidden en luisteren naar God.

Hij is niet verliefd op mij, voelt niet meer dan een ' beste vrienden-gevoel ' .

Ik vraag me af of iemand dit ook ooit heeft gehad, of misschien advies voor me heeft want ik ben er erg verward door...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Misschien ben je niet graag alleen en vind je het prettig om bij hem te zijn. Je kan ook een bepaalde rust en veiligheid voelen bij hem en dan hoef je niet persé kriebels te hebben. Mijn vrouw is in het begin ook niet verliefd geworden met allemaal kriebels. Zij merkte gewoon een onwijze veiligheid en dat is nog wel belangrijker denk ik. Toch moet je wel oppassen vanwege het feit dat hij niet op jouw verliefd is. Hij kan zich er ongemakkelijk bij gaan voelen misschien.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@ Thorgrem; daar gaat het ook totaal niet om. Het gaat meer om het feit dat ik alleen verliefd ben als ik niet bij hem ben. Ik zou dus ook geen relatie met hem willen aangaan want ik ben niet verliefd als ik bij hem ben.

@Michie23: Ik voel inderdaad wel een veiligheid als ik bij hem ben enzo, maar als ik dan weer thuis ben, ben ik weer helemaal verliefd.

Link naar bericht
Deel via andere websites

It's a far stretch hoor, maar zou het kunnen zijn dat het (ideaal)beeld dat je van hem hebt, misschien uit de pas is gaan lopen met zijn werkelijke ik?

Quote:

ik heb precies t omgekeerde .. als ik samen met hm ben zie ik t weer zitten, denk ik dat t goed kan komen.. ben ik alleen thuis en denk ik na dan komen de twijfels weer...

We leven dan ook in een maatschappij waarin bindingsangst eerder de norm dan de uitzondering lijkt te zijn. knipoog_dicht.gif Maar toch is het wel handig om het eens heel goed uit te zoeken allemaal, anders dan geef je óf hem misschien valse hoop omdat je hem echt heel leuk vind, maar dan in een vriendschap, en dat misschien verwardt met verliefdheid.

Wat ook kan, is dat hij weldegelijk de ware is (op zich is dat niet zo raar, er lopen in theorie meer 'waren' rond), maar dat er iets bij jezelf zit, waardoor je de boot afhoudt, bang bent om je te geven.

Hoe dan ook, in zo'n geval is het misschien goed om aan de basis uit te gaan van een vriendschap, en zeker als je er wat ambigue in staat om wat voor reden dan ook, dit niet meteen te bezwaren met allerlei lichamelijke intimiteiten (ik denk in eerste instantie gewoon aan zoenen hoor knipoog_dicht.gif ). Het zou een test kunnen zijn, wat blijft er over? Hoe onvoorwaardelijk is het?

Maar goed, ik weet er te weinig over, ik gok maar wat hoor. knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Frique;

Het maakt niet uit dat je er niet veel over te zeggen hebt, ik ben al blij dat je vertelt dat je dit ook hebt gehad want ik voelde mezelf al een heel apart gevalletje haha! Of afwachten of ik verliefd word als hij bij mij is verstandig is, weet ik niet, aangezien hij verder niks voor mij voelt dan hele goede vrienden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid