Spring naar bijdragen

Mensen helpen met medicatie


Aanbevolen berichten

Wanneer moeten we iemand helpen als hij/zij claimt stemmen te horen, opdrachten te krijgen van deze stem, dingen te zien die niemand anders ziet?

Wanneer gooien we het onder de noemer 'psychose' en wanneer is het enkel een uitvloeiing van iemands geloof? Wanneer geven we iemand medicatie, of sturen we hem gewoonweg door naar een geestelijke?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Op dit forum zie ik talloze reacties van mensen die stemmen van engelen/demonen/Jezus horen.. of er zelfs mee praten.. dingen doen omdat zij hen dat zeggen..

Ook professionele hulp zoeken?

Dat lijkt me wel. Maar wel uit vrije overweging. Tenzij het de pan uit rijst, dan onder dwang.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Op dit forum zie ik talloze reacties van mensen die stemmen van engelen/demonen/Jezus horen.. of er zelfs mee praten.. dingen doen omdat zij hen dat zeggen..

Ook professionele hulp zoeken?

Ja als ze stemmen horen en er naar handelen ze doorverwijzen naar instanties die kunnen helpen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Inderdaad, professionele hulp is altijd verstandig. Al zou het alleen maar zijn om te laten onderzoeken of vermeende bovennatuurlijke oorzaken wel écht bovennatuurlijk zijn.

En wat voor een 'professionele hulp' doel je dan precies?


Samengevoegd:

Quote:

[...]Ja als ze stemmen horen en er naar handelen ze doorverwijzen naar instanties die kunnen helpen.

'Instanties die kunnen helpen' klinkt nogal ambigu.. wat bedoel je precies?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Er is maar 1 Professionele Hulp, de rest zal ik niet vertrouwen.

Maar soms wordt je onvermijdbaar bij aardse hulp gebracht, daar moet je even doorheen. We never gonna survive unless we get a little crazy
knipoog_dicht.gif

In het begin van de vijftiende eeuw begon een dertienjarig boerenmeisje in Frankrijk een stem te horen die beweerde de stem van God te zijn. Toen zij zich overgaf aan de wil van die stem, werd zij uiteindelijk aanvoerster van het Franse leger — en stierf zij op de brandstapel!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben zelf ook randpsychotisch geweest in de war omdat ik zo van de weg ben geraakt door het systeem... Ik ben er doorheen geweest maar ik heb ze toch nooit vertrouwd anders was ik wellicht verleid en was ik er nou nog niet doorheen, je bent gebrainwashed door het systeem, als je weer terug naar God gaat in zijn Koninkrijk ben je gewoon even in de war en weet iedereen het ineens beter want jij bent immers in de war, maar het is toch moeilijk om ioemand te vertrouwen want juist op zo'n moment dat je in de war bent en op Weg naar De Waarheid, komt satan in schaapskleren op je af om je te 'helpen'... Je moet dan gewoon erdoorheen maar laat je door niemand gekmaken zou ik zeggen. Maar dat is wat ik heb ondervonden. Niet elke psychiater wordt geleid door de Heilige Geest you know. Maar who is blessed by Christ, no man can curse him. They only persecute him to The Light.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik geloof wel dat God mensen echt kan roepen, of dat Hijzelf, Maria, een engel, of een andere heilige aan mensen kan verschijnen. Alleen zo'n vermeend wonder zal dan nog altijd door artsen, relevante wetenschappers, geestelijken, etc. grondig onderzocht moeten worden, zodat natuurlijke oorzaken uitgesloten kunnen worden - of niet. Daarbij zal er dan ook onderzocht moeten worden of de verschijning of roeping wel werkelijk Gods Koninkrijk dient en niet juist tegenwerkt, en dus niet van God kan zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik bedoelde vervolgen, iemand een beeld opdringen, dat hij als hij niet de maatschappij en het beeld wat daarin past aanbid, verkeerd zit en dus aan zichzelf gaat twijvelen, in de war is, schizofreen wordt omdat men op hem blijft inpraten dat wat hij denkt niet klopt... Dan wordt je uitgesloten door "Babylon" wat je brengt bij God want je hebt Hem nodig en je gaat op zoek naar Hem en je leeft een spiritueel leven zonder dat je nog in de war gebracht kan worden door wolven in schaapskleren of babyloniers in allerlei soorten en maten... Zo zie ik het echt hoor


Samengevoegd:

Zijn Koninkrijk is nou eenmaal niet van deze wereld


Samengevoegd:

Ik begrijp dan ook zijn uitspraak waarheen ze U vervolgen zullen zij nooit zitten, dus je moet gewoon door de shit heen, want ja, naar de Hemel gaan is een moeilijke weg en ik geloof ook dat Hij de deur opent en sluit, alleen Hij, Hij heeft de sleutels immers? Niet de spychiater of de pastor of 'aardse wijzen'

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

schizofreen wordt omdat men op hem blijft inpraten dat wat hij denkt niet klopt

Of het is een ernstige psychische aandoening die in verschillende vormen en gradaties voorkomt en zich meestal openbaart tussen het 15de en 30ste levensjaar. Erfelijkheid speelt een belangrijke maar niet uitsluitende rol. Mogelijk bestaat er een genetische verwantschap tussen schizofrenie en de schizotypische persoonlijkheidsstoornis. Vooral in de laatste jaren (2000-2005) is er een duidelijke link ontdekt met de werking van ten minste vijf verschillende genen. Ook bij een-eiige tweelingen (die dezelfde genen hebben) bestaat echter geen volledige concordantie (d.w.z. als de ene helft van een tweeling het heeft, heeft de andere het in 50-70% ook, maar niet 100%), wat een aanwijzing is dat ook de omgeving naast de erfelijkheid een rol moet spelen in het ontstaan van de ziekte.

Maargoed, jouw verklaring is ook heel logisch.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik denk dat iedereen in principe schizofreen is alleen je moet zorgen dat je aan de goede kant zit van de borderline. Want wat is waar en wat is niet waar? Wat is goed en wat is kwaad? En wie bepaald dat? Je kan wel een beetje gek worden af en toe. Ik heb wel eens een mooie uitspraak van Einstein gehoord Als miljoenen mensen in een absurditeit geloven blijft het nog steeds een absurditeit.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik ben zelf ook randpsychotisch geweest in de war omdat ik zo van de weg ben geraakt door het systeem... Ik ben er doorheen geweest maar ik heb ze toch nooit vertrouwd anders was ik wellicht verleid en was ik er nou nog niet doorheen, je bent gebrainwashed door het systeem, als je weer terug naar God gaat in zijn Koninkrijk ben je gewoon even in de war en weet iedereen het ineens beter want jij bent immers in de war, maar het is toch moeilijk om iemand te vertrouwen want juist op zo'n moment dat je in de war bent en op Weg naar De Waarheid, komt satan in schaapskleren op je af om je te 'helpen'... Je moet dan gewoon erdoorheen maar laat je door niemand gekmaken zou ik zeggen. Maar dat is wat ik heb ondervonden. Niet elke psychiater wordt geleid door de Heilige Geest you know. Maar who is blessed by Christ, no man can curse him. They only persecute him to The Light.

Zo goed als geen enkele persoon met of schizofrene verschijnselen, Borderline verschijnselen, welke verschijnselen die je in de war kunnen brengen heeft vertrouwen in 'het systeem'. Dat lijkt bij psychisch ziek zijn te horen.

Zo goed als geen psychiater, therapeut, sociaal psychiatrisch verpleegkundige, gewone verpleegkundige, sociotherapeut die ik meegemaakt heb (en geloof me, dat zijn er heel wat) waren/zijn christen. Maar ik durf te stellen dat de GGZ mij meer heeft geholpen dan mijn geloof. Misschien dat God er wel achter zat, ik heb het inieder geval niet gemerkt. Dus ik vind jouw antwoord typisch voor mensen die met hun hoofd in de wolken lopen (letterlijk) op zich niets mis mee, maar vergeet niet dat zonder de GGZ er heel wat meer problemen waren.

Overigens, iedereen die stemmen hoort moet echt professionele hulp krijgen. Het liefst onder dwang. Of die stemmen nu goed zijn of niet, ze kunnen opeens omslaan van goed in kwaad en vice versa.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik denk dat iedereen in principe schizofreen is alleen je moet zorgen dat je aan de goede kant zit van de borderline.

Vormen van schizofrenie:

* Katatoon: motorische inactiviteit of juist overdreven activiteit, halsstarrig gedrag, imitatiegedrag.

* Gedesorganiseerd (hebefrenie): gedesorganiseerd en primitief gedrag en taalgebruik, soms afwijkingen van het affect.

* Paranoïde: spanning, achterdocht, vijandigheid. Affectief en cognitief functioneren blijft meestal intact.

* Ongedifferentieerd: er is voldaan aan de hoofdcriteria, maar deze zijn niet catatoon, paranoïde of gedesorganiseerd van aard.

* Schizofrene resttoestand: geen op de voorgrond tredende wanen, hallucinaties of afwijkend gedrag, maar bijvoorbeeld wel vreemde overtuigingen of afwijkende zintuiglijke

Natuurlijk is iedereen wel een keer achterdochtig, vijandig, gedesoriënteerd, halsstarrig en paranoïde.. maar als het in dergelijke veelvuldigheid voorkomt spreken we van een aandoening.. hoezo aan de 'goede kant van de borderline'? De grens van acceptabel afwijkend gedrag?

Quote:
Want wat is waar en wat is niet waar? Wat is goed en wat is kwaad? En wie bepaald dat? Je kan wel een beetje gek worden af en toe. Ik heb wel eens een mooie uitspraak van Einstein gehoord Als miljoenen mensen in een absurditeit geloven blijft het nog steeds een absurditeit.

Ook niet echt een handig argument in verhouding tot het Christendom. Einstein kan overigens ook gedoeld hebben op het Christendom aangezien hij zelf enkel een deist was. Wat informatie over Einstein en zijn 'geloof':

link

Het is erg belangrijk om elke uitspraak van Einstein in zijn originele context te lezen.. dat is iets dat velen echter niet doen.. vooral 'quote sites' hebben er een handje van. Ze worden dan zo ambigu dat Einstein voor werkelijk van alles en nogwat af geschilderd wordt. Maargoed, terug naar het onderwerp.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Vormen van schizofrenie:

* Katatoon: motorische inactiviteit of juist overdreven activiteit, halsstarrig gedrag, imitatiegedrag.

* Gedesorganiseerd (hebefrenie): gedesorganiseerd en primitief gedrag en taalgebruik, soms afwijkingen van het affect.

* Paranoïde: spanning, achterdocht, vijandigheid. Affectief en cognitief functioneren blijft meestal intact.

* Ongedifferentieerd: er is voldaan aan de hoofdcriteria, maar deze zijn niet catatoon, paranoïde of gedesorganiseerd van aard.

* Schizofrene resttoestand: geen op de voorgrond tredende wanen, hallucinaties of afwijkend gedrag, maar bijvoorbeeld wel vreemde overtuigingen of afwijkende zintuiglijke

Natuurlijk is iedereen wel een keer achterdochtig, vijandig, gedesoriënteerd, halsstarrig en paranoïde.. maar als het in dergelijke veelvuldigheid voorkomt spreken we van een aandoening.. hoezo aan de 'goede kant van de borderline'? De grens van acceptabel afwijkend gedrag?

[...]

Ook niet echt een handig argument in verhouding tot het Christendom. Einstein kan overigens ook gedoeld hebben op het Christendom aangezien hij zelf enkel een deist was. Wat informatie over Einstein en zijn 'geloof':

Het is erg belangrijk om elke uitspraak van Einstein in zijn originele context te lezen.. dat is iets dat velen echter niet doen.. vooral 'quote sites' hebben er een handje van. Ze worden dan zo ambigu dat Einstein voor werkelijk van alles en nogwat af geschilderd wordt. Maargoed, terug naar het onderwerp.

Ja maar het is ook niet mijn taak om dingen over dit onderwerp te discussieren, iedereen is op zijn plaats, wie de schoen past trekke hem aan...

Het is gewoon een systeem en ieder gaat zijn weg, de ene wordt stinkendrijk en blijft geestelijk ´gezond´, de andere heeft het een stuk moeilijker en gaat door een mindere tijd...

Iedereen heeft een eigen mening hierover en ik heb niet het verlangen om die te willen veranderen of licht in de zaak te willen brengen want daar heeft niemand wat aan... Bless


Samengevoegd:

Quote:

Ik ben inderdaad benieuwd naar de uitleg van de 'goede kant van Borderline'.

Er zit namelijk geen goede kant aan. Je hebt Borderline-kenmerken, en ieder kenmerk is een verschrikking op zich, waar je mee om moet leren gaan. Waar is die goede kant dan?

Ik zou het werkelijk waar niet weten haha

Het is voor mij ook even confused hoor ik claim niet de waarheid in pacht te hebben hoor...

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid